Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 25 mei 2005, 12:59   #21
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ik heb het absoluut moeilijk met mensen die de belangen denken te moeten verdedigen van mensen die baden in rijkdom maar die te PC zijn om de belangen te durven verdedigen van hen die dat eerder nodig hebben !
Ik verdedig niemands 'belangen'. Ik verdedig enkel iemands 'rechten', zoals in dit geval de auteursrechten.

Als u doodjaloers bent op artiesten die van niets, succes gemaakt hebben, wat houdt u dan tegen om het zelf te proberen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 25-05-2005 at 14:05
Reason:
--------------------------------

Citaat:
ik heb het absoluut moeilijk met mensen die de belangen denken te moeten verdedigen van mensen die baden in rijkdom maar die te PC zijn om de belangen te durven verdedigen van hen die dat eerder nodig hebben !
Ik verdedig niemands 'belangen'. Ik verdedig enkel iemands 'rechten', zoals in dit geval de auteursrechten.

Als u doodjaloers bent op artiesten die van niets, succes gemaakt hebben, wat houdt u dan tegen om het zelf te proberen?[/size]

[size=1]After edit by Yann on 25-05-2005 at 14:04
Reason:

Citaat:
Ik verdedig niemands 'belangen'. Ik verdedig enkel iemands 'rechten'.

Als u doodjaloers bent op artiesten die van niets, succes gemaakt hebben, wat houdt u dan tegen om het zelf te proberen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ik verdedig niemands belangen. Ik verdedig enkel de 'goede zin'.

[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 25 mei 2005 om 13:05.
Yann is offline  
Oud 25 mei 2005, 13:01   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ik vind dat een artiest zelf moet kunnen beslissen of zijn muziek al dan niet vrij gekopieerd mag worden.

Los daarvan zijn er ook veel marketingkosten. Wie had ooit van Madonna gehoord als er geen grote marketingmachine had achter gezeten.

Het huidige systeem sluit absoluut niet uit dat mensen uit hun hart muziek maken zonder commerciele belangen. Al geloof ik niet dat dat zo goed als nooit gebeurd bij niet-amateurmuzikanten.
En had die marketingmachine ooit gedraaid als Madonna geen manager had die in haar wou investeren?
Oud 25 mei 2005, 13:31   #23
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde

Moneta's schermafbeelding

Standaard

Madonna is voornamelijk groot gemaakt door de bijna op hetzelfde moment ontstane muziekzender MTV
Moneta is offline  
Oud 25 mei 2005, 15:21   #24
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Als u doodjaloers bent op artiesten die van niets, succes gemaakt hebben, wat houdt u dan tegen om het zelf te proberen?
wat zegt u dat ik jaloers ben. De armen hebben ook hun vrijheidsrechten en het gaat erom dat de vrijheidsrechten van madonna blijkbaar verdedigd moeten worden - maar als ik op de vrijheidsrechten van een veel grotere groep wijs die geen winst ( overvloed ) wordt afgepakt maar wel zeer fundamentele zaken ( basisbehoeften ) dan noemt men dat nogal eens gemakkelijk afgunst. Zeker degenen die zelf geen armoede gekend hebben hebben daar weleens een broertje aan dood. Maar soit t is hier eigenlijk wel K & k.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 25-05-2005 at 16:22
Reason:

Citaat:

Als u doodjaloers bent op artiesten die van niets, succes gemaakt hebben, wat houdt u dan tegen om het zelf te proberen?
wat zegt u dat ik jaloers ben. De armen hebben ook hun vrijheidsrechten en het gaat erom dat de vrijheidsrechten van madonna blijkbaar verdedigd moeten worden - maar als ik op de vrijheidsrechten van een veel grotere groep wijs die geen winst ( overvloed ) wordt afgepakt maar wel zeer fundamentele zaken ( basisbehoeften ) dan noemt men dat nogal eens gemakkelijk afgunst. Zeker degenen die zelf geen armoede gekend hebben hebben daar weleens een broertje aan dood. Maar soit t is hier eigenlijk wel K & k.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 25-05-2005 at 16:21
Reason:

Citaat:

wat zegt u dat ik jaloers ben. De armen hebben ook hun vrijheidsrechten en het gaat erom dat de vrijheidsrechten van madonna blijkbaar verdedigd moeten worden - maar als ik op de vrijheidsrechten van een veel grotere groep wijs die geen winst ( overvloed ) wordt afgepakt maar wel zeer fundamentele zaken ( basisbehoeften ) dan noemt men dat nogal eens gemakkelijk afgunst. Zeker degenen die zelf geen armoede gekend hebben. Maar soit t is hier eigenlijk wel K & k.[/size]

Citaat:

wat zegt u dat ik jaloers ben. De armen hebben ook hun vrijheidsrechten en het gaat erom dat de vrijheidsrechten van madonna blijkbaar verdedigd moeten worden - maar als ik op de vrijheidsrechten van een veel grotere groep wijs die geen winst ( overvloed ) wordt afgepakt maar wel zeer fundamentele zaken dan noemt men dat nogal eens gemakkelijk afgunst. Zeker degenen die zelf geen armoede gekend hebben. Maar soit t is hier eigenlijk wel K & k.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 mei 2005 om 15:22.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 25 mei 2005, 16:01   #25
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

wat is me dat hier allemaal met die obsessie dat CD's te duur zijn.

Twintig jaar geleden kostte een plaat 10 �* 15€
Rekening houdend met de inflatie, zijn CDE's almaar goedkoper geworden.

De meerderheid van de artiesten heeft nauwelijks nog een inkomen, in Vlaanderen zijn er genoeg bekende groepen die hun paltenopnames uit eigen zak moeten betalen

Als je problemen hebt met de "rijkdom" van bepaalde artiesten koop dan simpelweg hun platen niet. downloaden is diefstal.

Ga jij in een museum met een schilderij van Van Gogh onder de arm buitenwandelen 'omdat de familie Van Gogh toch rijk genoeg is" en dat schilderij dus wel kan missen ???
jules is offline  
Oud 25 mei 2005, 17:26   #26

Standaard

nee want ik beschouw Van Gogh bvb. als collectief erfgoed. En dus moet het in een museum hangen waar iedereen het kan bezichtigen. En het mag niet geprivatiseerd worden zeker ! Van Gogh niet omdat dat dus ook een arme was !

Tijdens zijn leven vonden de mensen hem ook een profiteur en leegloper.
Zo zijn er momenteel ook straatarme muzikanten die prachtig werk maken
maar die te arm of onbeholpen zijn om op de auteursrechtelijke bescherming een beroep te doen. Ik zie het liever voorkomen worden dat het werk van die mensen in de toekomst geld voor anderen die daar geen enkel verdienste aan hebben gaat opbrengen door toedoen van een overdreven intelectueel eigendomsfetishisme.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 25-05-2005 at 18:27
Reason:

nee want ik beschouw Van Gogh bvb. als collectief erfgoed. En dus moet het in een museum hangen waar iedereen het kan bezichtigen. En het mag niet geprivatiseerd worden zeker ! Van Gogh niet omdat dat dus ook een arme was !

maar die te arm of onbeholpen zijn om op de auteursrechtelijke bescherming een beroep te doen. Ik zie het liever voorkomen worden dat het werk van die mensen in de toekomst geld voor anderen die daar geen enkel verdienste aan hebben gaat opbrengen door toedoen van een overdreven intelectueel eigendomsfetishisme.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 25-05-2005 at 18:27
Reason:

maar die te arm of onbeholpen zijn om op de auteursrechtelijke bescherming een beroep te doen. Ik zie het liever voorkomen worden dat het werk van die mensen in de toekomst geld voor anderen die daar geen enkel verdienste aan hebben gaat opbrengen door toedoen van een overdreven intelectueel eigendomsfetischisme.[/size]

maar die te arm of onbeholpen zijn om op de auteursrechtelijke bescherming een beroep te doen. Ik zie het liever voorkomen worden dat het werk van die mensen in de toekomst geld voor anderen die daar geen enkel verdienste aan hebben gaat opbrengen door een overdreven intelectueel eigendomsfetischisme.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 25 mei 2005 om 17:27.
Oud 25 mei 2005, 19:18   #27
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het kon bill gates geen zak schelen dat "zijn" internet de doodsteek zou worden voor de platenindustrie.
Bill Gates heeft niets te zien met de ontwikkeling van het internet, en nog een pak minder met point to point filesharing.
Oud 25 mei 2005, 19:23   #28
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

idd.

Het was zelfs hij die midden jaren 90 iets in de aard zei: "voor iets dat geen toekomst heeft, maak ik geen programma"
(citaat is niet letterlijk, maar het kwam er op neer. Ik ben te lui om het op te zoeken)
DaBlacky is offline  
Oud 25 mei 2005, 19:24   #29
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Daarnaast is de wet op auteursrechten een echte lachtertje. Artiesten (?) hun rechten gelden 200 jaar (!) en als je hier dan tegenover ziet hoelang rechten op geneesmiddelen gelden zie je hoe een overbeschermd beroep artiest wel is.
Jij hebt al een tijdje geen wetboek meer opengehad, he? Als je nog eens een uitroepteken achter een getal gooit, kijk dan even na of het het juiste is.[edit]
[size=1]After edit by numarx on 25-05-2005 at 20:25
Reason:

Citaat:
Daarnaast is de wet op auteursrechten een echte lachtertje. Artiesten (?) hun rechten gelden 200 jaar (!) en als je hier dan tegenover ziet hoelang rechten op geneesmiddelen gelden zie je hoe een overbeschermd beroep artiest wel is.
Jij hebt al een tijdje geen wetboek meer opengehad, he? Als je nog eens een uitroepteken achter een getal gooit, kijk dan even na of het het juiste is.[/size]

Citaat:
Jij hebt al een tijdje geen wetboek meer opengehad, he?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door numarx : 25 mei 2005 om 19:25.
numarx is offline  
Oud 25 mei 2005, 21:54   #30

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Bill Gates heeft niets te zien met de ontwikkeling van het internet, en nog een pak minder met point to point filesharing.
dat was niet letterlijk bedoeld en bovendien zeggen dat ie daar niks mee te maken heeft is ook niet waar. Ik gebruik nu wel zijn software. ( of ik daarvoor betaald heb dat mag u raden )
Oud 25 mei 2005, 23:10   #31
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat zegt u dat ik jaloers ben. De armen hebben ook hun vrijheidsrechten en het gaat erom dat de vrijheidsrechten van madonna blijkbaar verdedigd moeten worden - maar als ik op de vrijheidsrechten van een veel grotere groep wijs die geen winst ( overvloed ) wordt afgepakt maar wel zeer fundamentele zaken ( basisbehoeften ) dan noemt men dat nogal eens gemakkelijk afgunst. Zeker degenen die zelf geen armoede gekend hebben hebben daar weleens een broertje aan dood. Maar soit t is hier eigenlijk wel K & k.
Geen probleem wat mij betreft.

Maar daarom zijn je uitlatingen niet minder waar. Of wel?
Oud 25 mei 2005, 23:47   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Inderdaad, een cd kost al gauw om en bij de 20 euro! Maar de groene prijzen bij Fnac vallen meestal goed mee...
In de begintijd van de CD (1983) kostten goeie DDD opnames van gekende artiesten soms 950 Bf.
Sindsdien zijn de CD's zeker niet in prijs gestegen, eerder gezakt.
Ik verdien intussen wél ruim 3 keer zoveel (zelfde job, zelfde barema's-normale loonsverhogingen-index)
Oud 26 mei 2005, 01:07   #33

Standaard

Citaat:
Geen probleem wat mij betreft.

Maar daarom zijn je uitlatingen niet minder waar. Of wel?
als je niet ergens iemand bent die meent om een gelijk te hebben dan kan je op een discussieforum weinig komen doen denk ik - niet ?
Oud 26 mei 2005, 05:52   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
wat is me dat hier allemaal met die obsessie dat CD's te duur zijn.

Twintig jaar geleden kostte een plaat 10 �* 15€
Rekening houdend met de inflatie, zijn CDE's almaar goedkoper geworden.

De meerderheid van de artiesten heeft nauwelijks nog een inkomen, in Vlaanderen zijn er genoeg bekende groepen die hun paltenopnames uit eigen zak moeten betalen

Als je problemen hebt met de "rijkdom" van bepaalde artiesten koop dan simpelweg hun platen niet. downloaden is diefstal.

Ga jij in een museum met een schilderij van Van Gogh onder de arm buitenwandelen 'omdat de familie Van Gogh toch rijk genoeg is" en dat schilderij dus wel kan missen ???
20 jaar geleden koste een plaat wel heel wat minder dan 10 a 15 euro hoor!

Ik heb geen probleem met de rijkdom van de artiesten maar ik heb wel een probleem met de prijs van een cd.
illwill is offline  
Oud 26 mei 2005, 07:50   #35
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Je kan via het internet op LEGALE wijze de meeste nieuwe albums van de gekende artiesten kopen voor (soms zelfs minder dan)10 euro. Dus moet je niet zagen dat de CD's te duur zijn.
Oud 26 mei 2005, 12:21   #36
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Een cd downloaden die je nooit zou kopen, is dat ook diefstal?
Oud 26 mei 2005, 12:58   #37
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien ik toch maar 1 Cd per jaar koop is dit geen probleem.

De prijs van CD's worden kunstmatig hoog gehouden, dus moet je er ook maar niet teveel kopen.

Ik heb mijn conclusie al lang getrokken en doe niet meer mee aan sponsering van een aantal omhooggeklopte would-be artiesten.
Is het geen 75 jaar ipv 200 jaar?
Oud 26 mei 2005, 13:01   #38
Blazer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
20 jaar geleden koste een plaat wel heel wat minder dan 10 a 15 euro hoor!

Ik heb geen probleem met de rijkdom van de artiesten maar ik heb wel een probleem met de prijs van een cd.

Heb onlangs 3 recente cd's gekocht in Free Record shop voor 25 euro!

En dat durf je duur te noemen?

Ga eens naar Bilbo of Mediamarkt, je zal zien dat er cd's te koop zijn vanaf 7 euro (Bilbo).
Oud 26 mei 2005, 13:02   #39
Blazer
Schepen

Standaard

Citaat:
Moeilijke vraag, maar toch: JA, dat is ook diefstal.

Als ik een Porsche steel die ik anders nooit zo kopen (of zou kunnen kopen) is dat ook diefstal!

Het probleem met internet is, dat het stelen zo eenvoudig is en de pakkans quasi 0. Bovendien is het stelen van bestanden over internet maatschappelijk aanvaardt.[edit]
[size=1]After edit by Blazer on 26-05-2005 at 14:04
Reason:

Citaat:

Als ik een Porsche steel die ik anders nooit zo kopen (of zou kunnen kopen) is dat ook diefstal!

Het probleem met internet is, dat het stelen zo eenvoudig is en de pakkans quasi 0. Bovendien is het stelen van bestanden over internet maatschappelijk aanvaardt.[/size]

Citaat:

Als ik een Porsche steel die ik anders nooit zo kopen (of zou kunnen kopen) is dat ook diefstal![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Blazer : 26 mei 2005 om 13:04.
Blazer is offline  
Oud 26 mei 2005, 18:42   #40
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer

Het probleem met internet is, dat het stelen zo eenvoudig is en de pakkans quasi 0. Bovendien is het stelen van bestanden over internet maatschappelijk aanvaardt.
Er is een klein verschil. Die porche bestaat uit grondstoffen en productiekapitaal. De download is een virtueel iets. De productiekapitaal is maar 1 keer gebeurd, namelijk bij de creatie van de muziek. Die creatie was er sowieso.
Wat wel gestolen is, is de bandbreedte van de uploader (in de veronderstelling dat die er niet mee instemde, wat meestal zo is).
Wat niet gestolen is bij die Porche, is de creatie van de porche op papier (de plannen, dus), omdat dit vergelijkbaar is met de creatie van de muziek.

Enfin, dat is mijn mening.
DaBlacky is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be