Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2005, 15:22   #21
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Hoe lossen wij dat op? Het zal hoe dan ook veel tijd vergen en niet gemakkelijk zijn. Maar volgens mij moet men eerst beginnen met de instroom volledig stil te leggen.
De grootste migratie van Marokkanen komt uit Vlaamse kraamafdelingen.. Een migratiestop aan de grenzen geeft dus een vertekend beeld.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Levertraan on 28-06-2005 at 16:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Hoe lossen wij dat op? Het zal hoe dan ook veel tijd vergen en niet gemakkelijk zijn. Maar volgens mij moet men eerst beginnen met de instroom volledig stil te leggen.
De grootste migratie van Marokkanen komt uit Vlaamse kraamafdelingen.. Een migratiestop aan de grenzen geeft dus een vertekend beeld.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
De grootste influx aan Marokkanen komt uit Vlaamse kraamafdelingen.. Een migratiestop aan de grenzen geeft een vertekend beeld.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Levertraan : 28 juni 2005 om 15:23.
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 15:56   #22
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ook het probleem van de negercriminaliteit mag niet worden onderschat. In ieder geval, met die islamieten en met die negers hebben we alleen maar last. Enerzijds bezorgen ze ons enorm veel overlast, anderzijds kost hun schaamteloos, parasiterend sociaal profitariaat onze werkende middenklasse handenvol geld.
Ge zult de middenstanders nog gelukkiger maken als ge de criminele moslims en de criminele fasco's en nazi's elkaar uit de weg laat ruimen. Ze mogen daar morgen mee beginnen, voor mijn part.
Wapens zullen ze wel vinden, zeker? (Of die kunnen geleverd worden door Waalse middenstanders en fabrikanten.)
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 12:56   #23
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Volgens mij zijn de Marokkanen ook gewoon een van de grootste 'buitenlandse' groepen.

En van dat 'oproerkraaien' is allemaal relatief, hoor. Marokkanen zorgen misschien voor veel overlast, maar uiteindelijk worden de meeste inbraken gepleegd door Oost-Europese bendes. Om maar te zwijgen van de nog beter georganiseerde misdaad, de Joodse maffia in Antwerpen bvb.

Niet dat ik een probleem wil ontkennen of minimaliseren, ik wil maar zeggen dat er ergere dingen zijn dan nageroepen te worden op straat.
Klopt. Marokkanen zijn vooral actief in straatcriminaliteit (lees: handtassen stelen, op racistische wijze Vlamingen lastig vallen,...), terwijl de "zwaardere" criminele activiteiten (lees: overvallen, inbraken met geweld,...) vooral het werk zijn van Oost-blokkers. Oplossing: hader optreden tegen criminaliteit, losstaand van de origine van de crimineel in kwestie, criminele allochtonen onmiddellijk uitwijzen en de potilie beter organiseren.

Cheers. 8)
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 08:58   #24
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
De grootste migratie van Marokkanen komt uit Vlaamse kraamafdelingen.. Een migratiestop aan de grenzen geeft dus een vertekend beeld.
Ik zei wel degelijk : we beginnen met een einde te maken aan de instroom : gezinshereniging, snel-Belg wet edm.

Je kan mensen die hier leven niet verbieden kinderen te hebben. Je kan wel een aantal mensen terugsturen : illegalen en langdurig werkloze vreemdelingen bijvoorbeeld.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 10:15   #25
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis
Ik heb reeds eerder mijn gevoelens geuit op dit forum, dat ik meer en meer de indruk krijg dat de Marokkanen de grootste, zelfs bijna de enigste, oproerkraaiers zijn...

Hoe komt het dat Italianen, Kroaten, Turken, Russen, etc... bijna nooit betrokken zijn bij problemen van die aard als de Marokkanen? (neem nu "de ster" of de rellen in Antwerpen een paar jaar terug na de moord op een allochtoon) Is er dan een probleem bij ons of bij de Marokkanen? Dan denk ik eerder dat de Marokkaanse mentaliteit niet in orde is... (En niet zoals Raf zegt dat het door de komst van het VB is...)

Volgens mij zijn de Marokanen het hier voor alle allochtonen aan het verkloten en niemand anders... Die andere groepen tonen dat ze hun kunnen gedragen, de Marokkanen tonen dat ze geen gezag of opmerkingen kunnen verdragen.

Ik zal ook over allochtonen blijven spreken, daar het raar is om zomaar inwoners van een bepaald land te viseren. Ook zal ik nooit zeggen dat alle Marokkanen crapuul zijn ofzo (dan verloochen ik enkele van mijn eigen vrienden), of dat het echt enkel en alleen Marokkanen zouden zijn. Maar ik heb echt de indruk dat wanneer er problemen zijn met allochtonen het bijna altijd met Marokkanen is...
Ben ik de enige die deze indruk heeft, dat de meeste problemen met/door Marokkanen veroorzaakt worden en dat er met vele andere allochtonengroepen (of nationalteiten) wel redelijk tot zeer deftig kan samengeleefd worden?
Hier in Brussel leeft dat gevoel niet echt: als men het over criminaliteit heeft van "allochtonen", het is meer een mengeling van Marokkanen (Vorst), Turken (Anderlecht, Schaarbeek) en Congolezen (Elsene). In Charleroi en La Louvière gaat het dan weer meestal over Turken en Italianen.

het is dus blijkbaar "streekverbonden", waarschijnlijk naargelang de omvang van de groep in die bepaalde streek. In Antwerpen leeft blijkbaar een grote groep Marokkanen of mensen van Marokkaanse afkomst, vandaar...
Oud 30 juni 2005, 10:56   #26
Kayo
Partijlid

Kayo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
Laten we ze uitroeien. Laten we onmiddellijk alle moslims uitmoorden. Laten we alle mensen die anders zijn dan ons uitmoorden, want hey: die kunnen toch niet anders dan minder beschaafd zijn.
dat gaat wat te ver, vind ik ...

Baldrick:
Yeah, it's like goldy & bronzy, only it's made of iron.
Blackadder III, ep.5
Kayo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 13:24   #27
Katun
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis
Ben ik de enige die deze indruk heeft, dat de meeste problemen met/door Marokkanen veroorzaakt worden en dat er met vele andere allochtonengroepen (of nationalteiten) wel redelijk tot zeer deftig kan samengeleefd worden?
U loopt wat achter op andere (wakkere) landgenoten , maar toch gefeliciteerd.

Het probleem bij de marokkaanse jeugd is dat ze niet zoals de Turken Europees willen zijn. Met hoe meer ze zijn, hoe groter de haat en jaloezie tegenover ons, omdat ze als marokkaan toch geen kans maken. Niet bij ons, niet in de rest van noord-afrika, en ook zwarten mijden ze als de pest.

En dan zijn er de zwarte ghetto's zoals Rotterdam. Hele wijken waar je spreekwoordelijk geen blanke meer terugvindt. Ook zij hebben lak aan Nederlanders , gewoon omdat ze nu met zoveel zijn dat er helemaal geen reden toe is om enige sympathie te koesteren voor het blanke volk en hun cultuur die ergens anders probeert te overleven. Daar broeit de nieuwe miserie. Zij hebben een multiculturele mix die alles behalve europees is, en aangevuld met de marokkaanse mentaliteit geeft dit een coktail waarbij de afkomst er gewoon niet meer toe doet. Enkel de huidskleur wordt nog belangrijk omdat men zich zo kan identificeren aan een bepaalde groep.

Dit is het nabije-toekomstscenario voor de hele as Parijs-Amsterdam... tenzij het anders loopt ... oorlog tussen de vreemdelingen en de natives (kans 99,999%) of door een getolereerde extreem-rechtse aanpak (kans 0,0001/100)
Katun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 15:11   #28
Kayo
Partijlid

Kayo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun
Dit is het nabije-toekomstscenario voor de hele as Parijs-Amsterdam... tenzij het anders loopt ... oorlog tussen de vreemdelingen en de natives (kans 99,999%) of door een getolereerde extreem-rechtse aanpak (kans 0,0001/100)
Klopt , wanneer de spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen in de maatschappij niet zal afnemen dan vrezen we voor een nachtmerrie ...[edit]
[size=1]After edit by Kayo on 30-06-2005 at 16:12
Reason:

Citaat:
Klopt , wanneer de spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen in de maatschappij niet zal afnemen dan vrezen we voor een nachtmerrie ...[/size]

[size=1]After edit by Kayo on 30-06-2005 at 16:12
Reason:

Citaat:
Klopt , wanneer de spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen in de maatschappij niet zal afnemen dan vrezen we een nachtmerrie ...[/size]

Citaat:
Klopt als een bus, wanneer de spanningen tussen verschillende bevolkingsgroepen in de maatschappij niet zal afnemen dan vrezen we een nachtmerrie ...[/size]
[/edit]

Baldrick:
Yeah, it's like goldy & bronzy, only it's made of iron.
Blackadder III, ep.5

Laatst gewijzigd door Kayo : 30 juni 2005 om 15:12.
Kayo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 15:40   #29
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kayo
dat gaat wat te ver, vind ik ...
Kweet nie... maar dan niet alleen de moslimextremisten, ook de andere religieuze en politieke extremisten mogen uitgeroeid worden (op voorwaarde dat ze het zelf doen, want het zal leuker zijn om naar te kijken - achter kogelvrij glas - dan om er tussen te zitten)
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Oud 30 juni 2005, 19:52   #30
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei wel degelijk : we beginnen met een einde te maken aan de instroom : gezinshereniging, snel-Belg wet edm.

Je kan mensen die hier leven niet verbieden kinderen te hebben. Je kan wel een aantal mensen terugsturen : illegalen en langdurig werkloze vreemdelingen bijvoorbeeld.
Tja beginnen.. Maar waar eindigen we? Er wonen momenteel evenveel moslims in Frankrijk als er Vlamingen zijn.. 6 miljoen dus. En dit reeds in het jaar 2005. De toekomst zal er nog islamitischer uitzien. En de enigste oplossing is.. dat er géén oplossing is. Althans geen democratische. Eenmaal de meerderheid van de bevolking de consequenties van een "multicultureel bestaan" zal beseffen en aan de lijven zal ervaren.. dan, dan vrees ik voor het ergste. Men heeft altijd de mond vol van het gevaar van Islamitisch terrorisme. Over 20 jaar spreekt men over de talloze Nationale Bevrijdingslegers. Verzetsbewegingen in de stijl van het IRA, die over heel Europa, de aanwezigheid van allochtoon volk bestrijden. Met geweld.
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 23:22   #31
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Er moet mij iets van het hart

Men kan de krant of televisie nog niet opzetten of men hoort al: moslims zijn slecht, criminaliteit, bomaanslagen....
Daarom willen de meeste mensen weg van de moslims. Nu komt mijn redenering: het zijn bijna altijd maar mannen die bommen doen ontploffen,die stelen, die plunderen.... en ik spreek dat niet alleen over moslims maar over elke cultuur. Het zijn meestal de mannen die iets verkeerds plegen.
Wil het dan zeggen dat gewoon de mannen slecht zijn, en dat alle mannen hier buiten moeten? Want moesten er enkel vrouwen in Belgïe leven, dan was er bijna geen criminaliteit. En wij de vrouwen maar 50 jaar geleden stemrecht geven, nu zie je er wat er van komt

Simpele redenering maar ofwel pas je ze strikt toe ofwel pas je ze niet toe. Zo niet, ben je hypocriet en zie je niet wat er zich afspeelt voor je neus.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 01:59   #32
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

ja, hun zonen krijgen een mooie opvoeding....
Gray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 08:26   #33
kwaku
Banneling

kwaku's schermafbeelding

Standaard

Gooi de 'overlastmarokkanen' buiten en het 'vreemdelingenprobleem' is voor het grootste deel opgelost.

Ik opteer ook voor een soort frontvorming tussen autochtonen, oosteuropeanen en afrikanen tegen de Marokkaanse agressie. Zowat iedereen is de Marokkaanse arrogantie en agressie kotsbeu. Trouwens, Oosteuropeanen zullen niet gauw meer lastig gevallen worden door de Marokkaantjes, want die mannen halen er ook heel hun familie en vrienden bij. En voor messen draaien die mannen hun hand niet om. En hier en daar nog een Kalasnikofje, en hup, gedaan met het Marokkaantje...
kwaku is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 20:09   #34
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwaku
Gooi de 'overlastmarokkanen' buiten en het 'vreemdelingenprobleem' is voor het grootste deel opgelost.

Ik opteer ook voor een soort frontvorming tussen autochtonen, oosteuropeanen en afrikanen tegen de Marokkaanse agressie. Zowat iedereen is de Marokkaanse arrogantie en agressie kotsbeu. Trouwens, Oosteuropeanen zullen niet gauw meer lastig gevallen worden door de Marokkaantjes, want die mannen halen er ook heel hun familie en vrienden bij. En voor messen draaien die mannen hun hand niet om. En hier en daar nog een Kalasnikofje, en hup, gedaan met het Marokkaantje...
Dit bedoel ik nu: kwaku en consoorten zijn even extreem-rechtse fascisten als de zelfmoordterroristen die onze steden bedreigen. Zij kennen slechts moord als oplossing voor hun maatschappelijke frustratie.
Voor mijn part mogen die extremistische fascisten elkaar uitroeien hoor. Als ze de onschuldige burgers (van welke afkomst ook) maar gerust laten.[edit]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 13-07-2005 at 21:11
Reason:

Citaat:

Dit bedoel ik nu: kwaku en consoorten zijn even extreem-rechtse fascisten als de zelfmoordterroristen die onze steden bedreigen. Zij kennen slechts moord als oplossing voor hun maatschappelijke frustratie.
Voor mijn part mogen die extremistische fascisten elkaar uitroeien hoor. Als ze de onschuldige burgers (van welke afkomst ook) maar gerust laten.[/size]

Citaat:

Dit bedoel ik nu: kwaku en consoorten zijn even extreem-rechtse fascisten als de zelfmoordterroristen. Zij kennen slechts moord als oplossing voor hun maatschappelijke frustratie.
Voor mijn part mogen die extremistische fascisten elkaar uitroeien hoor. Als ze de onschuldige burgers (van welke afkomst ook) maar gerust laten.[/size]
[/edit]
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 13 juli 2005 om 20:11.
Oud 14 juli 2005, 13:56   #35
kwaku
Banneling

kwaku's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Voor mijn part mogen die extremistische fascisten elkaar uitroeien hoor. Als ze de onschuldige burgers (van welke afkomst ook) maar gerust laten.
Gij zijt ne zeveraar. Als men mij wenst aan te vallen zal ik mij verdedigen. En ik vind het logisch dat mensen mekaar helpen als ze aangevallen worden. Punt. Wat heeft dat godverdomme met fascisme te maken?!!!
Oud 14 juli 2005, 16:24   #36
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gij zijt ne zeveraar. Als men mij wenst aan te vallen zal ik mij verdedigen. En ik vind het logisch dat mensen mekaar helpen als ze aangevallen worden. Punt. Wat heeft dat godverdomme met fascisme te maken?!!!
Moord en doodslag als enige oplossing voor het behalen of behouden van de macht + het beschouwen van ganse bevolkingsgroepen tot minderwaardig jachtvee (op basis van ras of cultuur): dat is fascisme.
Oud 15 juli 2005, 08:17   #37
kwaku
Banneling

kwaku's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Moord en doodslag als enige oplossing voor het behalen of behouden van de macht + het beschouwen van ganse bevolkingsgroepen tot minderwaardig jachtvee (op basis van ras of cultuur): dat is fascisme.
Wie heeft het hier over MACHT? Ik wil gewoon rustig door mijn buurt wandelen met mijn hond zonder lastig gevallen te worden door kutmarokkanen. Wat heeft dat godverdomme met MACHT te maken? Gij zijt ne fascist omdat ge het normaal vindt dat mensen uit de lagere socio-economische klasse(zoals mezelf) in hun buurt worden weggepest door moslimcrapuul. Waarschijnlijk hebt gij daar voordeel bij, in ieder geval hebt ge er zelf gene last van. Gij zijt ne kapitalistische egocentrische machtswellusteling.
Oud 15 juli 2005, 08:38   #38
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft het hier over MACHT? Ik wil gewoon rustig door mijn buurt wandelen met mijn hond zonder lastig gevallen te worden door kutmarokkanen. Wat heeft dat godverdomme met MACHT te maken? Gij zijt ne fascist omdat ge het normaal vindt dat mensen uit de lagere socio-economische klasse(zoals mezelf) in hun buurt worden weggepest door moslimcrapuul. Waarschijnlijk hebt gij daar voordeel bij, in ieder geval hebt ge er zelf gene last van. Gij zijt ne kapitalistische egocentrische machtswellusteling.
die zit
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 12:44   #39
kwaku
Banneling

kwaku's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
die zit
Inderdaad, en ik heb tot nu toe niks meer gehoord van de politiek correcte broekschijters...
Oud 15 juli 2005, 12:45   #40
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en ik heb tot nu toe niks meer gehoord van de politiek correcte broekschijters...
Hahahahaha, hou op met je postings Alfred Jodocus kwaku, ik krijg buikpijn van het lachen, hahaha, kwaak kwaak...!!
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be