![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 juni 2005 om 14:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg is het zo niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Mor één ding is zeker: Tis de schoonsten tijd van uw leven!!!
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik wou zo 2 jaar afkopen. Ik moest dan 180.000 fr betalen en dat zou mij dan 27.000 fr extra pensioen PER JAAR opleveren indien partner nog in leven. Indien maar alleen, slechts iets van een 13.000 fr PER JAAR. Goe zot. Wie verzekerd mij dat ik 65 word? Maar zij zijn ondertussen wel met m'n geld weg!. Die 180.000 fr staan nu al jarren vast op de bank, die heb ik al zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
45j lang afgedragen voor een schamel pensioentje om luttele jaren van te "genieten" (genieten = net niet sterven van de honger). Van zodra je kaars uit is, weg afgedragen geld, in de pot van de staat, kassa, kassa! En als je in een home terecht komt, zullen ze je wel weten te villen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is nog veel te zeggen over ons pensioenregeling.
Bijvoorbeeld: je hebt toch al 30, 40 jaar gewerkt, en je denkt dat je al veel hebt bijgedragen voor jouw (jouw!) pensioen .... mis. Mis. Je hebt alleen maar betaald voor de pensioenen van zij die op dat ogenblik op pensioen zijn. Er wordt geen eurocent van jouw bijdrage opzij gezet voor jouw pensioen later. Je mag er alleen maar op rekenen dat later de jeugd zal moeten bijdragen voor jouw pensioen. (repartitie-stelsel in plaats van kapitalisatie-stelsel ...) Je mag steeds langer werken dan je pensioenleeftijd. Maar je verliest in die jaren wel een deel of zelfs heel je pensioen. Zelfs een ambtenaar - die moet op pensioen gaan - mag verder werken, maar dan in de privé of als zelfstandige. Daarvoor moet je natuurlijk wel een beetje zot zijn. Ik zou het beter vinden dat die hardwerkende bouwvakker (en zijn andere kollega's die een speciale job hebben) een pensioenbonus krijgen. Als ze vervroegd op pensioen gaan, dan zorgt die bonus voor de kompensatie van het verlies wegens die vervroegde stopzetting. Ik heb ook niet teveel kompassie met gepensionneerden. Ik ga wel eens op reis, o.a. met vliegtuig, buiten het seizoen. Massa's gepensionneerden zie je dan. Massa's. En je hoort ze bezig, je hoort ze stoefen: vorig jaar naar Maleisië, vorige lente naar Tunesie, reeds vier maal naar Turkije, 't was toch zo goed in de Dominikaanse ... ps: mijn moeder, weduwe, heeft een pensioen van iets minder dan 800 euro.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessante piste: welke beroepen oefenden de huidige 85-jarigen, 90, 95, 100-jarigen uit? Het werk op den bouw is natuurlijk ook wel heel anders geworden, met al die kranen, bulldozerkes, graafmachines ... doch alleen al 8 uur per dag buiten in regen en wind ... is maar een paar dagen per jaar lekker en gezond.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |