![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de legerdient worden ingevoerd? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
52 | 48,60% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
54 | 50,47% |
Weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,93% |
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hazo; hoe gaan die dan bijdraaien? Stokslagen? Opsluiten in isoleercellen? Om die boel te laten draaien moeten we al zover gaan dat we mensenrechten gaan schenden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Oh menneke toch, ge moet nie spreken van dingen waarvan ge niks weet. Ik heb in mijne tijd van "den troep" meer op rapport gestaan als iets anders, meer wachten geklopt dan me lief waren, en toch...
...zou ik het direct over doen... Maar ik denk dat gij in heel u (kort) leven nog nooit ene dag hebt moeten werken, en dus vergeef ik u uw dwaze posts Mvg...
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ja,
enkel als het een Vlaams leger is |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Haha, respect voor hogerhand begint in het hoofd! Als je natuurlijk koppig wil blijven dan moet je maar voelen hé! En dan zul je rap inzien dat je maar beter in de pas loopt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Aan uw manier van "spreken" kan ik best wel geloven dat ge gehoorzaam waart...
Ik ken uw type maar al te goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() In het Belgisch leger zijn enkel diegene die iets doen die gestraft worden. Het was dus kwestie om niets te doen. Dan was je de perfecte soldaat. Je moest wel niet overdrijven. Als er gevaar dreigde moest je maken dat je als één van de eerste het hazepad koos. Dit was een goede oefening voor bij een oorlog. De Belgische soldaten zouden dan als eerste gaan vluchten. Op een paar uitslovers na, natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ja maar het ging dus om herinvoeren in de naam van discipline etc...
Dus als het met die intentie heringevoerd word zal het mss andere koek zijn, nietwaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik twijfel nog, mij opa was officier, mijn overgrootvader ook in WOI en mijn vader ging het doen maar werd afgekeurd. Ik wil het weer doen, maar het zal wel 8 maanden tijd vergen. GrtZ, Maximus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Doe het dan. Dat kan nog hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pieke : 7 juli 2005 om 09:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Omdat niemand daar ooit zal opkomen en serieus zal genomen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Inderdaad! Het word alleen een bron van rebbelie. En uiteindelijk zal het bijdragen aan de verrotting van de samenleving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben voorstander van het herinvoeren van de legerdienst.
Voornamelijk om volgende reden Sociaal:. Het leger was zowat de enige plaats waar volwassen mensen met alle lagen van de bevolking 'echt' in contact komen en moeten samenwerken. Na de lagere school heb ik niemand meer wat beter leren kennen die niet op zijn minst een gemiddeld IQ had. Ik ervaar dat ergens wel als een gemis. Ik wil wel zoals mosaurus enkel een vlaams leger. Het belgische leger is een grap en compleet gecorrumpeerd door politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Opvoeding gebeurt op jonge leeftijd, als de maatschappij nog aan opvoeding moet beginnen met mensen van +- 20 jaar dan zijn ze totaal verkeerd bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ook niet, maar voor sommige zou het wel kunnen helpen, ... In plaats van straatboefjes in handen te geven van onozele maatschappelijk assistenten Zouden ze die beter een paar manden laten meetrainen met de Para's of een paar maand op zee steken in de Marine, (maar dan echt op zee en nie in het dok in Zeebrugge natuurlijk... ) Een dagje seasurvival, daarna een trektoch van 20 km met ne rugzak gevuld met kasseistenen, zal hun willeke wel breken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ge zijt er wel mans van geworden Piano, en ge zult er toch wel enige waarden mee ontdekt hebben, leren samenwerken enz... colegialiteit ... En leren drinken ! ![]() Nu ik had sjans in de hogeschool hebben we dat ook allemaal ontdekt, wij waren met een klein groepke avonturiers, die ook vanalles zelf organiseerden buiten 't school, en we hebben daar ook flink wat afgezopen. Maar niet iedereen heeft die kans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Fout, als ge zogenaamde "criminelen" leert gehoorzamen hebben die altijd een leiding nodig, nul de botten zelfstandigheid dus. Zoals een verslaving eigenlijk.
Maar dat is ook de truk van een overheid die zo'n legerdiensten invoert: er voor zorgen dat er een leiding NODIG is. |
![]() |
![]() |