![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() 1) Cijfers?
Holocaust...dat zijn al cijfers genoeg !!! 2) Ik heb nog nooit gehoord dat een Belg een moslim aan zijn auto vast knoopte en hem zo een paar kilometers meesleurde. Ik heb niet gezegd dat dat persé met een auto moet zijn. genoeg voorbeelden van blanken die hier al op marokkanen of turken hebben geschoten...dus om dat soort misdaden alleen aan Amerika toe te schrijven begrijp ik niet goed. 3) Ja, en werd rekening gehouden met die betogers? Van de CIA kunnen we maar beter zwijgen.... Wordt er hier dan wel rekening met u gehouden als wij gaan betogen ofzo ????? 4) Een voorbeeld van wat in Amerika een job is: aan de kassa de inkopens van de mensen in zakken doen. Niet verwonderlijk dat de armoedegrens daar veel hoger is... Maar daar zijn de mensen ook niet vies om aan die kassa te gaan staan...probeer daar hier maar eens iemand voor te vinden !!!! Maar ge kunt hun ook geen ongelijk geven als ge veel meer kunt verdienen door thuis op uw luie kont te zitten 5) Waarom antwoord jij niet op die andere vraag van mij in de vorige discussie? Geen argumenten gevonden? Herhaal die vraag dan nog maar eens...ik heb veel te weinig tijd op dit moment om overal te antwoorden. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
al vlug een 1000$ per maand !!!! Gisteren nog met een amerikaanse vriend over gehad...Hij zit momenteel zonder werk en een paar dokters en ziekenhuisbezoekjes hebben hem 4000 tot 5000$ gekost !!!! en dan gaat het niet over speciale behandelinge, gewoon wat foto's en scans. Meesten mensen hebben dit dan ook via hun werkgever....die secundaire voorwaarden zijn daar minstens zo belangrijk als het loon dat ze daar verdienen... Natuurlijk is dat niet het geval voor mensen die zakskes vullen aan de kassa. Die zullen idd wel goedkoper te werk gesteld kunnen worden als hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2) Neen, ik wou er gewoon op wijzen dat je misschien wel overdrijft met die 20% Belgen.... 3) Wel ja, dat is het net... 4) Schaf ons huidig sociaal vangnet af en de mensen zullen ook niet vies meer zijn van dergelijk werk. Ik wou er u gewoon op wijzen dat staan zwaaien met lage werkloosheidscijfers misplaatst is. 5) Ik zei dat de oorlog eigenlijk een economische oorlog is tegen Europa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Achteraf gezien was een oliepijplijn door Irak trouwens veel korter, veel minder reliëf en veel goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat een aanval onder leiding van de VN nog beter had geweest. Maar dat laatste kon niet. Als je dan moet kiezen tussen kanker en een griepje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Bovendien hebben de Amerikanen vóór die oorlog in Irak gezegd dat de NATO moest laten zien dat ze een bestaansreden had... Wel, als zij die bestaansreden zijn, en wij moeten maar gewoon willoos nalopen, dat ze het dan maar laten zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() [quote="vanbasten"]
Citaat:
![]() Duitsland loopt ook niet te koop met zijn status. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() 1) Ik bedoelde eigenlijk: op hoeveel schat je het aantal doden veroorzaakt door de VS? Ik heb er zelf geen duidelijk beeld over.
Het zal in ieder geval minder zijn dan er bij de holocaust zijn omgekomen... 2) Neen, ik wou er gewoon op wijzen dat je misschien wel overdrijft met die 20% Belgen.... wie zal het zeggen 3) Wel ja, dat is het net... dat is het zeker net, dus dat is overal hetzelfde 4) Schaf ons huidig sociaal vangnet af en de mensen zullen ook niet vies meer zijn van dergelijk werk. Ik wou er u gewoon op wijzen dat staan zwaaien met lage werkloosheidscijfers misplaatst is. En ik wou u de situatie daar gewoon schetsen... 5) Ik zei dat de oorlog eigenlijk een economische oorlog is tegen Europa Als ik me goed meen te herrineren zei u dat de amerikanen die oorlog zouden voeren ivm de omzetting van oliecontracten naar euro's ? Wie zal het zeggen...u kan dat op verschillende manieren interpreteren... De dollarkoers zit momenteel heel erg laag. zo rond de 0.85euro. Ik kan met niet meer echt herrineren hoe die was voor de oorlog, maar ze zat sowieso in dalende lijn. ALS het zo was dat saddam liever euro's zag komen in de toekomst dan $, zou dat betekenen dat de dollarkoers nog verder naar beneden zou gaan...lijkt me dus sterk als zou de VS daarom die oorlog gevoerd hebben ( om dus koersdaling tegen te gaan ), want dan zou hij het verkeerde effect hebben nu ? ( dollar is immers gedaald ). Als de oliecontracten nu in euro waren, dan zouden de amerikanen er dus nu veel meer moeten voor betalen ( moeten meer dollars geven voor euro's door de daling ), daarin klopt uw redenering dus wel... Maar of het allemaal in zo een simpele redenering uit te drukken is betwijfel ik sterk. Want aan de andere kant is het zo dat de Amerikanen op dit moment niet echt bezorgd zijn om die lage dollarkoers. Hun export vaart er immers wel bij. Los van dat alles zullen er zeker wel economische motieven gespeeld hebbe, maar of dat nu de door u aangehaalde reden is betwijfel ik...maar om er zeker van te zijn zou je daar een diepgaande economische analyse over moet maken. iets waar ik momenteel niet de tijd voor heb, en ook niet thuishoort in deze topic. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat als u amerika beschuldigt hun land te hebben gezuiverd, moet u dat ook maar doortrekken naar dichterbij gelegen landen bv Duitsland. Mijn punt was dat er veel ergere voorbeelden in dat verband in de geschiedenis zijn trg te vinden. En ik heb er ook geen enkel probleem mee dat de VS zich profileert als the land of freedom...maar mense zoals gij oordelen daar moeiteloos over, terwijl ik er bijna zeker van ben dat ge der nog nooit geweest zijt ! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er verplicht u in amerika ook niemand het volkslied te zingen... En als dat in sommige scholen toch zo zou zijn, hebt ge de vrije keuze uw kinderen daar naar een andere te sturen eh !!! Dat is hier trouwens net hetzelfde, in veel katholieke scholen is er 's morgens ook een gebed...hoewel ge daar nu vrij inzijt of ge daar aan mee doet of niet, betwijfel ik toch ten zeerste of ge dat ook zomaar kon 50 jaar geleden in een katholieke school ???? Dus, al uw commentaar op amerika is net zo goed hier van toepassing !!! Citaat:
Economie studeren heeft zo zijn voordelen ![]() Citaat:
Amerika bashing is gewoon een mode fenomeen...het wordt alleen moeilijk nog origineel uit de hoek te komen !!!! |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Misschien wel met zachte dwang, maar toch wordt het weer in hun hol geschoven... Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Misschien Amerika ook niet...maar als ze dat wel doen hebt gij daar 0.0% last van. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is op da vlak geen verschil met europa. Citaat:
Bij een ceremonie ja, gebeurt hier net zo goed ! Ge zit hier gewoon maar int los erop te schieten zonder er iets van af te weten. Citaat:
Dus omdat ze daar iets doen dat ze 50 jaar geleden ook al deden is dat achter lopen ofwa ? wa is da nu voor kleuter logica. Als die mensen nu willen rechstaan en hun volkslied zingen, dan doen ze da toch gewoon zeker...ksnap totaal nie waar gij daar erges last van zou kunnen hebben...of is vaderlandsliefde voor u als vlaams nationalist uit den boze overal in de wereld ? Citaat:
Gij gaat alleen maar af wat ge in boekskes leest en op tv ziet...als ge u zo een beeld moet vormen over landen, dan zijn er HEEL veel die er slecht uitkomen zenne... Kijk afgrijnzend zoveel ge wilt, maar verziek dan toch de rest van de mensen niet met uw gezeik dat nergens op steunt. Uw argumenten zijn herleidt tot : Amerika is niet goed want : - ze profileren zich als land of the freedom ( en GIJ met uw boekskes en internet weet natuurlijk hoe vrij ge daar zijt ) - ze zingen hun volkslied wat veel naar uw goesting ( whoeeee ) |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3754
Effe verwijzen naar een topic die een schitterende ideologische onderbouw levert van wat onze Blauwe Lagune hier zegt...
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() Vond ik een zeer goed artikel...
Vooral wanneer hij het over links heeft maakt hij volges mij een zeer duidelijke analyse van wat nu eigenlijk de achterliggende bedoelingen zijn , hoewel dat hier waarschijnlijk door velen ontkent zal worden. Naam vd auteur komt me trouwens bekend voor...kan hem echter niet direct plaatsen. |
![]() |
![]() |