![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
11% van de amerikaanse bevolking is op die manier "arm" Hier zegt men dat 11% van de amerikaanse bevolking honger heeft. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je met $10,000/jaar honger kan hebben in de VS. (Kom aub niet af dat minder als $10,000 ook $1000 kan zijn, we weten allemaal hoe een statistische curve eruit ziet)
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Spanje heeft zojuist honderdduizenden illegalen gelegaliseerd. Geen immigranten zegt u? Vanuit Mexico moet je op dit moment erg voorzichtig zijn, als illegaal. Kan zomaar dat je een knokploeg tegenkomt, die de longen uit je lijf slaat en je voor dood achterlaat in de woestijn..
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||||
Minister
|
![]() Found nothing yet, op deze link na: Economie Ondersteboven
Over hoe globalisering & liberalisering van de voedselmarkt armoede & honger in de hand werkt.. En als ik er [voor het gemak] even vanuit mag gaan dat armoede en honger hand in hand gaan: Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 9 juni 2005 om 13:39. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Trek daar alle kosten af wetende dat de sociale voorziening ginder veel aan het individu overlaat, ook schoolgaan is duurder dan hier. Die eindigen sowieso negatief. De lat ligt eigenlijk hoger. Citaat:
en ronduit hoog misdaadniveau. en het ergste is dat die 'gorilla's' echt nodig zijn want plunderingen zijn daar nooiit ver weg. De gemiddelde rus heeft ondertussen terug heimwee naar de oude communustische toestand..niet dat die zo denderend was maar blijkbaar toch beter voor de burger in brede zin gezien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zorgde er altijd voor dak nog over had, om eten te kopen, ... ![]() Ne vette Pitta om 4 uur 's nachts kan toch smaken en doet wonderen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen begrepen te hebben dat voedsel in de states betrekkelijk goedkoop is... (kan ook nie anders veel chemische bazaar ) is het niet TomB ? Nu ja, Als je er veel de keuze geeft om nen Hamburger te eten, of een gezond taloorken goeie kost, dan gaan er veel voor dien hamburger kiezen... Vraag is dus eerder hoe komt men aan die ondervoeding, is het een bewuste verkeerde keuze, (al dan niet uit onwetendheid) of is het omdat er echt niks anders is, en nen Annanas bv, stukken van mensen kost ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Met $833 per maand kan ik hier alle sociale voorzieningen betalen (Ze kosten namelijk $30 om de twee weken), een auto hebben (ouwe truck kost rond de $500 eenmalig, taxatie erop is $35 per jaar, reken $40 voor benzine), een appartement huren (low income housing wordt gesponsord en er is geen wachtlijst, $250/maand voor een 1 bedroom) en dan nog bijna $500 overhouden om te eten. Als ik daarmee twee keer per maand bij Sam's Club of Wall mart inkopen ga doen voor $100, heb ik meer als genoeg eten, en houd ik nog $200 over die ik opzij kan zetten voor onvoorziene uitgaven en pensioen. Dit is dan nog Florida en in een appartement wonen. Door een trailer te huren (niet te verwarren met woonwagen, een double-wide trailer heeft doorgaans meer als 60 vierkante meter leefruimte), en naar een minder bevolkte staat te verhuizen, kan ik die cost of living nog serieus drukken. Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Minister
|
![]() TomB, de reden dat jij deze optelsom kunt maken, is omdat je niet in die situatie zit. Nu is het inderdaad zo, dat 833$ voldoende is om van te leven. Geef een Europeaan 600€ en hij/zij kan rondkomen. Wat er gesteld werd in het onderzoek, is dat van de 36,3 miljoen mensen (risicogroep) er 9,2 miljoen daadwerkelijk te weinig voedsel binnen krijgen. Dat is geen 11%, dat is 3%, om-en-nabij.
Natuurlijk is dat geen Darfur-honger; dat is stille armoede, verzwegen schaamte en zwervers op straat. Mensen die daadwerkelijk niet weten of ze vanavond zullen eten, los van de vraag wát. Een bekende van me leeft in de gratis-economie hier in Gent. Die mensen fietsen van uitdeelplek naar uitdeelplek en kunnen ervan eten. Zij verzamelen voldoende voedsel op deze manier, om elke dag weer verzekerd te zijn van een maaltijd. Ook een manier om geld te besparen, zullen we maar zeggen. Vergeet niet, dat u zich weet toe te leggen op geld verdienen, terwijl deze mensen daar wars van zijn. Zij zijn liever vrij, bezig hiermee, dan een goede baan te hebben of eigen bedrijfje te starten. Zij wensen die verantwoordelijkheid gewoon niet en verdienen hier en daar eens een centje bij, zonder uitkering of wat dan ook. Het is een manier, ook niet mijn manier.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 9 juni 2005 om 14:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben vrij goed geplaatst om dat te weten als alleenstaande in de VS. Ik geef nu ongeveer $100 per week uit in de supermarkt voor mezelf + hond, maar een paar jaar geleden leefde ik nog van $30 per week. Misschien zijn het wel de employees van de fast food ketens die ondervoed zijn. Dat zijn bijna allemaal low-income mensen, en ze hebben daar gratis access tot eten. Als ge gedurende lange tijd enkel bij Mc Donalds eet omdat ge daar als werknemer gratis kunt eten, kan ik me voorstellen dat ge na een tijdje serieuze gezondheidsproblemen krijgt.
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Precies of jij geeft al je geld uit aan eten. Huur, onkosten, kleding, vervoer, kids die naar school gaan,.... Of had je daar niet bij nagedacht.
In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act. (George Orwell) "Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt blijkbaar het detail van de uitgaven niet gelezen.
![]() |
![]() |
#36 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het wordt daarbij ook nog eens efficienter gebruikt. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Betwijfel het, aangezien je voor 9 miljoen verslaafden nogal wat drugs nodig hebt.
2 of 3 miljoen lijkt me redelijker, maar dat is net zo koffiedik als uw schatting. Laat ik me verder niet mee in & over uit.
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() ![]() Dit is wat ik honger noem. Buiten een aantal anorexia patienten vind je in de VS zo practisch niemand, en zeker geen 11% van de bevolking, en ook geen 3%. Daarom vind ik de titel nogal misplaatst.
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Om even advocaat van de duivel te spelen:
http://www.usccb.org/cchd/povertyusa/tour2.htm