![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Breek de stilte.
![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Nu snap ik natuurlijk waarom ze bij de SPa zo hard tegen het Blok roepen. Dat is zoals de dief die 'Hou de dief roept' en er zelf stilletjes tussen uit muist.
Met anderen woorden de SPA roept heel hard tegen het Blok zodat hun eigen daden niet nauwkeurig bekeken worden. En buiten de stilte hoor ik hier precies tandengeknars... of verbeeld ik het mij. ![]()
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() en jullie zeggen iets over thepiano... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Ik zeg toch niets over the piano ? Of is the piano soms een andere naam voor Steve Stun ?
![]() Ongelooflijk trouwens hoe sommigen dit forum mijden als de pest. Op ieder forum staan ze anderen de les te spellen. Als hun idool dan eens de les wordt gespeld wegens de wandaden die ze anderen toedichten dan hoor ik ze niet. Selectieve verontwaardiging ?
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Is de SPA nu ook niet democratisch ??
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() in een democratie moeten soms beslissingen genomen worden.
daar dient een regering voor. Hetzelfde in een partij. Maar wat baten kaars en bril als een troep uilen daar gewoon zitten en niets doen dan alles volschijten. Da's ook werkelijk het enige hé... wachten op een partij om iets fout te doen in jullie ogen en er dan opspringen. Ik voel het aan mijn kleine teen dat dit 'incident' zéker een volle pagina gaat krijgen in het 'Eigen volk eerst'-vodje. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Nu als jullie het echt zo pijnlijk vinden zal ik proberen om er iets minder over te zeggen.
AlhoeweL... Ik ga mij mijn eigen pleziertjes toch niet ontnemen zeker. ![]() En of het nu 1 of 2 bladzijden zal innemen. Als ze mijn titel gebruiken doe ik ze een proces aan. Wat ik hoogstwaarschijnlijk zal verliezen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() ja het is wel eigenaardig,dat,als het de gratis stunter is die zoiets doet ,men toch direct het vlaams blok erbij betrekt,waar zoiets nooit zou plaatsvinden,dus zwijgen ze er liever over,of misschien diep in hun binnenste komen ze tot het besef,dat stuntje toch niet is wat ze meenden dat hij was(god).hij zal nog wel van z'n voetstuk vallen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bijlange niet......ik hoor het ook ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is gewoon stom om hier over te zitten zeveren. In elke politieke partij gebeuren zulke zaken, dat is nu eenmaal eigen aan de politiek en wat is er ten slotte verkeerd aan iedereen tevreden halen. Wees gerust elke partij heeft zulke doordewinterde politici!
(ik ben, voor wie het nog niet zou weten, geen SPa-kiezer. Ik ben goedhartig en verdedig al wat in mijn ogen onrecht is, tegen rechts en links ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Misschien is het zelfs stom om over het eender wat hier te zitten zeveren. Veel zal het niet veranderen.
En op zich stoort het mij niet dat Steve eigen volk eerst toepast. Wel het feit dat hij het blok die slogan verwijt maar het zelfs in de praktijk brengt. Net zoals de Mechelse SPA Afdeling doet. Maar dan moet de SPA niet hypochriet doen en er gewoon openlijk voor uit komen. En wat mij wel stoort is dat sommigen hier fel van leer trekken tegen het VB wegens de slogan 'eigen volk eerst' maar dan hier te laf zijn om toe te geven dat alle partijen eigenlijk hetzelfde doen maar dan zonder die slogan te gebruiken. Het is die lafheid die ik wou uittesten met dit forum en ik mag zeggen dat ik daar wel in geslaagd ben aangezien niemand van de mensen die hier zo tekeer gaan tegen het Vlaams Blok veel gezegd heeft. En als ze al iets gezegd hebben was het totaal naast de kwestie.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Misschien is lafheid niet het juite woord.
Dubbelzinnigheid en hypochriet is misschien een betere omschrijving. ![]() Of meten met twee maten en gewichten ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feit is dat de SP-achterban NIETS gevraagd werd.
En dan anderen maar beschuldigen van ondemocratische partijstructuren.
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
A en B naar keuze in te vullen want dit geldt voor alle partijen!! Geen enkele partij steekt anders in elkaar dan de andere. Het enige verschil tussen de partijen zijn hun standpunten en dat moet iedereen nu eindelijk maar eens inzien !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat het misschien wel nuttig is om te kijken hoe het Vlaams Blok het tot dusver in de stad van de Maneblussers ervan bracht, een onthullende soap! Hiervoor moeten we teruggaan september/oktober 2000, toen de VB-fractie na wekenlange ruzies als een zeepbel uit elkaar barstte. Het Mechelse Vlaams Blok verliest na het schandaal rond het misbruik van stadsgelden andermaal een nieuw gemeenteraadslid. Gunter Cauwenberghs lichtte tijdens de gemeenteraad zijn ontslag toe. "Dit bedrog met de fractiegelden is de druppel. De twee Mechelse Blok-leiders maken iedereen monddood." De soap rond het Mechelse Vlaams Blok leek op het verhaal van de tien kleine negers. Van de negen verkozen gemeenteraadsleden schoten er nog maar nauwelijks vier over. Na Hugo Verstrepen, Geertrui Van Haeverbeke en net ervoor Malou Cabuy en Ward Steffens stapte ook Gunter Cauwenberghs met slaande deuren de zwaargehavende fractie. Cauwenberghs kwam al twee jaar niet meer naar de gemeenteraad uit onvrede met de Vlaams Blok-kopstukken Mark Vermost en Frank Creyelman. [size=5]"Twee dictators die alles en iedereen naar hun hand zetten. Van democratisch vergaderen is geen sprake. Daardoor heeft het Blok de laatste jaren een politiek van weinig daden en dito woorden gevoerd. Het niveau is dat van een groep tooghangers geworden. De partij is in Mechelen compleet ontspoord",[/size] stelt Cauwenberghs vast, die al sinds '79 lid is van het Blok. Cauwenberghs ondernam de voorbije jaren verschillende pogingen om de scheve situatie recht te trekken. "Ik heb zowel Annemans als Dewinter gevraagd om op te treden tegen Creyelman maar zonder resultaat. Dat het Blok nu ook nog geld van de belastingbetaler misbruikt om koelkasten, salons en andere cadeaus voor de eigen kopstukken te kopen, kan voor mij niet meer." Cauwenberghs blijft voorlopig nog lid van het Blok maar roept de Blok-kiezers op om goed na te denken voor ze hun stem uitbrengen. Cauwenberghs, die zelf zelden te zien was op de Mechelse gemeenteraad, was vrij cru over zijn partij: "De bijzonder scherpe ruzies, de lasterpraatjes en de ondemocratische partijvergaderingen, maken behoorlijk politiek werk onmogelijk. Bovendien spitste de partij zich vrijwel uitsluitend toe op thema's als veiligheid en vreemdelingen. Andere beleidsdomeinen leken mijn partijgenoten amper te interesseren.'' Alle verbolgen Blok-raadsleden wijzen haast steevast met een beschuldigende vinger naar lijsttrekker en fractieleider Frank Creyelman. [size=5]"Een dictator die alle macht en aandacht naar zich toe zuigt en bovendien onze onkostenvergoedingen achterhoudt''[/size], fulmineerde Ward Steffens begin deze maand. De man kreeg voor deze uitspraak een brief in de bus van de advocaat van Frank Creyelman. De senator oordeelt dat de ontevreden ex-Blokker zijn politiek en professioneel imago heeft besmeurd en gaf toen zijn advocaat de opdracht om Steffens te dagvaarden voor de burgerlijke rechtbank. Eerder kwam Creyelman in opspraak omdat zijn partij de voorbije twee jaar enkele aparte onkostennota's had ingediend bij het stadsbestuur. Zo beschouwde het Blok een diepvriezer als een noodzakelijke investering om het politiek ambt behoorlijk uit te voeren. Ook het salon van Creyelman, 48.000 frank, werd door Mechelen betaald. bron: De Standaard online http://www.standaard.be/ bron: GvA http://www.gva.be/
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() Oei Piano, zo veralgemenen. Het is niet omdat er schijnbaar 2 Vlaams Blokkers zijn die over de schreef gaan dat alle Vlaams Blokkers over de schreef gaan.
Kijk dat is nu net wat ik hier in dit forum aan het aantonen ben. U doet net hetzelfde als U uw tegenstanders verwijt. Tegenstanders van het Blok zeggen dat het Blok alle vreemdelingen over 1 kam scheert. U scheert alle Vlaams Blokkers anders ook aardig over 1 kam. Gelieve echter een apart forum te willen openen over Vlaams blokkers die het verschil niet goed kennen tussen mijn en dijn. Hier gaat het over de SPA die uit volle borst roept : EIGEN VOLK EERST. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een feitje opkloppen en uitvergroten, dat lukt wel goed hé! Stevaert wil iemand coöpteren van een ANDERE partij, en dat wordt dan EIGEN volk eerst genoemd. Het was bovendien een VROUW, maar Steve is een MAN. Had hij een man gewild, kon hij beschuldigd worden van seksisme? Maar ja, de vrouw woonde in dezelfde provincie *zucht*... en dus is dat meteen 'eigen volk'... Had hij een autochtoon genomen... ook z'n 'eigen volk'? Een vlaming... ook eigen volk? Een belg.... Een europeaan... Jeeminee. Zo kunnen anderen ook beginnen... er is immers een partij die kiest voor eigen secretaresses eerst, eigen minaressen eerst (wat eigenlijk hetzelfde is),... Maar dat zou naast de kwestie zijn ![]() De kern van de zaak is dat er iemand van agalev gecoöpteerd wordt. Moest ik van Stevaert zijn, ik zou nog wat gewacht hebben. Immers, in Waarschoot blijken de tellingen van 18 mei niet te kloppen... Misschien komen er dus nieuwe verkiezingen... En dan zou Agalev wellicht een prima score halen.
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Ieder zijn kern van de zaak.
![]() Tja waarom nam Steve Stunt niemand van Agalev uit de provincie Antwerpen ? Waarom moest die andere gecoopteerde senator (ook een Limburgse - nogmaals eigen volk) na haar benoeming naar Mechelen verhuizen ? Zolang ze maar van de Steve zijn gouw komen is het allemaal in orde blijkbaar. Tja dat kan ik moelijk anders benoemen als ' eigen volk eers' (zonder eind-t als Steve het zegt) Ik heb trouwens ook nooit beweerd dat Steve een sexist zou zijn. Ik heb alleen beweerd dat hij het eigen volk wel heel erg voortrekt. En tja de Mechelse SP-afdeling is gewoon puur eigen volk eerst. De zetel zou en moest naar Mechelen gaan. Puur eigenbelang en egoïsme dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Das dan toch straf dat het Vlaams Blok in Mechelen de GROOTSTE PARTIJ IS (en zal blijven!) met 2 DICTATORS aan de macht!
Dan willen blijkbaar de meeste Mechelaars een dictator aan de macht bij ons... Tja kunt er maar aan uit. En gij vindt dit erg piano? Wa vinde dan van da geld da VDBroucke gebruikt heeft om zich te verwarmen? En da ge dan daarna nog minister kunt worden!!! Das pas schandalig! En ge hebt in ELKE partij wel ne pipo zitten! SPA --> STEVE STUNT SPIRIT---> BERTJE BLIJTER VLD---> RACINGER SOMERS VB---> DEWINTER (ja, ik vindt da ne pipo, geef mij maar Annemans!) AGALEV--> BESTAAT NIE MEER!!(joehoe!!) CVP-->INGE MARMOTTE Dus elk huisje heeft wel zijn problemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |