Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2003, 20:14   #21
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Terwijl hun zusjes thuis braaf een geprogrammeerd huwelijk afwachten gaan de broertjes uitgebreid rondklieren.
Oud 1 juni 2003, 20:17   #22
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

"pater" leman is best te pruimen. Maar da's nie echt terzake..

Ik kan verkeerd zitten, maar ik dacht:

-vreemdeling: Niet-Belg
-allochtoon: Belg afkomstig uit een land buiten België

Een wezenlijk verschil, vaak bewust verdoezelt en door elkaar geklutst door de Blok-politici.
Oud 1 juni 2003, 20:29   #23
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Da klutsen is gebeurd door paterken Leman.
En niet door het Blok.
Het klutsen is gebeurt om oudere mensen welke het niet zo vlug doorhebben met die Nieuw gemaakte woorden, hun het woord vreemdeling uit de mond te nemen, en geen onderscheid meer te kunnen maken tussen de ingewekenen en de geborenen. Gelijk dat U reeds dat probleem hebt. Want U bent het ook niet zeker he!
Wat denkt U DAN van mensen boven de 50jaar, die deze woorden nog moeten uitspliten????
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 20:32   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Heel eigenaardig dat het linkse gedachtegoed onmiddellijk in de verdediging gaat ten voordele van dat "gespuis", sorry hoor maar ik heb er geen andere naam voor. Er is maar één oplossing, maar ik ga het fluisterend scjhrijven.......: harde maatregelen = oppakken en desnoods indien het kan, de grens over, want wees er van overtuigd, er zitten er enkele tussen die de aanstokers zijn.
Had je het nu over jezelf percloride?

Ps: niemand neemt het hier op voor gespuis en zeker niet voor het Vlaams Blok (alsof er een verschil zou zijn)
Oud 1 juni 2003, 20:33   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Da klutsen is gebeurd door paterken Leman.
En niet door het Blok.
Het klutsen is gebeurt om oudere mensen welke het niet zo vlug doorhebben met die Nieuw gemaakte woorden, hun het woord vreemdeling uit de mond te nemen, en geen onderscheid meer te kunnen maken tussen de ingewekenen en de geborenen. Gelijk dat U reeds dat probleem hebt. Want U bent het ook niet zeker he!
Wat denkt U DAN van mensen boven de 50jaar, die deze woorden nog moeten uitspliten????
Ik ben ook boven de 50 jaar, en ik heb daar nauwelijks moeite mee. Misschien heeft het wat te maken met intellect of juist het gebrek eraan?
Oud 1 juni 2003, 20:40   #26
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

ThePiano, ben jij wel normaal ??? noem jij de 750.000 kiezers van het Vlaams Blok "gespuis", ik kan lezen hoor! nu maar afwachten of Pater LEMAN van zich laat horen.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 20:45   #27
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Neen Piano, maar U bent zo een kerel die het heeft uitgevonden. En dat U geen moeite hebt met uitspreken, dat kan ik begrijpen, maar mee verstaan, is andere koffie.
Wat Uw inteligentie betreft.
Zeker bent U slimmer dan ik, want U bent nog bij de linsen, meer te rapen dan bij de rechtsen.
Oud 1 juni 2003, 20:47   #28
LIER
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Ik erger me mateloos aan die linkse zoetwaterlullen hier op het forum hoor... Ze gaan meteen in de verdediging, en de problemen ivm migranten minimaliseren tot er niets meer van overblijft. Ongelooflijk...

Er was eens een tijd toen het zwembad van Brasschaat nog een leuke recreatieplaats was. Sinds de komst van de allochtonen daar werd het zwembad in een mum van tijd een broedplaats voor conflicten, ruzie's en intimidaties. Ik spreek uit ervaring. Momenteel is het zwembad enkel toegankelijk voor de inwoners van Brasschaat, er hangen overal camera's en er lopen agenten rond...

Er was eens een tijd dat de Ster nog een leuke recreatieplaats was. Dit behoort spijtig genoeg ook tot het verleden, ik kom er sinds vorig jaar niet meer omdat een goede vriend van me in het ziekenhuis is beland na een vechtpartij met enkele allochtonen.
klopt als een bus, ik snap ook niet waarom sommige het echt niet willen inzien. Het zijn altijd dezelfden waar je problemen mee hebt. Zoals vorig jaar in het nieuws kwam: een redder maakte 1 opmerking en in een mum van tijd stonder er 200 allochtonen klaar!!!
LIER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 21:01   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LIER
Het zijn altijd dezelfden waar je problemen mee hebt.
  • Alle zigeuners zijn dieven.
    Alle homo's hebben aids.
    Alle blokkers zijn nazi's
    Alle negers stinken
    Alle Hollanders zijn gierig
    Alle Ieren zuipen
    ..................
Oud 1 juni 2003, 21:12   #30
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen voor de islam respect opbrengen als hun verantwoordelijken, ook zoals heden middag COUVELIERS op tv,in het openbaar hun afkeuring laten blijken voor alle geweld en terrorisme, maar spijtig genoeg gebeurd dat niet.
Waarom is dit nodig? Veroordeelt de Katholieke kerk misschien steeds de daden van ieder Katholiek de welke een misdaad begaat, neen toch!?
En Dino er is niet 1wonderoplossing dus ik kan u voor dit probleem geen tovermiddel aanbieden om het op te lossen, maar ik beweer dan ook niet dat ik dat kan en dat is het verschil met het VB dat wel beweert de wijsheid in pacht te hebben en de oplossing te kennen voor alle problemen, maar we mogen daar wel niet achter vragen want zij zitten slechts in de oppositie en het is dus niet hun taak om problemen op te lossen...
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 21:17   #31
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen voor de islam respect opbrengen als hun verantwoordelijken, ook zoals heden middag COUVELIERS op tv,in het openbaar hun afkeuring laten blijken voor alle geweld en terrorisme, maar spijtig genoeg gebeurd dat niet.
Ik kan maar alleen voor het Vlaams Blok respect opbrengen als hun verantwoordelijken, in het openbaar hun afkeuring laten blijken voor die mensen binnen hun partij, die zich schuldig maken aan xenofobe, fascistische en racistische uitspraken, en die mensen binnen hun partij die zich ooit schuldig hebben gemaakt aan xenofobe, fascistische en racistische uitspraken, en die daarvoor niet publiekelijk hun excuses hebben aangeboden...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 21:18   #32
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Dies,
lees het programma van het Vlaams Blok, en dan kunt U hierover vertellen. Het 70 punten plan was in de jaren80 de oplossing. Alleen die 130 daar had ik ook een probleem mee. Want ik heb nog gevlogen met de DC 9 of flying boxcar. en deze was nog 1000 maal slechter dab den 130. maar ja ik ben maar nen stomme belg.
Oud 1 juni 2003, 21:23   #33
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Dies, ja ik ben maar nen stomme belg.
Voor 1 keer ben ik het volledig met je eens
Oud 1 juni 2003, 21:27   #34
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

Wanne waar heb jij het over, als je A zegt moet je ook B kunnen zeggen, breng feiten naar boven, verklaar je duidelijker, heb je strafbare feiten van Blokkers vastgesteld maak ze kenbaar, je hebt de kans in dit forum, maar niet halfslachtig, ik kan wel A zeggen maar ik verslik mij bij B.
Het Blok moet wel erg diep zitten, niet alleen bij u maar ook bij enkele naderen, volgens de tekst die ik soms lees gaat het over naar haat wel Wanne, ik durf gerust toegeven dat ik Vlaams Blokker ben, waarom zou ik mij moeten schamen, ik doe niets strafbaar, ik haat geen mensen (ook geen linksen) en laat iedereen in vrede leven, maar ik reageer wel op mistoestanden en dan bedoel ik ALLE mistoestanden, hoewel ik moet toegeven dat ik alleen ze niet kan oplossen.
Ook je moslim vrienden, vreemdelingen ,alochtonen of hoe ze je ook mag noemen, zijn vader, moeder dochter of zoon van een gezin, MAAR.....
ik moet nog de eerste gezamelijke reactie horen tegen de houding van hun stamgenoten.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2003, 21:32   #35
fernand
Europees Commissaris

Standaard

The Piano,
U hebt er het handje van weg om alles uit zijn verband te trekken. Maar alle, ik ben zeker niet alleen hier op dit forum.
Nietwaar (van zich zelf denkende) slimme piano.
Oud 1 juni 2003, 21:33   #36
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanne waar heb jij het over, als je A zegt moet je ook B kunnen zeggen, breng feiten naar boven, verklaar je duidelijker, heb je strafbare feiten van Blokkers vastgesteld maak ze kenbaar, je hebt de kans in dit forum, maar niet halfslachtig, ik kan wel A zeggen maar ik verslik mij bij B.
Het Blok moet wel erg diep zitten, niet alleen bij u maar ook bij enkele naderen, volgens de tekst die ik soms lees gaat het over naar haat wel Wanne, ik durf gerust toegeven dat ik Vlaams Blokker ben, waarom zou ik mij moeten schamen, ik doe niets strafbaar, ik haat geen mensen (ook geen linksen) en laat iedereen in vrede leven, maar ik reageer wel op mistoestanden en dan bedoel ik ALLE mistoestanden, hoewel ik moet toegeven dat ik alleen ze niet kan oplossen.
Ook je moslim vrienden, vreemdelingen ,alochtonen of hoe ze je ook mag noemen, zijn vader, moeder dochter of zoon van een gezin, MAAR.....
ik moet nog de eerste gezamelijke reactie horen tegen de houding van hun stamgenoten.
Daar hebben we hier al over gediscussieerd. In verschillende artikels van het Blok op hun website staan er xenofobe elementen, die duidelijk wijzen op racisme, fascisme en xenofobie bij de schrijver... Toch blijft die maar voortschrijven... Er blijven minderheden en mensen die anders zijn gekwetst worden door het Blok...
Oud 1 juni 2003, 21:34   #37
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LIER
Het zijn altijd dezelfden waar je problemen mee hebt.
  • Alle zigeuners zijn dieven.
    Alle homo's hebben aids.
    Alle blokkers zijn nazi's
    Alle negers stinken
    Alle Hollanders zijn gierig
    Alle Ieren zuipen
    ..................
Alle belgen zijn dom
Oud 1 juni 2003, 21:39   #38
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Dit artikel werd op 21 mei 2003 op de website van het Vlaams Blok gezet :

‘Dat de Amerikanen weinig verstand hebben van buitenlandse politiek, is bij deze nog maar eens bewezen. Ze willen namelijk een kopie van het Belgische federalisme inplanten in Irak. De argumentatie gaat als volgt: "In Irak werden de tegenstellingen tussen de verschillende bevolkingsgroepen jarenlang onderdrukt. Na de val van Saddam komen ze terug aan de oppervlakte. Welk land toont hoe je die vijandigheden vreedzaam kan oplossen? België." Jawadde ...

Zelfs "Newsweek" en "The Washington Post" dwepen met het Belgische model: "Irak heeft drie rivaliserende groepen: Koerden, soennieten en sjiieten. België heeft ook drie gewesten en daar werkt het." Wablieft ...

Ze moeten hier maar eens komen zien! We wensen de Amerikanen in Irak veel succes met hun Belgische plannen. Dat de Vlaamse meerderheid zich nog elke dag laat rollen door de Franstalige minderheid, heeft vooral te maken met de politieke lafheid van de Vlaamse traditionele partijen en met de braafheid van de Vlamingen. In Irak zijn de mensen iets warmbloediger, dus de kans dat het daar vreedzaam afloopt, is klein. "

Maar als ze het toch willen proberen, mogen ze er meteen enkele van onze politici bijnemen. Steve Stunt for president. En Guy Verhofstadt als minister van informatie. En kabouter Plop, Louis Michel, die mag minister van buitenlandse zaken blijven. En Bertje Anciaux, minister van cultuur. Succes verzekerd!’

Ze hebben het over het 'warmbloedig' zijn van de Irakezen en de kleine kans dat het vreedzaam afloopt... Ze associeren warmbloedigheid met bepaalde eigenschappen zoals geweld... Dit duidt heel duidelijk op xenofobie bij de mens die dit geschreven heeft. En dan zou men niet mogen zeggen dat er racisten in het Vlaams Blok zitten!?
Oud 1 juni 2003, 21:41   #39
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Dit artikel werd zonder datum op de website van het Vlaams Blok gezet om hun houding tegenover homo's te verantwoorden :

'Wij hebben niets tegen homo's!

De stelling van baardige, fanatieke imams dat homo's lager zijn dan varkens en de doodstraf verdienen is alvast niét het standpunt van het Vlaams Blok! Ook rond deze problematiek pleit het Vlaams Blok voor redelijkheid en gezond verstand. Volgens ons behoort de seksuele geaardheid van mensen tot het privé-domein en wat meerderjarigen met wederzijdse toestemming, homo's òf hetero's, in de beslotenheid van hun huis- of slaapkamer doen is niet onze zorg. Het Vlaams Blok pleit dus zeker niet voor de discriminatie van homo's of lesbiennes. Maar dat betekent nog niet dat wij staan te juichen bij publieke seksueel getinte uitspattingen van roze optochten of zondagen.

Voor het Vlaams Blok is en blijft het huwelijk tussen man en vrouw hoe dan ook de norm. Mag het? Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding.

Tot slot wijzen we er graag op dat het Vlaams Blok heel wat 'andersgeaarde' leden telt, en trouwens ook enkele homoseksuele mandatarissen. Zij voelen zich best thuis binnen onze partij maar lopen er niet mee te koop. En vooral, zij werden verkozen niét omwille van hun geaardheid, maar voor hun politieke standpunten, hun inzet en andere kwaliteiten.'

Ook deze tekst is enige commentaar waard. Het Vlaams Blok, de partij die overal wilt verkondigen dat ze alles behalve racistisch is, begint haar pleidooi over de zaak der homoseksualiteit met een mooi verholen racistische uitspatting. De allereerste zin van de tweede alinea heeft niets te maken met deze hele zaak, en is een achterbakse aanval op de Islam. Zelfs al beweert iedere imam dit, zelfs al is dit een officieel standpunt van de Islam, dan nog begin je niet met een religie af te kraken omdat ze niet past in het maatschappijbeeld van het Blok. Daarbij ridicule adjectieven gebruiken maakt het hele zinnetje nog kinderachtiger. Een beetje gezond verstand begint zo niet aan een discussie. En klaarblijkelijk pleit het Blok daarvoor. Maar van redelijkheid en gezond verstand merken we in deze tekst niet veel.

Bovendien kan men geen roze zondagen verbieden. Die mensen zorgen voor geen geweld of verstoring van de openbare orde, en ze hebben daar zelfs perfect het recht op in het kader van de vrije meningsuiting, wat trouwens ook jullie huidige bestaansreden is...
Oud 1 juni 2003, 21:41   #40
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

De boodschapper en de vermeldingswaarde die hij eraan hecht is vele malen problematischer dan het incident zelf. Hij wil er immers een gruwelijker aantal toekomstige incidenten mee kunnen rechtvaardigen... Daarvoor moet hij eerst ongelooflijk hard schreeuwen alsof er brand is, terwijl anderen een brandend kaarsje zien. In de hoop dat de brandweerlieden het brandend kaarsje dan ook als een felle brand gaan bestrijden. Misschien moet hij de kunst van het schreeuwen wat meester leren worden. Veel succes!
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be