Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2003, 16:20   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Thomas schreef:
Citaat:
Zomaar moet je dat niet weggeven. De nederlandse taal bv. is een goed voorbeeld van die erfenis. En veel vreemdelingen spreken onze taal goed tot redelijk goed. Wat kan je dan nog meer eisen. J
Dus iedereen ter wereld die onze taal spreekt of wil leren moet het recht hebben om naar België te komen?
België zal rap te klein zijn, we kunnen natuurlijk ook die boertige Vlamingen buitengooien.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 16:39   #22
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Thomas schreef:
Citaat:
Zomaar moet je dat niet weggeven. De nederlandse taal bv. is een goed voorbeeld van die erfenis. En veel vreemdelingen spreken onze taal goed tot redelijk goed. Wat kan je dan nog meer eisen. J
Dus iedereen ter wereld die onze taal spreekt of wil leren moet het recht hebben om naar België te komen?
België zal rap te klein zijn, we kunnen natuurlijk ook die boertige Vlamingen buitengooien.
Hoezo, ben je ertegen dat mensen eerst onze taal aanleren...? Dat is nog es nieuws.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 16:58   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Thomas schreef:
Citaat:
Hoezo, ben je ertegen dat mensen eerst onze taal aanleren...? Dat is nog es nieuws.
Moet ik dat nu ernstig nemen.
Oud 24 mei 2003, 21:07   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DAT is nu nog eens een gedacht zie, dat daar nog niemand opgekomen is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 21:50   #25
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
DAT is nu nog eens een gedacht zie, dat daar nog niemand opgekomen is...
vrouwen en homo's eerst...
Oud 31 mei 2003, 22:46   #26
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De stelling blijft dus onontkracht. Mensen van het eigen volk hoeven niks te vrezen, louter omdat ze door toeval op de juiste plaats te recht kwamen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Oud 31 mei 2003, 23:20   #27
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Nee, hoor. Vlaming zijn is niet iets dat je "gewoon bent". Het is iets dat je gekregen hebt van je ouders, ......
Dat is natuurlijk onzin daar er helemaal niemand Vlaming is. Men kan hoogstens Belg zijn, maar dit terzijde, want eigenlijk is dit de zoveelste inhoudloze topic, omdat Thomas er nog steeds niet in slaagt om op een ordentelijke wijze te argumenteren.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 23:23   #28
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dies, welk argument is overtuigender dan wat ik reeds schreef over de bloed en bodemtheorie van het Vlaamsblok? Daar gaat het altijd om: to be or not to be!
Oud 1 juni 2003, 20:49   #29
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf
Thomas maakt twee fouten als hij het over de ideologie van het Vlaams Blok zou hebben, wat wellicht zijn bedoeling is.

Eén : hij verkondigt een bloed en bodem-theorie, terwijl het Vlaams Blok op basis van nationaliteit oordeelt. En niet alleen het Vlaams Blok, ook de Belgische staat doet dit voor het toekennen van bepaalde jobs en belangrijke, verantwoordelijke functies. Elk land ter wereld doet dit.

Twee : hij denkt dat Vlamingen zich alles mogen permitteren in Vlaanderen, omdat ze Vlaming zijn. Neen, Vlamingen behoren tot een volksgemeenschap en hebben tegenover de gemeenschap niet alleen rechten, maar ook plichten. Don't ask what your country can do for you, but what you can do for your country.

Zeg Thomas, zullen jij en ik eens een sollicitatiebrief naar Laken sturen, met onze kandidatuur voor het koningschap. Of zouden we geen kans maken omdat niet het juiste adellijke bloed door onze aderen stroomt ?
En kan die Marokkaan dan ook solliciteren voor het koningschap ?
1) VB oordeelt niet volgens nationaliteit, vlaming is geen nationaliteit
en het is duidelijk dat VB met eigen volk alleen de echte vlamingen bedoelt dus de nieuwe belgen vallen hier niet onder

btw de erfelijke monarchie is ondemocratisch , VB zegt dat ook
door de erfelijke monarchie te vergelijken met het eigen vlaming eerst gevoel van VB zeg je eigenlijk dat het ook onrechtvaardig is
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 20:52   #30
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigen volk eerst, je hoeft er niets voor te doen.
Je moet er wel iets voor doen, namelijk de sloophamer tegen onze vrijheid en democratie zetten, want er staat zoveel in de weg van de programmapunten van het Vlaams Blok, dat het nooit goed zou kunnen aflopen als zij aan de macht zouden komen... Ik zou er zelfs geen minuut over twijfelen om te verhuizen naar een ander land.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 21:03   #31
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
en het is duidelijk dat VB met eigen volk alleen de echte vlamingen bedoelt dus de nieuwe belgen vallen hier niet onder
Is dit duidelijk? Heb anders gedurende de verkiezingsweken bepaalde prominenten van het VB zeer andere zaken horen verkondigen (voorzitter Van Hecke in P&S: "Natuurlijk vallen voor ons ook de nieuwe Belgen hieronder) en daar het VB nooit of te nimmer liegt, moet dit natuurlijk wel zo zijn, dus ik denk dat u zich vergist in zake dt standpunt van het VB!
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 22:03   #32
Jabbe
Burger

Jabbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jabbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Is dit duidelijk? Heb anders gedurende de verkiezingsweken bepaalde prominenten van het VB zeer andere zaken horen verkondigen (voorzitter Van Hecke in P&S: "Natuurlijk vallen voor ons ook de nieuwe Belgen hieronder) en daar het VB nooit of te nimmer liegt, moet dit natuurlijk wel zo zijn, dus ik denk dat u zich vergist in zake dt standpunt van het VB!
Hm. Het Vlaams Blok liegt nooit. Héhé.
Pak nu Abou Jahjah, losstaand van alle ophef die hij veroorzaakt. Die man is perfect ge¨ïntegreerd volgens de normen die het Blok zo graag ziet... toch zou het Blok er alles aan doen die man weer het land uit te kunnen zetten. En zo is het niet anders met andere 'nieuwe belgen'. Het Blok vindt altijd wel een achterpoortje waar ze zich als eerlijke partij door kunnen wringen..
Oud 1 juni 2003, 23:20   #33
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Oud 2 juni 2003, 18:57   #34
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
pff als je VB langer kent dan weet je dat dat past in hunne nieuwe strategie nl de zachte aanpak
FDW heeft ooit gezegd dat allochtonen met een plastiek kaartje met een B erop geen vlamingen zijn
ze zullen ons nooit beschouwen als het eigen volk
aangezien ze ook nooit definiëren wanneer een allochtoon pas aangepast is, dan zal iedereen ook buiten vliegen
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 19:02   #35
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat klopt moon, het blok bedoelt met aanpassing:

aanpassen aan onze 'bijna-bloed&bodemvoorwaarden'.

Een onhaalbare kaart voor elke nieuwkomer. En zij weten dit verdomt goed!!
Oud 2 juni 2003, 19:10   #36
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

En toch..de geraffineerdheid waarmee ze hun publiek misleiden: wij zijn niet racistisch, wij hebben geen probleem met "goeie allochtonen". Het zal moeilijk zijn om het mistscherm waarmee het blok opereert te doen vallen.
Oud 2 juni 2003, 19:17   #37
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

mmm... ik geloof dat de gemiddelde blokkiezer die mist wel doorziet. Het kan hem gewoon geen bal schelen wat er met nieuwkomers zal gebeuren.
Oud 2 juni 2003, 19:24   #38
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Voor een minderheid misschien.. maar mijn mening is dat de meeste blokstemmers het blok als de zweep ziet die de andere partijen dwingt te luisteren, of een "irriterende" stem uit ongenoegen. Zéér gevaarlijk vind ik dat racisme en extreme stellingen ondertussen gebannaliseerd worden, of ingang vinden..
Maar kom, we blijven optimistisch. De problemen van de democratie vallen in het niets in vergelijking met de aambeien van mijn aangetrouwde tante. :
Oud 2 juni 2003, 19:38   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Thomas schreef:
Citaat:
mmm... ik geloof dat de gemiddelde blokkiezer die mist wel doorziet. Het kan hem gewoon geen bal schelen wat er met nieuwkomers zal gebeuren.
En wat zou er dan volgens jou wel met die nieuwkomers moeten gebeuren?
Oud 2 juni 2003, 19:51   #40
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Een verwelkomingscursus gekoppeld aan een animatie of promotiefilmpje van onze multi-culturele westerse en Nederlandstalige samenleving. De mensen doen voelen dat het hier goed is om leven. Dat zal die mensen de gelegenheid geven om zich vrijwillig te laten beinvloeden door ons. Reklame en publiciteit en sensibiliseringscampagnes voor cursussen nederlands en klaarstoomcursussen tot 'Belg voor de eeuwigheid' .

Eens dat je je Belgisch paspoort hebt verdient ben je definitief belg als door geboorte. Als je daarna een criminele daad stelt, wordt je als een Belgische crimineel behandelt, je identiteit blijft voor eeuwig dezelfde: Belg.

Geen sanctie of ontmoedigingsbeleid naar nieuwkomers toe. Zelfs in de bedrijfswereld weet de beste manager dat sanctiegericht iets aan de man proberen te brengen op termijn averechts werkt.

Een kwestie van intelligente campagnes voor onze westerse veilige multi-cultuur op touw te zetten.

Naat de autochtone bevolking toe moeten er over allochtonen aan positieve imagebuilding gedaan worden. Het blok doet nu het omgekeerde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be