![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Repressief optreden is het enigste wat werkt tegen het flamingantisme.
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Toegegeven, nadat Flamingitis (ontdekt in 1917, zoals de Spaanse Griep) werd erkend als een variante op de Bacteria Teutonica, is dit een van de beste ziektebeelden die werden voorgesteld.
![]() |
#23 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ach, wat zeg ik? U heeft waarschijnlijk zelfs nog nooit van de Franse Revolutie gehoord. Laat staan van Robespierre. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 2 juni 2005 om 19:19. |
|||||
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
pour la petite histoire: Robespierre was in sé tégen de doodstraf. begrijpen wie begrijpen kan ![]()
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Daarover gaat het echter niet. Feit is dat uw partijgenoot Yann zulk een zaken predikt. Dit valt niet goed te praten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daar valt misschien over te discuteren, maar valt dat niet onder die beruchte vrijheid van meningsuiting waar het VB zo op hamert? (6)
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
2. Dat valt valt inderdaad binnen de vrijheid van meningsuiting, maar wel buiten democratische, en zelfs menselijke grenzen. Wanneer iemand een er een andere mening op nahoudt, met hij volgens Yann genadeloos onderdrukt worden. Dit ruikt naar fascisme.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Besteed geen aandacht aan hen, VM. Die gefrustreerde pubers zijn het niet waard. Als ze met fascistisch gedachtengoed willen dwepen is dat hun zaak.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Prachtige ziektebeschrijving!
En mag ik er nog aan toevoegen: mogen geesteszieken wel gaan stemmen? |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#36 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn niet "de Walen", het is de Waalse regering (PS e.d.) En dan nog, "onderdrukken" is wel een héél groot woord![edit] [size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 3 juni 2005 om 15:38. |
|||||
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar u kan dus niet ontkennen dat ze de economie ginder verpest hebben?Waarom gedragen ze zich niet als waardige landgenoten,dan is er niets aan de hand,maar dat doen ze niet!
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Waalse bevolking (en ik leg de nadruk op bevolking) gedraagt zich wel als waardige landgenoot. Alleen zit je met het probleem PS, een partij die ten allen tijde "NON" kan zeggen tegen de voorstellen vanuit Vlaanderen en op die manier meer slecht doet dan goed aan de communautaire dialoog. Het probleem situeert zich m.i. hier: Vlaanderen stelt een eis (in de ogen van de Waalse regering komt dit over als het opdringen van de Vlaamse wil zonder rekening te houden met de Franstalige zijde) Wallonië antwoord even radicaal NON (omdat ze vinden dat Vlaanderen op een ander manier het debat had kunnen aangaan, ze repliceren met dezelfde standvastigheid) Dit is een vicieuze cirkel: het NON van Franstalige zijde leidt enkel tot meer frustratie aan Vlaamse zijde met als gevolg dat men helemaal geen water meer bij de wijn wil doen en nog radicalere eisen gaat stellen, die dan weer beantwoordt worden met een NON en zo gaat dit maar verder... En wie ergert zich daar dood aan? De bevolking die dit helemaal niet gevraagd heeft en die niet liever heeft dan dat beide regeringen op een volwassen en rustige manier tot een consensus kunnen komen.
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wist niet dat Vlaanderen al ooit een 'eis' gesteld had tegenover de franstaligen. Volgens mij is het op hun vragen dat er steevast NON geantwoord wordt. Het is de PS die eist (cfr vreemdelingenstemrecht, tabaksreclame ed), niet Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: