![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() OK, toffe reacties, ik ben zeker van plan het te doen. 't is sportief en vooral avontuurlijk, dat heb ik wel eens graag.
bedankt ook voor de tip Tavek; rook zullen we in ieder geval minimaliseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() In de Ardennen mag je niet wildkamperen en geen vuur maken. Enkel op privéterrein en met vuurvergunning. Maar zoals hier al geschreven, vloeken mag ook niet. Trouwens als je geen ervaring hebt in het aanleggen van kamp/kookvuur is een gasbrandertje het beste alternatief. Het is licht (ong. 600gr.) en is voldoende om gedurende een week 2 warme maaltijden per dag op te warmen in de gamelle. Voedselverbruik per dag is ong. 1kg. per dag. Veel water meezeulen doe je beter niet (flinke veldfles en noodrantsoen in de rugzak). In ons klimaat verbruik je ong. 2 liter per dag bij dagmarsen . In de Ardennen is er trouwens water in overvloed dat op relatief simpele manier drinkbaar te maken is. En probeer het gewicht van je rugzak onder de 20kg te houden, anders zou je wel eens sneller terug thuis kunnen zijn dan je zelf wil.
![]() |
![]() |
#23 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() (en over vuur: aan beekrand in een bos op een serieuze afstand v/d wegkant.. ik ken nog mensen die het doen;; geen problemen gehad daar. alle veiligheid nemen natuurlijk, en biologisch niet afbreekbaar materiaal recuperen en bij volgend dorpje zien kwijt te geraken.)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 17 juni 2005 om 00:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() ons tentje is zelf al een lichtgewicht, .en ja voor water da's idd mss best zo weinig mee te pakken. is het volledig drinkbaar daar? of toch nog voorkoken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burgemeester
|
![]() Af te raden.
Als je daaraan begint dan best eerst gewoon kamperen en van kamping naar kamping trekken. En in wild trekken heeft zo zijn typische gevaren zoals wespennesten, wilde zwijnen, adders en de typische ongemakken zoals mieren. Neen, het water is per definitie niet drinkbaar, dieren zijn niet zo kieskeurig om hun eh plasplek te kiezen. En je moet maar eens pech hebben dat er een dood dier wat hogerop net in dat klatterende riviertje ligt. Ik bedoel maar, je moet weten waaraan je begint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() dan kan je het ne zo goed niet filteren. een veldfiltertje dat wel iets uitfiltert heb je voor iets van een 30€ en weegt nauwelijks 300 gram .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Spijtig dat deze topic niet maar aandacht krijgt. Zelf trek ik er regelmatig eens op uit met tent en rugzak en enkel het hoogstnodige. Als er mensen zijn met enige ervaring? Ik leer graag steeds iets bij.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Oja, over dat water, je hebt zeker gelijk over die insecten, maar 't is puur een voorzorgsmaatregel ivm vuur. Ik zou nóoit vuur maken zonder water in de buurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Reisbestemmingen kan je vinden door naar de bib te gaan. Eén tip nog :in echt onbewoonde gebieden niet te lichtzinnig zijn met het verlaten van de paden zonder iets bij je te hebben om je te oriënteren, verdwalen is echt niet zo aangenaam als je voedsel opraakt. En in het hoge noorden niet teveel vertrouwen op een kompas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
|
![]() Citaat:
Maar vergeet niet iets mee te nemen om je vuil dat niet natuurlijk vergaat in te steken. (Ik heb op die manier al veel plekjes weten te vervuilen)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 juli 2005 om 00:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Voila se, net terug van Aarlen.
Éen woord: schitterend! Aan iedereen die dit ook ooit zou wagen: zeker doen! Puur natuur! Het wildkamperen op zich was steeds goed te doen, en we hebben elke avond vuur kunnen maken, schoon water was ook geen probleem. Bangelijk! |
![]() |
![]() |