Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2005, 19:49   #21
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Tobback deed z'n uitspraken gisteren in Villa Politica.

"Telkens als ik aankom in Brussel-Centraal ben ik beschaamd Belg te zijn. Dat station is gewoon smérig!"

Ook als je maar éven weggaat van de Grote Markt kom je al verloedering tegen.

Hij heeft natuurlijk overschot van gelijk. Brussel, hoofdstad van Belgie en Europa maar ziet eruit als een hoofdstad van Roemenie.

Zelfs het verschil met een provinciestad als Leuven is enorm. Als je ziet hoe Leuven (en andere Vlaamse steden) in de laatste jaren zijn veranderd (renovatie, heraanleg pleinen en straten...) dan is het schrijnend om te zien hoe Brussel is blijven stilstaan. Zelfs in het toeristische centrum staan er verloederde, zwarte gebouwen waar de bomen op het dak groeien.
Wat doen die politici in Brussel eigenlijk?
De verfransing en de toename van het aantal niet-Europese vreemdelingen heeft van Broekzele natuurlijk 1 grote puinhoop gemaakt. Het eens zo fiere Brussel is stilaan een replica aan het worden van een grauwe stad als Charleroi, met onverzorgde voetpaden, zwart gekleurde oude gebouwen, onhygiënische winkeltjes van buitenlandergespuis aller hande. Het is hoog tijd om Brussel te bevrijden van de Belzieke dictatuur.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Franz Ritter Von Epp on 02-07-2005 at 20:49
Reason:
--------------------------------

Citaat:

"Telkens als ik aankom in Brussel-Centraal ben ik beschaamd Belg te zijn. Dat station is gewoon smérig!"

Hij heeft natuurlijk overschot van gelijk. Brussel, hoofdstad van Belgie en Europa maar ziet eruit als een hoofdstad van Roemenie.

Zelfs het verschil met een provinciestad als Leuven is enorm. Als je ziet hoe Leuven (en andere Vlaamse steden) in de laatste jaren zijn veranderd (renovatie, heraanleg pleinen en straten...) dan is het schrijnend om te zien hoe Brussel is blijven stilstaan. Zelfs in het toeristische centrum staan er verloederde, zwarte gebouwen waar de bomen op het dak groeien.
De verfransing en de toename van het aantal niet-Europese vreemdelingen heeft van Broekzele natuurlijk 1 grote puinhoop gemaakt. Het eens zo fiere Brussel is stilaan een replica aan het worden van een grauwe stad als Charleroi, met onverzorgde voetpaden, zwart gekleurde oude gebouwen, onhygiënische winkeltjes van buitenlandergespuis aller hande. Het is hoog tijd om Brussel te bevrijden van de Belzieke dictatuur.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

De verfransing en de toename van het aantal niet-Europese vreemdelingen heeft van Broekzele natuurlijk 1 grote puinhoop gemaakt. Het eens zo fiere Brussel is stilaan een replica van een grauwe stad als Charleroi, met onverzorgde voetpaden, zwart gekleurde oude gebouwen, onhygiënische winkeltjes van buitenlandergespuis aller hande. Het is hoog tijd om Brussel te bevrijden van de Belzieke dictatuur.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Franz Ritter Von Epp : 2 juli 2005 om 19:49.
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 19:51   #22
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ja, want 560 miljoen is echt wel veel hoor.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 19:52   #23
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

*KNIP*[edit]
[size=1]After edit by Peter Johan on 04-07-2005 at 09:12
Reason: Aansporing tot geweld

*KNIP*[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
droevig he ? Alleen al met het geld dat vergooid wordt aan asielbedriegers zouden wij grote delen van ons volk van een waardige woonst en een gezonde leefomgeving kunnen voorzien. Ach multikul ... das brauchte alles nicht zu sein.

Schandalig dat onze zuurverdiende centen worden verkwist aan de opvang van buitenlandergespuis , asielprofiteurs en ander uitschot. Als het aan mij lag werden de buitenlandse grenzen van de E.U bewaakt door militairen en het eerste aanvarend bootje met dat krapuul naar de zeebodem gestuurd(asielzoekers inclusief).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 4 juli 2005 om 08:12. Reden: Aansporing tot geweld
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 19:53   #24
Musketo
Banneling

Standaard

Ge zijt een derderangs provocateurke jongen...
Oud 2 juli 2005, 19:56   #25
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

... en een beetje zielig.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 19:57   #26
Musketo
Banneling

Standaard

Maar dat is niet erg. Alle politics.be'ers zijn dat eigenlijk een beetje...
Oud 2 juli 2005, 23:39   #27
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
Ja, beschamend hé. Je zit in het land met de hoogste belastingen, en wat krijg je in "return"? Een smerige verloederde hoofdstad.
Ik heb momenteel bezoek van twee vrienden uit het verre Azië. Heb uitgelegd hoe het er in België aan toe gaat. Na hun bezoek aan Brussel wisten ze de volgende woorden in de mond te nemen:
Dirty, filthy... your government is a RIP-OFF.

Ik kan geen betere beschrijving geven!
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand uit Azië Brussel geen propere stad vindt eerlijk gezegd. De meeste Aziatische steden zijn er veel erger aan toe dan Brussel.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 23:43   #28
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franz Ritter Von Epp
De verfransing en de toename van het aantal niet-Europese vreemdelingen heeft van Broekzele natuurlijk 1 grote puinhoop gemaakt.

En niet te vergeten en misschien de belangrijkste oorzaak de vlucht van de jonge nederlandstalige Brusselaars. Brussel Vlaams en Egmontpact neen scanderende hebben ze met de staart tussen de benen het hazepad genomen en Brussel achtergelaten om het te laten verworden tot wat het nu is.
Oud 3 juli 2005, 00:05   #29
Kayo
Partijlid

Kayo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verfransing en de toename van het aantal niet-Europese vreemdelingen heeft van Broekzele natuurlijk 1 grote puinhoop gemaakt.
Inderdaad, dat zijn de juiste woorden ...[edit]
[size=1]After edit by Kayo on 03-07-2005 at 01:06
Reason:

Citaat:
Inderdaad, dat zijn de juiste woorden ...[/size]

Citaat:
Inderdaad, dat zijn de juiste woorden ...[/size]
[/edit]

Baldrick:
Yeah, it's like goldy & bronzy, only it's made of iron.
Blackadder III, ep.5

Laatst gewijzigd door Kayo : 3 juli 2005 om 00:06.
Kayo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 00:26   #30
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat Brussel wat minder schulden maakt dan Tobbackgrad... euh... Leuven bedoel ik?

Enfin, in Brussel Centraal kan je tenminste op je trein wachten zonder nat te worden. In Leuven kan dat niet. Want de wereldbefaamde architekt die het dak van het station moest ontwerpen was vergeten dat metaal uitzet/krimpt als de temperatuur verandert.
Oud 3 juli 2005, 00:43   #31
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

Brussel zuid trekt anders ook op niveel.. het perron van den Thalys ni meegerekend.

Waarom is Brussel zoals het nu is?
De multiculturele anarchie, iedereen doet daar wat hem wilt...
Gray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 05:47   #32
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
We hebben het hier niet over uw VB-vrienden, hè. Die zijn zelf "rip-off".
Maar jongen toch! Ben je wel al eens naar Brussel afgezakt? Ik zal er eens fotootjes van maken. Gisteren ben ik nog naar Brussel geweest. Rechtover de Meridien: stalen omheining rond een luchtpijp van de metro of zo, dan, verder naar beneden, vind je plots op straat wat afgedankte zetels met afval errond.
Om dan niet te praten over het zwerfvuil dat er op de brusselse straten al dagen zit rond te slingeren.
Bovendien, mijn vrienden zijn buitenenlanders, en zijn geen zogezegde volgens u VB vrienden. Nog maal eens een beschuldeging die totaal geen steek houdt.
En nog iets.. de oorspronkelijke bewering dat Brussel vuil is komt niet uit monde van een VB'er.[edit]
[size=1]After edit by oz457 on 03-07-2005 at 06:54
Reason:

Citaat:
Maar jongen toch! Ben je wel al eens naar Brussel afgezakt? Ik zal er eens fotootjes van maken. Gisteren ben ik nog naar Brussel geweest. Rechtover de Meridien: stalen omheining rond een luchtpijp van de metro of zo, dan, verder naar beneden, vind je plots op straat wat afgedankte zetels met afval errond.
Om dan niet te praten over het zwerfvuil dat er op de brusselse straten al dagen zit rond te slingeren.
Bovendien, mijn vrienden zijn buitenenlanders, en zijn geen zogezegde volgens u VB vrienden. Nog maal eens een beschuldeging die totaal geen steek houdt.
En nog iets.. de oorspronkelijke bewering dat Brussel vuil is komt niet uit monde van een VB'er.[/size]

Citaat:
Bovendien, mijn vrienden zijn buitenenlanders, en zijn geen zogezegde volgens u VB vrienden. Nog maal eens een beschuldeging die totaal geen steek houdt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door oz457 : 3 juli 2005 om 05:54.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 05:50   #33
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand uit Azië Brussel geen propere stad vindt eerlijk gezegd. De meeste Aziatische steden zijn er veel erger aan toe dan Brussel.
Deze mensen zijn reeds naar andere steden geweest in Europa en de VS. Het is nu iets dat ze me wisten te vertellen, toen ik hun oppikte na een bezoek naar Parijs bij terugkomst in het Noordstation (ze kwamen terug met Eurolines).[edit]
[size=1]After edit by oz457 on 03-07-2005 at 06:53
Reason:

Citaat:
Deze mensen zijn reeds naar andere steden geweest in Europa en de VS. Het is nu iets dat ze me wisten te vertellen, toen ik hun oppikte na een bezoek naar Parijs bij terugkomst in het Noordstation (ze kwamen terug met Eurolines).[/size]

Citaat:
Deze mensen zijn reeds naar andere steden geweest in Europa en de VS. Het nu iets dat ze me wisten te vertellen, toen ik hun oppikte na een bezoek naar Parijs bij terugkomst in het Noordstation (ze kwamen terug met Eurolines).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door oz457 : 3 juli 2005 om 05:53.
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 06:09   #34
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
Deze mensen zijn reeds naar andere steden geweest in Europa en de VS. Het is nu iets dat ze me wisten te vertellen, toen ik hun oppikte na een bezoek naar Parijs bij terugkomst in het Noordstation (ze kwamen terug met Eurolines).
Op die manier, ok. Brussel lijkt idd in de jaren 80 te zijn blijven hangen hoewel ik de indruk heb dat ze toch een poging ondernemen de laatste jaren om daar verbetering in te brengen. Het is natuurlijk wel niet gemakkelijk met een verarmde bevolking. Je mag niet vergeten dat de meeste mensen die in Brussel werken er niet wonen. Niet dat het daaraan alleeen ligt hoor. Je moet maar eens naar een lijstje met Brusselse burgervaders kijken om te zien waar het andere probleem ligt.
Oud 3 juli 2005, 06:52   #35
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat juist de charme van Brussel: de multicultiraliteit, de chaos, het verval, de vuiligheid, de foert-heid die van de mensen hun kop druipt...
Maar neen, jullie zijn saaie rechtse mietjes die alles proper en ordelijk willen.[edit]
[size=1]After edit by Bhairav on 03-07-2005 at 07:53
Reason:

Ik vind dat juist de charme van Brussel: de multicultiraliteit, de chaos, het verval, de vuiligheid, de foert-heid die van de mensen hun kop druipt...
Maar neen, jullie zijn saaie rechtse mietjes die alles proper en ordelijk willen.[/size]

Ik vind dat juist de charme van Brussel: de multicultiraliteit, het verval, de vuiligheid, de foert-heid die van de mensen hun kop druipt...
Maar neen, jullie zijn saaie rechtse mietjes die alles proper en ordelijk willen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bhairav : 3 juli 2005 om 06:53.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 09:04   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Maar neen, jullie zijn saaie rechtse mietjes die alles proper en ordelijk willen.
...en die meer dan 2/3 van hun loon aan belastingen/rsz betalen om mensen zoals u te onderhouden...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 09:13   #37
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ja zeg! En dan durf ik daar nog ZO'N mening over hebben!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 09:13   #38
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
...en die meer dan 2/3 van hun loon aan belastingen/rsz betalen om mensen zoals u te onderhouden...
En jij leidt dit af uit ... ?
Oud 3 juli 2005, 09:15   #39
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Blijkbaar is Tobback nog nooit in Antwerpen geweest.
??
bedoel je dat Brussel proper wordt als Tobback naar Antwerpen zou gaan?
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2005, 09:16   #40
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
??
bedoel je dat Brussel proper wordt als Tobback naar Antwerpen zou gaan?
Doe niet dom.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be