![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() "rolluf de polluf" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Cnorlax schreef: > > "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > > > >>PietHein tikte: > >> > >> > >>>Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in Scheveningen > >>>naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield > >>>vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin > >>>(?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". > >>>Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. > >>>Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte > >>>wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn > >>>gezichtsuitdrukking was niet agressief). > >>>Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een > >>>verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het > >>>'Raamstraat-genootschap'? > >> > >>Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". Je had > >>dus te maken met een keurig ingeburgerde familie. > >> > > > > > > Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en daarmee > > de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la Franneke zijn > > het. > > Wel eens geprobeerd om tijdens de spits de trein uit te komen? Allemaal > van die keurige nederlandse hardwerkende mensen die allen als eerste de > trein in willen en daardoor de uitstap van de anderen blokkeren. Zeer treffende voorbeeld. Soms reis ik met een buggy, dan blijken ze ook niet te beroerd te zijn om een handje te helpen. |
![]() |
#22 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Cnorlax tikte: > >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> PietHein tikte: >>> >>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in Scheveningen >>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield >>>> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin >>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte >>>> wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn >>>> gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >>>> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>> >>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". >>> Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde familie. >>> >> >> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en >> daarmee de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la >> Franneke zijn het. > > Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de door jou zo > verketterde categorie. > Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van haar kracht. Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het door de OP geschetste gezin; onnadenkend en behoorlijk ongemanierd. |
![]() |
#23 |
|
![]() Cnorlax schreef:
> "Willem Achtersteven" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > [knip] >> >>Zoals Jeroen al heeft gezegd: je kan in zo'n geval ook gewoon >>fatsoenlijk vragen of je mag passeren. Dus wie hier nou de >>"ongemanierde hufter" is ... > > > Iemand met ook maar een greintje fatsoen in z'n donder gaat niet midden op > een trap beraadslagen. De vraag is hiermede afdoende beantwoord. Volgens mij waren er dan meer ongemanierde hufters. Stilstaan op de trap mag dan ongemanierd zijn, botweg "doorlopen" roepen is dat ook. Als je zelf zo bot bent is het nogal een gotspe om anderen van ongemanierdheid te beschouwen. -- Ook in 2005 zijn relschoppers en geweldplegers geen supporters, maar gewoon tuig Fred Schiphorst e-mail: [email protected] Kijk ook eens op: www.pint.nl |
![]() |
#24 |
|
![]() "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Cnorlax tikte: >> >>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> PietHein tikte: >>>> >>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in Scheveningen >>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield >>>>> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin >>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte >>>>> wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn >>>>> gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >>>>> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>> >>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". >>>> Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde familie. >>>> >>> >>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en >>> daarmee de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la >>> Franneke zijn het. >> >> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de door jou zo >> verketterde categorie. >> > > Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van haar kracht. > Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het door de OP geschetste > gezin; onnadenkend en behoorlijk ongemanierd. Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag als de familie op de trap of als Piethein. Spreken over "Ongemanierde hufters a la Franneke" verraadt echter ondubbelzinnig een gebrek aan fatsoen. Niet dat ik me over dit gebrek verbaas overigens. |
![]() |
#25 |
|
![]() Fri, 10 Jun 2005 22:27:37 +0200: Jeroen ter Hofstede
<[email protected]>: in nl.politiek: >On Fri, 10 Jun 2005 20:27:40 +0200 (MEST), PietHein wrote: > >[knip] > >> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin (?) >> stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". > >Je vraagt niet: "Zou u willen doorlopen?"? Of "mag ik er even langs"? Altijd meteen die bevelende, agressieve benadering door die auto-chthonen, dat zet kwaad bloed. Ik kan het me zo goed voorstellen. -- Ruud Harmsen - http://rudhar.com |
![]() |
#26 |
|
![]() Sat, 11 Jun 2005 00:18:57 +0200: "Cnorlax" <[email protected]>: in
nl.politiek: >Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en daarmee >de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la Franneke zijn >het. Ik maak het in de supermarkt voortdurend mee dat mensen de looppaden versperren omdat ze gewoon totaal geen aandacht voor de rest van de wereld hebben. Allemaal egoïsten. Grotendeels autochthonen trouwens, dus daar ligt het niet aan. -- Ruud Harmsen - http://rudhar.com |
![]() |
#27 |
|
![]() Sat, 11 Jun 2005 04:52:04 +0200: rolluf de polluf
<[email protected]>: in nl.politiek: >Wel eens geprobeerd om tijdens de spits de trein uit te komen? Allemaal >van die keurige nederlandse hardwerkende mensen die allen als eerste de >trein in willen en daardoor de uitstap van de anderen blokkeren. Precies. Daar heb ik me ook heel vaak aan geërgerd. -- Ruud Harmsen - http://rudhar.com |
![]() |
#28 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Cnorlax tikte: >>> >>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> PietHein tikte: >>>>> >>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in Scheveningen >>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield >>>>>> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin >>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte >>>>>> wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn >>>>>> gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >>>>>> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>>> >>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". >>>>> Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde familie. >>>>> >>>> >>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en >>>> daarmee de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la >>>> Franneke zijn het. >>> >>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de door jou zo >>> verketterde categorie. >>> >> >> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van haar kracht. >> Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het door de OP geschetste >> gezin; onnadenkend en behoorlijk ongemanierd. > > Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag als de > familie op de trap of als Piethein. Maar je accepteert het als iets normaals, iets vanzelfsprekends dat een groep midden op een trap uitgebreid gaat beraadslagen. Geen woord van afkeuring. Dit zegt voor mij meer dan genoeg. > Spreken over "Ongemanierde hufters a la Franneke" verraadt echter > ondubbelzinnig een gebrek aan fatsoen. De waarheid is hard he "Franneke"? > Niet dat ik me over dit gebrek verbaas overigens. Je zou eens in de spiegel moeten kijken. Dan zou je je pas echt verbazen "Franneke". |
![]() |
#29 |
|
![]() "Ruud Harmsen" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Sat, 11 Jun 2005 00:18:57 +0200: "Cnorlax" <[email protected]>: in > nl.politiek: > >>Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en daarmee >>de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la Franneke zijn >>het. > > Ik maak het in de supermarkt voortdurend mee dat mensen de looppaden > versperren omdat ze gewoon totaal geen aandacht voor de rest van de > wereld hebben. Allemaal egoïsten. Grotendeels autochthonen trouwens, > dus daar ligt het niet aan. > Klopt volkomen. De door de OP geschetste situatie is niet typisch voor allochtonen. Ook onder autochtonen zijn er genoeg die een dergelijk egoistisch gedrag vertonen. Een krachtig "Doorlopen!" of "Ja!" werkt meestal goed waarbij degenen die de weg versperren bliksems goed in de gaten hebben dat hun gedrag irritatie veroorzaakt. |
![]() |
#30 |
|
![]() "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> Cnorlax tikte: >>>> >>>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> PietHein tikte: >>>>>> >>>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in Scheveningen >>>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield >>>>>>> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin >>>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte >>>>>>> wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn >>>>>>> gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >>>>>>> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>>>> >>>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". >>>>>> Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde familie. >>>>>> >>>>> >>>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en >>>>> daarmee de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la >>>>> Franneke zijn het. >>>> >>>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de door jou zo >>>> verketterde categorie. >>>> >>> >>> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van haar kracht. >>> Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het door de OP geschetste >>> gezin; onnadenkend en behoorlijk ongemanierd. >> >> Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag als de >> familie op de trap of als Piethein. > > Maar je accepteert het als iets normaals, iets vanzelfsprekends dat een > groep midden op een trap uitgebreid gaat beraadslagen. Geen woord van > afkeuring. Dit zegt voor mij meer dan genoeg. Welnee; natuurlijk is het wat onhandig, en wellicht ongemanierd, om met z'n allen midden op de trap te staan. Maar daar vroeg de OP niet naar. Hij informeerde naar het gebaar dat een van deze lieden maakte, en ik legde hem keurig uit dat dit niet exclusief "bij die mensen" hoort. >> Spreken over "Ongemanierde hufters a la Franneke" verraadt echter >> ondubbelzinnig een gebrek aan fatsoen. > > De waarheid is hard he "Franneke"? Welnee, "Cnor". De waarheid is vanzelfsprekend: soms hard, soms zacht. >> Niet dat ik me over dit gebrek verbaas overigens. > > Je zou eens in de spiegel moeten kijken. Dan zou je je pas echt verbazen > "Franneke". Zolang ik jouw kop dan maar niet te zien krijg, is alles me best. |
![]() |
#31 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> Cnorlax tikte: >>>>> >>>>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> PietHein tikte: >>>>>>> >>>>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in Scheveningen >>>>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield >>>>>>>> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin >>>>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte >>>>>>>> wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn >>>>>>>> gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >>>>>>>> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>>>>> >>>>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". >>>>>>> Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde familie. >>>>>>> >>>>>> >>>>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en >>>>>> daarmee de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la >>>>>> Franneke zijn het. >>>>> >>>>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de door jou zo >>>>> verketterde categorie. >>>>> >>>> >>>> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van haar >>>> kracht. Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het door de OP >>>> geschetste gezin; onnadenkend en behoorlijk ongemanierd. >>> >>> Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag als de >>> familie op de trap of als Piethein. >> >> Maar je accepteert het als iets normaals, iets vanzelfsprekends dat een >> groep midden op een trap uitgebreid gaat beraadslagen. Geen woord van >> afkeuring. Dit zegt voor mij meer dan genoeg. > > Welnee; natuurlijk is het wat onhandig, en wellicht ongemanierd, om met > z'n allen midden op de trap te staan. Maar daar vroeg de OP niet naar. Natuurlijk nodigt zo'n posting uit tot meer dan het beantwoorden van alleen de vraag naar de betekenis van dat gebaar. Dat zou jij toch moeten weten, zeker jij, die gewoonlijk totaal irrelevante zaken aan discussies weet toe te voegen. > Hij informeerde naar het gebaar dat een van deze lieden maakte, en ik > legde hem keurig uit dat dit niet exclusief "bij die mensen" hoort. Nee, jij kwam met een twijfelachtige opmerking over een "normaal Nederlands gebaar" en dat daarom de familie "keurig ingeburgerd" zou zijn. >>> Spreken over "Ongemanierde hufters a la Franneke" verraadt echter >>> ondubbelzinnig een gebrek aan fatsoen. >> >> De waarheid is hard he "Franneke"? > > Welnee, "Cnor". De waarheid is vanzelfsprekend: soms hard, soms zacht. > >>> Niet dat ik me over dit gebrek verbaas overigens. >> >> Je zou eens in de spiegel moeten kijken. Dan zou je je pas echt verbazen >> "Franneke". > > Zolang ik jouw kop dan maar niet te zien krijg, is alles me best. Wat je wel te zien krijgt is al erg genoeg mag ik aannemen? |
![]() |
#32 |
|
![]() "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>>>>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in >>>>>>>>> Scheveningen >>>>>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield >>>>>>>>> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons >>>>>>>>> gezin >>>>>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte >>>>>>>>> wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn >>>>>>>>> gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>>>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >>>>>>>>> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>>>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>>>>>> >>>>>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". >>>>>>>> Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde familie. >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en >>>>>>> daarmee de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la >>>>>>> Franneke zijn het. >>>>>> >>>>>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de door jou zo >>>>>> verketterde categorie. >>>>>> >>>>> >>>>> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van haar >>>>> kracht. Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het door de OP >>>>> geschetste gezin; onnadenkend en behoorlijk ongemanierd. >>>> >>>> Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag als de >>>> familie op de trap of als Piethein. >>> >>> Maar je accepteert het als iets normaals, iets vanzelfsprekends dat een >>> groep midden op een trap uitgebreid gaat beraadslagen. Geen woord van >>> afkeuring. Dit zegt voor mij meer dan genoeg. >> >> Welnee; natuurlijk is het wat onhandig, en wellicht ongemanierd, om met >> z'n allen midden op de trap te staan. Maar daar vroeg de OP niet naar. > > Natuurlijk nodigt zo'n posting uit tot meer dan het beantwoorden van > alleen de vraag naar de betekenis van dat gebaar. De vraag ging niet over de betekenis van dat gebaar, maar over of dit hoort bij "die mensen". Daar heb ik keurig antwoord op gegeven. Uit niets blijkt dat de OP eigenlijk antwoorden op heel andere vragen had willen hebben. In ieder geval moet ie dat dan maar zeggen, ipv er omheen te kwezelen. > Dat zou jij toch moeten weten, zeker jij, die gewoonlijk totaal > irrelevante zaken aan discussies weet toe te voegen. Jij bent het anders die als een volleerde Eric z'n energie verspilt aan degene die de vraag beantwoordt, ipv aan de vraag zelf. >> Hij informeerde naar het gebaar dat een van deze lieden maakte, en ik >> legde hem keurig uit dat dit niet exclusief "bij die mensen" hoort. > > Nee, jij kwam met een twijfelachtige opmerking over een "normaal > Nederlands gebaar" en dat daarom de familie "keurig ingeburgerd" zou zijn. Prima samenvatting, Cnor. En hopelijk zijn je voelsprietjes voor ironie niet tussen de deur gekomen. >>>> Spreken over "Ongemanierde hufters a la Franneke" verraadt echter >>>> ondubbelzinnig een gebrek aan fatsoen. >>> >>> De waarheid is hard he "Franneke"? >> >> Welnee, "Cnor". De waarheid is vanzelfsprekend: soms hard, soms zacht. >> >>>> Niet dat ik me over dit gebrek verbaas overigens. >>> >>> Je zou eens in de spiegel moeten kijken. Dan zou je je pas echt verbazen >>> "Franneke". >> >> Zolang ik jouw kop dan maar niet te zien krijg, is alles me best. > > Wat je wel te zien krijgt is al erg genoeg mag ik aannemen? Het kan altijd nog erger, Cnor. |
![]() |
#33 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... > >>>>>>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in >>>>>>>>>> Scheveningen >>>>>>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield >>>>>>>>>> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons >>>>>>>>>> gezin >>>>>>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte >>>>>>>>>> wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn >>>>>>>>>> gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>>>>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >>>>>>>>>> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>>>>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>>>>>>> >>>>>>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". >>>>>>>>> Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde familie. >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat beraadslagen en >>>>>>>> daarmee de weg voor anderen versperrend. Ongemanierde hufters a la >>>>>>>> Franneke zijn het. >>>>>>> >>>>>>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de door jou >>>>>>> zo >>>>>>> verketterde categorie. >>>>>>> >>>>>> >>>>>> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van haar >>>>>> kracht. Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het door de OP >>>>>> geschetste gezin; onnadenkend en behoorlijk ongemanierd. >>>>> >>>>> Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag als de >>>>> familie op de trap of als Piethein. >>>> >>>> Maar je accepteert het als iets normaals, iets vanzelfsprekends dat een >>>> groep midden op een trap uitgebreid gaat beraadslagen. Geen woord van >>>> afkeuring. Dit zegt voor mij meer dan genoeg. >>> >>> Welnee; natuurlijk is het wat onhandig, en wellicht ongemanierd, om met >>> z'n allen midden op de trap te staan. Maar daar vroeg de OP niet naar. >> >> Natuurlijk nodigt zo'n posting uit tot meer dan het beantwoorden van >> alleen de vraag naar de betekenis van dat gebaar. > > De vraag ging niet over de betekenis van dat gebaar, maar over of dit > hoort bij "die mensen". Daar heb ik keurig antwoord op gegeven. Uit niets > blijkt dat de OP eigenlijk antwoorden op heel andere vragen had willen > hebben. In ieder geval moet ie dat dan maar zeggen, ipv er omheen te > kwezelen. Maar jouw antwoord ging wel over de betekenis van dat gebaar - Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". - iets waar ik mijn twijfels over heb. Veeleer krijg ik het idee dat "Franneke" weer iets uit haar duim heeft gezogen bij gebrek aan voldoende kennis van zaken. >> Dat zou jij toch moeten weten, zeker jij, die gewoonlijk totaal >> irrelevante zaken aan discussies weet toe te voegen. > > Jij bent het anders die als een volleerde Eric z'n energie verspilt aan > degene die de vraag beantwoordt, ipv aan de vraag zelf. Heb jij jouw energie verspild aan de vraag zelf dan? Je weet het antwoord niet en fantaseerde er maar wat op los? >>> Hij informeerde naar het gebaar dat een van deze lieden maakte, en ik >>> legde hem keurig uit dat dit niet exclusief "bij die mensen" hoort. >> >> Nee, jij kwam met een twijfelachtige opmerking over een "normaal >> Nederlands gebaar" en dat daarom de familie "keurig ingeburgerd" zou >> zijn. > > Prima samenvatting, Cnor. En hopelijk zijn je voelsprietjes voor ironie > niet tussen de deur gekomen. Mooi. Het doet me deugd om uit jouw mond te vernemen dat ik jouw woorden zo treffend heb samengevat als zijnde een twijfelachtige opmerking. >>>>> Spreken over "Ongemanierde hufters a la Franneke" verraadt echter >>>>> ondubbelzinnig een gebrek aan fatsoen. >>>> >>>> De waarheid is hard he "Franneke"? >>> >>> Welnee, "Cnor". De waarheid is vanzelfsprekend: soms hard, soms zacht. >>> >>>>> Niet dat ik me over dit gebrek verbaas overigens. >>>> >>>> Je zou eens in de spiegel moeten kijken. Dan zou je je pas echt >>>> verbazen "Franneke". >>> >>> Zolang ik jouw kop dan maar niet te zien krijg, is alles me best. >> >> Wat je wel te zien krijgt is al erg genoeg mag ik aannemen? > > Het kan altijd nog erger, Cnor. Nou, kijk dan maar niet. |
![]() |
#34 |
|
![]() Cnorlax tikte:
> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >> >>>>>>>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in >>>>>>>>>>> Scheveningen >>>>>>>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang >>>>>>>>>>> hield vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, >>>>>>>>>>> allochtoons gezin >>>>>>>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>>>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>>>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n >>>>>>>>>>> gesterkte wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet >>>>>>>>>>> aan, en zijn gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>>>>>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >>>>>>>>>>> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>>>>>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de >>>>>>>>>> pleuris". Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde >>>>>>>>>> familie. >>>>>>>>> >>>>>>>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat >>>>>>>>> beraadslagen en daarmee de weg voor anderen versperrend. >>>>>>>>> Ongemanierde hufters a la Franneke zijn het. >>>>>>>> >>>>>>>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de door >>>>>>>> jou zo >>>>>>>> verketterde categorie. >>>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van haar >>>>>>> kracht. Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het door de >>>>>>> OP geschetste gezin; onnadenkend en behoorlijk ongemanierd. >>>>>> >>>>>> Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag >>>>>> als de familie op de trap of als Piethein. >>>>> >>>>> Maar je accepteert het als iets normaals, iets vanzelfsprekends >>>>> dat een groep midden op een trap uitgebreid gaat beraadslagen. >>>>> Geen woord van afkeuring. Dit zegt voor mij meer dan genoeg. >>>> >>>> Welnee; natuurlijk is het wat onhandig, en wellicht ongemanierd, >>>> om met z'n allen midden op de trap te staan. Maar daar vroeg de OP >>>> niet naar. >>> >>> Natuurlijk nodigt zo'n posting uit tot meer dan het beantwoorden van >>> alleen de vraag naar de betekenis van dat gebaar. >> >> De vraag ging niet over de betekenis van dat gebaar, maar over of dit >> hoort bij "die mensen". Daar heb ik keurig antwoord op gegeven. Uit >> niets blijkt dat de OP eigenlijk antwoorden op heel andere vragen >> had willen hebben. In ieder geval moet ie dat dan maar zeggen, ipv >> er omheen te kwezelen. > > Maar jouw antwoord ging wel over de betekenis van dat gebaar - Is een > normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". - iets > waar ik mijn twijfels over heb. Geef dan maar eens jou eigen mening over dit gebaar. Als ik het wel heb, wordt het trouwens ook al genoemd in het Nederlandse Gebarenboekje. > Veeleer krijg ik het idee dat > "Franneke" weer iets uit haar duim heeft gezogen bij gebrek aan > voldoende kennis van zaken. Als jij denkt dat het besproken gebaar onbekend is bij het Nederlandse Volk, vrees ik dat het gebrek aan kennis bij jou ligt, "Cnor". >>> Dat zou jij toch moeten weten, zeker jij, die gewoonlijk totaal >>> irrelevante zaken aan discussies weet toe te voegen. >> >> Jij bent het anders die als een volleerde Eric z'n energie verspilt >> aan degene die de vraag beantwoordt, ipv aan de vraag zelf. > > Heb jij jouw energie verspild aan de vraag zelf dan? Je weet het > antwoord niet en fantaseerde er maar wat op los? Nee, ik heb antwoord op de vraag gegeven. Nu jij nog. Kom, probeer het maar eens! >>>> Hij informeerde naar het gebaar dat een van deze lieden maakte, en >>>> ik legde hem keurig uit dat dit niet exclusief "bij die mensen" >>>> hoort. >>> >>> Nee, jij kwam met een twijfelachtige opmerking over een "normaal >>> Nederlands gebaar" en dat daarom de familie "keurig ingeburgerd" zou >>> zijn. >> >> Prima samenvatting, Cnor. En hopelijk zijn je voelsprietjes voor >> ironie niet tussen de deur gekomen. > > Mooi. Het doet me deugd om uit jouw mond te vernemen dat ik jouw > woorden zo treffend heb samengevat als zijnde een twijfelachtige > opmerking. Dus het lukt je ook al niet om jouw en mijn meningen uit elkaar te houden? Gaat het wel goed met je, "Cnor"? |
![]() |
#35 |
|
![]() On Fri, 10 Jun 2005 23:59:43 +0200, "Franneke" <[email protected]>
wrote: >PietHein tikte: > >> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in Scheveningen >> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield >> vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin >> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte >> wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn >> gezichtsuitdrukking was niet agressief). >> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >> 'Raamstraat-genootschap'? > >Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". Je had >dus te maken met een keurig ingeburgerde familie. Sssttttt... _ De kloof tussen lintwormen en burger verwijdt zich. "Lievebeheersbeestjes" |
![]() |
#36 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Cnorlax tikte: > >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>> >>>>>>>>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in >>>>>>>>>>>> Scheveningen >>>>>>>>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang >>>>>>>>>>>> hield vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, >>>>>>>>>>>> allochtoons gezin >>>>>>>>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>>>>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>>>>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n >>>>>>>>>>>> gesterkte wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet >>>>>>>>>>>> aan, en zijn gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>>>>>>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >>>>>>>>>>>> verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>>>>>>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de >>>>>>>>>>> pleuris". Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde >>>>>>>>>>> familie. >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat >>>>>>>>>> beraadslagen en daarmee de weg voor anderen versperrend. >>>>>>>>>> Ongemanierde hufters a la Franneke zijn het. >>>>>>>>> >>>>>>>>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de door >>>>>>>>> jou zo >>>>>>>>> verketterde categorie. >>>>>>>>> >>>>>>>> >>>>>>>> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van haar >>>>>>>> kracht. Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het door de >>>>>>>> OP geschetste gezin; onnadenkend en behoorlijk ongemanierd. >>>>>>> >>>>>>> Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag >>>>>>> als de familie op de trap of als Piethein. >>>>>> >>>>>> Maar je accepteert het als iets normaals, iets vanzelfsprekends >>>>>> dat een groep midden op een trap uitgebreid gaat beraadslagen. >>>>>> Geen woord van afkeuring. Dit zegt voor mij meer dan genoeg. >>>>> >>>>> Welnee; natuurlijk is het wat onhandig, en wellicht ongemanierd, >>>>> om met z'n allen midden op de trap te staan. Maar daar vroeg de OP >>>>> niet naar. >>>> >>>> Natuurlijk nodigt zo'n posting uit tot meer dan het beantwoorden van >>>> alleen de vraag naar de betekenis van dat gebaar. >>> >>> De vraag ging niet over de betekenis van dat gebaar, maar over of dit >>> hoort bij "die mensen". Daar heb ik keurig antwoord op gegeven. Uit >>> niets blijkt dat de OP eigenlijk antwoorden op heel andere vragen >>> had willen hebben. In ieder geval moet ie dat dan maar zeggen, ipv >>> er omheen te kwezelen. >> >> Maar jouw antwoord ging wel over de betekenis van dat gebaar - Is een >> normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". - iets >> waar ik mijn twijfels over heb. > > Geef dan maar eens jou eigen mening over dit gebaar. Als ik het wel heb, > wordt het trouwens ook al genoemd in het Nederlandse Gebarenboekje. Ik zou het niet weten "Frann". Gebaren hebben bij verschillende volkeren ook verschillende betekenissen. Het is dus puur raden wat jij deed omdat de herkomst van de mensen uit het relaas van de OP niet duidelijk is. >> Veeleer krijg ik het idee dat >> "Franneke" weer iets uit haar duim heeft gezogen bij gebrek aan >> voldoende kennis van zaken. > > Als jij denkt dat het besproken gebaar onbekend is bij het Nederlandse > Volk, vrees ik dat het gebrek aan kennis bij jou ligt, "Cnor". Of dat gebaar wel of niet bekend is bij het Nederlandse volk doet er niet toe. Wat er wel toe doet is de betekenis die de mensen uit het verhaal van OP toekennen aan dat gebaar. >>>> Dat zou jij toch moeten weten, zeker jij, die gewoonlijk totaal >>>> irrelevante zaken aan discussies weet toe te voegen. >>> >>> Jij bent het anders die als een volleerde Eric z'n energie verspilt >>> aan degene die de vraag beantwoordt, ipv aan de vraag zelf. >> >> Heb jij jouw energie verspild aan de vraag zelf dan? Je weet het >> antwoord niet en fantaseerde er maar wat op los? > > Nee, ik heb antwoord op de vraag gegeven. Nu jij nog. Kom, probeer het > maar eens! Jij hebt niks! Jij fantaseert er - zoals gewoonlijk - maar wat op los. >>>>> Hij informeerde naar het gebaar dat een van deze lieden maakte, en >>>>> ik legde hem keurig uit dat dit niet exclusief "bij die mensen" >>>>> hoort. >>>> >>>> Nee, jij kwam met een twijfelachtige opmerking over een "normaal >>>> Nederlands gebaar" en dat daarom de familie "keurig ingeburgerd" zou >>>> zijn. >>> >>> Prima samenvatting, Cnor. En hopelijk zijn je voelsprietjes voor >>> ironie niet tussen de deur gekomen. >> >> Mooi. Het doet me deugd om uit jouw mond te vernemen dat ik jouw >> woorden zo treffend heb samengevat als zijnde een twijfelachtige >> opmerking. > > Dus het lukt je ook al niet om jouw en mijn meningen uit elkaar te houden? > Gaat het wel goed met je, "Cnor"? O jawel "Frann", mijn onderscheidend vermogen is prima, getuige mijn antwoord op jouw potsen. Maak je dus vooral geen zorgen "Frann". |
![]() |
#37 |
|
![]() On Fri, 10 Jun 2005 20:27:40 +0200 (MEST), PietHein
<[email protected]> wrote: >Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in Scheveningen >naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang hield >vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, allochtoons gezin (?) >stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n gesterkte >wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij niet aan, en zijn >gezichtsuitdrukking was niet agressief). Misschien net zoiets als bij ons je wijsvinger tegen je lippen houden? >Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een >verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >'Raamstraat-genootschap'? >--�* >PietHein |
![]() |
#38 |
|
![]() Cnorlax tikte:
> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Cnorlax tikte: >> >>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> >>>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>> >>>>>>>>>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in >>>>>>>>>>>>> Scheveningen >>>>>>>>>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang >>>>>>>>>>>>> hield vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, >>>>>>>>>>>>> allochtoons gezin >>>>>>>>>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>>>>>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>>>>>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n >>>>>>>>>>>>> gesterkte wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij >>>>>>>>>>>>> niet aan, en zijn gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>>>>>>>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het >>>>>>>>>>>>> een verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>>>>>>>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de >>>>>>>>>>>> pleuris". Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde >>>>>>>>>>>> familie. >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat >>>>>>>>>>> beraadslagen en daarmee de weg voor anderen versperrend. >>>>>>>>>>> Ongemanierde hufters a la Franneke zijn het. >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de >>>>>>>>>> door jou zo >>>>>>>>>> verketterde categorie. >>>>>>>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van >>>>>>>>> haar kracht. Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het >>>>>>>>> door de OP geschetste gezin; onnadenkend en behoorlijk >>>>>>>>> ongemanierd. >>>>>>>> >>>>>>>> Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag >>>>>>>> als de familie op de trap of als Piethein. >>>>>>> >>>>>>> Maar je accepteert het als iets normaals, iets vanzelfsprekends >>>>>>> dat een groep midden op een trap uitgebreid gaat beraadslagen. >>>>>>> Geen woord van afkeuring. Dit zegt voor mij meer dan genoeg. >>>>>> >>>>>> Welnee; natuurlijk is het wat onhandig, en wellicht ongemanierd, >>>>>> om met z'n allen midden op de trap te staan. Maar daar vroeg de >>>>>> OP niet naar. >>>>> >>>>> Natuurlijk nodigt zo'n posting uit tot meer dan het beantwoorden >>>>> van alleen de vraag naar de betekenis van dat gebaar. >>>> >>>> De vraag ging niet over de betekenis van dat gebaar, maar over of >>>> dit hoort bij "die mensen". Daar heb ik keurig antwoord op >>>> gegeven. Uit niets blijkt dat de OP eigenlijk antwoorden op heel >>>> andere vragen had willen hebben. In ieder geval moet ie dat dan >>>> maar zeggen, ipv er omheen te kwezelen. >>> >>> Maar jouw antwoord ging wel over de betekenis van dat gebaar - Is >>> een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". - >>> iets waar ik mijn twijfels over heb. >> >> Geef dan maar eens jou eigen mening over dit gebaar. Als ik het wel >> heb, wordt het trouwens ook al genoemd in het Nederlandse >> Gebarenboekje. > > Ik zou het niet weten "Frann". Gebaren hebben bij verschillende > volkeren ook verschillende betekenissen. Het is dus puur raden wat > jij deed omdat de herkomst van de mensen uit het relaas van de OP > niet duidelijk is. De OP suggereert anders dat hij weet wat het gebaar betekent. Maar je hebt gelijk: wellicht was het een inheemse wijze om uit te drukken dat hij wel een pilsje lustte. >>> Veeleer krijg ik het idee dat >>> "Franneke" weer iets uit haar duim heeft gezogen bij gebrek aan >>> voldoende kennis van zaken. >> >> Als jij denkt dat het besproken gebaar onbekend is bij het >> Nederlandse Volk, vrees ik dat het gebrek aan kennis bij jou ligt, >> "Cnor". > > Of dat gebaar wel of niet bekend is bij het Nederlandse volk doet er > niet toe. Wat er wel toe doet is de betekenis die de mensen uit het > verhaal van OP toekennen aan dat gebaar. De OP wil anders graag weten of die mensen makkelijk zijn met dat gebaar. Een introspectieve blik op zijn eigen cultuur zou mogelijk verhelderend werken. Of denk je dat hij alleen het gebaar met de middelvinger beheerst? >>>>> Dat zou jij toch moeten weten, zeker jij, die gewoonlijk totaal >>>>> irrelevante zaken aan discussies weet toe te voegen. >>>> >>>> Jij bent het anders die als een volleerde Eric z'n energie verspilt >>>> aan degene die de vraag beantwoordt, ipv aan de vraag zelf. >>> >>> Heb jij jouw energie verspild aan de vraag zelf dan? Je weet het >>> antwoord niet en fantaseerde er maar wat op los? >> >> Nee, ik heb antwoord op de vraag gegeven. Nu jij nog. Kom, probeer >> het maar eens! > > Jij hebt niks! Jij fantaseert er - zoals gewoonlijk - maar wat op los. Kom! Toe! Probeer het maar! >>>>>> Hij informeerde naar het gebaar dat een van deze lieden maakte, >>>>>> en ik legde hem keurig uit dat dit niet exclusief "bij die >>>>>> mensen" hoort. >>>>> >>>>> Nee, jij kwam met een twijfelachtige opmerking over een "normaal >>>>> Nederlands gebaar" en dat daarom de familie "keurig ingeburgerd" >>>>> zou zijn. >>>> >>>> Prima samenvatting, Cnor. En hopelijk zijn je voelsprietjes voor >>>> ironie niet tussen de deur gekomen. >>> >>> Mooi. Het doet me deugd om uit jouw mond te vernemen dat ik jouw >>> woorden zo treffend heb samengevat als zijnde een twijfelachtige >>> opmerking. >> >> Dus het lukt je ook al niet om jouw en mijn meningen uit elkaar te >> houden? Gaat het wel goed met je, "Cnor"? > > O jawel "Frann", mijn onderscheidend vermogen is prima, getuige mijn > antwoord op jouw potsen. Maak je dus vooral geen zorgen "Frann". Mijn zorgen om jou worden met ieder potsje groter, "Cnor". |
![]() |
#39 |
|
![]() "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Cnorlax tikte: > >> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Cnorlax tikte: >>> >>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>> news:[email protected]... >>>>> >>>>>>>>>>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in >>>>>>>>>>>>>> Scheveningen >>>>>>>>>>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de uitgang >>>>>>>>>>>>>> hield vlak voor mij, midden op een trap een niet-klein, >>>>>>>>>>>>>> allochtoons gezin >>>>>>>>>>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>>>>>>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>>>>>>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n >>>>>>>>>>>>>> gesterkte wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij >>>>>>>>>>>>>> niet aan, en zijn gezichtsuitdrukking was niet agressief). >>>>>>>>>>>>>> Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het >>>>>>>>>>>>>> een verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het >>>>>>>>>>>>>> 'Raamstraat-genootschap'? >>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de >>>>>>>>>>>>> pleuris". Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde >>>>>>>>>>>>> familie. >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat >>>>>>>>>>>> beraadslagen en daarmee de weg voor anderen versperrend. >>>>>>>>>>>> Ongemanierde hufters a la Franneke zijn het. >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de >>>>>>>>>>> door jou zo >>>>>>>>>>> verketterde categorie. >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van >>>>>>>>>> haar kracht. Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het >>>>>>>>>> door de OP geschetste gezin; onnadenkend en behoorlijk >>>>>>>>>> ongemanierd. >>>>>>>>> >>>>>>>>> Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo gedraag >>>>>>>>> als de familie op de trap of als Piethein. >>>>>>>> >>>>>>>> Maar je accepteert het als iets normaals, iets vanzelfsprekends >>>>>>>> dat een groep midden op een trap uitgebreid gaat beraadslagen. >>>>>>>> Geen woord van afkeuring. Dit zegt voor mij meer dan genoeg. >>>>>>> >>>>>>> Welnee; natuurlijk is het wat onhandig, en wellicht ongemanierd, >>>>>>> om met z'n allen midden op de trap te staan. Maar daar vroeg de >>>>>>> OP niet naar. >>>>>> >>>>>> Natuurlijk nodigt zo'n posting uit tot meer dan het beantwoorden >>>>>> van alleen de vraag naar de betekenis van dat gebaar. >>>>> >>>>> De vraag ging niet over de betekenis van dat gebaar, maar over of >>>>> dit hoort bij "die mensen". Daar heb ik keurig antwoord op >>>>> gegeven. Uit niets blijkt dat de OP eigenlijk antwoorden op heel >>>>> andere vragen had willen hebben. In ieder geval moet ie dat dan >>>>> maar zeggen, ipv er omheen te kwezelen. >>>> >>>> Maar jouw antwoord ging wel over de betekenis van dat gebaar - Is >>>> een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". - >>>> iets waar ik mijn twijfels over heb. >>> >>> Geef dan maar eens jou eigen mening over dit gebaar. Als ik het wel >>> heb, wordt het trouwens ook al genoemd in het Nederlandse >>> Gebarenboekje. >> >> Ik zou het niet weten "Frann". Gebaren hebben bij verschillende >> volkeren ook verschillende betekenissen. Het is dus puur raden wat >> jij deed omdat de herkomst van de mensen uit het relaas van de OP >> niet duidelijk is. > > De OP suggereert anders dat hij weet wat het gebaar betekent. Onzin, dat blijkt nergens uit. > Maar je hebt gelijk: wellicht was het een inheemse wijze om uit te > drukken > dat hij wel een pilsje lustte. Ik ga er niet naar raden "Frann". Ik beperk mij in deze tot commentaar op het gedrag van die mensen. >>>> Veeleer krijg ik het idee dat >>>> "Franneke" weer iets uit haar duim heeft gezogen bij gebrek aan >>>> voldoende kennis van zaken. >>> >>> Als jij denkt dat het besproken gebaar onbekend is bij het >>> Nederlandse Volk, vrees ik dat het gebrek aan kennis bij jou ligt, >>> "Cnor". >> >> Of dat gebaar wel of niet bekend is bij het Nederlandse volk doet er >> niet toe. Wat er wel toe doet is de betekenis die de mensen uit het >> verhaal van OP toekennen aan dat gebaar. > > De OP wil anders graag weten of die mensen makkelijk zijn met dat gebaar. > Een introspectieve blik op zijn eigen cultuur zou mogelijk verhelderend > werken. Of denk je dat hij alleen het gebaar met de middelvinger beheerst? > Ik denk niets. Vraag het hem zelf maar. >>>>>> Dat zou jij toch moeten weten, zeker jij, die gewoonlijk totaal >>>>>> irrelevante zaken aan discussies weet toe te voegen. >>>>> >>>>> Jij bent het anders die als een volleerde Eric z'n energie verspilt >>>>> aan degene die de vraag beantwoordt, ipv aan de vraag zelf. >>>> >>>> Heb jij jouw energie verspild aan de vraag zelf dan? Je weet het >>>> antwoord niet en fantaseerde er maar wat op los? >>> >>> Nee, ik heb antwoord op de vraag gegeven. Nu jij nog. Kom, probeer >>> het maar eens! >> >> Jij hebt niks! Jij fantaseert er - zoals gewoonlijk - maar wat op los. > > Kom! Toe! Probeer het maar! "Proberen" is in deze niet relevant, zelfs hoogst ongewenst "Frann". Het zou mensen alleen maar op het verkeerde been zetten. >>>>>>> Hij informeerde naar het gebaar dat een van deze lieden maakte, >>>>>>> en ik legde hem keurig uit dat dit niet exclusief "bij die >>>>>>> mensen" hoort. >>>>>> >>>>>> Nee, jij kwam met een twijfelachtige opmerking over een "normaal >>>>>> Nederlands gebaar" en dat daarom de familie "keurig ingeburgerd" >>>>>> zou zijn. >>>>> >>>>> Prima samenvatting, Cnor. En hopelijk zijn je voelsprietjes voor >>>>> ironie niet tussen de deur gekomen. >>>> >>>> Mooi. Het doet me deugd om uit jouw mond te vernemen dat ik jouw >>>> woorden zo treffend heb samengevat als zijnde een twijfelachtige >>>> opmerking. >>> >>> Dus het lukt je ook al niet om jouw en mijn meningen uit elkaar te >>> houden? Gaat het wel goed met je, "Cnor"? >> >> O jawel "Frann", mijn onderscheidend vermogen is prima, getuige mijn >> antwoord op jouw potsen. Maak je dus vooral geen zorgen "Frann". > > Mijn zorgen om jou worden met ieder potsje groter, "Cnor". Helemaal niet nodig "Frann". Concentreer je bezorgdheid maar op jezelf, daar heb je je handen meer dan vol aan. |
![]() |
#40 |
|
![]() Cnorlax tikte:
> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Cnorlax tikte: >> >>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> Cnorlax tikte: >>>> >>>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]... >>>>>>> >>>>>>> "Franneke" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>> news:[email protected]... >>>>>>>> >>>>>>>> "Cnorlax" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>>>> news:[email protected]... >>>>>> >>>>>>>>>>>>>>> Op 2e Pinksterdag was ik aan het eind van 'de Pier' in >>>>>>>>>>>>>>> Scheveningen >>>>>>>>>>>>>>> naar bungyjumpen wezen kijken. Terugkerend naar de >>>>>>>>>>>>>>> uitgang hield vlak voor mij, midden op een trap een >>>>>>>>>>>>>>> niet-klein, allochtoons gezin >>>>>>>>>>>>>>> (?) stil en begon te beraadslagen. Ik zei: "Doorlopen!". >>>>>>>>>>>>>>> Een dochter (?) herhaalde "doorlopen" naar de rest. >>>>>>>>>>>>>>> Terwijl ze ruimte voor mij maakten, zag ik een man z'n >>>>>>>>>>>>>>> gesterkte wijsvinger op z'n strot leggen (hij keek mij >>>>>>>>>>>>>>> niet aan, en zijn gezichtsuitdrukking was niet >>>>>>>>>>>>>>> agressief). Zijn die mensen nou makkelijk met dat >>>>>>>>>>>>>>> gebaar of zou het een verwerpelijk vooroordeel van mij >>>>>>>>>>>>>>> zijn volgens het 'Raamstraat-genootschap'? >>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>>> Is een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de >>>>>>>>>>>>>> pleuris". Je had dus te maken met een keurig ingeburgerde >>>>>>>>>>>>>> familie. >>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>> Een familie die uitgebreid midden op een trap gaat >>>>>>>>>>>>> beraadslagen en daarmee de weg voor anderen versperrend. >>>>>>>>>>>>> Ongemanierde hufters a la Franneke zijn het. >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>> Een opmerking waarmee je jezelf automatisch plaatst in de >>>>>>>>>>>> door jou zo >>>>>>>>>>>> verketterde categorie. >>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>> Mijn voorgaande opmerking verliest hierbij echter niets van >>>>>>>>>>> haar kracht. Blijkbaar ben jij net zo "ingeburgerd" als het >>>>>>>>>>> door de OP geschetste gezin; onnadenkend en behoorlijk >>>>>>>>>>> ongemanierd. >>>>>>>>>> >>>>>>>>>> Logisch gezien valt uit niets af te leiden dat ik me zo >>>>>>>>>> gedraag als de familie op de trap of als Piethein. >>>>>>>>> >>>>>>>>> Maar je accepteert het als iets normaals, iets >>>>>>>>> vanzelfsprekends dat een groep midden op een trap uitgebreid >>>>>>>>> gaat beraadslagen. Geen woord van afkeuring. Dit zegt voor >>>>>>>>> mij meer dan genoeg. >>>>>>>> >>>>>>>> Welnee; natuurlijk is het wat onhandig, en wellicht >>>>>>>> ongemanierd, om met z'n allen midden op de trap te staan. Maar >>>>>>>> daar vroeg de OP niet naar. >>>>>>> >>>>>>> Natuurlijk nodigt zo'n posting uit tot meer dan het beantwoorden >>>>>>> van alleen de vraag naar de betekenis van dat gebaar. >>>>>> >>>>>> De vraag ging niet over de betekenis van dat gebaar, maar over of >>>>>> dit hoort bij "die mensen". Daar heb ik keurig antwoord op >>>>>> gegeven. Uit niets blijkt dat de OP eigenlijk antwoorden op heel >>>>>> andere vragen had willen hebben. In ieder geval moet ie dat dan >>>>>> maar zeggen, ipv er omheen te kwezelen. >>>>> >>>>> Maar jouw antwoord ging wel over de betekenis van dat gebaar - Is >>>>> een normaal Nederlands gebaar en betekent: "Krijg de pleuris". - >>>>> iets waar ik mijn twijfels over heb. >>>> >>>> Geef dan maar eens jou eigen mening over dit gebaar. Als ik het wel >>>> heb, wordt het trouwens ook al genoemd in het Nederlandse >>>> Gebarenboekje. >>> >>> Ik zou het niet weten "Frann". Gebaren hebben bij verschillende >>> volkeren ook verschillende betekenissen. Het is dus puur raden wat >>> jij deed omdat de herkomst van de mensen uit het relaas van de OP >>> niet duidelijk is. >> >> De OP suggereert anders dat hij weet wat het gebaar betekent. > > Onzin, dat blijkt nergens uit. Wel degelijk, al ben ik met je eens dat de OP lekker vaag blijft. Uit de zin "Zijn die mensen nou makkelijk met dat gebaar of zou het een verwerpelijk vooroordeel van mij zijn volgens het 'Raamstraat-genootschap'?" blijkt echter zonneklaar dat de OP het als een negatief gebaar beschouwde. >> Maar je hebt gelijk: wellicht was het een inheemse wijze om uit te >> drukken >> dat hij wel een pilsje lustte. > > Ik ga er niet naar raden "Frann". Ik beperk mij in deze tot > commentaar op het gedrag van die mensen. Dat is duidelijk. Jammer, want zonder jouw stimulerende bijdrage komen we er nooit achter of het besproken gebaar exclusief hoort bij deze "ongemanierde hufters". De OP heeft dus niets aan jou, in deze. Waarvan akte. >>>>> Veeleer krijg ik het idee dat >>>>> "Franneke" weer iets uit haar duim heeft gezogen bij gebrek aan >>>>> voldoende kennis van zaken. >>>> >>>> Als jij denkt dat het besproken gebaar onbekend is bij het >>>> Nederlandse Volk, vrees ik dat het gebrek aan kennis bij jou ligt, >>>> "Cnor". >>> >>> Of dat gebaar wel of niet bekend is bij het Nederlandse volk doet er >>> niet toe. Wat er wel toe doet is de betekenis die de mensen uit het >>> verhaal van OP toekennen aan dat gebaar. >> >> De OP wil anders graag weten of die mensen makkelijk zijn met dat >> gebaar. Een introspectieve blik op zijn eigen cultuur zou mogelijk >> verhelderend werken. Of denk je dat hij alleen het gebaar met de >> middelvinger beheerst? >> > > Ik denk niets. Vraag het hem zelf maar. Beheers jij alleen het gebaar met de middelvinger, PietHein? >>>>>>> Dat zou jij toch moeten weten, zeker jij, die gewoonlijk totaal >>>>>>> irrelevante zaken aan discussies weet toe te voegen. >>>>>> >>>>>> Jij bent het anders die als een volleerde Eric z'n energie >>>>>> verspilt aan degene die de vraag beantwoordt, ipv aan de vraag >>>>>> zelf. >>>>> >>>>> Heb jij jouw energie verspild aan de vraag zelf dan? Je weet het >>>>> antwoord niet en fantaseerde er maar wat op los? >>>> >>>> Nee, ik heb antwoord op de vraag gegeven. Nu jij nog. Kom, probeer >>>> het maar eens! >>> >>> Jij hebt niks! Jij fantaseert er - zoals gewoonlijk - maar wat op >>> los. >> >> Kom! Toe! Probeer het maar! > > "Proberen" is in deze niet relevant, zelfs hoogst ongewenst "Frann". > Het zou mensen alleen maar op het verkeerde been zetten. Welnee "Cnor". In deze group wordt het juist op prijs gesteld als mensen proberen hun mening te verwoorden. |