![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
O.a. onderwijs, cultuur, openbare werken, allemaal aangelegenheden waar geen democratisch draagvlak voor bestaat ? Akkoord, ik ben soms ook tegen examens, van mij moet er ook niet naakt gepist worden op de scene van de Bourla en wegenwerken maken ook mij horendul, maar totaal geen geld meer steken in die domeinen ?
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een ware getalenteerde Tjeef.... En maar goed dat ze het VB van het scherm weren want die hadden de kat de bel wel aangebonden hoor... Maar terwijl wij zitten met een waals onderwijs dat zoveel duurder is en zoveel minder kwaliteit levert gaat meneerke rustig "vragen" of hij ocharmkes geld mag lenen. Straffe kerel die Leterme. Duidelijk Eerste ministermateriaal want zijn eigen achterban verkopend voor een postje en daar electoiraal nog voor beloond worden ook... tjonge, tjonge toch...
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is immers niet omdat het Vlaamse gewest geen schulden heeft, dat daarom de Belgische staatsschuld niet deels in Vlaanderen ligt, en ook deels door Vlaanderen moet afbetaald worden. Een onafhankelijk Vlaanderen heeft, indien we bij de splitsing alles netjes verdelen, zo'n 150 miljard euro staatsschuld. Blijkbaar wil Leterme daar nu nog een beetje bijdoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
En waarom willen de banken haar dan wel nog geld lenen? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Als ik mij niet vergis is de schuld nog groter dan 150 miljard als je de sleutel 6,5/3,5 hanteert. Evenwel! Vlaanderen betaalt daarvan reeds veel en veel meer door ondermeer de onevenredige schuldafbouw. Citaat:
De wet dienaangaand is dezelfde maar het profitariaat door de hemeltergende uitkeringseconomie gesteund door vooral de PS zorgt ervoor dat de gemiddelde Waal drie maal meer kost aan de sociale zekerheid dan de gemiddelde Vlaming. Cijfers? Google naar A/werkloosheid B/ percentueel aandeel overheidsarbeid Vl/W Even ter attentie: als de wetten toch voor iedereen hetzelfde zijn waarom is de werkloosheid dan in Wallonië meer dan dubbel zo hoog als de Vlaamse? Met andere woorden: uw voorbeeld is een tweesnijdend zwaard want alle wetten zijn over het grondgebied van ons onlandje hetzelfde. Vraag het nu eens aan eender welke economist: Dit is nu net de reden waarom het in Wallonië zo slecht gaat. Citaat:
Men had eerder haar op zijn tanden moeten hebben en de bazar splitsen. Hetzelfde geldt uiteraard voor België want de meest vergeten groep in België is de hardwerkende Waal die meebetaalt voor een deficitaire, verloren en overgepolitiseerde economische strategie en daarenboven internationaal nog als luierik wordt uitgemaakt ook. Zeg mij: waar kan die sukkelaar gaan aankloppen... Ook deze brave man wordt door het laffe Vlaandereen in de steek gelaten.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Als de walen (bewust zonder hoofdletter)aankloppen om opnieuw geld te pompen in hun bodemloze putten zoals het franstalige onderwijs etc.. dan moeten ze maar proberen om zelf leningen aan te gaan..
maar natuurlijk is er voor superstaaf geen draagvlak daarvoor.. hun schoolsysteem werkt perfect, want franstalig onderwijs is d'offive veel beter dan het minderwaardige nederlandstalig onderwijs (de cijfers en rapporten die hierover geplubiceerd zijn door officiele instanties zijn grove leugens) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() stel de staatsschuld is 150 miljard EUR, enkel voor Vlanderen, dan lossen we dat toch effe op als we de transfers stopzetten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Vlaanderen zou beter wat knippen in zijn ambtenarencorps. En waarom niet wat besparen bij bvb de Lijn, die hun subsidies zijn de laatste tijd verveelvoudigd. En er rijden meer en meer lege bussen rond.
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat er wel zijn, zijn de transfers. Uiteindelijk komt het daar allemaal op neer. De rest lijkt me vooral geleuter van Leterme waarbij hij de zwarte piet naar andere niveaus probeert door te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||||
|
![]() [quote=Fieseler]
Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 31 mei 2005 om 21:53. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |