![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Milosevic zou zogezegd niets tegen de afscheiding van Slovenië hebben gehad. Wel heel merkwaardig dan toch dat Milosevic in hoogst eigen persoon voor de Sloveense vergadering verklaarde: "Uw afscheiding zult u niet krijgen!" Daarom ook zeker dat Milosevic onmiddellijk na de Sloveense onafhankelijkheidsverklaring Joegoeslavische troepen naar Slovenië stuurde waarop er gedurende tien dagen een oorlog werd uitgevochten. Neen, Milosevic had duidelijk niets tegen de afscheiding van Slovenië. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard moest Milosevic pro forma tegen de afscheiding zijn, het gaf hem ook de gelegenheid controle te krijgen over de JNA. Na de tien dagen durende 'oorlog' werd die al vlug beëindigd, en Milosevic was blij dat hij af was van die lastige Slovenen die toch altijd maar met de Kroaten blok vormden in het Federale Presidium. Nu kon hij zich concentreren op het uitbreiden van zijn macht in Bosnië en Kroatië. Daarvoor moest Joegoslavië wel eerst uiteen vallen... |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens moest Milosevic in woord wel het Joegoslavisme beleiden, vanwege het grote aantal Joegoslavisten in de communistische partij.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als president van Servië steunde hij Servische opstandelingen in Kroatië. Zo breidde hij zijn macht uit. Welk punt begrijpt u niet, van den Berghe? |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Milosevic had tegen me gezegd dat we tot overeenstemming moesten zien te komen met betrekking tot de Sloveense wens om Joegoslavië te verlaten. Hij zei dat hij ons niet zou tegenhouden en dat de rest sowieso niet begreep waar het hele conflict om draaide." Slovenië mocht onafhankelijk worden van Milosevic, die republiek was niet belangrijk voor hem. Er zat echter wel een addertje onder het gras: Slovenië moest het recht erkennen van de Serviërs om in één staat te leven. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hoe de bubbels weer voortdurend draaien en keren in de discussie. Net als gewoonte trouwens. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit het gezamelijk communiqué van Kucan en Milosevic, 23 januari 1991, Belgrado. |
|
![]() |