![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze gaan wat moslims coöpteren in de senaat en naar 't schijnt moeten die zelfs geen eed aan de Koning afleggen maar mogen ze hun trouw zweren op de Koran! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat deze techniek werd geïnstitutionaliseerd dat ze opeens democratisch is geworden. Het zegt wel veel over de Belgische grondwetgever die deze AR-toestanden in stand heeft gehouden.
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bvb,tegelijk opkomen voor kamer en senaat,in de vlaamse regering zitten en dan als je het oppurtuun lijkt overstappen naar de nationale regering? Die overloperij sinds jaren?Hoe kan je ook maar enig vertrouwen stellen in mensen die zo redeneren? Groetjes, Haasje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
btw, Men kan altijd nog als onafhankelijke vekozen worden
![]() |
![]() |
#31 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
En verkozen worden als onafhankelijke is zo goed als onmogelijk.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Ik ben ook tegen coöptatie. Voor mij zouden alle 50 senatoren rechtstreeks verkozen moeten worden. En dat de koning zich nog steeds moeit met de formatie van de regering, kan er bij mij ook niet in.
En die kiesdrempel, maakt op zich niets uit. Wat verschil maakt het nu dat de NVA 2 zetels haalt in de kamer ipv 1 en dat Agalev er 2 haalt ipv 0? Dit is het enigste verschil dat je zou hebben zonder kiesdrempel. Vroeger was het toch nog slechter met die hele kleine kieskringen zoals bvb in West-Vlaanderen. Op zich hadden ze die drempel ook wel zo kunnen laten, want je moet toch minstens 3.5% halen in Antwerpen om je eerste zetel te halen in de Kamer. Het zou pas een groot verschil zijn als je ook voor de kamer één kieskring zou hebben. Dan zou Vivant zonder kiesdrempel nipt een zetel kunnen halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() die kiesdrempel heeft natuurlijk ook met geld te maken,want partijen die zoals agalev geen enkele verkozene meer hebben krijgen geen geld meer,als die kiesdrempel niet zou bestaan,dan hadden ze misschien wel verkozenen en kregen ze geld voor de partijkas.die kiesdrempel is hier wel ingevoerd om de grote partijen te bevoordeligen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Geen nood, uw Vlaams Blok wordt zo ook bevoordeligd.
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de kiesdrempel ondemocratisch is, dan is het cordon sanitair ook ondemocratisch! Das de stem negeren van 750.000 mensen. Maar dit is al 1000 keer gezegd geweest op dit forum en nog haalt het gene zak uit. En weer blijkt, daags na de verkiezingen dat de SPa de mensen weer goed geript heeft: - schepen van Brugge die 180km/u vliegen, een week voor de verkiezingen, maar het werd pas bekendgemaakt NA de verkiezingen. - Spa "adopteert" Agalev (HEU?, bestaat da nog) terwijl de kiezer EXPLICIET niks meer van AGALEV wou weten! DANK U voor het vertrouwen zei de cafebaas met zijne simpele praat.... Ge weet op wie da ge moet stemmen volgend jaar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() De reden dat we moeten kiezen is omdat de regeringspartijen zo aan hun meeste stemmen geraken, schaf de stemplicht af en de regeringspartijen zijn een groot deel van hun stemmen kwijt en het Blok zal dan fors vooruitgaan, daarom moeten wij dus nog gaan kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |