Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de legerdient worden ingevoerd?
Ja 52 48,60%
Nee 54 50,47%
Weet het niet. 1 0,93%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2005, 09:06   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Hazo; hoe gaan die dan bijdraaien? Stokslagen? Opsluiten in isoleercellen? Om die boel te laten draaien moeten we al zover gaan dat we mensenrechten gaan schenden....
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:10   #22
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Oh menneke toch, ge moet nie spreken van dingen waarvan ge niks weet. Ik heb in mijne tijd van "den troep" meer op rapport gestaan als iets anders, meer wachten geklopt dan me lief waren, en toch...
...zou ik het direct over doen...

Maar ik denk dat gij in heel u (kort) leven nog nooit ene dag hebt moeten werken, en dus vergeef ik u uw dwaze posts

Mvg...
Oud 7 juli 2005, 09:11   #23
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Ja,

enkel als het een Vlaams leger is
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:12   #24
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Haha, respect voor hogerhand begint in het hoofd! Als je natuurlijk koppig wil blijven dan moet je maar voelen hé! En dan zul je rap inzien dat je maar beter in de pas loopt!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:13   #25
Bhairav

Standaard

Aan uw manier van "spreken" kan ik best wel geloven dat ge gehoorzaam waart...
Ik ken uw type maar al te goed.
Oud 7 juli 2005, 09:14   #26
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Haha, respect voor hogerhand begint in het hoofd! Als je natuurlijk koppig wil blijven dan moet je maar voelen hé! En dan zul je rap inzien dat je maar beter in de pas loopt!
Oud 7 juli 2005, 09:18   #27
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

In het Belgisch leger zijn enkel diegene die iets doen die gestraft worden. Het was dus kwestie om niets te doen. Dan was je de perfecte soldaat. Je moest wel niet overdrijven. Als er gevaar dreigde moest je maken dat je als één van de eerste het hazepad koos. Dit was een goede oefening voor bij een oorlog. De Belgische soldaten zouden dan als eerste gaan vluchten. Op een paar uitslovers na, natuurlijk.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:19   #28
Bhairav

Standaard

Ja maar het ging dus om herinvoeren in de naam van discipline etc...
Dus als het met die intentie heringevoerd word zal het mss andere koek zijn, nietwaar?
Oud 7 juli 2005, 09:20   #29
MaximusC
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
De maatschappij verloederd.
Er is steeds meer criminaliteit.
Geen respect en discpline meer.
Egoïsme en banaal materialisme.
Straatboefjes en pestkoppen.

Zouden we niet beter de legerdienst opnieuw invoeren?
Ja! Legerdienst moet weer ingevoerd worden! Als ik nu rond me kijk naar mijn leeftijdsgenoten 16/17 jaar zo, die zie ik hier en daar nog resten van karakter, restjes van wat bij hun voorouders nog disciplilne was. Ik zou niet weten wat slecht kan zijn aan dat weer invoeren behalve dat het geld zal kosten en dat je iets van een 8 maanden verliest.

Ik twijfel nog, mij opa was officier, mijn overgrootvader ook in WOI en mijn vader ging het doen maar werd afgekeurd. Ik wil het weer doen, maar het zal wel 8 maanden tijd vergen.

GrtZ,
Maximus
MaximusC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:20   #30
Bhairav

Standaard

Doe het dan. Dat kan nog hoor...
Oud 7 juli 2005, 09:22   #31
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaximusC
Ja! Legerdienst moet weer ingevoerd worden! Als ik nu rond me kijk naar mijn leeftijdsgenoten 16/17 jaar zo, die zie ik hier en daar nog resten van karakter, restjes van wat bij hun voorouders nog disciplilne was. Ik zou niet weten wat slecht kan zijn aan dat weer invoeren behalve dat het geld zal kosten en dat je iets van een 8 maanden verliest.

Ik twijfel nog, mij opa was officier, mijn overgrootvader ook in WOI en mijn vader ging het doen maar werd afgekeurd. Ik wil het weer doen, maar het zal wel 8 maanden tijd vergen.

GrtZ,
Maximus
En terug 70 BEF per dag betaald worden ? Moderne slavernij is dit. Mensen die nooit iets misdaan hebben, straffen.
Oud 7 juli 2005, 09:23   #32
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De legerdienst die de laatste jaren bestond was totaal nutteloos. Leren het land verdedigen was er niet meer bij : het enige wat je er leerde was je schoenen poetsen, achter je kast kuisen (ervoor was niet belangrijk), drinken, roken, vooral niet sporten, en de tijd aftellen.
waaarom zou je dat dan niet combineren met een opleiding, om alzo laaggeschoolden toch nog aan een diploma te helpen, en misschien een aantal knelpuntberoepen te voorzien van arbeidskrachten?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pieke on 07-07-2005 at 10:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De legerdienst die de laatste jaren bestond was totaal nutteloos. Leren het land verdedigen was er niet meer bij : het enige wat je er leerde was je schoenen poetsen, achter je kast kuisen (ervoor was niet belangrijk), drinken, roken, vooral niet sporten, en de tijd aftellen.
waaarom zou je dat dan niet combineren met een opleiding, om alzo laaggeschoolden toch nog aan een diploma te helpen, en misschien een aantal knelpuntberoepen te voorzien van arbeidskrachten?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
waaarom zou je dat dan niet combineren met een opleiding, om alzo laaggeschoolden toch nog aan een diploma te helpen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pieke : 7 juli 2005 om 09:24.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:25   #33
Bhairav

Standaard

Omdat niemand daar ooit zal opkomen en serieus zal genomen worden.
Oud 7 juli 2005, 09:26   #34
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Je beweert dus dat je niet zou zwichten?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:27   #35
Bhairav

Standaard

Inderdaad! Het word alleen een bron van rebbelie. En uiteindelijk zal het bijdragen aan de verrotting van de samenleving.
Oud 7 juli 2005, 09:28   #36
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik ben voorstander van het herinvoeren van de legerdienst.

Voornamelijk om volgende reden

Sociaal:. Het leger was zowat de enige plaats waar volwassen mensen met alle lagen van de bevolking 'echt' in contact komen en moeten samenwerken.

Na de lagere school heb ik niemand meer wat beter leren kennen die niet op zijn minst een gemiddeld IQ had. Ik ervaar dat ergens wel als een gemis.

Ik wil wel zoals mosaurus enkel een vlaams leger. Het belgische leger is een grap en compleet gecorrumpeerd door politici.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:30   #37
Geertje

Standaard

Opvoeding gebeurt op jonge leeftijd, als de maatschappij nog aan opvoeding moet beginnen met mensen van +- 20 jaar dan zijn ze totaal verkeerd bezig.
Oud 7 juli 2005, 09:32   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Ik ben geen crimineel en geen straatboefje,
en ik heb nooit mijn legerdienst gedaan.
Waarom zou ik dan een jaar van mijn leven moeten weggooien omdat dat anderen op het rechte pad zou kunnen helpen(En een crimineel blijft een crimineel dienstplicht of geen dienstplicht)

Ik ook niet, maar voor sommige zou het wel kunnen helpen, ...

In plaats van straatboefjes in handen te geven van onozele maatschappelijk assistenten Zouden ze die beter een paar manden laten meetrainen met de Para's of een paar maand op zee steken in de Marine, (maar dan echt op zee en nie in het dok in Zeebrugge natuurlijk... )

Een dagje seasurvival, daarna een trektoch van 20 km met ne rugzak gevuld met kasseistenen, zal hun willeke wel breken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:34   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Tjah, dat heb je met die Eigen Volk Eerst-mentaliteit. Daardoor stigmatiseer je een belangrijk deel van de bevolking. Vervang dat al eens door 'Iedereen Eerst' en wacht dan af wat er gebeurt. Naast iedereen een politieagent plaatsen vind ik niet zo'n goed idee.

Ik heb legerdienst gedaan, 3 maanden in België en 9 maanden gelegerd in Duitsland. Toch ben ik voor het VeeBee ook geen goede Vlaming. Je merkt het al: je kan er niet alle problemen mee oplossen in deze maatschappij.

Maar ge zijt er wel mans van geworden Piano, en ge zult er toch wel enige waarden mee ontdekt hebben, leren samenwerken enz... colegialiteit ...

En leren drinken !

Nu ik had sjans in de hogeschool hebben we dat ook allemaal ontdekt, wij waren met een klein groepke avonturiers, die ook vanalles zelf organiseerden buiten 't school, en we hebben daar ook flink wat afgezopen.

Maar niet iedereen heeft die kans.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2005, 09:34   #40
Bhairav

Standaard

Fout, als ge zogenaamde "criminelen" leert gehoorzamen hebben die altijd een leiding nodig, nul de botten zelfstandigheid dus. Zoals een verslaving eigenlijk.
Maar dat is ook de truk van een overheid die zo'n legerdiensten invoert: er voor zorgen dat er een leiding NODIG is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be