![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar: 1/ In niet-economisch gerelateerde thema's is NVA allesbehalve liberaal. Meer nog, ze is tot en met voorstander van betutteling. Om mezelf even te quoten: Citaat:
3/ Zowel onder haar kiezers als onder haar leden telt de NVA heel wat economisch linksen, bij gebrek aan een links Vlaams-nationalistisch alternatief. Zie bvb de "groene" Mark Demesmaeker of de linkse flaminganten hier op het forum. |
||
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laat me toch ook wel even in vraag stellen dat Demesmaeker zo'n linkse jongen is. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 11 juni 2005 om 14:37. |
|||||
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De vraag is: wat voor soort partij wil jij? Wil je een linksliberale partij, wat ik vermoed, dan kan je nog altijd naar Spirit, of zal je het met de VLD moeten stellen. Wil je een rechtsliberale partij, dan zal je nog wat geduld moeten oefenen. Die komt er wel, maar het is schijnbaar nog te vroeg. De VLD zal eerst moeten ten onder gaan. Maar om je politieke inspraak te garanderen is er maar één efficiënt instrument: het bindend referendum op volksinitiatief, aangevuld met recall. De onmiddellijke democratisering van het Belgische bestel, als het ware. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 11 juni 2005 om 15:19. |
|||||
![]() |
![]() |
#26 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() Verdorie Egidius, ben je daar nu weer met je links-rechts gedoe?
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 11 juni 2005 om 15:17. |
||||||||
![]() |
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is het niet zo dat één van de belangrijke factoren van de ondergang van de VLD, haar als links gepercipeerd politiek optreden is? Profileert de interne oppositie (Cov, JMDD, ...) zich niet als rechts? En heeft het laatste congres zich niet uitdrukkelijk meer rechts opgesteld? Citaat:
Volgens mij krijgt die jonge generatie gewoon de kans niet meer, omdat alle krediet opgebruikt is door de VHS-boys, en dat voor zeer lange tijd. Niemand zal er nog een barst van geloven. Daarom is er IMHO maar een kans voor die jonge talenten: een nieuwe liberale partij, op een totaal andere leest. Egidius |
||
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik vind van mezelf dat ik een liberaal ben in hard en nieren vooral dan op economisch vlak en als ik dan kijk naar sommige partijen die zich liberaal noemen dan zakt mijn broek toch wel af.
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heeft bijna de helft van de VLD-stemmers van 1999 wel een lichtjes andere kijk op de zaken dan de VLD-top die nog altijd vind dat haar niets verweten kan worden en ze "goed bezig is"... |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() De VLD was nochtans goed begonnen en dit werd hen beloond met een overwinning in 2003 en een monsterscore voor Verhofstadt in zijn voorkeurstemmen MAAR vanaf dan is het mis beginnen gaan, het migrantenstemrecht is het begin van alle miserie geweest. Mochten ze dan consequent geweest zijn en uit de regering gestapt zijn ging het resultaat niet zo slecht geweest zijn van vandaag, integendeel zelfs, ze zouden eind de 20 % gehaald hebben maar.... m'n wilde alles op hun macht zetten en vandaar het resultaat.
En wat te denken als iemand dat al zegt die de VLD eigenlijk altijd hondstrouw geweest is maar trop is te veel en te veel is trop; wel die grens is bereikt. En Tantist slaat wel de nagel op de kop van wat hij zegt zu ![]()
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2. De n-va is lang geen one-issuepartij en vandaag werd nog maar eens getoond dat de n-va haar vlaamsnationalisme ook economisch kan 'verantwoorden' en beargumenteren a.d.h.v. de thesis van prof. Enrico Spolaore (The size of nations) en praktijkvoorbeelden (Ierland/Denemarken). [colloquium] 3. Klopt. Al denk ik niet dat Demesmaeker daarvan een voorbeeld is. Milieubewust/groengezind is niet perse gelijk aan links.
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() foei! foei!
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Neen, volgens mij heeft de VLD het migrantenstemrecht bestreden omdat de kiezer er absoluut niet voor te vinden was en er beloofd was het tegen te houden, maar wilde ze er anderzijds de regering niet voor laten vallen omdat de partijtop feitelijk geen probleem had met dat stemrecht. Ik denk hierbij aan uitspraken van Annemie Neyts, Karel Degucht, Patrick Dewael,... Strategisch gezien was dat een fout, vooral omdat de VLD beloofd had het stemrecht tegen te houden, maar ideologisch valt hen hier niets te verwijten. Ik weet ook niet of de liberale kiezer de VLD heeft afgestraft enkel en alleen omwille van het migrantenstemrecht. De belachelijke ruzies binnen de partij die er een direct gevolg van waren, lijken me een veel belangrijker oorzaak. |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Mochten het vandaag federale of Vlaamse verkiezingen zijn... dan gaat mijn stem ..... NIET naar de VLD; ik ben het gewoon KOTS KOTS KOTSbeu!!! Dat ze niet willen inzien dat ze slecht bezig zijn en alles bedekken met de mantel der liefde; voor mij is het over en out!!!!
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik blijf het maar met een dingetje moeilijk hebben: dat kartel met de CD&V; maar ik vraag me zo af?? Als ik dan op jullie kartel stem en ik stem enkel op de NV-A kandidaten, heb ik dan eigenlijk CD&V gestemd?