Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2005, 23:37   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je de persoon zelf niet kan treffen, wat doe je dan? De personen rondom hem natuurlijk.
Als de bommendrager op voorhand dat weet zal hij wel twee keer nadenken.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 00:08   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De naam van die criminele organisatie is bekend en de stichter ook. De militaire vleugel van deze organisatie wordt tegenwoordig Al Qaeda genoemd.

Er zijn echter nog te weinig aanslagen gebeurd om die zeer machtige organisatie aan te pakken. Er zijn namelijk geen echte hoofdverantwoordelijken. Iedereen in de organisatie is in meerdere of mindere mate medeschuldig aan de terreur.

Maar het zou een goed begin zijn om die organisatie in Europa officieel te verbieden.
Ik denk niet dat je Al Qaeda nog als een organisatie kunt zien.
Hoogstens als een verzamelnaam die wij gebruiken voor kleine groepkes losgeslane gekken.

Aan terrorisme kun je nie veel doen vrees ik, hoogstens een zo goed mogelijk preventiebeleid voeren, en hopen dat de landen van waaruit ze komen, mee willen werken.
Oud 18 juli 2005, 00:10   #23
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Als je de persoon zelf niet kan treffen, wat doe je dan? De personen rondom hem natuurlijk.
Dat ben ik nie zo zeker.
't lijkt me trouwens een slecht idee om onschuldigen te gaan straffen voor de daden van schuldigen. Is wat strijdig met de 'westerse waarden'. Lijkt nogal op terrorisme. Terrorisme proberen bestrijden met terrorisme, lijkt me een enorm slecht idee.
Oud 18 juli 2005, 00:27   #24
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
In Palestina bulldozeren de Israeli's dan het huis van de familie. Tijd om je spullen naar buiten te brengen krijg je niet. Als je blijft zitten, dan heb je dikke pech.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 01:30   #25
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
In Palestina bulldozeren de Israeli's dan het huis van de familie. Tijd om je spullen naar buiten te brengen krijg je niet. Als je blijft zitten, dan heb je dikke pech.
En terecht. Die onschuldige mensen hadden die tijd ook niet en hadden ook pech dat ze daar liepen toen meneer zijn bom liet ontploffen. Mislukte zelfmoordaanslagen vind ik zo zielig dat ik ze grappig vind Er zijn dan toch geen onschuldige mensen dood en der is weer ne terrorist minder
Oud 18 juli 2005, 07:20   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
En terecht. Die onschuldige mensen hadden die tijd ook niet en hadden ook pech dat ze daar liepen toen meneer zijn bom liet ontploffen. Mislukte zelfmoordaanslagen vind ik zo zielig dat ik ze grappig vind Er zijn dan toch geen onschuldige mensen dood en der is weer ne terrorist minder
Jeej. Nog zo enen die vind dat geweld op onschuldigen moet beantwoord worden met geweld op onschuldigen.

Het Westen heeft al serieus wat aangericht in Irak. Ik veronderstel dat je het dus nie meer dan normaal vind dat dit vergeld wordt door hier een aantal treinstations op te blazen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Nynorsk on 18-07-2005 at 08:21
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Jeej. Nog zo enen die vind dat geweld op onschuldigen moet beantwoord worden met geweld op onschuldigen.

Het Westen heeft al serieus wat aangericht in Irak. Ik veronderstel dat je het dus nie meer dan normaal vind dat dit vergeld wordt door hier een aantal treinstations op te blazen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Het Westen heeft al serieus wat aangericht in Irak. Ik veronderstel dat je het dus nie meer dan normaal vind dat it vergeld wordt door hier een aantal treinstations op te blazen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 18 juli 2005 om 07:21.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 09:13   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
Als ze dood zijn, hun resten begraven in varkenshuid.
Dit kan inderdaad een oplossing zijn. De zelfmoordterroristen zijn gehersenspoeld door de laffe leiders van islamistische organisaties, en ze denken dat ze met hun daad naar de hemel gaan.

Verder wordt hen ook beloofd dat hun familieleden geld krijgen voor een beter leven op aarde.

De oplossing is dus een strafmaat al volgt : een zelfmoordterrorist wordt zowiezo bergaven in varkenshuid ( waardoor ze volgens hun eigen geloof absoluut niet in de hemel geraken ), en de familie alles afpakken, ook gelden die ze zouden krijgen van buitenstaanders.

Als dat bekend is, dan zullen de laffe moslimleiders moeten zoeken naarnieuwe verhalen om de verwarde jongemensen te brainwashen.

Israel had plannen om zo'n wet in te voeren, maar dat wordt in het Parlement tegengehouden door de imbecielen van extreem links, een beetje wat wij hier hebben met de Groenen.
Oud 18 juli 2005, 09:21   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Dat ben ik nie zo zeker.
't lijkt me trouwens een slecht idee om onschuldigen te gaan straffen voor de daden van schuldigen. Is wat strijdig met de 'westerse waarden'. Lijkt nogal op terrorisme. Terrorisme proberen bestrijden met terrorisme, lijkt me een enorm slecht idee.
Ik kan me enkel maar inbeelden dat als je zelf verantwoordelijk bent voor je naasten extra de kat uit de boom zult kijken.
Wat is het alternatief naast preventie en de gebruikte middelen die schijnen te falen?
Nog wat praten eerst, een dagvaarding sturen aan de ontplofte ledematen?
Het is toch zo dat de wereldvrede op gang is gekomen door elkander wederzijds te bedreigen met een vergelding?
Het is een spijtige zaak maar men kan zich troosten dat het enkel zou gebeuren als antwoord, en zonder enige reactie van hun moet je ook geen antwoord geven. Enkel de bommenlegger is verantwoordelijk voor zijn eigen nageslacht en omgeving!
Oud 18 juli 2005, 11:43   #29
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

terroristen straffen?
LOL, waarom trouwens, wat maakt je een terrorist? Als je een terrorist bent, ben je meestal al dood, voor dat je iets gedaan hebt kan niemand je een terrorist noemen... en als je een aanslag hebt gepleegd ben je meestal zelf opgeblazen...
Het maakt totaal niet uit of je die mensen straft/niet straft, je moet gewoon de voedingsbodem van het terrorisme tegengaan... als je zo'n mensen openlijk gaat straffen/vernederen krijg je alleen meer wraakacties...
Stel jezelf de vraag, wat wil ik nu? Geen aanslagen meer of oorlog? Ik denk dat eerste, zolang men hierop reageert als de VS zal men alleen maar meer miserie krijgen, sinds de Irak-oorlog is het alleen maar verergert... straffen bied geen oplossing... er zijn genoeg gematigde mensen in het midden-oosten, andere moslim-landen, wij geven die extremisten gewoon een te groot draagvlak, zij worden nu fel gesteund door de gewone bevolking, precies door de wreedheden die Westerse trioepen aanrivhten in het Midden Oosten...
Oud 18 juli 2005, 11:53   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is maar hoelang je er tegenaan wenst te kijken. Wens je er 100 jaar over te praten en af te wachten of geef je ze de boodschap mee dat wanneer ze iets opblazen er slachtoffers zullen vallen bij hun dierbaren?
Met die boodschap in je hoofd zal je wel opletten zeker?
Oud 18 juli 2005, 11:58   #31
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Israel had plannen om zo'n wet in te voeren, maar dat wordt in het Parlement tegengehouden door de imbecielen van extreem links, een beetje wat wij hier hebben met de Groenen.

Correctie : Israel had het al ooit gedaan in de jaren 50', en in die periode waren er bijna geen aanslagen!

Maar zo een voorstel door de parlament duwen lijkt mij spijtig genoeg, onmogelijk... Ik zie al die groene debielen zagen over 'recht om begraven te worden.
Ze vergeten een ding : terroristen zijn geen mensen en hebben daarom geen rechten buiten 1 recht = een kogel in het achterhoofd.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 12:20   #32
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Ik denk niet dat je Al Qaeda nog als een organisatie kunt zien.
Hoogstens als een verzamelnaam die wij gebruiken voor kleine groepkes losgeslane gekken.

Aan terrorisme kun je nie veel doen vrees ik, hoogstens een zo goed mogelijk preventiebeleid voeren, en hopen dat de landen van waaruit ze komen, mee willen werken.
Lees nog eens goed ik had het niet over Al Quaeda als organisatie, maar over Al Quaeda als militaire vleugel van een criminele organisatie. Niet hetzelfde.

Of toch?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 12:22   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

Het kan trouwens nog veel erger, dan dat, ... tref ze op relegieus vlak en dat is alleerst nog niet zo moeilijk, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 12:23   #34
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
De islamfundamentalisten eigenen zich 'de enige echte en ware Islam' toe. Wat zij menen te weten, hun interpretatie van de Koran, hun idealen enz enz beschouwen ze als universeel dat niet alleen geldt voor de moslims maar voor iedereen, ook de niet-moslims. Hieruit putten zij de pretentie uit om hun visie aan anderen op te leggen, de gewone moslims EN OOK de niet-moslims. Diegenen die niet akkoord zijn met hun visie, nogmaals, zowel moslims als niet-moslims, onderwerpen ze aan terreur en geweld om hen op het 'rechte pad' te krijgen. Hun ultieme doel is de 'Nation of Islam'. Aan andersdenkenden laten ze geen ruimte open, geen centimeter. Wat zeg ik, geen millimeter!!!

Die mannen denken dus zich te mogen profileren als de voormannen van de 'ware Islam', de door Allah gezonden gezanten om aan alle moslims de 'ware Islam' op te leggen (en plus ook alle niet-moslims in te wijden in hun 'ware Islam'). Zij hebben dus die pretentie om zich gelijk te stellen met dè Islam, wat ergens wel toont dat ze compleet gestoord zijn.

Wat ons toekomt, en zeker ook de moslims, is de pretentie van deze mannen te doorprikken, hun visie te verwerpen: zij mogen niet gelijk gesteld worden met dè Islam.

Maar wat doen vele van ons: we gaan ze juist associeren met de Islam. De religie Islam gaan we reduceren tot die narrow-minded visie van de fundamentalisten en de miljarden moslims gaan we gelijkstellen met die 'enkele mannen' die fundamentalistisch zijn.

In feite dus gaan we net dat doen wat die fundamentalisten willen: dè Islam associeren met hen. Eigenlijk dus het complete geloof toekennen aan hen. Extremistische personen a la Wreker gaan dus, met hun reacties die fundamentalisten in hun geloof gelijk stellen, bevestigen dus!

In plaats van dus die fundamentalisten te doorzien en ze te verwerpen, gaan onze eigen extremisten met hun ondoordachte reacties en geloof net het tegenovergestelde doen: de fundamentalisten gelijk geven.

Bedankt Wreker!!!
Bedankt om dit topic weer onder de aandacht van de forumleden te brengen, styllo.
Oud 18 juli 2005, 12:25   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
terroristen straffen?
LOL, waarom trouwens, wat maakt je een terrorist? Als je een terrorist bent, ben je meestal al dood, voor dat je iets gedaan hebt kan niemand je een terrorist noemen... en als je een aanslag hebt gepleegd ben je meestal zelf opgeblazen...
Het maakt totaal niet uit of je die mensen straft/niet straft, je moet gewoon de voedingsbodem van het terrorisme tegengaan... als je zo'n mensen openlijk gaat straffen/vernederen krijg je alleen meer wraakacties...
Stel jezelf de vraag, wat wil ik nu? Geen aanslagen meer of oorlog? Ik denk dat eerste, zolang men hierop reageert als de VS zal men alleen maar meer miserie krijgen, sinds de Irak-oorlog is het alleen maar verergert... straffen bied geen oplossing... er zijn genoeg gematigde mensen in het midden-oosten, andere moslim-landen, wij geven die extremisten gewoon een te groot draagvlak, zij worden nu fel gesteund door de gewone bevolking, precies door de wreedheden die Westerse trioepen aanrivhten in het Midden Oosten...
Die linkse prietpraat van verkomingsbeleid is al lang weer voorbijgestreefd, ...

De engelsen hebben al een paar keer bewezen dat enkel genadeloze repressie werkt, en dus moeten we ook eens tonen, dat we genadeloze bloeddorstige westerse ongelovige honden zijn. De schets die ze van ons maken eens laten zien dat het ook werkelijk zoo kan zijn.

Hen eens laten zien hoe gevaarllijk we wel nie zijn als we onze tanden echt eens laten zien.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 12:28   #36
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Voor elke dode niet-moslim van een terreuraanslag in Europa: 1 moskee tegen de grond.

Hoeveel zijn dat er als we dit principe met terugwerkende kracht zouden toepassen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Wreker on 18-07-2005 at 13:29
Reason:

Voor elke dode niet-moslim van een terreuraanslag in Europa: 1 moskee tegen de grond.

Hoeveel zijn dat er als we dit principe met terugwerkende kracht zouden toepassen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Wreker : 18 juli 2005 om 12:29.
Oud 18 juli 2005, 12:33   #37
Confucius
Gouverneur

Standaard

Een arabisch spreekwoord zegt: "Bijt niet in de hand die je voedt." "Nieuwe Belgen" die zich inlaten met criminaliteit of zich niet wensen aan te passen aan de hier geldende zeden moeten we na het uitzitten van hun straf het land uit zetten. En met criminaliteit bedoel ik niet inbreuken op de verkeerswetgeving, waarop abnormaal hoge straffen staan.
Oud 18 juli 2005, 12:40   #38
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De oplossing is dus een strafmaat al volgt : een zelfmoordterrorist wordt zowiezo bergaven in varkenshuid ( waardoor ze volgens hun eigen geloof absoluut niet in de hemel geraken )
Geloof je nu echt dat zulke hokus-pokus gaat helpen?

Het woord 'varken' komt zelf niet voor in de koran.

Het is voldoende dat 1 imam verklaart dat het niet de fout van de moslim is als hij door goddenlozen wordt begraven in varkenshuid, en dat de genade van Allah eindeloos is. En daar gaat uw truukje.

Trouwens, voor de joden is een varken ook onrein. Als de moslims zouden beginnen met joden te begraven in varkenshuid, wat zou je dan zeggen?

Oud 18 juli 2005, 12:41   #39
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

Hoeveel zijn dat er als we dit principe met terugwerkende kracht zouden toepassen?
Bestaat er niet zoiets als een "body-count" van de niet-islamitsche slachtoffers van anti-Europees moslimgeweld?

Is er iemand die onze martelaren -hun naam zij voor eeuwig geprezen- telt?
Oud 18 juli 2005, 13:57   #40
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Die linkse prietpraat van verkomingsbeleid is al lang weer voorbijgestreefd, ...

De engelsen hebben al een paar keer bewezen dat enkel genadeloze repressie werkt, en dus moeten we ook eens tonen, dat we genadeloze bloeddorstige westerse ongelovige honden zijn. De schets die ze van ons maken eens laten zien dat het ook werkelijk zoo kan zijn.

Hen eens laten zien hoe gevaarllijk we wel nie zijn als we onze tanden echt eens laten zien.
Linkse prietpraat? Ik ize wat ik zie, repressie helpt niet hé, die aanslagen blijven toch gebeuren... of heb ik het mis??? New York, London, Madrid,... dat ga je echt niet stoppen door ginder wat te patrouilleren ....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be