![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
|
"Sterrenkijker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 29 Jun 2005 11:35:36 +0200, "MutsiPrutsi" > <MutsiPrutsi@verwijder_dit.hotmail.com> wrote: > > Ja, maar, hoe zit dat hier nu? Mag ik mijn eigen kiekens de kop niet > meer afkappen? 't Is verre gekomen! > > Norbert de fruitkweker, strandkruier en sterrenkijker > www.strandkruier.tk Nee je mag uw kiekeens de kop niet afhakken, en als ik het ooit te weten kom heb je per kieken een proces aan je been ;-) -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#22 |
|
|
"Ghingis Khan" wrote:
> > "Sterrenkijker" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Wed, 29 Jun 2005 11:35:36 +0200, "MutsiPrutsi" > > <MutsiPrutsi@verwijder_dit.hotmail.com> wrote: > > > > Ja, maar, hoe zit dat hier nu? Mag ik mijn eigen kiekens de kop niet > > meer afkappen? 't Is verre gekomen! > > > > Norbert de fruitkweker, strandkruier en sterrenkijker > > www.strandkruier.tk > > Nee je mag uw kiekeens de kop niet afhakken, en als ik het ooit > te weten kom heb je per kieken een proces aan je been ;-) > > Dan moet je wel eens vanachter die aftandse computer komen. Zie je meteen nog wat van de real world. -- Jef http://users.telenet.be/LouisLeloup/ |
|
|
#23 |
|
|
boutros gali wrote:
>> Als volgens de wet het dier moet verdoofd worden, moet het voordoofd zijn >> voor het gedood wordt. > > Hoe ga je dat doen bij een kip, ze eerst hypnotiseren, maskertje opzetten > en daarna een dosis lachgas toedienen? Volgens de regels van de kunst zoals vroeger werd aangeleerd door onze instructeur survival: kipje bij de pootjes pakken, een paar keer goed ronddraaien en kopje aftrekken. |
|
|
#24 |
|
|
Ghingis Khan schreef:
> Natuurlijk, natuurlijk. > Ik werk op deze katholieke zondagen en niemand kan mij dit verbieden. > Scheiding kerk en staat staat daar waarborg voor. Voila. > > Vind je het hinderlijk dat Moslims op grond van hun godsdienst een > > schaap slachten? Of een hoofddoek dragen? Dat slachtafval kan > > hinderlijk zijn, juist, maar dat is door de Vl.Gemeenschap en de > > gemeenten keurig opgelost, in samenspraak met de overkoepelende > > Islamitische verenigingen. > > Niets op te lossen, wet is wet. De rituele slachting is wettelijk geregeld dacht ik. Los daarvan is het een beetje sneu dat voor *elke* slachting naar een erkend slachthuis moet worden gereden. Je weet niet eens of je wel je eigen varken terugkrijgt, plus de kosten, plus het transport (al een varken in je koffer proberen te stoppen?). Als ik kind was kwam nonkel Sus het konijntje slachten. Nonkel Sus deed dat overal voor een Gueuze met suiker. Nonkel Sus heeft zo duizenden konijnen geslacht in zijn lange leven, en dat ging er heel humaan aan toe. Een droge nekslag, en het vel lag op het grasveld voor je het wist. Nu moet je duizend attesten, vergunningen en verklaringen hebben voor je konijn. Als je er mee naar het slacjthuis rijdt riskeer je zelfs een flitspaalboete. Wat is er mis met thuisslachten op voorwaarde dat het hygienisch gebeurt en het vlees in familiale kring wordt opgegeten? Stomme wet. > Als volgens de wet het dier moet verdoofd worden, moet het voordoofd zijn > voor het gedood wordt. Hazo, er moet ook een anesthesist bij zijn? Nonkel Sus had die niet nodig. Het lieve konijntje was al dood terwijl het nog aan het spinnen was. Idem dito met kelen. Als je daar een scherp mes voor gebruikt ziet het varken minimaal af. Toch minder als de stressvolle rit naar het slachthuis. > Wet is wet, gelijk voor allemaal, ook voor de Islamiet. De rituele slachting is gereglementeerd. > Ik mag geen geit slachten thuis, ik mag de slachtafval > ook niet meegeven met de reinigingsdienst. > Wet is wet. Bekeer je tot Islamiet. Dan mag het, een keer per jaar, tijdens het offerfeest. mvg, VH |
|
|
#25 |
|
|
"Jef" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Ghingis Khan" wrote: >> >> "Sterrenkijker" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > On Wed, 29 Jun 2005 11:35:36 +0200, "MutsiPrutsi" >> > <MutsiPrutsi@verwijder_dit.hotmail.com> wrote: >> > >> > Ja, maar, hoe zit dat hier nu? Mag ik mijn eigen kiekens de kop niet >> > meer afkappen? 't Is verre gekomen! >> > >> > Norbert de fruitkweker, strandkruier en sterrenkijker >> > www.strandkruier.tk >> >> Nee je mag uw kiekeens de kop niet afhakken, en als ik het ooit >> te weten kom heb je per kieken een proces aan je been ;-) >> >> > Dan moet je wel eens vanachter die aftandse computer komen. > Zie je meteen nog wat van de real world. Afstandse computer mijn beste vriend........... Bulderende Bulderlach. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#26 |
|
|
"Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > boutros gali wrote: > >>> Als volgens de wet het dier moet verdoofd worden, moet het voordoofd >>> zijn >>> voor het gedood wordt. >> >> Hoe ga je dat doen bij een kip, ze eerst hypnotiseren, maskertje opzetten >> en daarna een dosis lachgas toedienen? > > Volgens de regels van de kunst zoals vroeger werd aangeleerd door onze > instructeur survival: kipje bij de pootjes pakken, een paar keer goed > ronddraaien en kopje aftrekken. Beul, u moest men bij de pootjes pakken en ronddraaien. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#27 |
|
|
"VH" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > Ghingis Khan schreef: > >> Natuurlijk, natuurlijk. >> Ik werk op deze katholieke zondagen en niemand kan mij dit verbieden. >> Scheiding kerk en staat staat daar waarborg voor. > > Voila. > >> > Vind je het hinderlijk dat Moslims op grond van hun godsdienst een >> > schaap slachten? Of een hoofddoek dragen? Dat slachtafval kan >> > hinderlijk zijn, juist, maar dat is door de Vl.Gemeenschap en de >> > gemeenten keurig opgelost, in samenspraak met de overkoepelende >> > Islamitische verenigingen. >> >> Niets op te lossen, wet is wet. > > De rituele slachting is wettelijk geregeld dacht ik. Los daarvan is het > een beetje sneu dat voor *elke* slachting naar een erkend slachthuis > moet worden gereden. Je weet niet eens of je wel je eigen varken > terugkrijgt, plus de kosten, plus het transport (al een varken in je > koffer proberen te stoppen?). > > Als ik kind was kwam nonkel Sus het konijntje slachten. Nonkel Sus deed > dat overal voor een Gueuze met suiker. Nonkel Sus heeft zo duizenden > konijnen geslacht in zijn lange leven, en dat ging er heel humaan aan > toe. Een droge nekslag, en het vel lag op het grasveld voor je het > wist. Nu moet je duizend attesten, vergunningen en verklaringen hebben > voor je konijn. Als je er mee naar het slacjthuis rijdt riskeer je > zelfs een flitspaalboete. Wat is er mis met thuisslachten op voorwaarde > dat het hygienisch gebeurt en het vlees in familiale kring wordt > opgegeten? > > Stomme wet. > >> Als volgens de wet het dier moet verdoofd worden, moet het voordoofd zijn >> voor het gedood wordt. > > Hazo, er moet ook een anesthesist bij zijn? Nonkel Sus had die niet > nodig. Het lieve konijntje was al dood terwijl het nog aan het spinnen > was. Idem dito met kelen. Als je daar een scherp mes voor gebruikt ziet > het varken minimaal af. Toch minder als de stressvolle rit naar het > slachthuis. > >> Wet is wet, gelijk voor allemaal, ook voor de Islamiet. > > De rituele slachting is gereglementeerd. Dus geen scheiding van kerk en staat. Het is geen slachting, het is een ritueel, en rituelen horen bij een geloof. >> Ik mag geen geit slachten thuis, ik mag de slachtafval >> ook niet meegeven met de reinigingsdienst. >> Wet is wet. > > Bekeer je tot Islamiet. Dan mag het, een keer per jaar, tijdens het > offerfeest. > Offerfeest= geen scheiding van kerk en staat. Wanneer komen de mensen offers aan de beurt ? -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#28 |
|
|
Dirk Vermeer schreef:
> > Waarom is de zondagsrust wettelijk veralgemeend? Om katholieken en > > christenen toe te laten om te "rusten" en naar de mis te gaan. Vind je > > dat als niet-christen hinderlijk? > > Wat vond/vindt de meerderheid van de Vlamingen daar van ? Dat was mijn punt. Waarom zou Islamieten een vrijheid worden ontzegd (ritueel slachten) als de RKK de hele organisatie van de week heeft gedicteerd? Temeer daar van dat ritueel slachten niemand last heeft, op voorwaarde dat het goed wordt georganiseerd (wat het geval is). Van een 7-daagse week heeft iedereen "last", ook niet Katholieken. > > Vind je het hinderlijk dat Moslims op grond van hun godsdienst een > > schaap slachten? Of een hoofddoek dragen? > > Is de mening van de meerderheid van de Vlamingen ook van enig belang ? 1 - Lees mijn antwoord op GK. Islamieten mogen met hoofddoeken rondlopen en pastoors met kazuifels, zolang ze *mij* maar niet verplichten om hetzelfde te doen. Alleen *zij* hebben er last van, vooral met dit weer. 2 - Je punt graaft dieper. Laat ons even for arguments sake aannemen dat de meerderheid der Vlamingen *tegen* hoofddoeken is of tegen ritueel slachten, en dat ook in een referendum bevestigt. Dan heb je een dik probleem. Dan moet je de grondwet namelijk wijzigen en het mensenrechtenverdrag opzeggen, want dan doe je aan godsdienstvervolging, weliswaar democratisch. Weg Franse Revolutie en Verlichting. IMHO zijn er grenzen aan de democratie (en Paul Belien is het daarmee eens, weliswaar in een andere context). Die grens ligt waar bij meerderheid mensenrechten worden geschonden. Het is trouwens een tweesnijdend zwaard. Als een meerderheid van de Vlamingen *nu* beslist om de Islam buiten de wet te stellen, dan let er niets de Islam om binnen 50 jaar de sha'ria in te voeren. > > Vind je het hinderlijk dat Moslims op grond van hun godsdienst een > > schaap slachten? Of een hoofddoek dragen? > > Is de mening van de meerderheid van de Vlamingen ook van enig belang ? Jawel, zie boven > Is de scheiding van kerk en staat een soort "hogere wet" verheven boven de > wil van de meerderheid ? Nee, dat is een verworvenheid, een Westerse waarde. Die kan natuurlijk overboord worden gegooid samen met 400 jaar Reformatie, Verlichting en Frans/Amerikaanse revolutie. Moet kunnen. Maar dan geef je alle argumenten uit handen om de Islam (terecht) de les te spellen in zijn theocratische aspiraties. > De kip of het schaap: laat de Vlaming oordelen, niet een duistere "verheven" > macht. Het begint met een schaap en het eindigt met een theocratische of fundamentalistische dictatuur. De dictatuur van 50%+1. Kunnen we ook moord gaan legaliseren met 50%+1? mvg, VH |
|
|
#29 |
|
|
Sterrenkijker schreef:
> Ja, maar, hoe zit dat hier nu? Mag ik mijn eigen kiekens de kop niet > meer afkappen? 't Is verre gekomen! Voor elke stupiede wet weet de Vlaming een achterpoortje. Het zit zo. Maak je kieken agressief zodat het je aanvalt. Mep dan naar de hals met een vlijmscherp mes uit wettige zelfverdediging. Wel oppassen, als je juwelier bent en je kieken een ramkraak pleegt op je groententuin, dan zou ik het toch maar laten vliegen. mvg, VH |
|
|
#30 |
|
|
"VH" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > Dirk Vermeer schreef: > >> > Waarom is de zondagsrust wettelijk veralgemeend? Om katholieken en >> > christenen toe te laten om te "rusten" en naar de mis te gaan. Vind je >> > dat als niet-christen hinderlijk? >> >> Wat vond/vindt de meerderheid van de Vlamingen daar van ? > > Dat was mijn punt. Waarom zou Islamieten een vrijheid worden ontzegd > (ritueel slachten) als de RKK de hele organisatie van de week heeft > gedicteerd? Temeer daar van dat ritueel slachten niemand last heeft, op > voorwaarde dat het goed wordt georganiseerd (wat het geval is). Van een > 7-daagse week heeft iedereen "last", ook niet Katholieken. Bravo VH, je bent dus ook voor een 7 dagen werkweek. De kalender is dat niet iets dat eens een keizer ingevoerd heeft ? >> > Vind je het hinderlijk dat Moslims op grond van hun godsdienst een >> > schaap slachten? Of een hoofddoek dragen? >> >> Is de mening van de meerderheid van de Vlamingen ook van enig belang ? > > 1 - Lees mijn antwoord op GK. Islamieten mogen met hoofddoeken > rondlopen en pastoors met kazuifels, zolang ze *mij* maar niet > verplichten om hetzelfde te doen. Alleen *zij* hebben er last van, > vooral met dit weer. Foutje, bij pastoors/nonnen/etc is het hun werkkledij, het hoofddoek is geen werkkledij. > 2 - Je punt graaft dieper. Laat ons even for arguments sake aannemen > dat de meerderheid der Vlamingen *tegen* hoofddoeken is of tegen > ritueel slachten, en dat ook in een referendum bevestigt. Dan heb je > een dik probleem. Dan moet je de grondwet namelijk wijzigen en het > mensenrechtenverdrag opzeggen, want dan doe je aan > godsdienstvervolging, weliswaar democratisch. Weg Franse Revolutie en > Verlichting. Fout, de grondwet gaat over mensenrechten, niet over ritueel slachten, scheiding tussen kerk en staat. > IMHO zijn er grenzen aan de democratie (en Paul Belien is het daarmee > eens, weliswaar in een andere context). Die grens ligt waar bij > meerderheid mensenrechten worden geschonden. Het is trouwens een > tweesnijdend zwaard. Als een meerderheid van de Vlamingen *nu* beslist > om de Islam buiten de wet te stellen, dan let er niets de Islam om > binnen 50 jaar de sha'ria in te voeren. Dat doen ze toch, zonder je democratisch te vragen. >> > Vind je het hinderlijk dat Moslims op grond van hun godsdienst een >> > schaap slachten? Of een hoofddoek dragen? >> >> Is de mening van de meerderheid van de Vlamingen ook van enig belang ? > > Jawel, zie boven > >> Is de scheiding van kerk en staat een soort "hogere wet" verheven boven >> de >> wil van de meerderheid ? > > Nee, dat is een verworvenheid, een Westerse waarde. Die kan natuurlijk > overboord worden gegooid samen met 400 jaar Reformatie, Verlichting en > Frans/Amerikaanse revolutie. Moet kunnen. Maar dan geef je alle > argumenten uit handen om de Islam (terecht) de les te spellen in zijn > theocratische aspiraties. Juist, daarom geen rituele slachtingen. >> De kip of het schaap: laat de Vlaming oordelen, niet een duistere >> "verheven" >> macht. > > Het begint met een schaap en het eindigt met een theocratische of > fundamentalistische dictatuur. De dictatuur van 50%+1. Kunnen we ook > moord gaan legaliseren met 50%+1? > Doet men dat nu niet . Heeft men het al niet gedaan ? Abortus/Euthanasie gelegaliseerde moord. ( ja ja ik weet het) De eerste Ford reed ook maar 15 kmph, hoe snel rijd een Ford nu ? Dit versta je niet zeker. Laat mij het anders vertellen. Geef een duim en men neemt een arm. De mens wil meer, meer en steeds meer, tot het eens teveel zal zijn met als gevolg dat er geen mensen meer zullen zijn. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#31 |
|
|
VH wrote:
> Dirk Vermeer schreef: > >>> Waarom is de zondagsrust wettelijk veralgemeend? Om katholieken en >>> christenen toe te laten om te "rusten" en naar de mis te gaan. Vind >>> je dat als niet-christen hinderlijk? >> >> Wat vond/vindt de meerderheid van de Vlamingen daar van ? > > Dat was mijn punt. Waarom zou Islamieten een vrijheid worden ontzegd > (ritueel slachten) als de RKK de hele organisatie van de week heeft > gedicteerd? Temeer daar van dat ritueel slachten niemand last heeft, > op voorwaarde dat het goed wordt georganiseerd (wat het geval is). > Van een 7-daagse week heeft iedereen "last", ook niet Katholieken. > >>> Vind je het hinderlijk dat Moslims op grond van hun godsdienst een >>> schaap slachten? Of een hoofddoek dragen? >> >> Is de mening van de meerderheid van de Vlamingen ook van enig belang >> ? > > 1 - Lees mijn antwoord op GK. Islamieten mogen met hoofddoeken > rondlopen en pastoors met kazuifels, zolang ze *mij* maar niet > verplichten om hetzelfde te doen. Alleen *zij* hebben er last van, > vooral met dit weer. > > 2 - Je punt graaft dieper. Laat ons even for arguments sake aannemen > dat de meerderheid der Vlamingen *tegen* hoofddoeken is of tegen > ritueel slachten, en dat ook in een referendum bevestigt. Dan heb je > een dik probleem. Dan moet je de grondwet namelijk wijzigen en het > mensenrechtenverdrag opzeggen, want dan doe je aan > godsdienstvervolging, weliswaar democratisch. Weg Franse Revolutie en > Verlichting. > > IMHO zijn er grenzen aan de democratie (en Paul Belien is het daarmee > eens, weliswaar in een andere context). Nice try. Ik weet precies waar je op doelt, maar nu ben je de de uitspraak van Belien toch wel wat hard in jouw richting aan het plooien. > Die grens ligt waar bij > meerderheid mensenrechten worden geschonden. Voor mij zijn de mensenrechten ondergeschikt aan de wil van het volk. Het is levensgevaarlijk als die mensenrechten door een clubje losgeslagen -politici gaat herschreven worden. > Het is trouwens een > tweesnijdend zwaard. Als een meerderheid van de Vlamingen *nu* beslist > om de Islam buiten de wet te stellen, dan let er niets de Islam om > binnen 50 jaar de sha'ria in te voeren. Oooo, je bedoelt: we moeten nu braaf zijn, anders worden we later misschien gestraft ? Als een democratische meerderheid nu breslist om de islam uit Europa te verbannen, waarom zou die hier binnen 50 jaar zijn wetten komen stellen ? >>> Vind je het hinderlijk dat Moslims op grond van hun godsdienst een >>> schaap slachten? Of een hoofddoek dragen? >> >> Is de mening van de meerderheid van de Vlamingen ook van enig belang >> ? > > Jawel, zie boven > >> Is de scheiding van kerk en staat een soort "hogere wet" verheven >> boven de wil van de meerderheid ? > > Nee, dat is een verworvenheid, een Westerse waarde. Die kan natuurlijk > overboord worden gegooid samen met 400 jaar Reformatie, Verlichting en > Frans/Amerikaanse revolutie. Moet kunnen. Precies. Juist, graag zelfs. Overboord die franse revolutiewaarden. Heeft de franse revolutie ons iets nuttig gebracht ? Vooral die "gelijkheid" lust ik niet, dat heeft nooit gewerkt en zal nooit werken. Mensen zijn niet gelijk, hoogstens gelijkwaardig. En die franse "broederlijkheid" is er iemand die daar in gelooft ? En "verworvenheid" dat is een (vakbonds)woord waar ik koude rillingen van krijg. > Maar dan geef je alle > argumenten uit handen om de Islam (terecht) de les te spellen in zijn > theocratische aspiraties. Helemaal niet, waarom zou ik ? Het volk heeft het recht om on-rechtlijnig te zijn. Of om van mening te veranderen. Als het volk democratisch kan beslissen, dan hoeft er geen les gespeld te worden. >> De kip of het schaap: laat de Vlaming oordelen, niet een duistere >> "verheven" macht. > > Het begint met een schaap en het eindigt met een theocratische of > fundamentalistische dictatuur. De dictatuur van 50%+1. Prachtig toch ? > Kunnen we ook > moord gaan legaliseren met 50%+1? Natuurlijk, waarom niet ? Wie zou er het recht hebben om dat te verbieden ? Een nieuw soort godsdienst misschien, die je dan "Mensenrechten" "Verworvenheid" "Westerse Waarde" "Europa" "Greenpeace" of "Amnesty International" noemt of zo ? Ik hoed mij voor alle soorten van organisaties, godsdiensten of stromingen die schaamteloos de wil van het volk negeren. |
|
|
#32 |
|
|
Ghingis Khan wrote:
>>>> Als volgens de wet het dier moet verdoofd worden, moet het voordoofd >>>> zijn >>>> voor het gedood wordt. >>> >>> Hoe ga je dat doen bij een kip, ze eerst hypnotiseren, maskertje >>> opzetten en daarna een dosis lachgas toedienen? >> >> Volgens de regels van de kunst zoals vroeger werd aangeleerd door onze >> instructeur survival: kipje bij de pootjes pakken, een paar keer goed >> ronddraaien en kopje aftrekken. > > Beul, u moest men bij de pootjes pakken en ronddraaien. Dat is de enigste keer dat ik een dier (ter grootte van kip) gedood heb. De eerste dag zit je nog over zijn kammetje te wrijven en wat graantjes te geven, maar na 3 dagen zonder eten in een kil bos met enkel een parachute (die je gebruikt als tent én slaapzak), een kompass, een map en een paar andere survival-spullen worden die remmingen tot het doden van een dier kortgesloten. Zeker als daarbij nog eens fysieke inspanningen komen te kijken zoals het van punt tot punt lopen zonder gezien te worden, omdat een heel regiment miliciens (toen nog) naar jou op zoek is en ook vanuit de lucht (Marchetti's en zelfs een enkele keer een paar F-16's) op je gejaagd wordt. Trouwens, hoe jaagt en dood men op de steppe, Khan? Kan je iets meer vertellen over uw cultuur? |
|
|
#33 |
|
|
"VH" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > Sterrenkijker schreef: > > > Ja, maar, hoe zit dat hier nu? Mag ik mijn eigen kiekens de kop niet > > meer afkappen? 't Is verre gekomen! > > Voor elke stupiede wet weet de Vlaming een achterpoortje. Het zit zo. > Maak je kieken agressief zodat het je aanvalt. Mep dan naar de hals met > een vlijmscherp mes uit wettige zelfverdediging. > > Wel oppassen, als je juwelier bent en je kieken een ramkraak pleegt op > je groententuin, dan zou ik het toch maar laten vliegen. > > mvg, VH > En van de kiekens van de buren blijven want dat kost je kachot ! WN. |
|
|
#34 |
|
|
"Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Trouwens, hoe jaagt en dood men op de steppe, Khan? > Kan je iets meer vertellen over uw cultuur? > In de steppen hebben ze rondrijdende slachthuizen, goedgekeurd door het vlaamse ministerie van betutteling. Wie zo geen slachthuis tegenkomt slacht zijn dieren zelf op straffe van het inrichten van een grootse BBQ onder het hoog toezicht van de locale raad der wijzen. WN. |
|
|
#35 |
|
|
"Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Jef" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > "Ghingis Khan" wrote: > >> > >> "Sterrenkijker" <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > On Wed, 29 Jun 2005 11:35:36 +0200, "MutsiPrutsi" > >> > <MutsiPrutsi@verwijder_dit.hotmail.com> wrote: > >> > > >> > Ja, maar, hoe zit dat hier nu? Mag ik mijn eigen kiekens de kop niet > >> > meer afkappen? 't Is verre gekomen! > >> > > >> > Norbert de fruitkweker, strandkruier en sterrenkijker > >> > www.strandkruier.tk > >> > >> Nee je mag uw kiekeens de kop niet afhakken, en als ik het ooit > >> te weten kom heb je per kieken een proces aan je been ;-) > >> > >> > > Dan moet je wel eens vanachter die aftandse computer komen. > > Zie je meteen nog wat van de real world. > > Afstandse computer mijn beste vriend........... > > Bulderende Bulderlach. > Loop je nog steeds rond met die in een valies verpakte 'mobiele Tandy I computer' ? (64 Kb on board en een veelvoud ervan beschikbaar in de valies bereikbaar via bankswitching). WN. |
|
|
#36 |
|
|
"Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan wrote: > >>>>> Als volgens de wet het dier moet verdoofd worden, moet het voordoofd >>>>> zijn >>>>> voor het gedood wordt. >>>> >>>> Hoe ga je dat doen bij een kip, ze eerst hypnotiseren, maskertje >>>> opzetten en daarna een dosis lachgas toedienen? >>> >>> Volgens de regels van de kunst zoals vroeger werd aangeleerd door onze >>> instructeur survival: kipje bij de pootjes pakken, een paar keer goed >>> ronddraaien en kopje aftrekken. >> >> Beul, u moest men bij de pootjes pakken en ronddraaien. > > Dat is de enigste keer dat ik een dier (ter grootte van kip) gedood heb. > De eerste dag zit je nog over zijn kammetje te wrijven en wat graantjes te > geven, maar na 3 dagen zonder eten in een kil bos met enkel een parachute > (die je gebruikt als tent én slaapzak), een kompass, een map en een paar > andere survival-spullen worden die remmingen tot het doden van een dier > kortgesloten. Zeker als daarbij nog eens fysieke inspanningen komen te > kijken zoals het van punt tot punt lopen zonder gezien te worden, omdat > een > heel regiment miliciens (toen nog) naar jou op zoek is en ook vanuit de > lucht (Marchetti's en zelfs een enkele keer een paar F-16's) op je gejaagd > wordt. > > Trouwens, hoe jaagt en dood men op de steppe, Khan? > Kan je iets meer vertellen over uw cultuur? In Mongolië mag je gerust een kip de nek omdraaien zonder verdoving, zo is de wet daar. Indien in de wet staat dat een dier verdoofd moet worden vooraleer het geslacht wordt dien je als goede Democraat deze wet na te leven. .. andere lijn. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#37 |
|
|
VH <[email protected]> wrote:
>> Waarvoor dienden de wetten aangepast te worden om rituele slachtingen >> toe te laten, is er dan geen scheiding kerk en staat ? > Waarom is de zondagsrust wettelijk veralgemeend? Om katholieken en > christenen toe te laten om te "rusten" en naar de mis te gaan. Vind je > dat als niet-christen hinderlijk? Uitermate. Sinds ik veel in Rotterdam vertoef is de zondag tenminste geen verloren dag meer zoals in Belgie. Niet alleen dat, de veralgemeende zondagsrust is ook economisch inefficient, iets waar ik wel degelijk de nadelige gevolgen van ondervind. > Vind je het hinderlijk dat Moslims op grond van hun godsdienst een > schaap slachten? Of een hoofddoek dragen? Dat slachtafval kan > hinderlijk zijn, juist, maar dat is door de Vl.Gemeenschap en de > gemeenten keurig opgelost, in samenspraak met de overkoepelende > Islamitische verenigingen. Maar als de enige grond hinder door slachtafval is, waarom zouden jeugd (en andere) bewegingen dan geen kip meer mogen slachten? cu bart |
|
|
#38 |
|
|
Ghingis Khan <[email protected]> wrote:
> Natuurlijk, natuurlijk. > Ik werk op deze katholieke zondagen en niemand kan mij dit verbieden. > Scheiding kerk en staat staat daar waarborg voor. Niet geheel, zelfs als jij en mijnheer IKEA het erover eens zijn mag je bij hem slechts 3 zondagen per jaar komen werken... cu bart |
|
|
#39 |
|
|
Ghingis Khan wrote:
>>>>>> Als volgens de wet het dier moet verdoofd worden, moet het voordoofd >>>>>> zijn >>>>>> voor het gedood wordt. >>>>> >>>>> Hoe ga je dat doen bij een kip, ze eerst hypnotiseren, maskertje >>>>> opzetten en daarna een dosis lachgas toedienen? >>>> >>>> Volgens de regels van de kunst zoals vroeger werd aangeleerd door onze >>>> instructeur survival: kipje bij de pootjes pakken, een paar keer goed >>>> ronddraaien en kopje aftrekken. >>> >>> Beul, u moest men bij de pootjes pakken en ronddraaien. [knip] >> >> Trouwens, hoe jaagt en dood men op de steppe, Khan? >> Kan je iets meer vertellen over uw cultuur? > > In Mongolië mag je gerust een kip de nek omdraaien zonder verdoving, > zo is de wet daar. Ah, dus als de wet het niet toestaat, dan ben je een beul en anders niet? Vertel dat aan de kippenvakbond. > Indien in de wet staat dat een dier verdoofd moet worden vooraleer > het geslacht wordt dien je als goede Democraat deze wet na te leven. > . andere lijn. Was die wet van kracht vóór 1994? Wat doe je met de para's op commandokamp? Ne filet meegeven? Daar heeft nog niemand op geantwoord. En een jager, die moet zeker ook eerst een verdovingspijltje afschieten? Dat men grotere dieren eerst verdoofd, vind ik niet meer als normaal. Maar een kip die je in één keer de kop kan afkappen/aftrekken, of een konijn zoals VH vermeldde? |
|
|
#40 |
|
|
"Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Ghingis Khan wrote: > >>>>>>> Als volgens de wet het dier moet verdoofd worden, moet het voordoofd >>>>>>> zijn >>>>>>> voor het gedood wordt. >>>>>> >>>>>> Hoe ga je dat doen bij een kip, ze eerst hypnotiseren, maskertje >>>>>> opzetten en daarna een dosis lachgas toedienen? >>>>> >>>>> Volgens de regels van de kunst zoals vroeger werd aangeleerd door onze >>>>> instructeur survival: kipje bij de pootjes pakken, een paar keer goed >>>>> ronddraaien en kopje aftrekken. >>>> >>>> Beul, u moest men bij de pootjes pakken en ronddraaien. > > [knip] > >>> >>> Trouwens, hoe jaagt en dood men op de steppe, Khan? >>> Kan je iets meer vertellen over uw cultuur? >> >> In Mongolië mag je gerust een kip de nek omdraaien zonder verdoving, >> zo is de wet daar. > > Ah, dus als de wet het niet toestaat, dan ben je een beul en anders niet? > Vertel dat aan de kippenvakbond. > >> Indien in de wet staat dat een dier verdoofd moet worden vooraleer >> het geslacht wordt dien je als goede Democraat deze wet na te leven. >> . andere lijn. > > Was die wet van kracht vóór 1994? > > Wat doe je met de para's op commandokamp? Ne filet meegeven? > Daar heeft nog niemand op geantwoord. > En een jager, die moet zeker ook eerst een verdovingspijltje afschieten? > Dat men grotere dieren eerst verdoofd, vind ik niet meer als normaal. > Maar een kip die je in één keer de kop kan afkappen/aftrekken, of een > konijn > zoals VH vermeldde? Para op commandokamp? Stuur ze om beurt naar Afghanistan en/of Iraq, daar kunnen ze kippen slachten zoveel ze willen. Wet is wet, en ben je niet akkoord met de wetten in een land, protesteer tegen die wet of ga naar een ander land. Van 1993 weet ik niet, was die wet dan al van toepassing? Een jager heeft een jachtvergunning, en mag dus schieten wat hem bij wet is toegestaan. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |