![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() GF:
1: je begint me tamelijk te vermoeien maar wellicht stemt dat je tot trots. 2: er bestaat ginds slechts 1 "cultuur" want koran/islam is/zijn totalitair 3: het bericht was niet groter en ik heb (nog) geen vervolg aangetroffen (vergelijk het vele EU-onheil) 4: LEES de koran en ((h)er)ken de vijand Heus, dit muisje krijgt een staartje.
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je veroordeelt zonder het minste bewijs en zonder te weten waarover je eigenlijk praat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]()
![]() |
#24 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 juni 2005 om 22:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Groene Vlomsklapper:
Rosenmöller (zijn geloof of etniciteit ken ik niet, hij probeert als erfelijk miljonair met kinderen op strikt blanke school zich als quasi-communistisch multiculturalist te profileren maar stond aan de pink van Kok het koningshuis te verheerlijken en vervroeging van kroning voor Máxima te promoten) beijverde zich steeds al in probleem-ontkenning �* la de Amsterdamse burgemeester op wiens naam ik even niet kan komen. Maar inderdaad had Amsterdam ook ooit een Joodse Raad, dus misschien heb je gelijk hoewel ik toch weer twijfel want mensen met namen uit die "serie" had ik (gelukkig) een aantal malen als werkgevers en chefs die af en toe ingrepen op momenten dat "autochtonen" in het werk mij van snelheid probeerden te beroven. Heel langzaam rijst bij mij het vermoeden dat Hr Balkenende mogelijk een "renegaat" zou kunnen zijn, bekeerd tot de islam (ik heb in de koran nog niet uitgevonden of het toegestaan is om zulks "onder omstandigheden" geheim te houden maar dat kom ik wellicht nog tegen). En ja, "vrij positief klinken" is vooral een nostalgische 70-er-jaren-gewoonte (evenals misbruik/vervalsing van ook al zo'n woord, "progressief"); Rosenmöller heeft in het Beschaafde Nederland zich al zeer lang de bijnaam "Reuzenl*ller" verworven maar praatjes vullen geen gaatjes. Daarbij: mijn "liberale" en door mij ZEER GEWAARDEERDE moslim-kennissen vermijden tot het uiterste de koran als gespreksthema sinds zij weten dat/wat ik er in gelezen heb. Nog: het korte radiobericht week in zoverre af van de Telegraaf-tekst, dat in Frankrijk een araaps instituut reeds zou bestaan onder auspiciën van Alliance Française plus één in Duitsland los van enige autochtone instelling. Uiteraard heb je hier slechts mijn woord en waarnemingsvermogen (paranoïde?) voor.
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() "Integratie" werkt naar mijn ervaring hooguit middels 1:1-contacten en zeker n�*et door versterking van groepsbesef.
De koran verbiedt vriendschap/samengang/kameraadschap/integratie met andersdenkenden (5:51 was mijn eerste vindplaats voor dit "gebod" maar ik zag het op meer plaatsen waarvan ik niet alle nummers onthoud). Ik moet hiermee rekening houden in de omgang met mijn islamitische kennissen: samengaan met outsiders is hen slechts beperkt toegestaan, voornamelijk in nog niet (zich) onderworpen (hebbende) gebieden, waar dus moslims te weinig in getalssterkte aanwezig zijn om de sharia te stichten (indien niet goedschiks, dan maar anders). Men neemt daar tijdelijk de liberale schuilhouding aan volgens het kleine hoofdstukje 109, in afwachting van betere tijden/kansen. Veelgebruikte trefwoorden: dar-al-harb; taq�*a; dar-el/es-salaam (zie ook Google). Die "salaam=vrede" heeft uitsluitend betrekking op het gebied waar de islam de enige gezagsvorm is. Voorbeelden van "samengang" in de koran weerspiegelen altijd een "contract/verbond voor bepaalde duur", gewoonlijk direct na vervaldatum te volgen door massamoord op de in slaap gesuste onbekeerbaren. Er wordt op diverse plaatsen in de koran opgeroepen tot het uitmoorden van onbekeerbare andersdenkenden; een start-voorbeeld als hoofdstuk 9 duidde ik reeds aan. Joden en christenen als "volkeren van het boek" verkeren in de bevoorrechte positie om als "dhimmi" (burger van lagere rang, extra belastingplichtig en uitgesloten van krijgsdienst) in leven te MOGEN worden gelaten, hoewel geen moslim-rechter in de practijk een moslim zal veroordelen voor het doden van een dhimmi (de "hadith/hadeet" levert hierin jurisprudentie). "Godsdienst" is door vermelding in de Nederlandse Grondwet gepriviligeerd dus het woord "discriminatie" (of aanzet daartoe) telt dan plotseling niet meer. Amper heeft Nederland de totnogtoe gevestigde "kerken" enigermate getemd en tot vreedzaamheid gebracht/gedwongen en daar stelt men zich open voor iets dat het voorgaande in destructieve aanleg overtreft. Moskeeën verrijzen als paddestoelen tot ongekende hoogte uit de grond en verscheidene daarvan staan reeds officiëel bekend als trefcentrum en wervings-station voor militanten. Maar hierover hoef ik niet uit te weiden, een redelijk deel van de "top van de ijsberg" kon al niet meer worden weggehouden uit het Nieuws. Er bestaat geen door moslims gedomineerd land waar het leven voor een onbekeerbare andersdenkenden (dus "zelfs" geen dhimmi zijnde) op de langere duur draaglijk is of zelfs veilig; Libanon, minder dan 100 jaar geleden een tamelijk beschaafd en welvarend land, bevindt zich in "afrondingsfase". Vaak wordt het (inderdaad naar de tijd gerekend voor burgers relatief goede) leven in het door moslims ooit onderworpen Spaanse gebied "Al Andaluz" als voorbeeld of bewijs aangevoerd voor de mogelijkheid van een vreedzaam bestaan onder islamitisch regime; hier wordt echter gewoonlijk het gegeven bij weggelaten dat na de Reconquista van genoemd gebied geen "andersdenkenden" meer werden aangetroffen. Maar goed, dit verhaal wordt wat erg groot voor een posting op een Forum en is bovendien door hooggestudeerden rijkelijk verder uitgewerkt en voldoende gepubliceerd, ook op Internet, waar trouwens ook de koran in vele talen ter inzage is. Tik maar (bijvoorbeeld voor Nederlandstalig zoekgebied) "islam" of "koran" in een zoekmachine en het materiaal komt wel tevoorschijn. Reeds eerder keek Europa "weg" van manifesten met wereldveroverings-doel: Mein Kampf, Marx, Rode Boekje. "Landgenoten, slaapt U rustig verder". http://www.redouan.nl/koran_nl.htm[edit] [size=1]Edit:[/size]
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 juni 2005 om 19:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon kwestie van twee totaal verschillende discussies uiteen te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Het een gaat/komt niet zonder het ander. Het plaatsen van lange lappen tekst is niet mijn gewoonte en was geenszins vooraf mijn bedoeling maar kennelijk heeft/had vooral U de omstandige toelichting nodig. Nu ja, in deze draad zal men mij bij uitzondering moeilijk een overschot aan "oneliners" kunnen nawijzen.
![]() |
![]() |
#31 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef gewoon toe dat u zich vergist hebt door te denken dat het over één of ander islamitisch instituut zou gaan i.p.v. een cultureel of geschiedkundig instituut(wat inderdaad een heel verschil zou betekenen). Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 16 juni 2005 om 20:25. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
De islam is een totalitaire cultuur. Ik begrijp dat het voor U moeilijk discussiëren is met iemand die weet waar hij het over heeft.
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
De militante moslims staan in de koran nadrukkelijk aangeduid als "de besten". U en ik verschillen onoverbrugbaar van inzicht en mening. Dit hoeft niet per se met Groen (in Nederland: extreem-links) van doen te hebben, ik houd het (nog) voornamelijk op verschillen in leeftijd en ervaring, kennisname van beschikbare informatie, contacten in doelgroepen. Ik krijg/houd de indruk dat U geïndoctrineerd ofwel gebrainwashed bent. Er wordt inmiddels in Nederland niet meer afgewacht of pitbull-terriërs zullen bijten, zij zijn verboden.
![]() |
![]() |
#35 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 16 juni 2005 om 21:05. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat ik mij duidelijk genoeg heb geuit; zal herhalingen zoveel mogelijk vermijden en in geen geval gaan "op de man spelen". Is het U trouwens bekend dat een stad genaamd Mekka/Mecca verboden gebied is voor niet-moslims? Het lijkt dus niet onredelijk iets spiegelbeeldmatigs voor te stellen binnen (bijvoorbeeld) Nederland; wederzijds/wederkerig/(multi)mutueel ofzo ... 8)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 juni 2005 om 21:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat de politieke situatie in Saoudi-Arabië is, wisten we reeds lang. Dat land lijkt me verre van het voorbeeld van democratie en commentaren daarover zijn dus al lang geen nieuws meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]()
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Naar analogie van sowjet-(handels)nederzettingen in het tijdperk van de koude oorlog, houdt iedere door moslims in dar-al-harb gerunde instelling zich bezig met politieke activiteiten.
Duidelijk is de koran in eerste instantie een politiek manifest, regelt echter tevens "godsdienst" ofwel verkoopt zich aardig als zodanig. Moskeeën zijn ook niet zomaar kerken. Klein recent nieuws: een paar "dominees" moeten ons land verlaten. http://www.createphpbb.com/phpbb/vie...rum=wimdorsman[edit] [size=1]Edit:[/size]
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 17 juni 2005 om 00:33. |
||
![]() |
![]() |