![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Een echt grote overmaat zou ik dat niet noemen ... |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lokaal Raadslid
|
Hang aan die windmolens gewoon waarschuwingsborden, een verwittigde vogel...
Er wordt nu te veel op mijn auto gescheten, laat hier maar een paar windmolens bouwen... Neen, serieus, ik denk ook niet dat die 50.000 vogels nu echt zoveel zijn... Hoe spijtig dat het voor die beestjes ook is, ik lig er niet wakker van, ook niet als er een vogel tegen mijn voorruit smakt. Als ik daarentegen lees dat windmolens bij het vervaardigen milieuvervuilend zijn tot en met, dan stel ik me daar eerder vragen bij dan bij die vogels. En ook blijken ze nog relatief veel geluid te maken. (ik lees dat ze op 250m van woongebieden zouden moeten staan.)
|
|
|
#24 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als er nog een voorraad is voor 280 jaar, dan betekent dit een ongebruikte voorraad van 180 jaar.. Het steekt dus niet op 100 jaar. In chemie spreekt men dan van overmaat. Overmaat als "Onuitputtelijke bron" bestaat niet. Jaja, zelfs wind is dat in praktijk niet
|
|
|
|
#25 | |
|
|
Citaat:
Geef mij maar het gefluit van een mus, of zelfs het gekrijs van een meeuw, dan de windslag van die molens
|
|
|
|
#26 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Ik hoor ook graag de vogeltjes fluiten wanneer ik in mijn tuin zit met een lekker biertje
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
windschermen voorzetten ... |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wantrouw artikelen en meningen waar over een bepaalde zaak werkelijk alles en nog wat gebrandmerkt wordt als slecht en als gemeen.
Heeft iemand al foto's gezien van bergen vogellijken onder zo'n molens ????? Ik heb die al wel gezien van olievervuiling op zee. Die molens zijn niet rendabel. Met wiens centen zijn ze gezet ? Niet met de jouwe, dus als ze failliet gaan ..... Die molens maken teveel lawaai. Ik woon op 75 m vogelvlucht van een redelijk drukke spoorweg .... ik heb daar niet veel last van ... en ... 't is niet mogelijk om dicht bij een station te wonen en tegelijk ver van de sporen ... (maar ik ga toch werken met de auto). 't Schijnt is het lawaai van een autostrade veeel hinderlijker ... en daar sneuvelen ook veel beestjes ... Dedjeu toch, als zo'n molen er eenmaal staat, dan levert hij gratis elektriciteit en zonder ietske vervuiling. Zelfs mocht dat maar elektriciteit zijn voor één huisgezin, 'k zou het al de moeite vinden. En maar zagen ..... over vanalles en nog wat ... dat kunnen ze.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
|
Hoeveel vogels sterven er uit omdat hun habitat, het bos, door zure regen veroorzaakt door de klassieke energiebronnen (verbranden van koolwaterstoffen met allerlei bijkomende stoffen)verdwijnt zou ik niet durven schatten.
Ik denk dat willen we vogels behouden, bossen behouden wij moeten massaaaaal overschakelen op windenergie. Dit een ecologische ramp noemen is wel echt niet ernstig te nemen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 juli 2005 om 11:57. |
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
Kunnen ze er geen netten omheen zetten? (zodat de wind nog doorkan maar de vogels niet meer, en zodat de vogels ook niet gevangen geraken).
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je enkel op basis van Si werkt (hetgeen in se het "goedkoopste" is), heb je een theoretisch (!) maximaal rendement van een kleine 30%. De hoogste haalbare lab-rendementen op Si op dit moment zit tegen de 24%, en dat type cel is op zich al enorm duur om te maken (laat staan dat je het zonder meer in een industriële productieomgeving kan maken; daarvoor is er veel meer precisie nodig dan je nu nodig hebt voor de massa-productie cellen) Als je op basis van multilayers begint, dan kan je hogere rendementen halen (zelfs naar 40% en meer), maar de technieken en de stoffen die je daarvoor nodig hebt, kosten fortuinen. Die zijn enkel betaalbaar in dingen als ruimtevaart en zullen wellicht nooit voor grootvebruik beschikbaar worden... |
|
|
|
|
|
|
#33 | |||
|
Banneling
|
Simpel:
Laat de vogelvangers hun vangnetten rond de windmolens hangen. Je hoeft er alleen een platformpje voor te construeren. Groentje was me al voor...[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 juli 2005 om 14:36. |
|||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Parlementslid
|
Stel jagers op aan de windmolens, dan sterven ze tenminste als martelaren en krijgen ze 70 maagdelijke vogelinnetjes in het walhalla.
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
Dat windmolens geen vogelvrienden zijn weet men allang. Maar omdat de wieken van de moderne windmolen een pak groter zijn dan vroegere modellen, was het niet ondenkbaar dat ze nog veel meer slachtoffers zouden maken. Deze studie heeft uitgewezen dat dit niet het geval is... M.a.w, de grootte van de wieken is geen factor in "gevaarlijkheid voor vogels"
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
En netten of kooien.... Lijkt me eerder sci-fi
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Carbon vezel en epoxy toch.....mr kolen kunnen als vervanging dienen. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
Mmm, gewoon een nieuwe horde in de survival of the fittest voor onze gevederde vriendjes he.
Niets om veel spel van te maken. Vogels die de windmolens leren herkennen en identificeren als bron van gevaar zullen overleven. En de rest? Fricassee. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Provinciaal Statenlid
|
kunnen ze die vogels nie afschieten voor ze tegen die windmolens vliegen?
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|