Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 juni 2005, 17:02   #21
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Ach zo. Zo slecht is mijn mensenkennis dan ook weer niet .
Proficiat, Kim, jij bent de enige die de BUB als partij nog een beetje geloofwaardigheid verschaft. Dit soort infantiele posts doen jullie partij echt geen goed (want ik geloof nooit dat dit bij Yann en Patriot "om te lachen" zou zijn).
Dit is allesbehalve om voor te lachen. Ik ben bloedserieus.

Repressief optreden is het enigste wat werkt tegen het flamingantisme.
Oud 2 juni 2005, 17:07   #22
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Ach zo. Zo slecht is mijn mensenkennis dan ook weer niet .
Proficiat, Kim, jij bent de enige die de BUB als partij nog een beetje geloofwaardigheid verschaft. Dit soort infantiele posts doen jullie partij echt geen goed (want ik geloof nooit dat dit bij Yann en Patriot "om te lachen" zou zijn).

Toegegeven, nadat Flamingitis (ontdekt in 1917, zoals de Spaanse Griep) werd erkend als een variante op de Bacteria Teutonica, is dit een van de beste ziektebeelden die werden voorgesteld.
Oud 2 juni 2005, 19:19   #23
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Net zoals de Terreur van Robespierre de enige manier was om de orde te bewaren tijdens de Franse Revolutie?
Ach, wat zeg ik? U heeft waarschijnlijk zelfs nog nooit van de Franse Revolutie gehoord. Laat staan van Robespierre. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by van Maerlant on 02-06-2005 at 20:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Net zoals de Terreur van Robespierre de enige manier was om de orde te bewaren tijdens de Franse Revolutie?
Ach, wat zeg ik? U heeft waarschijnlijk zelfs nog nooit van de Franse Revolutie gehoord. Laat staan van Robespierre. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ach, wat zeg ik? U heeft waarschijnlijk zelfs nog nooit van de Franse Revolutie gehoord. Laat staan van Robespierre.[/size]
[/edit]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 2 juni 2005 om 19:19.
van Maerlant is offline  
Oud 2 juni 2005, 19:23   #24
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is allesbehalve om voor te lachen. Ik ben bloedserieus.

Ok. Dit gaat me echt te ver. Blijkbaar is de BUB een partij die aanzet tot onverdraagzaamheid, agressie en haat. Aan een discussie om zulk een fascistisch gedachtengoed neem ik geen deel. U bent mijn reactie niet waard.
lomeanor is offline  
Oud 2 juni 2005, 19:31   #25
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ach, wat zeg ik? U heeft waarschijnlijk zelfs nog nooit van de Franse Revolutie gehoord. Laat staan van Robespierre.
Ik denk dat place de greve er alles behalve ordelijk uitzag ten tijde van Robespierre...

pour la petite histoire: Robespierre was in sé tégen de doodstraf. begrijpen wie begrijpen kan
Oud 2 juni 2005, 19:41   #26
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
pour la petite histoire: Robespierre was in sé tégen de doodstraf. begrijpen wie begrijpen kan
Hij was een zag zichzelf als 'Verlicht', en had inderdaad een afkeer van de doodstraf. Om de orde in frankrijk te bewaren, zette hij dit echter van zich af en slachtte tienduizenden af. Uiteindelijk kwam het Directoire echter aan de macht, en deelde Robespierre het lot van zijn slachtoffers.
Daarover gaat het echter niet. Feit is dat uw partijgenoot Yann zulk een zaken predikt. Dit valt niet goed te praten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 2 juni 2005, 19:46   #27
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij was een zag zichzelf als 'Verlicht', en had inderdaad een afkeer van de doodstraf. Om de orde in frankrijk te bewaren, zette hij dit echter van zich af en slachtte tienduizenden af. Uiteindelijk kwam het Directoire echter aan de macht, en deelde Robespierre het lot van zijn slachtoffers.
Daarover gaat het echter niet. Feit is dat uw partijgenoot Yann zulk een zaken predikt. Dit valt niet goed te praten.

Daar valt misschien over te discuteren, maar valt dat niet onder die beruchte vrijheid van meningsuiting waar het VB zo op hamert? (6)
Oud 2 juni 2005, 19:57   #28
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Daar valt misschien over te discuteren, maar valt dat niet onder die beruchte vrijheid van meningsuiting waar het VB zo op hamert? (6)
1. Ik ben geen lid van het Vlaams Belang, dus dat is geen argument.

2. Dat valt valt inderdaad binnen de vrijheid van meningsuiting, maar wel buiten democratische, en zelfs menselijke grenzen. Wanneer iemand een er een andere mening op nahoudt, met hij volgens Yann genadeloos onderdrukt worden. Dit ruikt naar fascisme.

van Maerlant is offline  
Oud 2 juni 2005, 19:58   #29
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2. Dat valt valt inderdaad binnen de vrijheid van meningsuiting, maar wel buiten democratische, en zelfs menselijke grenzen. Wanneer iemand een er een andere mening op nahoudt, met hij volgens Yann genadeloos onderdrukt worden. Dit ruikt naar fascisme.
enkel flaminganten!
Oud 2 juni 2005, 20:00   #30
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Besteed geen aandacht aan hen, VM. Die gefrustreerde pubers zijn het niet waard. Als ze met fascistisch gedachtengoed willen dwepen is dat hun zaak.
lomeanor is offline  
Oud 2 juni 2005, 20:01   #31
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Besteed geen aandacht aan hen, VM. Die gefrustreerde pubers zijn het niet waard. Als ze met fascistisch gedachtengoed willen dwepen is dat hun zaak.
ja, verdwijn hier allemaal... nazi's
Oud 3 juni 2005, 07:26   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Ach, wat zeg ik? U heeft waarschijnlijk zelfs nog nooit van de Franse Revolutie gehoord. Laat staan van Robespierre.
Nochtans deelde hij uw gedachtegoed... het republicanisme...
Patriot! is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:22   #33
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Prachtige ziektebeschrijving!
En mag ik er nog aan toevoegen: mogen geesteszieken wel gaan stemmen?
belge-belg is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:23   #34
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie maak jij voor fascist uit? U bent degene die de walen (onze medebelgen) genadeloos wilt onderdrukken.
belge-belg is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:34   #35
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg
Wie maak jij voor fascist uit? U bent degene die de walen (onze medebelgen) genadeloos wilt onderdrukken.
U ziet dat verkeerd,de Walen onderdrukken ons.Wij worden in onze vrijheden beperkt door hun die heel de economie om zeep hebben geholpen in het zuiden van ons land.Dit is niet ons fout,dat is hun fout!!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:37   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
U ziet dat verkeerd,de Walen onderdrukken ons.Wij worden in onze vrijheden beperkt door hun die heel de economie om zeep hebben geholpen in het zuiden van ons land.Dit is niet ons fout,dat is hun fout!!
Kom kom, niet zo negatief.

Het zijn niet "de Walen", het is de Waalse regering (PS e.d.)

En dan nog, "onderdrukken" is wel een héél groot woord![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 03-06-2005 at 16:38
Reason:

Citaat:

En dan nog, "onderdrukken" is wel een héél groot woord![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Het zijn niet "De Walen", het is de Waalse regering (PS e.d.)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 3 juni 2005 om 15:38.
Kim is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:41   #37
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim

En dan nog, "onderdrukken" is wel een héél groot woord!
Sorry Kim,ik heb dat woord niet het eerste in de mond genomen,dat was een partijgenoot van u.

Maar u kan dus niet ontkennen dat ze de economie ginder verpest hebben?Waarom gedragen ze zich niet als waardige landgenoten,dan is er niets aan de hand,maar dat doen ze niet!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:48   #38
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry Kim,ik heb dat woord niet het eerste in de mond genomen,dat was een partijgenoot van u.

Maar u kan dus niet ontkennen dat ze de economie ginder verpest hebben?Waarom gedragen ze zich niet als waardige landgenoten,dan is er niets aan de hand,maar dat doen ze niet!
De Waalse bevolking heeft de economie niet verpest. Vlaanderen heeft het ook een tijd moeilijk gehad op economisch vlak, zoiets kan je de bevolking niet verwijten.

De Waalse bevolking (en ik leg de nadruk op bevolking) gedraagt zich wel als waardige landgenoot. Alleen zit je met het probleem PS, een partij die ten allen tijde "NON" kan zeggen tegen de voorstellen vanuit Vlaanderen en op die manier meer slecht doet dan goed aan de communautaire dialoog. Het probleem situeert zich m.i. hier:

Vlaanderen stelt een eis (in de ogen van de Waalse regering komt dit over als het opdringen van de Vlaamse wil zonder rekening te houden met de Franstalige zijde)
Wallonië antwoord even radicaal NON (omdat ze vinden dat Vlaanderen op een ander manier het debat had kunnen aangaan, ze repliceren met dezelfde standvastigheid)

Dit is een vicieuze cirkel: het NON van Franstalige zijde leidt enkel tot meer frustratie aan Vlaamse zijde met als gevolg dat men helemaal geen water meer bij de wijn wil doen en nog radicalere eisen gaat stellen, die dan weer beantwoordt worden met een NON en zo gaat dit maar verder...

En wie ergert zich daar dood aan? De bevolking die dit helemaal niet gevraagd heeft en die niet liever heeft dan dat beide regeringen op een volwassen en rustige manier tot een consensus kunnen komen.
Kim is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:52   #39
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik wist niet dat Vlaanderen al ooit een 'eis' gesteld had tegenover de franstaligen. Volgens mij is het op hun vragen dat er steevast NON geantwoord wordt. Het is de PS die eist (cfr vreemdelingenstemrecht, tabaksreclame ed), niet Vlaanderen.
lomeanor is offline  
Oud 3 juni 2005, 15:54   #40
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat Vlaanderen al ooit een 'eis' gesteld had tegenover de franstaligen. Volgens mij is het op hun vragen dat er steevast NON geantwoord wordt. Het is de PS die eist (cfr vreemdelingenstemrecht, tabaksreclame ed), niet Vlaanderen.
De "onverwijlde" splitsing van B-H-V zonder toegevingen.
Kim is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be