Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 5 juni 2005, 11:36   #21
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ik stel toch geen ingewikkelde vraag? Jij beweert dat Vlaams Blokkers gediscrimineerd worden en ik vraag je hoe. Toch niet moeilijk?
Door uitsluiting in het politieke landschap,het beroemde cordon sanitair u welicht niet onbekend.
Oud 5 juni 2005, 11:39   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder
Door uitsluiting in het politieke landschap,het beroemde cordon sanitair u welicht niet onbekend.
Wat heeft dat met discriminatie te maken??? Wil je beweren dat politieke partijen geen coalities meer mogen aangaan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 5 juni 2005, 11:41   #23
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Probeer je soms te insinueren dat VB'ers zouden liegen en overdrijven?
Vb'ers liegen, overdrijven, rascistisch, discrimineren, homofobisch, stokken in de wielen steken...ect? Nee helemaal niet, ze zouden niet eens durven... Dat is bij uitstek de vriendelijkste, charmantste en eerlijkste partij die ik tot op heden ken...
Oud 5 juni 2005, 11:41   #24
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met discriminatie te maken??? Wil je beweren dat politieke partijen geen coalities meer mogen aangaan?
Bij u is iets discriminatie als het in u kraam past anders niet!!! en typis verschijnsel voor links.
Oud 5 juni 2005, 11:43   #25
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel toch geen ingewikkelde vraag? Jij beweert dat Vlaams Blokkers gediscrimineerd worden en ik vraag je hoe. Toch niet moeilijk?
Aarde aan Raf, het was satirisch.

Of nee, wacht, ik ben eigenlijk plots VB'ers geworden. Joepie VB.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 5 juni 2005, 11:54   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder
Bij u is iets discriminatie als het in u kraam past anders niet!!! en typis verschijnsel voor links.
Nee hoor. Er is sprake van discriminatie wanneer iemand ongelijk behandeld wordt op basis van criteria die niet objectief te verantwoorden zijn. Het cordon sanitair is perfect objectief te motiveren: de traditionele partijen vinden met elkaar voldoende punten van overeenkomst om samen een coalitie aan te gaan en die punten vinden ze niet bij het Vlaams Blok. Het cordon sanitair heeft m.a.w. NIETS met discriminatie te maken...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 5 juni 2005, 11:54   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Of nee, wacht, ik ben eigenlijk plots VB'ers geworden. Joepie VB.
Niets op dit forum verbaast me nog...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 5 juni 2005, 13:57   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
Inderdaad zeer eenvoudig: een goede vriend van me en sportmonitor zorgde jarenlang onbezoldigd voor gehandicaptensport. Hij mag nu niet meer van hogerhand. Hij is VBer!
Krijg ik nu een eerlijk antwoord op dit eenvoudig antwoord?
luc broes is offline  
Oud 5 juni 2005, 18:27   #29
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Er is sprake van discriminatie wanneer iemand ongelijk behandeld wordt op basis van criteria die niet objectief te verantwoorden zijn. Het cordon sanitair is perfect objectief te motiveren: de traditionele partijen vinden met elkaar voldoende punten van overeenkomst om samen een coalitie aan te gaan en die punten vinden ze niet bij het Vlaams Blok. Het cordon sanitair heeft m.a.w. NIETS met discriminatie te maken...
Toch hebben VBers het moeilijk in de maatschappij omwille van hun overtuiging. Ze worden door de linkse partijen gecategoriseerd als dom en racistisch (niet objectief te verantwoorden). Hun inspraak in de maatschappij wordt ten alle koste vermeden, niet om inhoudelijke redenen, maar gewoon omdat ze blokkers zijn. En zeg niet dat dat niet waar is, wan links partijen schieten een voorstel van het blok uit principe steeds onmiddellijk af, wat daar ook in staat.
Dit is dus wel degelijk racisme.

(en zeg niet dat ik een VBer ben, want dat is niet het geval. Ik erger me gewoon aan zoveel linkse hypocrisie en onverdraagzaamheid tegenover niet-linksen)
lomeanor is offline  
Oud 5 juni 2005, 18:28   #30
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Inderdaad zeer eenvoudig: een goede vriend van me en sportmonitor zorgde jarenlang onbezoldigd voor gehandicaptensport. Hij mag nu niet meer van hogerhand. Hij is VBer!
Ach, linksen denken steeds dat ze het recht aan hun kant hebben. Ze pleiten zogezegd verdraagzaamheid, maar wie niet akkoord gaat met hun linkse opvattingen is een extremist en is "verzuurd." Het is niet simpel om met hen te redeneren, ze zijn zo overtuigd van hun grote gelijk dat ze doof zijn voor een kritische toon die hun ideologie in gevaar brengt.
lomeanor is offline  
Oud 5 juni 2005, 18:29   #31
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Wordt het Vlaams Blok gediscrimineerd? Hoe dat zo?
In verschilende overheids dienste en vakbonden worden Vlaams (Blokers)Belangers die oplijsten staan ontslagen.
Oud 5 juni 2005, 18:33   #32
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nog steeds geen repliek van links...

Ik som eventjes de vorige posts op, dan kn ze ze allemaal beantwoorden, en niet "toevallig" één vergeten...

Citaat:
Luc Broes: Inderdaad zeer eenvoudig: een goede vriend van me en sportmonitor zorgde jarenlang onbezoldigd voor gehandicaptensport. Hij mag nu niet meer van hogerhand. Hij is VBer!

Lomeanor: Toch hebben VBers het moeilijk in de maatschappij omwille van hun overtuiging. Ze worden door de linkse partijen gecategoriseerd als dom en racistisch (niet objectief te verantwoorden). Hun inspraak in de maatschappij wordt ten alle koste vermeden, niet om inhoudelijke redenen, maar gewoon omdat ze blokkers zijn. En zeg niet dat dat niet waar is, wan links partijen schieten een voorstel van het blok uit principe steeds onmiddellijk af, wat daar ook in staat.
Dit is dus wel degelijk racisme.
(en zeg niet dat ik een VBer ben, want dat is niet het geval. Ik erger me gewoon aan zoveel linkse hypocrisie en onverdraagzaamheid tegenover niet-linksen)
Ach, linksen denken steeds dat ze het recht aan hun kant hebben. Ze pleiten zogezegd verdraagzaamheid, maar wie niet akkoord gaat met hun linkse opvattingen is een extremist en is "verzuurd." Het is niet simpel om met hen te redeneren, ze zijn zo overtuigd van hun grote gelijk dat ze doof zijn voor een kritische toon die hun ideologie in gevaar brengt.

Strijder: In verschilende overheids dienste en vakbonden worden Vlaams (Blokers)Belangers die oplijsten staan ontslagen.
Wat zegt links?
lomeanor is offline  
Oud 5 juni 2005, 18:42   #33
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Nog steeds geen repliek van links...

Ik som eventjes de vorige posts op, dan kn ze ze allemaal beantwoorden, en niet "toevallig" één vergeten...

Wat zegt links?
sst...stil ze proberen na te denken en zo als je weetis dat moeilijk als ze geen gelijk krijgen,ze zullen wellicht alles ontkenen en bewijzen vragen.bewijz 1 mijn vrindin is uit de rooie vakbond gegooid om dat ze op delijst staat enverkozen is voor het Vlaams Belang haar naam is door gespeeld naar de andere vakbonden,En die beweren dan dat ze niet politiek gebonden zijn.
Oud 5 juni 2005, 18:54   #34
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat voorstellen van het Vlaams Belang worden weggestemd niet van wege hun inhoud maar juist om dat ze van het Vlaams Belang komen,ook al geven ze in het weder woord toe dat het goed voorstel is.Maar ja dan is er het beroemde cordon sanitair! En als je dan als invidu mee stemt bevoorbeeld in een geheime steming? wacht er sanctie van uit de democratise partijen.[size=3]wellicht zul je nu onkennen dat dit gebeurd maar het zijn spijtig genoeg waar gebeurde feiten.[/size]
Oud 5 juni 2005, 19:44   #35
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

ook de PS is te vinden voor klik-systemen (van racisten weliswaar)
Oud 5 juni 2005, 20:04   #36
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

Wie zegt er trouwens dat dieje spormonitor kerle ontslagen (geweerd ) is door iemand van links, misschien eerst is in eigen kamp kijken, misschien wel door iemand van de VLD ,of de Cd&V onze centrumrechtse vriendjes.
Het is maar al te gemakkelijk om altijd op het Belang te kappen ( niet dat de meeste kritiek niet gegrond zou zijn, het blijven nog steeds een bende uilskuikens) evengoed is het maar te gemakkelijk van alle Belangers om maar steeds te roepen dat "links" hun dwars zit.
Stigmatisering werkt contraproductief langs beide kanten.

Maar het moet gezegd worden , nen doorsnee Belanger , veel heb er toch niet aan ...
Oud 5 juni 2005, 20:23   #37
strijder
Burgemeester

Standaard

En toen werd het stil.
Oud 5 juni 2005, 20:43   #38
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
ook de PS is te vinden voor klik-systemen
Hebt ge uw vriendjes gevonden?
Het Skill Effect is offline  
Oud 5 juni 2005, 20:44   #39
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Vb'ers liegen, overdrijven, rascistisch, discrimineren, homofobisch, stokken in de wielen steken...ect? Nee helemaal niet, ze zouden niet eens durven... Dat is bij uitstek de vriendelijkste, charmantste en eerlijkste partij die ik tot op heden ken...
Het is niet de taak van een oppositiepartij om vriendelijk en charmant te zijn,maar het is de bedoeling dat ze problemen aan de kaak stellen,en het VB slaagt hier heel goed in.Allez,dit is mijn persoonlijke mening.Het is niet de bedoeling dat ze zich geen profileren als een liefdadigheidsinstelling wel?In Belgie zijn al genoeg liefdadigheidsinstellingen zoals de VDAB en het OCMW.

Novalis
Grellig is offline  
Oud 5 juni 2005, 20:54   #40
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Skillie sprak over oppositie, niet over een partij die het VB een bende einsteins doet lijken in vergelijking
la_Principessa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be