Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2005, 14:58   #21
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Wat een geluk dat de 'Paulette' in Frankrijk ook allang is afgeschaft
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 15:07   #22
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Hoe? Heeft hij die dan niet?? Oef, dan mag ik eindelijk stoppen met ieder jaar een tiende van mijn oogst, twaalf kippen en zeven schapen naar Laken te sturen...
Vooral met die schapen heb ik het te doen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 15:11   #23
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Vooral met die schapen heb ik het te doen...
Tja, het was dat, of mijn leenheerlijkheid verliezen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 15:25   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Overigens lees ik HBVL niet en kan ik van de vernoemde enquete geen cijfers terugvinden
Zo kan ik ook discussiëren.
"Ik vind mijn bril niet en kan je cijfers dus niet lezen"
"Mijn muisbatterijen zijn leeg, mijn cursortoetsen versleten: ik kan niet klikken op de link"

Reken er ten stelligste op: mochten jullie ooit één keer komen aandraven met cijfers die bewijzen dat er een secessionistische en anti-royalistische meerderheid bestaat, dan heb ik plots last van acute leesblindheid, en kan je je cijfers steken waar de zon nooit schijnt (n�*ét je kolenkelder!!)
Oud 18 juni 2005, 15:26   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Zo kan ik ook discussiëren.
"Ik vind mijn bril niet en kan je cijfers dus niet lezen"
"Mijn muisbatterijen zijn leeg, mijn cursortoetsen versleten: ik kan niet klikken op de link"

Reken er ten stelligste op: mochten jullie ooit één keer komen aandraven met cijfers die bewijzen dat er een secessionistische en anti-royalistische meerderheid bestaat, dan heb ik plots last van acute leesblindheid, en kan je je cijfers steken waar de zon nooit schijnt (n�*ét je kolenkelder!!)
Bron cijfers : uw krantenwinkel, HBVL.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 16:14   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe? Heeft hij die dan niet?? Oef, dan mag ik eindelijk stoppen met ieder jaar een tiende van mijn oogst, twaalf kippen en zeven schapen naar Laken te sturen...
Echt politieke macht zou hij volgens de Grondwet niet mogen hebben (afgezien van enkele voorrechten - die er trouwens voor mij al teveel zijn), maar politieke invloed heeft hij des te meer achter de schermen. Juist dat maakt het instituut monarchie in België ondemocratisch.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 17:10   #27
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Degene die meer vertrouwen heeft in een politieker dan in de koning is dom. Heel dom....het uitschot van de aarde heet politieker. Op een goede tweede plaats komen de advocaten.
Als je bedoelt dat politici graag aan hun eigen postjes en belangen denken, dan ben ik er mee akkoord. Maar hetzelfde geldt in Laken, herinner u de uitspraken van Filips de Taaie in China, puur eigenbelang: verder kunnen teren op de kap van de bevolking.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 17:11   #28
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Degene die meer vertrouwen heeft in een politieker dan in de koning is dom. Heel dom....het uitschot van de aarde heet politieker. Op een goede tweede plaats komen de advocaten.
Overigens, wat heeft de koning ooit voor u gedaan? Of wat zal hij ooit voor je doen?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 17:26   #29
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Geen probleem... Volgens een andere studie heeft hij nog minder vertrouwen in de Belgische regering. Gewoon beiden afschaffen en Albert II laten regeren als een absoluut vorst. L'état, c'est le roi
Oud 18 juni 2005, 18:57   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Overigens, wat heeft de koning ooit voor u gedaan? Of wat zal hij ooit voor je doen?
Wat heeft de politiek ooit voor mij gedaan ?

Ik heb liever een recht voor de raap niet verkiesbare monarch als die leugenachtige slijmballen van politiekers die geen respect voor de mensen tonen.
Oud 18 juni 2005, 19:01   #31
van Maerlant

Standaard

Citaat:

Ik heb liever een recht voor de raap niet verkiesbare monarch als die leugenachtige slijmballen van politiekers die geen respect voor de mensen tonen.
Dus liever vorstelijk absolutisme als een gedeeltelijke democratie?

Liever:

IPV

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 18 juni 2005, 19:13   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Liever:

IPV

Deze is moeilijk

Die bovenste zijn belachelijk uiterlijk is te verklaren aan de hand van de tijd waarin ie leefde. Dat van de onderste is nog altijd een raadsel.
Oud 18 juni 2005, 20:55   #33
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Nog steeds geen bron voor de cijfers van de bubbelklup. Op die manier kan ik ze niet serieus nemen en is het nutteloos er een discussie aan te wijden.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 21:25   #34
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by lomeanor on 18-06-2005 at 22:29
Reason:
--------------------------------

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Deze is moeilijk

Die bovenste zijn belachelijk uiterlijk is te verklaren aan de hand van de tijd waarin ie leefde. Dat van de onderste is nog altijd een raadsel.
Ik plaatste gewoon vorstelijk absolutisme tegenover pseudo-democratie, en beide foto's zijn daar respectievelijk de perfecte voorbeelden van.
Nu ja, deze absolute vorst ziet er (iets) minder belachelijk uit dan Lodewijk XIV.
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door lomeanor : 18 juni 2005 om 21:29.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 21:31   #35
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Deze is moeilijk

Ik plaatste gewoon vorstelijk absolutisme tegenover pseudo-democratie, en beide foto's zijn daar respectievelijk de perfecte voorbeelden van.
Nu ja, deze absolute vorst ziet er (iets) minder belachelijk uit dan Lowieke.

Oud 18 juni 2005, 22:06   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Nog steeds geen bron voor de cijfers van de bubbelklup. Op die manier kan ik ze niet serieus nemen en is het nutteloos er een discussie aan te wijden.
Er is toch duidelijk gezegd geweest dat de gegevens in HBVL van vandaag stonden.

Ik zie dus niet in waarom u zegt dat wij geen bron weergeven.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 22:07   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Er is toch duidelijk gezegd geweest dat de gegevens in HBVL van vandaag stonden.

Ik zie dus niet in waarom u zegt dat wij geen bron weergeven.
Er staat ook niets op de webstek van het HBVL.

Misschien kan men gewoon het artikel weergeven. Dat bespaart veel veronderstellingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 22:14   #38
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Liever:

IPV

Dan is Berlusconi (met zijn mediamonopolie) niet het beste voorbeeld dat je kon vinden?
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 22:53   #39
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Zeggen dat de politiek niets voor uw doet is ook maar makkelijk. Je mag er zeker dat je van je niet verkiesbare monarch geen sociale zekerheid zal krijgen...

"De politiek" doet wel iets voor ons allemaal. Soms slecht maar meestal nog altijd goed. Jammer genoeg komen vooral de slechte dingen in het nieuws en richten de slechte beslissingen meer schade aan als de goede voorkomen. Het is simpeler iets te vernietigen dan iets op te bouwen.

Maar gaan we daarom niet stemmen? Om bekwame mensen te kiezen? (En voor je begint van : "er zijn geen bekwamen, allemaal één pot nat", je hebt nog altijd het recht om zelf een partij op te richten en alles beter te doen)
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 00:07   #40
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Met dit soort praat ben je een schande voor de democratie.
Als het van lui van jouw slag af hing, ploegden we nog altijd op onze akkers ter meerdere eer en glorie van heer graaf en de kerk.

Sterker nog: Er waren in de eerste helft van deze eeuw nog burgermannetjes als jij die de democratie allemaal te ingewikkeld en boven hun pet vonden en liever hun vertrouwen gaven aan de "sterke, eerlijke man" die al dat verkiezen wel gedaan zou maken.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be