![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Cho nog een rekensommetje omdat het zo plezant is. Ergens stelt u dat de criminalitiet onder allochtonen 6 maal hoger ligt dan onder autochtonen. Bovendien beweert u dat de meerderheid van allochtonen crimineel is. U bedoelt dus minimum 51%. Als we daaruit de "criminalitietsgraad van de autochtoon berekenen komen we uit op een 1 op 10 autochtone Nederlander is crimineel. Ik heb het altijd geweten...Ik neem bovendien aan dat u het dan evident enkel over de criminelen hebt die effectief worden gepakt, anders kan u het tenslotte niet weten. En aangezien er slechts een minderheid van de "criminalitiet" wordt opgelost... Tja, geef mij maar Somalië. Lijkt mij een stuk veiliger dan Holland. En nu we het toch over criminalitiet hebben, wat bedoeld u daar eigenlijk mee? Is dat ook straatlawaai, of de kleine die een snoepje meegraait. Fietsdiefstallen, grafitti, urineren tegen een muur... Of maakt het u niet uit, als het maar een allochtoon geweest is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan Laatst gewijzigd door L’ intérêt flamand : 25 mei 2005 om 22:16. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan Laatst gewijzigd door L’ intérêt flamand : 25 mei 2005 om 22:23. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En we komen niet midden in het programma van Groen!, alle partijen zeggen dat, ook het VB, maar... de partijen die nu aan de macht zijn doen het niet. Kwestie van 'luistert naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden'. De bestaande criminaliteit dient bestreden te worden, ongeacht de afkomst van de daders, en er moet inderdaad aan preventie gedaan worden, maar dan ook eveneens ongeacht de afkomst van de daders. Ik vind dat een verloren gelopen 'straatkind' uit de balkan evenveel recht heeft op begrip en opvang als een Marokkaanse 'overlastjongere'. Kijk maar op de website van de stad Antwerpen, daar staat niks in over Marokkanen, maar wel het woord 'balkankinderen'. Is dat geen zaak voor het Centrum? Natuurlijk niet, want ook Jefke De Witte speelt het spel met het regime mee, hypocriete opportunist dat hij is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb daar trouwens geen cijfers voor nodig, voor mij is dat gewoon dagelijkse ervaring, al tientallen jaren lang. Die allochtone gemeenschappen waaruit vele criminelen komen dienen dan ook eens na te gaan wat er eigenlijk schort aan de mentaliteit van veel van hun soortgenoten, om dan inderdaad ook zelf beter aan preventie te doen. De Turkse gemeenschap (die trouwens minder criminelen levert dan de Marokkaanse) geeft hier al een mooi voorbeeld: door jeugdwerking en voorlichting allerhande (bijv. via moskee of sportvereniging) wordt zoveel mogelijk gepoogd om jongeren op het rechte pad te houden. Bij de Marokkanen is hier nog veel werk aan de winkel. Daar dienen de moskeeën trouwens dikwijls om de jeugd nog wat extra op te ruien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad, je hebt grote en kleine criminaliteit, en je hebt een amalgaam van 'kleinere' feitjes die men 'overlast' noemt. Mijn overtuiging is dat al die overlast misschien wel meer het sociaal weefsel in een wijk kan aantasten dan de 'echte criminaliteit'. Want: de kans dat je midden op de dag met een pistool of mes bedreigd wordt is toch wel klein, maar de kans dat je verbaal wordt lastiggevallen door bijv. rondhangende Marokkaanse jongeren is redelijk groot. Dus ook als is die overlast relatief klein per feit(bijv. een paar denigrerende opmerkingen als je met de hond voorbijkomt), dan nog is hij irritanter voor de gemiddelde burger door de hoge frekwentie. En dus is en blijft het zeer belangrijk voor deze samenleving om ook deze 'overlast' zonder pardon aan te pakken, wat nu nauwelijks gebeurt. Ik werd ooit bedreigd met de dood door een Marokkaanse man, waarom weet ik nog altijd niet, ik kwam gewoon met mijn hondJE voorbij en dan nog wel op de rijweg. Blijkbaar mocht ik niet voorbij zijn woonst passeren of misschien was hij onder invloed, hij werd in ieder geval razend. Ik vroeg hem wat er mankeerde maar dat hielp allemaal niets. Er is net niet gevochten. Toen ik dan de politie opbelde werd er gezegd:"Zolang hij u niet aanraakt, kunnen we niks doen.' Dat is natuurlijk niet waar, dat weet u ook wel. Vindt u dat normaal? En het is nog een paar keer gebeurd, alhoewel ik altijd oppas met mijn hond, altijd zijn vuil oppak, hem altijd uit de buurt van mensen hou enzovoort. Die incidentjes werken mij meer op de zenuwen dan de criminaliteit, want daar kun je je voorzorgen nemen: goede beveiliging thuis, niet 's nachts op straat lopen edm... Maar tegen lukrake en willekeurige verbale terreur, wat doe je daar aan, als de poltie beweert dat men je eerst moet afkloppen, voor zij eraan komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens het Centrum discrimineert ook allochtonen die uit minder 'belangrijke' gemeenschappen komen, hoor, niet alleen autochtonen. Dat toont nog duidelijker aan waar het onze Jef om te doen is (en voorheen Lemanneke). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Partijlid
|
![]() Ik denk dat ik het nog goed ga kunnen vinden met Joskewiet. (Wat niet wil zeggen dat ik er ook nog maar aan denk om VB te stemmen. Die remedie is duidelijk erger dan de kwaal....)
Dat van die Balkankinderen, daar zouden we écht eens mee naar het centrum moeten trekken. Dat de politie oost-europeanen harder zou aanpakken dan Marokkanen, daar kan ik niet over oordelen. Als dat zo is mag daar gerust tegen gereclameerd worden. Vooral uw opmerking over overlast bevat veel waarheid. De opvoeding van de allochtone kinderen is volgens mij een héél belangrijk punt. Dat veel ouders er zelf niet in slagen lijkt duidelijk. ze "wijzen" op hun verantwoordelijkheid is dan ook een lachertje? We moeten die ouders helpen. Ik ben niet tegen concentratiescholen, omdat die jongeren volgens mij specifieke problemen hebben, die specifieke antwoorden vereisen. Die antwoorden kunnen beter in concentratiescholen gegeven worden. Dat gebeurt nu niet. Het onderwijs is voor allochtonen een ware ramp. Uitzichtloosheid troef.
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Concentratiescholen? Dan bedoelt u toch scholen waar uitsluitend allochtonen zitten die moeilijk meekunnen? Want je kunt in een klas van twintig leerlingen toch geen 15 'moeilijke' leerlingen zetten en 5, al of niet autochtoon, die wel goed zouden kunnen volgen? Dat is dan weer een ramp voor die vijf. Maar natuurlijk, als je dan van het onderwijs een gescheiden zaak maakt, werkt dat weer de 'integratie'(ik zeg liever:'het erbij horen') van die allochtonen tegen. Het is werkelijk een zeer moeilijk probleem. En opvoeding en opvolging door de ouders is zeer belangrijk. Er zijn allochtonen genoeg die zeer goed volgen, ook al spreekt hun moeder en/of vader geen Nederlands. Door omstandigheden ken ik vrij veel zwarten. In het algemeen kunnen die zeer goed mee in het onderwijs, terwijl hun ouders dikwijls geen Nederlands kennen (maar wel Frans of Engels). En het Centrum? Daar lig ik behoorlijk mee overhoop. Ik wacht trouwens nog steeds op een reaktie van Jef De Witte op een aangetekende zending van mij die kon tellen. Het centrum discrimineert zelf, zeg ik, en daar blijf ik bij want ik kan het bewijzen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door joskewiet : 27 mei 2005 om 10:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Burger
|
![]() [size=3][size=3]Ik ken soortgelijke rekensommetje als mij hier wordt voorgeschoteld.
Wij werken per jaar op basis van 5 dagen per week, dus 52 maal 5 = 260 dagen, Vrijdags en zaterdag trek ik daar af, dus 260 minus 104 dagen = 156 dagen. Daarvan zijn wij gemiddeld 14 dagen ziek, blijft 142 dagen. Te verminderen met 2 Paas-, 2 Pinkster- en 2 Kerstdagen, en niet te vergeten Hemelvaartsdag, is totaal 7 dagen, blijft derhalve 135 dagen. Vakantie en snipperdagen stel ik voor het gemak op 30 dagen, blijft 105 dagen. 105 dagen gedeeld door gemiddeld 30 dagen per maand = 3 1/2 maand. Volgens de (s)linkse rekenmethode werken wij dus gemiddeld circa 3 1/2 maand per jaar..... Nog zo een: Al heel oud: Ik moest ooit namens drie vrienden een taart kopen voor f.30,=. Ieder betaalde dus f10,= maar ik kreeg als vaste klant de taart voor f25,= en kreeg dus f.5,= terug. 5 is niet deelbaar door 3, dus gaf ik de drie vrienden ieder f.1,= terug en hield zelf stiekem f.2,= in mijn zak. Er was dus in eerste instantie f.30,=, maar uiteindelijk dus 3 x f.9 is f.27 plus die f.2,= die ik had gejat is tezamen f.29,=. Alhoewel de gulden reed lang is vervangen door de euro, dien ik volgens de (s)linkse rekenmethode dus alsnog te gaan zoeken naar die laatste gulden..... Cor Schorel [/size][/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
_________________ LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS "Laten wij waken over de vrijheid van het spreken" Laatst gewijzigd door Esceha : 29 mei 2005 om 00:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Burger
|
![]() Ik voorspelde het toch. Schelden. En ik had nog zo gevraagd om dat niet op het forum te doen, maar rechtstreeks.
Overigens heeft ''mijn volk'' een dermate niveau, dat ik daar geen criminelen onder wil rangschikken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
_________________ LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS "Laten wij waken over de vrijheid van het spreken" Laatst gewijzigd door Esceha : 29 mei 2005 om 23:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Burgemeester
|
![]() Overigens heeft ''mijn volk'' een dermate niveau, dat ik daar geen criminelen onder wil rangschikken.[/quote]
Om te gieren die vent! ![]() Zoals die gevallen van zinloos geweld die in Nederland opgang maken zeker, en dat zijn toch niet allemaal migranten. Bovendien, ooit al gehoord van witteboordcriminaliteit? Ik moet de eerste marokkaanse huisjesmelker nog tegenkomen, of de eerste marokkaanse bedrijfsfraudeur. Dat 'kutmarokkantje' dat jouw 500 Euro steelt moet dat ook niet doen, maar ik denk niet dat je beseft hoeveel duizenden jouw jaarlijks door je neus geboord worden doordat vele anderen vinden dat zij niets aan de staat moeten geven. Dat voel je niet rechtstreeks, da's waar; maar 't is er toch : verhoging van verzekeringspremies, intrekking van werklozensteun, hogere belastingen en taxen, ... omdat een deel van de BLANKE bevolking niet solidair wil zijn moet ik meer betalen; ik wil dat daar iets aan gebeurd![edit] [size=1]Edit:[/size]
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool) Laatst gewijzigd door Slasty : 31 mei 2005 om 22:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() iemand die geen papieren heeft, maar een persoon vindt die "borg" wil staan voor haar/hem.
Die is toch aansprakelijk voor die persoon z'n daden en ook indien familieleden iets zouden mispeuteren. Zou deze persoon indien ze/hij kan bewijzen dat er iemand borg staat voor hen dan een zekere uitkering kunnen krijgen van de Belgische staat?! Ik stel me die vraag omdat een bejaarde eenzame mens zich laat rollen met een allochtone, zelfs een marokkaan die een zaakje heeft zegt op te letten met deze persoon die nochthans dezelfde nationaliteit heeft!!! Dien oude denk dat het liefde is, maar nu hebben we gehoord dat ze wil hebben dat hij borg tekent. Maw het is weer allemaal schijnheillig maar die vent heeft dat nie door. Hopelijk snappen de mensen waar ze die papieren zullen moeten laten invullen met wat ze te doen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |