![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Mag ik er even op wijzen dat de Congolezen een zeer sterk nationaal gevoel hebben? Dat vind je terug bij zowat alle etnieën op het grondgebied.
Het Congolese nationalisme is onze grootste verdienste. En die van Mobutu natuurlijk. Het is ook de voorwaarde om Congo ooit weer welvarend te maken. De boel opsplitsen in kleinere staatjes is echt een manier om permanente eeuwige oorlog te creëeren. Niet doen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eerder van Kabila en Lumumba, denk ik.
En @lombas: de VS wou ik niet verzwijgen ofzo hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() O ja, zeker ...
Nu regeren er Congolezen uit het Oosten die niks, absoluut niks met West Congo te maken hebben, in alle opzichten.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed gesproken.
en nu nog even helpen de aangerichte schade zo goed als mogelijk te herstellen, en dan pas, enkel dan pas, mogen we ons met iets anders bezig houden.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Zijn we collectief gek aan het worden ?
(en o ja, is het echt nodig de hele rimram nog es te citeren ?)
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Crimineel hier hoor...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Banneling
|
![]() Mag ik vragen wat je zo "crimineel" vindt aan het idee?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 2 juli 2005 om 20:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik wou er nog effe bij vermelden dat vanaf vanavond op TV1 de reeks "Kongo" terug wordt uitgezonden. We kunnen kijken en al een beetje mentaal oefenen. Uiteraard eindigt de reeks op de verkeerde manier...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() oliepiek, aan het jouw het laatste woord,
geen probleem. Je lawaai heeft toch geen betekenis meer als je zelfs al de basis, de universele rechten van de mens, niet meer erkend. Huh, verschiet je nu waar dit vandaan komt ? Wel, jouw stellingname druist regelrecht met die rechten in. Al weet je waarschijnlijk niet waarover het gaat. Get on the noice, ik zal wel live8 wa harder zetten, daar raak je nooit boven 8) ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er stond een
![]() Ik bedoel dat er op een openbaar forum gepraat wordt over de mogelijke invasie van Congo... En ik maar zoveel moeite doen om de CIA te vriend te houden ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De geschiedenis van de mensenrechten toont aan dat er een duidelijke hiërarchie aan rechten bestaat (recht op leven staat boven het recht op onderwijs, bijvoorbeeld). Precies hierom kan je de re-kolonisatie legitimeren, door mensenrechten boven volkssoevereiniteit (een ondergeschikt recht) te plaatsen. Precies zoals de oorlog en de bezetting van Irak kan gerechtvaardigd worden door dit principe. Het is moreel aanvaardbaar dat wij een dictator die zijn eigen mensen onderdrukt, van de macht verwijderen. Zelfs als dit betekent dat wij het recht op de politieke zelfbeschikking van deze burgers tijdelijk opschorten. Vandaag worden in Congo massaal de meest banale mensenrechten geschonden. En door het oude fabeltje van de nationale soevereiniteit zouden wij daardoor niet mogen interveniëren. Dat moet veranderen (en ik ben er van overtuigd dat dit ook zal veranderen). Wanneer de verkiezingen in 2006 in Congo mislukken en er opnieuw een oorlog uitbreekt, zullen wereldwijd stemmen opgaan voor een nieuwe "verlichte kolonisatie". De Congolezen zelf zullen dat vragen. (Zoals velen onder hen dat vandaag al doen). Citaat:
In naam van de mensenrechten is het rationeel en moreel om Congo opnieuw te koloniseren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 2 juli 2005 om 22:43. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door oliepiek : 2 juli 2005 om 22:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dit zou voor iedereen beter zijn.
Laten we samen met BUB aan een betere toekomst voor Belgen en Congolezen werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U haat Congolezen, aangezien u hen aan hun lot wil overlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Indonesië laag BNP? Nederland moet het terug inlijven, anders haten ze het. Somalië? Hopsakee Britten en Italianen, anders haten jullie de Somaliërs als je ze niet bezet. Twisten in Chiappas, problemen in Guatemala? Oproer in Venezuela? Spanje, maak een bezettingsmacht klaar, want jullie houden toch zo veel van de Latijns-Amerikanen. "To make the world England", het devies van de Britten vroeger, is enkel uit liefde voor de wereld... ![]()
![]() |