![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Partijlid
|
![]() Ik wil gerust mee op de barricades gaan staan als het gaat over het recht op in het Nederlands behandeld te worden in Brusselse ziekenhuizen. Ik zou zeker mee op straat gekomen zijn als het ging over het recht op Nederlandstalig onderwijs in Vlaanderen. Ik zou nu nog op straat komen, mocht blijken dat Vlamingen met hun Nederlands bij openbare instanties in Brussel en de rand niet terecht kunnen komen. Maar ik kom niet mee de barricades op om mensen die frans willen spreken te dwingen Nederlands te spreken. Zoiets is tegen de rechten van de mens! Iedereen heeft recht op zijn eigen cultuur!
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Pieke, kalm aan met Hans1.
bij Hans1 is het ongeneeslijk he... Hij kan der niet aan doen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Zij willen altijd en overal Frans spreken, en Vlamingen vinden dat men thuis Frans mag spreken, dat men onder vrienden Frans mag spreken, maar eens men in kontakt komt met de overheid (Gemeente of Gewest) DAN moet men Nederlands praten. Zolang jullie dat niet willen inzien blijft het een dovemansgesprek...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Trouwens IF, bent U van mening dat hetgeen telt voor Franstaligen ook geldig is voor anderstaligen in alle regio's ?
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Europees Commissaris
|
![]() De taal/talen die in een gemeente gebruikt worden voor de administratie kunnen het best door de inwoners van die gemeente gekozen worden. Ik zie niet in waarom iemand van daarbuiten zich daarmee zou moeten moeien.
En als blijkt dat de meerderheid van de gemeente vindt dat ze ook in het Frans bediend moeten kunnen worden moet je dat maar accepteren. Talen en taalgrenzen evolueren nu eenmaal. Het systeem van de VS is eigenlijk zo slecht nog niet: géén officiële taal.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 26 mei 2005 om 15:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Of wat van de Vlezenbeekse dancing "The Christies Club" waar je enkel en alleen Franstaligen vindt (opschrift met openingsuren aan de deur in het Frans en het Nederlands - dit waar dit enkel in het Nederlands mag). Probeer daar maar eens een pint in het Nederlands te vragen. En zo kan ik doorgaan. Franstaligen zijn gewoonweg arrogante kleuters die weigeren Nederlands te spreken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Cabeza de wikingo : 26 mei 2005 om 15:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
[size=1]Le fanatisme est l'apanage des ignorants.[/size] Ik ben een tolerante liberaal, maar eigenlijk is dat een pleonasme. "How can our religion be a cause of danger? Islam teaches kindness and love for humanity. Islam is moderation, not extremists. Extremists are not real Muslims. They just give us a bad name." - A 48-year-old housewife from Rawalpindi, Pakistan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Veel problemen worden ook communautair _gemaakt_. De uitbreiding van de haven van Antwerpen is geen communautair probleem. Maar als daarvoor in ruil Wallonië een zoveelste follieke wil krijgen is het dat wél.
Sociale zekerheid en belastingen worden door iedereen betaald. Als ze inefficiënt besteed worden is dat voor iedereen een probleem. En toevallig of niet loopt de grens van inefficiënt gebruik Oost-West ter hoogte van de taalgrens. De huidige communautaire problemen hebben kwasi niks meer met taal te maken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 26 mei 2005 om 15:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
|
![]() Citaat:
Dit is overigens aan iedereen gericht, niet specifiek aan jou. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Dimitri : 26 mei 2005 om 15:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
ongeneeslijk... bestaat daar wel een geneeskundige term voor, voor zijn ziekte? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |