Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2005, 23:20   #21
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Omdat mijn kinderen misschien wel voor jouw pensioen zullen moeten werken ?
.
Dat is totaal naast de kwestie. Onze pensioen en vergrijzingsproblemen zijn een erfenis van administratieve aard, nl. de keuze voor een repartitie ipv een kapitalisatie stelsel. Heeft in se niks met demografie te maken.
Als ik u was zou ik maar geen kinderen maken nu, wetende dat ze werkvee zullen moeten worden voor de oudjes van binnenkort.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 23:21   #22
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Hopelijk is de toekomst rood... Na 50 jaar nog eens die bruinhemden; dat zou de spuigaten uitlopen.
Eu, ik denk dat het ging over de huidskleur en niet de hemdskleur ...

Bovendien, of dictators nu zwarte, rode of blauwe uniformen dragen, het zijn allemaal dictators.
Oud 18 juni 2005, 23:22   #23
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit
Solidariteit?
Opkomen voor de zwakkere in de maatschappij?

Het is niet omdat er soms serieus gesmost wordt dat het principe fout is en we meteen alles weer moeten afschaffen...
Het zijn in feite de kinderlozen die financiële voordelen zouden moeten krijgen omdat ZIJ blijk geven van ecologisch besef...al onze problemen komen voort uit overbevolking.
Oud 18 juni 2005, 23:24   #24
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
maar ik verwachtte niet echt dat iemand die het kindergeld wil afschaffen een groot licht is. .
Over zowat de hele wereld is aantal kinderen omgekeerd evenredig met opleidings-en kennis niveau. Tenzij waar politieke motieven meespelen, zoals bij Joden en Islamieten.
Oud 18 juni 2005, 23:25   #25
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Haha en degenen met wat ecologisch bewustzijn moeten dan het geld maar ophoesten om die bende kinderen te onderouden?
En ja, ik heb 1 dochter maar als zelfstandige krijg ik daar geen of O Eurocent kindergeld voor.
Ecologisch bewustzijn voor een wereld zonder kinderen vind ik nogal onnozel.

Wees jij maar ecologisch bewust, de Chinezen en de Amerikanen kunnen zonder jou de wereld ook wel om zeep krijgen ...
Oud 18 juni 2005, 23:26   #26
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen absoluut niet, mag ik er u op wijzen dat de jeugdwerkloosheid de meest hardnekkige vorm van werkloosheid is, altijd maar toeneemt en dat al die kleine mannen onze maatschappij tot last ipv tot nut zullen zijn.
Uw kleine mannen zeker ...
Oud 18 juni 2005, 23:31   #27
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Ecologisch bewustzijn voor een wereld zonder kinderen vind ik nogal onnozel.

Wees jij maar ecologisch bewust, de Chinezen en de Amerikanen kunnen zonder jou de wereld ook wel om zeep krijgen ...
Mag ik u erop wijzen dat China juist de nieuwe wereldmacht zal worden door een draconische geboortepolitiek gecombineerd met een even sterke arbeidsethiek??

Ik noteer dat u de wereld alleen als een soort supermarkt beschouwt om zoveel mogelijk mensen aan vreten en drinken te helpen. Ook goed, maar door zo te denken zal de spoeling alsmaar dunner worden.
Oud 18 juni 2005, 23:31   #28
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over zowat de hele wereld is aantal kinderen omgekeerd evenredig met opleidings-en kennis niveau. Tenzij waar politieke motieven meespelen, zoals bij Joden en Islamieten.
Ja, maar eerst stijgen het kennis en opleidingsniveau, en als gevolg daarvan daalt het aantal kinderen, en niet omgekeerd he slimmeke.
Of dacht jij dat je van poepen (in 't vlaemsch) dom wordt ?
Als het aantal kinderen te klein wordt (<2.2) dan sterft een bevolking uit.
Wat is de oorzaak van de moslimisering van Europa denk je ? Bekeringen ?
Oud 18 juni 2005, 23:32   #29
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uw kleine mannen zeker ...
Neen daar pas ik voor, ik wil het mijn ev. nakomelingen niet aandoen om zich krom te werken voor een stel oud-wordende baby-boomers waar ze in feite niks mee te maken hebben.
Oud 18 juni 2005, 23:35   #30
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, maar eerst stijgen het kennis en opleidingsniveau, en als gevolg daarvan daalt het aantal kinderen, en niet omgekeerd he slimmeke.
Of dacht jij dat je van poepen (in 't vlaemsch) dom wordt ?
Als het aantal kinderen te klein wordt (<2.2) dan sterft een bevolking uit.
Wat is de oorzaak van de moslimisering van Europa denk je ? Bekeringen ?
Dus jij wilt een race aangaan met de Islamieten, om ter meest kleine mannen fokken om "Vlaenderen niet te laten sterven"? Denk er wel aan dat de Islamietjes dat beter kunnen doen dan jij omdat bij hen vrouwen niks te zeggen hebben en bezit van t ventje zijn.
Oud 18 juni 2005, 23:37   #31
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u erop wijzen dat China juist de nieuwe wereldmacht zal worden door een draconische geboortepolitiek gecombineerd met een even sterke arbeidsethiek??

Ik noteer dat u de wereld alleen als een soort supermarkt beschouwt om zoveel mogelijk mensen aan vreten en drinken te helpen. Ook goed, maar door zo te denken zal de spoeling alsmaar dunner worden.
Ja, maar jij zit hier in je eentje aan geboortebeperking te doen.
De meest beschaafde landen zijn millieubewust.
Maar de landen die zich nu aan het ontwikkelen zijn putten de wereld veel meer uit dan dat wij er kunnen aan verhelpen.
Blijf een beetje realistisch.
Akkoord met milleubewustzijn.
Niet akkoord om geen kinderen te beschouwen als millieu bewust zijn.
Heb veel kinderen en voed ze millieubewust op : gevolg : meer leden bij Greenpeace !
Oud 18 juni 2005, 23:38   #32
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen daar pas ik voor, ik wil het mijn ev. nakomelingen niet aandoen om zich krom te werken voor een stel oud-wordende baby-boomers waar ze in feite niks mee te maken hebben.
Ooit gehoord van emigratie ?
Oud 18 juni 2005, 23:41   #33
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij wilt een race aangaan met de Islamieten, om ter meest kleine mannen fokken om "Vlaenderen niet te laten sterven"? Denk er wel aan dat de Islamietjes dat beter kunnen doen dan jij omdat bij hen vrouwen niks te zeggen hebben en bezit van t ventje zijn.
Maar we hebben (voorlopig) nog een beter startpositie

Grapje hoor. Europa is toch al om zeep.
Een paar stuiptrekkingen van de Fransen en de Nederlanders ...
Eens Turkije bij Europa geef ik je gelijk.
Ik wil ook geen Europese kleinkinderen.
Maar ik wil wel kleinkinderen ...
Oud 18 juni 2005, 23:47   #34
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De meest beschaafde landen zijn millieubewust.
Zoals de VS zeker, die ontkennen dat er opwarming van de aarde is...
In ons "beschaafde" België gaat het qua milieu van kwaad tot erger ondanks de lippendienst die aan het"milieu" besteed wordt.
Oud 18 juni 2005, 23:48   #35
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt hier gelijk.
Die baby-boomers hebben het geld altijd door ramen en deuren buitengesmeten in plaats van te zorgen voor een goeie pensioenkas.
Daar moeten wij en onze kinderen nu voor betalen.

Maar wie zegt dat onze kinderen dat zullen blijven doen ?
Als zij aan de macht zijn schaffen ze misschien die pensioenen wel af zodat alleen zij die kinderen hebben door hun kinderen gesteund worden ...
Zoals sommigen nu het kindergeld willen afschaffen ...
Van mij mag dat hoor.
Zo'n aalmoes in vergelijking met wat een kind werkelijk kost.
Oud 18 juni 2005, 23:50   #36
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord van emigratie ?
Wat bedoel je? Moet ik emigreren? dat is wat ons aller Aboe jahjah zei, "Vlamingen die zich niet kunnen vinden in de islamisering van Europa moeten het maar afstappen"....
Neen dank u, dat de elementen die Europa destabiliseren het maar afstappen. In Afrika mogen ze gezinnen van 10 en 12 kinderen hebben, maar niet hier aub.
Oud 18 juni 2005, 23:56   #37
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als zij aan de macht zijn schaffen ze misschien die pensioenen wel af zodat alleen zij die kinderen hebben door hun kinderen gesteund worden ...
.
Dan leg jij maar eens aan uw kind(eren) uit waarom ze hier rondlopen: "Ah, ahwel, om voor mij te zorgen als ik oud en versleten ben hé"...Dat vind ik mensonwaardig, kinderen zijn dan wat een veestapel is voor een boer, nl. een bron van inkomsten. Zo denken ze in de ontwikkelingslanden(en bij de Joden e n islamieten). IK zou beschaamd zijn om dat aan mijn kinderen te zeggen.

In se is het veel simpeler. Laat iedereen een 10% van zijn inkomen kapitaliseren voor ZIJN of HAAR pensioen en we hebben geen kinderfokkerij meer nodig.
Oud 18 juni 2005, 23:58   #38
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals de VS zeker, die ontkennen dat er opwarming van de aarde is...
In ons "beschaafde" België gaat het qua milieu van kwaad tot erger ondanks de lippendienst die aan het"milieu" besteed wordt.
Ik bedoelde "de meeste beschaafde landen, waar de VS dus niet bij is ..
Ik rij met de fiets naar mijn werk, naast een expresweg, met een grote gracht waar de waterhoenen, eenden en ratten door "verzeept" en "ge-olied" water zwemmen. Waar dikwijls een reiger naast dat vieze water staat te wachten op een kikker of zo (vis zit er zeker niet in). Daar wordt je pas depressief van. Gewoon een rioolbuis in die gracht leggen en je hebt een mooie beek. Maar neen hoor, men gaat er nog wat woninkjes bijbouwen...
Lekker in het lawaai van de expressweg wonen en nog wat meer smeerlapperij in de gracht dumpen.
En dan beginnen de groenen te zeveren over 'scheerapparaatjes' e.d.
Ik vindt het sufkoppen.
Ze zaten in de regering en NIKS hebben ze verwezenlijkt.
Oud 19 juni 2005, 00:00   #39
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je? Moet ik emigreren? dat is wat ons aller Aboe jahjah zei, "Vlamingen die zich niet kunnen vinden in de islamisering van Europa moeten het maar afstappen"....
Neen dank u, dat de elementen die Europa destabiliseren het maar afstappen. In Afrika mogen ze gezinnen van 10 en 12 kinderen hebben, maar niet hier aub.
Heeft de Aboe dat gezegd ? Goed om weten. Wist ik niet.
Wat zijn ze toch verdraagzaam.

't wordt wel te laat. Salu en de wind vanachter ...
Oud 19 juni 2005, 00:12   #40
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
ja hallooow? Ooit al kinderen gehad? kinderen opvoeden kost handenvol geld en kindergeld is echt heel belangrijk voor vele mensen om het hoofd boven water te houden.
Inzake het ter wereld brengen van kinderen, is er dringend nood aan een drastische mentaliteitswijziging in de zin van : "breng geen kinderen ter wereld, tenzij je ze een toekomst kan bieden". Alleen indien men over voldoende financiële draagkracht beschikt, is het verantwoord kinderen ter wereld te brengen. Arme mensen kunnen maar beter geen kinderen ter wereld brengen, want zij kunnen niet eens voor zichzelf zorgen. Bovendien is het ook alleen maar verantwoord om zich voort te planten indien men genetisch sterke en esthetisch verantwoorde nakomelingen kan produceren (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=32125).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cynicus on 19-06-2005 at 01:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:
ja hallooow? Ooit al kinderen gehad? kinderen opvoeden kost handenvol geld en kindergeld is echt heel belangrijk voor vele mensen om het hoofd boven water te houden.
Inzake het ter wereld brengen van kinderen, is er dringend nood aan een drastische mentaliteitswijziging in de zin van : "breng geen kinderen ter wereld, tenzij je ze een toekomst kan bieden". Alleen indien men over voldoende financiële draagkracht beschikt, is het verantwoord kinderen ter wereld te brengen. Arme mensen kunnen maar beter geen kinderen ter wereld brengen, want zij kunnen niet eens voor zichzelf zorgen. Bovendien is het ook alleen maar verantwoord om zich voort te planten indien men genetisch sterke en esthetisch verantwoorde nakomelingen kan produceren (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=32125).[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cynicus on 19-06-2005 at 01:17
Reason:

Citaat:
Inzake het ter wereld brengen is er dringend nood aan een drastische mentaliteitswijziging in de zin van : "breng geen kinderen ter wereld, tenzij je ze een toekomst kan bieden". Alleen indien men over voldoende financiële draagkracht beschikt, is het verantwoord kinderen ter wereld te brengen. Arme mensen kunnen maar beter geen kinderen ter wereld brengen, want zij kunnen niet eens voor zichzelf zorgen. Bovendien is het ook alleen maar verantwoord om zich voort te planten indien men genetisch sterke en esthetisch verantwoorde nakomelingen kan produceren (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=32125).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Inzake het ter wereld brengen is er dringend nood aan een drastische mentaliteitswijziging in de zin van : "breng geen kinderen ter wereld, tenzij je ze een toekomst kan bieden". Alleen indien men over voldoende financiële draagkracht beschikt, is het verantwoord kinderen ter wereld te brengen. Arme mensen kunnen maar beter geen kinderen ter wereld brengen, want zij kunnen niet eens voor zichzelf zorgen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Cynicus : 19 juni 2005 om 00:18.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be