![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enigste wat Vande Lanotte wel vergeet te zeggen, is dat er aan franstalige zijde een algemeen akkoord was inzake BHV, in Vlaanderen niet. Men was verdeeld, en de regering werd bestookt door de oppositie. Hoe zou men die traditionele verdeeldheid in Vlaanderen toch kunnen verklaren? Ik vind bv. dat kartelvorming verboden dient te worden, daar het een vorm is van kiezersbedrog. Laten we eerlijk zijn: zonder de CD&V zat N-VA nu op de oppositiebanken. Maar door de samensmelting van (gematigde) christen-democraten en radicale flaminganten, werd de lat in het regeerakkoord onnodig hoog gelegd. Die mengelmoes van radicalen en gematigden in de regering, heeft voor de klassieke Vlaamse verdeeldheid gezorgd. In het federale stelsel zoals wij het vandaag kennen, is geen van beide taalgroepen bekwaam om te handelen in het belang van alle Belgen. Dit systeem ontmoedigt elke wil tot samenwerken! Een unitair beleid is dringend aan de orde. Vlamingen kunnen nog iets leren van de franstaligen: de macht van de eendracht![edit] [size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 25 mei 2005 om 07:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Inzake BHV werd alle hens aan het flamingantische dek geroepen. De boot is echter gekapseisd, met een milieuramp tot gevolg.
![]() |