Citaat:
Hoe nu verder?
Het lijkt me niet wenselijk dat wij ons gaan verlagen tot hetzelfde niveau als de Belgen. We moeten proberen op een volwassen manier met de Belgen te blijven omgaan. Het zou echter wel wenselijk zijn om onze naiviteit overboord te gooien, en de Belgen te zien voor hoe ze werkelijk zijn. Veel Nederlanders hebben namelijk nog een (ongefundeerde) sympathie voor Belgen. Laten we onze oogkleppen afdoen, en ons wapenen tegen de Belgische vijandigheden. En dan maar hopen dat de Belgen ooit eens volwassen worden, en ons niet meer nodig hebben als identiteitsversterkers.
B.
|
In mijn ogen zijn die VLDers Francofielen. Die doen alles wat Elio en de PS wil. Dat is niet in het belang van de Vlamingen. Volgens mij heeft Vlaanderen alleen maar te winnen bij een samenwerking met Nederland. Ik vind het echt triestig dat zo'n VLDer in Nederland dergelijk beeld van de Vlamingen oproept. Wat heeft de VLD de afgelopen zes jaar al voor de Vlamingen gedaan? Ze rammen ons de snel Belg wet en het vreemdelingenstemrecht door de strot. En nu zie ik dergelijke reactie van 'n Nederlander omdat die VLDer dat gezegd heeft.