![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "Diva" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On 11 Jun 2005 09:19:49 GMT, <[email protected]> wrote: > >>Lesj <[email protected]> wrote: >>> Lig je te sterven? Eerst de dokter bellen ... >>> en aan de dokter betalen natuurlijk(waar het deel dat je zelf betaalt >>> alsmaar groter wordt) >> >>Iedereen die op een ziekenhuis werkt kan je legio zat verhalen vertellen >>over oneigenlijk gevallen op spoed. Mensen die al 3 weken met buikpijn >>lopen maar perse zaterdagavond op de spoed willen behandeld worden etc. > > en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed > binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in > observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan > feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... > Ben je daar zeker van ? Overdrijf je niet een klein beetje ? -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#22 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan <[email protected]> wrote: >>>>Iedereen die op een ziekenhuis werkt kan je legio zat verhalen vertellen >>>>over oneigenlijk gevallen op spoed. Mensen die al 3 weken met buikpijn >>>>lopen maar perse zaterdagavond op de spoed willen behandeld worden etc. >>> en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed >>> binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in >>> observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan >>> feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... >> Ben je daar zeker van ? >> Overdrijf je niet een klein beetje ? > > Helaas niet, mijn vriendin heeft dit als co-assistent zelf verschillende > keren meegemaakt. > Is toch bijna niet te geloven................ -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#23 |
|
![]() Ghingis Khan <[email protected]> wrote:
>>>Iedereen die op een ziekenhuis werkt kan je legio zat verhalen vertellen >>>over oneigenlijk gevallen op spoed. Mensen die al 3 weken met buikpijn >>>lopen maar perse zaterdagavond op de spoed willen behandeld worden etc. >> en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed >> binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in >> observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan >> feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... > Ben je daar zeker van ? > Overdrijf je niet een klein beetje ? Helaas niet, mijn vriendin heeft dit als co-assistent zelf verschillende keren meegemaakt. cu bart |
![]() |
#24 |
|
![]() [email protected] wrote:
> Lesj <[email protected]> wrote: >> Lig je te sterven? Eerst de dokter bellen ... >> en aan de dokter betalen natuurlijk(waar het deel dat je zelf betaalt >> alsmaar groter wordt) > > Iedereen die op een ziekenhuis werkt kan je legio zat verhalen > vertellen over oneigenlijk gevallen op spoed. Mensen die al 3 weken > met buikpijn lopen maar perse zaterdagavond op de spoed willen > behandeld worden etc. Dat klopt allemaal wel, maar daar gaat het niet echt over. Dat die toestanden bestaan en dat er wat moet aan gedaan worden, dat betwist niemand. Maar waarom moet onze schoonmoeder de staat zich hier weer met wetten en reglementen komen mee bemoeien ? Waarom mag de vrije markt hier niet spelen ? Wie in het weekend toch met een prul naar een spoedgevallendienst gaat, die kan daar toch ook wat extra voor betalen ? Misschien stimuleert dat de huisartsen om buiten de uren wat meer ter beschikking te staan. En 's zondags niet zo een onbehouwen stagair te sturen ... > Logisch, alles wat waarde heeft maar als waardeloos (lees onder de > prijs) aangeboden wordt, nodigt misbruik uit. In het geval hierboven > : een afspraak met de huisarts maken is meer moeite en duurder dan > gewoon op de spoed langslopen. > > Uiteraard is dat comfortabeler maar het lijkt me logisch dat je daar > als medisch klant een prijs voor betaalt. Yep, en liefst cash en onmiddellijk na aankomst, zeker de misbruikers. De meeste ziekenhuizen zitten wel hard te klagen maar doen ze zelf wel iets aan het probleem ? |
![]() |
#25 |
|
![]() Dirk Vermeer <trace veegaf @ time.com> wrote:
> Wie in het weekend toch met een prul naar een spoedgevallendienst gaat, die > kan daar toch ook wat extra voor betalen ? Heb ik iets gemist, maar dat is het voorstel toch : wie zonder verwijzing dadelijk naar spoed stapt betaalt meer. Veel ziekenhuizen pasten dat trouwens in de praktijk al langer toe, dacht ik. > Yep, en liefst cash en onmiddellijk na aankomst, zeker de misbruikers. > De meeste ziekenhuizen zitten wel hard te klagen maar doen ze zelf wel iets > aan het probleem ? Binnen het wetgevend kader vind ik dat de ziekenhuizen zich redelijk competetief en concurrentieel opstellen. De meeste vooruitgang kan volgens mij gemaakt worden door de centrale prijszetting te laten varen. cu bart |
![]() |
#26 |
|
> Dirk Vermeer <trace veegaf @ time.com> wrote: >> Wie in het weekend toch met een prul naar een spoedgevallendienst >> gaat, die kan daar toch ook wat extra voor betalen ? > > Heb ik iets gemist, Ja je hebt wat gemist > maar dat is het voorstel toch : wie zonder > verwijzing dadelijk naar spoed stapt betaalt meer. Neen, dat is niet wat ik bedoelde Voor mij hoeft de verplichte huisdoktertussenkomst niet. En ik wil verschillende prijzen bij de spoeddiensten, afhankelijk van de ernst En verder een onmiddellijke betaling ter plaatse, net zoals bij de dokter. Dat alles zit NIET in het voorstel > Veel ziekenhuizen > pasten dat trouwens in de praktijk al langer toe, dacht ik. > >> Yep, en liefst cash en onmiddellijk na aankomst, zeker de >> misbruikers. >> De meeste ziekenhuizen zitten wel hard te klagen maar doen ze zelf >> wel iets aan het probleem ? > > Binnen het wetgevend kader vind ik dat de ziekenhuizen zich redelijk > competetief en concurrentieel opstellen. De meeste vooruitgang kan > volgens mij gemaakt worden door de centrale prijszetting te laten > varen. Dat zou prachtig zijn, maar of de sossen dat gaan goedvinden ? |
![]() |
#27 |
|
![]() Vitae forma vocatur, <[email protected]>, die 11 Jun 2005 15:42:07 GMT,
in littera <[email protected]> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Ghingis Khan <[email protected]> wrote: >>>>Iedereen die op een ziekenhuis werkt kan je legio zat verhalen vertellen >>>>over oneigenlijk gevallen op spoed. Mensen die al 3 weken met buikpijn >>>>lopen maar perse zaterdagavond op de spoed willen behandeld worden etc. >>> en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed >>> binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in >>> observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan >>> feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... >> Ben je daar zeker van ? >> Overdrijf je niet een klein beetje ? > >Helaas niet, mijn vriendin heeft dit als co-assistent zelf verschillende >keren meegemaakt. Dit hebben we in Oostende ook al in de spoedgevalledienst meegemaakt. > >cu bart -- Fusti |
![]() |
#28 |
|
![]() On Sat, 11 Jun 2005 13:18:34 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >"Diva" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On 11 Jun 2005 09:19:49 GMT, <[email protected]> wrote: >> >>>Lesj <[email protected]> wrote: >>>> Lig je te sterven? Eerst de dokter bellen ... >>>> en aan de dokter betalen natuurlijk(waar het deel dat je zelf betaalt >>>> alsmaar groter wordt) >>> >>>Iedereen die op een ziekenhuis werkt kan je legio zat verhalen vertellen >>>over oneigenlijk gevallen op spoed. Mensen die al 3 weken met buikpijn >>>lopen maar perse zaterdagavond op de spoed willen behandeld worden etc. >> >> en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed >> binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in >> observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan >> feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... >> > >Ben je daar zeker van ? >Overdrijf je niet een klein beetje ? nnnope ik overdrijf langs geen kanten en ik ben daar héél zeker van...... |
![]() |
#29 |
|
![]() On Sat, 11 Jun 2005 15:43:28 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > ><[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Ghingis Khan <[email protected]> wrote: >>>>>Iedereen die op een ziekenhuis werkt kan je legio zat verhalen vertellen >>>>>over oneigenlijk gevallen op spoed. Mensen die al 3 weken met buikpijn >>>>>lopen maar perse zaterdagavond op de spoed willen behandeld worden etc. >>>> en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed >>>> binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in >>>> observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan >>>> feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... >>> Ben je daar zeker van ? >>> Overdrijf je niet een klein beetje ? >> >> Helaas niet, mijn vriendin heeft dit als co-assistent zelf verschillende >> keren meegemaakt. >> > >Is toch bijna niet te geloven................ open your mind al en begin het maar te geloven hoe raar het ook klinkt...zulke zakens zali k niet neerpennen als het geen waar is...zo ver reikt mijn fantasie nog niet eens..... |
![]() |
#30 |
|
![]() "Diva" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 11 Jun 2005 15:43:28 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >><[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> Ghingis Khan <[email protected]> wrote: >>>>>>Iedereen die op een ziekenhuis werkt kan je legio zat verhalen >>>>>>vertellen >>>>>>over oneigenlijk gevallen op spoed. Mensen die al 3 weken met buikpijn >>>>>>lopen maar perse zaterdagavond op de spoed willen behandeld worden >>>>>>etc. >>>>> en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed >>>>> binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in >>>>> observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan >>>>> feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... >>>> Ben je daar zeker van ? >>>> Overdrijf je niet een klein beetje ? >>> >>> Helaas niet, mijn vriendin heeft dit als co-assistent zelf verschillende >>> keren meegemaakt. >>> >> >>Is toch bijna niet te geloven................ > > open your mind al en begin het maar te geloven hoe raar het ook > klinkt...zulke zakens zali k niet neerpennen als het geen waar > is...zo ver reikt mijn fantasie nog niet eens..... Ik geloof je, je hoeft geen eed te zweren ;-) -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#31 |
|
![]() "Diva" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 11 Jun 2005 13:18:34 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > >> >>"Diva" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> On 11 Jun 2005 09:19:49 GMT, <[email protected]> wrote: >>> >>>>Lesj <[email protected]> wrote: >>>>> Lig je te sterven? Eerst de dokter bellen ... >>>>> en aan de dokter betalen natuurlijk(waar het deel dat je zelf betaalt >>>>> alsmaar groter wordt) >>>> >>>>Iedereen die op een ziekenhuis werkt kan je legio zat verhalen vertellen >>>>over oneigenlijk gevallen op spoed. Mensen die al 3 weken met buikpijn >>>>lopen maar perse zaterdagavond op de spoed willen behandeld worden etc. >>> >>> en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed >>> binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in >>> observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan >>> feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... >>> >> >>Ben je daar zeker van ? >>Overdrijf je niet een klein beetje ? > > nnnope ik overdrijf langs geen kanten en ik ben daar héél zeker > van...... Niet dat ik je niet geloof, maar babysit.................ongelooflijk. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#32 |
|
![]() >>>> en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed >>>> binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in >>>> observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan >>>> feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... >>>> >>> >>>Ben je daar zeker van ? >>>Overdrijf je niet een klein beetje ? >> >> nnnope ik overdrijf langs geen kanten en ik ben daar héél zeker >> van...... > >Niet dat ik je niet geloof, maar babysit.................ongelooflijk. das de makkelijkste manier om hun kids weg te krijgen en wordt gedaan ook...ze vergeten ze soms in de creche ook en dan worden ze na een uur als ze niet opgehaald worden in een kinderhotel ondergebracht..en sommige kids blijven dan gans het weekend daar en soms dagen langer zonder een spoor van de ouders.... |
![]() |
#33 |
|
![]() "Diva" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >>>>> en dan spreekt me nog niet over de kinderen die ze op spoed >>>>> binnenbrengen met "klachten", die worden daar dan meestal in >>>>> observatie gehouden en zo zijn de ouders het weekend vrij om te gaan >>>>> feesten en hebben ze geen babysit meer nodig... >>>>> >>>> >>>>Ben je daar zeker van ? >>>>Overdrijf je niet een klein beetje ? >>> >>> nnnope ik overdrijf langs geen kanten en ik ben daar héél zeker >>> van...... >> >>Niet dat ik je niet geloof, maar babysit.................ongelooflijk. > > das de makkelijkste manier om hun kids weg te krijgen en wordt gedaan > ook...ze vergeten ze soms in de creche ook en dan worden ze na een uur > als ze niet opgehaald worden in een kinderhotel ondergebracht..en > sommige kids blijven dan gans het weekend daar en soms dagen langer > zonder een spoor van de ouders.... > Westerse decadentie. Die beschaving is aan haar ondergang begonnen denk ik. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#34 |
|
![]() Dirk Vermeer <trace veegaf @ time.com> wrote:
>> maar dat is het voorstel toch : wie zonder >> verwijzing dadelijk naar spoed stapt betaalt meer. > Neen, dat is niet wat ik bedoelde > Voor mij hoeft de verplichte huisdoktertussenkomst niet. Maar nogmaals, het voorstel waarover sprake maakt het toch niet verplicht? cu bart |
![]() |
#35 |
|
> Dirk Vermeer <trace veegaf @ time.com> wrote: >>> maar dat is het voorstel toch : wie zonder >>> verwijzing dadelijk naar spoed stapt betaalt meer. >> Neen, dat is niet wat ik bedoelde >> Voor mij hoeft de verplichte huisdoktertussenkomst niet. > > Maar nogmaals, het voorstel waarover sprake maakt het toch niet > verplicht? > > cu bart Ik dact dat het voorstel zegt dat als je niet langs de huidokter passeert, dat je dan meer moet betalen. Dat is heeeeeeeeeel wat anders dan wat ik bedoel. Zie mijn vorige mail voor meer details. Leg nu toch eens wat meer verantwoordelijkheid bij de patient, niet bij de staat, niet bij de huisarts. Bij de _patient_. Bij de burger, bij de kiezers. De samenleving is niet maakbaar, hoe hard je ook probeert. |