Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2003, 17:36   #21
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

1) Cijfers?

Holocaust...dat zijn al cijfers genoeg !!!

2) Ik heb nog nooit gehoord dat een Belg een moslim aan zijn auto vast knoopte en hem zo een paar kilometers meesleurde.

Ik heb niet gezegd dat dat persé met een auto moet zijn. genoeg voorbeelden van blanken die hier al op marokkanen of turken hebben geschoten...dus om dat soort misdaden alleen aan Amerika toe te schrijven begrijp ik niet goed.

3) Ja, en werd rekening gehouden met die betogers? Van de CIA kunnen we maar beter zwijgen....

Wordt er hier dan wel rekening met u gehouden als wij gaan betogen ofzo ?????

4) Een voorbeeld van wat in Amerika een job is: aan de kassa de inkopens van de mensen in zakken doen. Niet verwonderlijk dat de armoedegrens daar veel hoger is...

Maar daar zijn de mensen ook niet vies om aan die kassa te gaan staan...probeer daar hier maar eens iemand voor te vinden !!!!
Maar ge kunt hun ook geen ongelijk geven als ge veel meer kunt verdienen door thuis op uw luie kont te zitten

5) Waarom antwoord jij niet op die andere vraag van mij in de vorige discussie? Geen argumenten gevonden?

Herhaal die vraag dan nog maar eens...ik heb veel te weinig tijd op dit moment om overal te antwoorden.

Citaat:
Tussen haakjes, ik ben geen Amerika hater ofzo
Ik ben geen amerika hater maar...ge kent het zinneke wel
vanbasten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 17:41   #22
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
Nu moet ge die 5% werkloosheid in Amerika ook wel met een korreltje zout nemen denk ik, hoeveel % leven er daar niet onder de armoedegrens?
Zei ik toch, 25% leeft onder de armoedegrens.

Citaat:
Als men in België de werkgeversbijdrage en de RSZ afschaft zal er hier ook wel dubbel (meer zelfs) werk gecreeërd worden.
Zijt er maar zeker van dat amerikaanse werkgevers evenveel betalen voor hun werknemers als hier !!! De meesten bedrijven zorgen immers voor health insurance en pensioenen voor hun eigen werknemers ZELF !!!

Citaat:
Maar ik denk dat er weinig zijn die tegen het huidige Belgische systeem zijn. Het enige probleem stelt zich bij de pensioenen dat volgens het kapitalisatiesysteem gevuld wordt maar dat houdt geen rekening met de stijgende welvaartspeil, inflatie, demografische variabelen en daarom zullen ze wel overstrappen op de repartitietechniek maar zo slecht is het nu niet
Het is niet voor niets dat men opkijkt naar het Belgische sociale vangnet dat een van de beste is in de wereld.
Ben ik het zeker mee eens, niemand heeft hier te klagen.

Citaat:
Op het eerste zicht lijkt die 5% mooi maar bij nader inzien vind ik het een verbloeming van de werkelijkheid. Amerika is heus niet zoals The bold and the Beautifull hoor De extremen (arm en rijk) liggen enorm ver uit elkaar me dunkt.
Idd, die 5% zegt zeker niet alles. maar toont wel aan dat mensen die willen werken door ook wel echt werk vinden...hebben ook weinig andere keuzes. Thuis zitten en stempelen zit er niet echt in !!
Oud 1 juni 2003, 19:14   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
"Tussen haakjes, ik ben geen Amerika hater ofzo"

Maar daar zit net het probleem: als je iets kritiek hebt op de slechte kanten van de VS, ben je al onmiddelijk een anti-amerikaan (en bijgevolg anti-democratie en anti-vrijhijd).
Zeker niet, maar als je onwaarheden verkondigt, ben je of gedesinformeerd, ofwel anti-amerikaans. Er worden al te vaak dingen aangenomen over de VS die in verkeerde context staan en/of gewoon niet waar zijn.
Oud 1 juni 2003, 19:18   #24
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanbasten
Citaat:
Nu moet ge die 5% werkloosheid in Amerika ook wel met een korreltje zout nemen denk ik, hoeveel % leven er daar niet onder de armoedegrens?
Zei ik toch, 25% leeft onder de armoedegrens.

Citaat:
Als men in België de werkgeversbijdrage en de RSZ afschaft zal er hier ook wel dubbel (meer zelfs) werk gecreeërd worden.
Zijt er maar zeker van dat amerikaanse werkgevers evenveel betalen voor hun werknemers als hier !!! De meesten bedrijven zorgen immers voor health insurance en pensioenen voor hun eigen werknemers ZELF !!!

Citaat:
Maar ik denk dat er weinig zijn die tegen het huidige Belgische systeem zijn. Het enige probleem stelt zich bij de pensioenen dat volgens het kapitalisatiesysteem gevuld wordt maar dat houdt geen rekening met de stijgende welvaartspeil, inflatie, demografische variabelen en daarom zullen ze wel overstrappen op de repartitietechniek maar zo slecht is het nu niet
Het is niet voor niets dat men opkijkt naar het Belgische sociale vangnet dat een van de beste is in de wereld.
Ben ik het zeker mee eens, niemand heeft hier te klagen.

Citaat:
Op het eerste zicht lijkt die 5% mooi maar bij nader inzien vind ik het een verbloeming van de werkelijkheid. Amerika is heus niet zoals The bold and the Beautifull hoor De extremen (arm en rijk) liggen enorm ver uit elkaar me dunkt.
Idd, die 5% zegt zeker niet alles. maar toont wel aan dat mensen die willen werken door ook wel echt werk vinden...hebben ook weinig andere keuzes. Thuis zitten en stempelen zit er niet echt in !!
Ge maakt u zelf schuldig aan wat ge anderen verwijt. De kost van een werknemer ligt hier wel degelijk ettelijke malen lager dan in Europa.
Oud 1 juni 2003, 19:36   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2) Ik heb nog nooit gehoord dat een Belg een moslim aan zijn auto vast knoopte en hem zo een paar kilometers meesleurde.
In Duitsland is dat wel gebeurd. En ik denk toch wel dat je Europa en de VS moet vergelijken.
Oud 1 juni 2003, 19:43   #26
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ge maakt u zelf schuldig aan wat ge anderen verwijt. De kost van een werknemer ligt hier wel degelijk ettelijke malen lager dan in Europa.
Niet mee eens. Vooral niet als het om een iets wat groter bedrijf gaat...Amerikanen hebben geen enkele ziekteverzekering voor wat dan ook...als ze dat zelf moeten bekostigen kost dat
al vlug een 1000$ per maand !!!!
Gisteren nog met een amerikaanse vriend over gehad...Hij zit momenteel zonder werk en een paar dokters en ziekenhuisbezoekjes hebben hem 4000 tot 5000$ gekost !!!! en dan gaat het niet over speciale behandelinge, gewoon wat foto's en scans.
Meesten mensen hebben dit dan ook via hun werkgever....die secundaire voorwaarden zijn daar minstens zo belangrijk als het loon dat ze daar verdienen...
Natuurlijk is dat niet het geval voor mensen die zakskes vullen aan de kassa. Die zullen idd wel goedkoper te werk gesteld kunnen worden als hier.
Oud 1 juni 2003, 19:58   #27
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar u vergeet er wel bij te vermelden hoe de amerikanen onze industrie kapotmaken, vraag dat maar aan de vele banen die er op Bayer zullen sneuvelen en de boycot op de ijzerimport in Amerika vanuit Europa.
De vraag naar staal is ondertussen al zo hard gestegen dat de Europese bedrijven er geen last meer van hebben.
Citaat:
Amerika is zich al sinds geruime tijd vijandiger tov europa aan het opstellen en nu vooral met de komst van de Euro. Dat is mijn inziens ook de reden voor de oorlog in Irak , de vele dollarcontractjes die omgezet werden naar Euro's (frankrijk, duitsland,...)
Goed heeft het dan toch niet gewerkt, als je ziet hoe de dollar de laatste tijd gezakt is. Meer zelfs: ik denk dat de VS momenteel alle belang hebben bij een zwakke dollar. De aanval op Irak (dat olie in Euro exporteerde) gaat tegen dat belang in.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 20:00   #28
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Cijfers?

Holocaust...dat zijn al cijfers genoeg !!!

Ik heb niet gezegd dat dat persé met een auto moet zijn. genoeg voorbeelden van blanken die hier al op marokkanen of turken hebben geschoten...dus om dat soort misdaden alleen aan Amerika toe te schrijven begrijp ik niet goed.

3) Ja, en werd rekening gehouden met die betogers? Van de CIA kunnen we maar beter zwijgen....

Wordt er hier dan wel rekening met u gehouden als wij gaan betogen ofzo ?????

4) Een voorbeeld van wat in Amerika een job is: aan de kassa de inkopens van de mensen in zakken doen. Niet verwonderlijk dat de armoedegrens daar veel hoger is...

Maar daar zijn de mensen ook niet vies om aan die kassa te gaan staan...probeer daar hier maar eens iemand voor te vinden !!!!
Maar ge kunt hun ook geen ongelijk geven als ge veel meer kunt verdienen door thuis op uw luie kont te zitten

5) Waarom antwoord jij niet op die andere vraag van mij in de vorige discussie? Geen argumenten gevonden?

Herhaal die vraag dan nog maar eens...ik heb veel te weinig tijd op dit moment om overal te antwoorden.

Citaat:
Tussen haakjes, ik ben geen Amerika hater ofzo
Ik ben geen amerika hater maar...ge kent het zinneke wel
1) Ik bedoelde eigenlijk: op hoeveel schat je het aantal doden veroorzaakt door de VS? Ik heb er zelf geen duidelijk beeld over.
2) Neen, ik wou er gewoon op wijzen dat je misschien wel overdrijft met die 20% Belgen....
3) Wel ja, dat is het net...
4) Schaf ons huidig sociaal vangnet af en de mensen zullen ook niet vies meer zijn van dergelijk werk. Ik wou er u gewoon op wijzen dat staan zwaaien met lage werkloosheidscijfers misplaatst is.
5) Ik zei dat de oorlog eigenlijk een economische oorlog is tegen Europa.
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 20:00   #29
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Het boycotten van Amerikaanse producten werd door de hele bende "intellectuelen" de hemel ingeprezen als zijnde een morele plicht.
Ik stel mij dan toch de vraag over welke intellectuelen u het heeft.
Oud 1 juni 2003, 20:02   #30
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Afghanistan daar liep toch een pijpleiding door niet?
Nope, ze wouden er een bouwen. Tot bleek dat er in de kaspische zee toch zo goed als geen olie was.

Achteraf gezien was een oliepijplijn door Irak trouwens veel korter, veel minder reliëf en veel goedkoper.
Oud 1 juni 2003, 20:08   #31
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.

Het voordeel van het feit dat we al een tijdje na de oorlog zijn, is dat we de situatie even kunnen evalueren:

1) De officiële reden om Irak aan te vallen, was dat Irak MVW bezat én daarmee een bedreiging vormde.

2) Deze reden werd in België door een grote meerderheid niet geloofd en er was daartegen dan ook protest. Dat protest was vooral tegen de oorlog gericht en niet tegen Amerika op zich, het anti-Amerikanisme was dus zeer beperkt.

3) Alles wijst erop dat Irak niet alleen geen bedreiging vormde (de soldaten gingen letterlijk lopen!), maar ook dat Irak gewoon geen MVW had!

4) Zij die protesteerden hadden dus volstrekt gelijk, net als landen als Syrië.
Volgens mij is er niks verkeerd mee dat de VS uit eigenbelang Irak aanvallen, als de Irakezen daar beter van worden. Dat was volgens mij het geval.
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat een aanval onder leiding van de VN nog beter had geweest.
Maar dat laatste kon niet. Als je dan moet kiezen tussen kanker en een griepje?
Oud 1 juni 2003, 20:57   #32
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Hoewel de V.S sinds decennia symbool staat voor het "land van de vrijheid" en haast kan gezien worden als een zéér goed functionerende multi-culturele samenleving is het in de ogen van progressief Europa het land des duivels. De gehele Irak-kwestie toont aan dat België zich in beter gezelschap voelt met landen zoals het Iran van Khameney, het Syrië van Assad of het Irak onder het Saddam-regime. Het boycotten van Amerikaanse producten werd door de hele bende "intellectuelen" de hemel ingeprezen als zijnde een morele plicht. De gevolgen daarentegen zullen voor de gewone Vlaamse en/of allochtone werkmens zijn dat er nog méér banen sneuvelen want als een Amerikaanse onderneming moet kiezen tussen 1000 banen weg in BelgIê of in Nederland(dat zich wel trouw Amerikaans opstelde)dan zal dat in het voordeel van Nederland zijn natuurlijk en dat duizenden gezinnen door een aantal extreem-linkse oproerkraaiers in armoede en ellende word gestort zal die brave intellectueeltjes een worst wezen. Daarom moet er een halt toegeroepen worden aan het Anti-Amerikanisme en dient voor mij die belachelijke genocidewet afgeschaft te worden!!!!!
In de eerste plaats overdrijft u, en in de tweede plaats heb ik er mijn bedenkingen bij of de USA het land van de vrijheid is. Voor de rijken zal dat zeker zo zijn ja, want zelfs rechtszaken zijn daar een spelletje, waarbij degene met het meeste geld zo goed als zeker wint...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 20:59   #33
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Bovendien hebben de Amerikanen vóór die oorlog in Irak gezegd dat de NATO moest laten zien dat ze een bestaansreden had... Wel, als zij die bestaansreden zijn, en wij moeten maar gewoon willoos nalopen, dat ze het dan maar laten zijn...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 23:54   #34
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

[quote="vanbasten"]
Citaat:
Sorry, maar er zijn wel ergere voorbeelden van landen die gelijkaardige dingen MAAL 10 hebben gedaan...Of moeten we nu ineens anti-duitsland gaan zijn omdat zij zoveel joden afgemaakt hebben en duitsland ooit dachten te zuiveren ?
Die landen staan dan ook niet symbool voor de vrijheid...
Duitsland loopt ook niet te koop met zijn status.
Citaat:
Vervang blanken door belgen, en zwarte door MOSLIM, en 20% van de Belgen is BLO !!!!!!!!
So? Waar heb ik gezegd dat het hier niet zo is? Ook hier lopen zo'n typetjes rond, al zal het procentueel wel minder zijn dan in zuid-VS.
Citaat:
Geen tv gekeken tijdens de oorlog in irak ofzo ? ik heb genoeg amerikanen zien betogen tegen de oorlog !!! maar personen zoals u denken dan weer dt de CIA of FBI die videokes zekf gemaakt hebben zeker
En dan werden velen van die mensen ook nog een hardhandig gearresteerd (San Fransisco o.a.)
Citaat:
Afgaande op uw signatuur onderaan uw berichten zou gij daar nie te veel op commentaar op kunnen hebben denk ik ? vervang amerika maar eens door vlaanderen in uw tekstje...
Niet zeveren, heeft hier niets mee te maken... Ik verplicht niemand om de Vlaamse Leeuw te zingen en vooralsnog is er niemand die studenten en leerlingen verplicht om 's morgens trouw te zweren aan de Vlaamse vlag...
Citaat:
en uit de boot vallen ? hun sociale zekerheid mag dan al niet veel voorstellen...hun werk op vlak van werkloosheid zouden ze hier nog een puntje aan kunnen zuigen !!! +- 5% !!
Wie weet, zijn dat dezelfde cijfers als hier die van de veiligheid?

Citaat:
Meesten van de amerika-haters zoas gij zijn zelfs nog nooit in amerika geweest...wel, ze moesten het u verbieden er nog te komen !! gij blij, en zij blij ? win win situation zou ik zeggen.
Amerika-hater... Tsss... Dat is dus wat ik bedoel, als je op een objectieve manier je twijfels plaatst bij de (gemiddelde) Amerikaanse houding en het beleid van de Amerikaanse regering, ben je tegenwoordig al een Amerika-hater...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 00:31   #35
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

1) Ik bedoelde eigenlijk: op hoeveel schat je het aantal doden veroorzaakt door de VS? Ik heb er zelf geen duidelijk beeld over.

Het zal in ieder geval minder zijn dan er bij de holocaust zijn omgekomen...

2) Neen, ik wou er gewoon op wijzen dat je misschien wel overdrijft met die 20% Belgen....

wie zal het zeggen

3) Wel ja, dat is het net...

dat is het zeker net, dus dat is overal hetzelfde

4) Schaf ons huidig sociaal vangnet af en de mensen zullen ook niet vies meer zijn van dergelijk werk. Ik wou er u gewoon op wijzen dat staan zwaaien met lage werkloosheidscijfers misplaatst is.

En ik wou u de situatie daar gewoon schetsen...

5) Ik zei dat de oorlog eigenlijk een economische oorlog is tegen Europa

Als ik me goed meen te herrineren zei u dat de amerikanen die oorlog zouden voeren ivm de omzetting van oliecontracten naar euro's ?
Wie zal het zeggen...u kan dat op verschillende manieren interpreteren...
De dollarkoers zit momenteel heel erg laag. zo rond de 0.85euro. Ik kan met niet meer echt herrineren hoe die was voor de oorlog, maar ze zat sowieso in dalende lijn. ALS het zo was dat saddam liever euro's zag komen in de toekomst dan $, zou dat betekenen dat de dollarkoers nog verder naar beneden zou gaan...lijkt me dus sterk als zou de VS daarom die oorlog gevoerd hebben ( om dus koersdaling tegen te gaan ), want dan zou hij het verkeerde effect hebben nu ? ( dollar is immers gedaald ).
Als de oliecontracten nu in euro waren, dan zouden de amerikanen er dus nu veel meer moeten voor betalen ( moeten meer dollars geven voor euro's door de daling ), daarin klopt uw redenering dus wel...
Maar of het allemaal in zo een simpele redenering uit te drukken is betwijfel ik sterk.
Want aan de andere kant is het zo dat de Amerikanen op dit moment niet echt bezorgd zijn om die lage dollarkoers. Hun export vaart er immers wel bij.

Los van dat alles zullen er zeker wel economische motieven gespeeld hebbe, maar of dat nu de door u aangehaalde reden is betwijfel ik...maar om er zeker van te zijn zou je daar een diepgaande economische analyse over moet maken. iets waar ik momenteel niet de tijd voor heb, en ook niet thuishoort in deze topic.
Oud 2 juni 2003, 00:45   #36
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Die landen staan dan ook niet symbool voor de vrijheid...
Duitsland loopt ook niet te koop met zijn status.
Omdat dat ook niet iets is om mee te koop te lopen !!
Mijn punt was dat als u amerika beschuldigt hun land te hebben gezuiverd, moet u dat ook maar doortrekken naar dichterbij gelegen landen bv Duitsland.
Mijn punt was dat er veel ergere voorbeelden in dat verband in de geschiedenis zijn trg te vinden.
En ik heb er ook geen enkel probleem mee dat de VS zich profileert als the land of freedom...maar mense zoals gij oordelen daar moeiteloos over, terwijl ik er bijna zeker van ben dat ge der nog nooit geweest zijt !

Citaat:
So? Waar heb ik gezegd dat het hier niet zo is? Ook hier lopen zo'n typetjes rond, al zal het procentueel wel minder zijn dan in zuid-VS.
Dat was toch uw insinuatie...indien niet snap ik niet waarom dat er moet bijgehaald worden ?

Citaat:
En dan werden velen van die mensen ook nog een hardhandig gearresteerd (San Fransisco o.a.)
Nog maar eens : dat is hier toch net hetzelfde ? en als ze gearresteerd werden, zal daar wel een grondige reden voor zijn...maar meestal zijn die "vreedzame" betogers ( zoals die van dit weekend bij de G8 ) zich van geen kwaad bewust...een ruitje ingooien ? als dat nu nog niemer mag...

Citaat:
Niet zeveren, heeft hier niets mee te maken... Ik verplicht niemand om de Vlaamse Leeuw te zingen en vooralsnog is er niemand die studenten en leerlingen verplicht om 's morgens trouw te zweren aan de Vlaamse vlag...
ah, we hebben een gevoelige snaar geraakt.
Er verplicht u in amerika ook niemand het volkslied te zingen...
En als dat in sommige scholen toch zo zou zijn, hebt ge de vrije keuze uw kinderen daar naar een andere te sturen eh !!!
Dat is hier trouwens net hetzelfde, in veel katholieke scholen is er 's morgens ook een gebed...hoewel ge daar nu vrij inzijt of ge daar aan mee doet of niet, betwijfel ik toch ten zeerste of ge dat ook zomaar kon 50 jaar geleden in een katholieke school ????
Dus, al uw commentaar op amerika is net zo goed hier van toepassing !!!

Citaat:
Wie weet, zijn dat dezelfde cijfers als hier die van de veiligheid?
Geloof me maar dat dat cijfer klopt
Economie studeren heeft zo zijn voordelen

Citaat:
Amerika-hater... Tsss... Dat is dus wat ik bedoel, als je op een objectieve manier je twijfels plaatst bij de (gemiddelde) Amerikaanse houding en het beleid van de Amerikaanse regering, ben je tegenwoordig al een Amerika-hater...
In uw manier heb ik nog maar weinig objectiviteit trggevonden.
Amerika bashing is gewoon een mode fenomeen...het wordt alleen moeilijk nog origineel uit de hoek te komen !!!!
Oud 2 juni 2003, 11:05   #37
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Omdat dat ook niet iets is om mee te koop te lopen !!
Mijn punt was dat als u amerika beschuldigt hun land te hebben gezuiverd, moet u dat ook maar doortrekken naar dichterbij gelegen landen bv Duitsland.
En Duitsland noemt zich nu ook niet het 'land van de vrijheid', de Amerikanen hebben wederom de arrogantie dat wel te doen...
Citaat:
Mijn punt was dat er veel ergere voorbeelden in dat verband in de geschiedenis zijn trg te vinden.
Nogmaals, die landen vinden zichzelf dan ook niet het symbool van de vrijheid...
Citaat:
En ik heb er ook geen enkel probleem mee dat de VS zich profileert als the land of freedom...maar mense zoals gij oordelen daar moeiteloos over, terwijl ik er bijna zeker van ben dat ge der nog nooit geweest zijt !
Ik zie wat ik zie en ik hoor wat ik hoor. Tegenwoordig hoef je door het internet niet meer naar het desbetreffend land te gaan om er iets over te weten te komen, hoor...

Citaat:
Dat was toch uw insinuatie...indien niet snap ik niet waarom dat er moet bijgehaald worden ?
Ik heb er nergens bijgezegd dat hier niet zo'n types rondlopen, helemaal nergens! Het ging over de VS en dan moet gij er niet andere landen bij gaan betrekken...
Citaat:
Nog maar eens : dat is hier toch net hetzelfde ? en als ze gearresteerd werden, zal daar wel een grondige reden voor zijn...maar meestal zijn die "vreedzame" betogers ( zoals die van dit weekend bij de G8 ) zich van geen kwaad bewust...een ruitje ingooien ? als dat nu nog niemer mag...
Hier word je niet zomaar gearresteerd als je gaat betogen, pas als je het te bont maakt. Wat die Amerikaen die betoogden fout deden? Ze zaten op de grond...

Citaat:
ah, we hebben een gevoelige snaar geraakt.
Er verplicht u in amerika ook niemand het volkslied te zingen...
Voor elke sportwedstrijd, voor elke publieke gebeurtenis: "All rise for the national anthem..."
Misschien wel met zachte dwang, maar toch wordt het weer in hun hol geschoven...
Citaat:
Dat is hier trouwens net hetzelfde, in veel katholieke scholen is er 's morgens ook een gebed...hoewel ge daar nu vrij inzijt of ge daar aan mee doet of niet, betwijfel ik toch ten zeerste of ge dat ook zomaar kon 50 jaar geleden in een katholieke school ????
Ik vraag me af hoeveel katholieke scholen nog het ochtendgebed verplichten, op mijn school in alle geval niet. 50 jaar geleden is nog iets anders, als ze in de VS nog iets verplichten wat hier 50 jaar geleden al afgeschaft is, waar lopen ze dan achter?
Citaat:
In uw manier heb ik nog maar weinig objectiviteit trggevonden.
Amerika bashing is gewoon een mode fenomeen...het wordt alleen moeilijk nog origineel uit de hoek te komen !!!!
Het waren misschien wel harde statements, maar niets was subjectief, helemaal niets. Dit zijn allemaal dingen die je kan zien en horen en waarmee de Amerikanen lopen te pronken. Als ik daar afgrijzend naar kijk, dan is dat mijn goed recht en heeft dat niks te maken met America bashing of anti-Amerikanisme...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2003, 11:54   #38
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En Duitsland noemt zich nu ook niet het 'land van de vrijheid', de Amerikanen hebben wederom de arrogantie dat wel te doen...
Duitsland heeft ook helemaal geen reden zich zo te profileren mijn gedacht !!!! DAT zou pas arrogant zijn.
Misschien Amerika ook niet...maar als ze dat wel doen hebt gij daar 0.0% last van.

Citaat:
Ik zie wat ik zie en ik hoor wat ik hoor. Tegenwoordig hoef je door het internet niet meer naar het desbetreffend land te gaan om er iets over te weten te komen, hoor...
Uit uw opmerkingen alleen al kon ge afleiden dat ge er niet geweest zijt !!! Het internet en tv geven u misschien een beeld van hoe een land eruit ziet, maar het is er zeker een vertekend beeld van.

Citaat:
Ik heb er nergens bijgezegd dat hier niet zo'n types rondlopen, helemaal nergens! Het ging over de VS en dan moet gij er niet andere landen bij gaan betrekken...
Dan snap ik niet wat ge met dat voorbeeld wou aantonen buiten het feit dat daar evenveel blo's en racisten zijn als hier ?

Citaat:
Hier word je niet zomaar gearresteerd als je gaat betogen, pas als je het te bont maakt. Wat die Amerikaen die betoogden fout deden? Ze zaten op de grond...
Kom kom, nie gaan zeveren eh !!! kom nie af met FBI en CIA samenzweringen en van betogers die opgepakt worden als ze niks gedaan hebben...nie te veel hollywood filmpkes kijken.
Er is op da vlak geen verschil met europa.

Citaat:
Voor elke sportwedstrijd, voor elke publieke gebeurtenis: "All rise for the national anthem..."
Misschien wel met zachte dwang, maar toch wordt het weer in hun hol geschoven...
Wa is da nu voor flauwe kul. Ik ben daar al naar verschillende wedstrijden of openbare gebeurtenissen geweest en nog nooit heb ik daar het volkslied op voorhand zien zingen ?
Bij een ceremonie ja, gebeurt hier net zo goed !
Ge zit hier gewoon maar int los erop te schieten zonder er iets van af te weten.

Citaat:
Ik vraag me af hoeveel katholieke scholen nog het ochtendgebed verplichten, op mijn school in alle geval niet. 50 jaar geleden is nog iets anders, als ze in de VS nog iets verplichten wat hier 50 jaar geleden al afgeschaft is, waar lopen ze dan achter?
Er zijn nog genoeg scholen waar dat gebed zo is.
Dus omdat ze daar iets doen dat ze 50 jaar geleden ook al deden is dat achter lopen ofwa ? wa is da nu voor kleuter logica.
Als die mensen nu willen rechstaan en hun volkslied zingen, dan doen ze da toch gewoon zeker...ksnap totaal nie waar gij daar erges last van zou kunnen hebben...of is vaderlandsliefde voor u als vlaams nationalist uit den boze overal in de wereld ?

Citaat:
Het waren misschien wel harde statements, maar niets was subjectief, helemaal niets. Dit zijn allemaal dingen die je kan zien en horen en waarmee de Amerikanen lopen te pronken. Als ik daar afgrijzend naar kijk, dan is dat mijn goed recht en heeft dat niks te maken met America bashing of anti-Amerikanisme...
Harde statements met bedroevend weinig logica.
Gij gaat alleen maar af wat ge in boekskes leest en op tv ziet...als ge u zo een beeld moet vormen over landen, dan zijn er HEEL veel die er slecht uitkomen zenne...
Kijk afgrijnzend zoveel ge wilt, maar verziek dan toch de rest van de mensen niet met uw gezeik dat nergens op steunt.
Uw argumenten zijn herleidt tot : Amerika is niet goed want :
- ze profileren zich als land of the freedom ( en GIJ met uw boekskes en internet weet natuurlijk hoe vrij ge daar zijt )
- ze zingen hun volkslied wat veel naar uw goesting ( whoeeee )
Oud 2 juni 2003, 16:17   #39
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3754

Effe verwijzen naar een topic die een schitterende ideologische onderbouw levert van wat onze Blauwe Lagune hier zegt...
Oud 2 juni 2003, 18:33   #40
vanbasten
Vreemdeling

Standaard

Vond ik een zeer goed artikel...
Vooral wanneer hij het over links heeft maakt hij volges mij een zeer duidelijke analyse van wat nu eigenlijk de achterliggende bedoelingen zijn , hoewel dat hier waarschijnlijk door velen ontkent zal worden.

Naam vd auteur komt me trouwens bekend voor...kan hem echter niet direct plaatsen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be