Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2005, 10:36   #21
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het belangrijkste is eigenlijk dat je het internet zelf stukken vooruit helpt door deze browser te gebruiken (alhoewel je dat zelf niet merkt). Websites worden gemaakt volgens standaarden, maar als een browser die standaarden slecht ondersteunt of helemaal niet hebben webdesigners minder mogelijkheden en moeten stukken meer werk verrichten door websites te testen op browser bugs.
Firefox is een browser die de web standaarden zeer goed ondersteunt, internet explorer niet. Dus als je Firefox gebruikt maak je het leven van veel webdesigners stukken gemakkelijker.

Als iedereen dat nu eens zou doen wordt ik belgicist.
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 15:12   #22
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Wat is het nut van de google toolbar onder firefox? Neemt gewoon extra plaats in. Zoeken met google kan je zo ook al.

Kortom: ik snap niet waarom mensen dit installeren.
Mee eens.
Popupblocker van Google is niet nodig, omdat dit zit ingebouwd in Firefox.
Ratingsystem? Da's misschien interessant.
Verder zou ik zo ook geen functies weten die het verdwijnen van beeldschermruimte rechtvaardigen..
Oud 13 augustus 2005, 15:20   #23
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Mee eens.
Popupblocker van Google is niet nodig, omdat dit zit ingebouwd in Firefox.
Ratingsystem? Da's misschien interessant.
Verder zou ik zo ook geen functies weten die het verdwijnen van beeldschermruimte rechtvaardigen..
ik heb eergisteren pc geformateerd en heb dan ook googlebar niet meer geinstalleerd
Oud 15 augustus 2005, 10:35   #24
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
inderdaad.
En MS's aandeel slinkt zienderogen..
Kun je daar statistieken van laten zien? Ik merk ook dat meer en meer mensen FireFox gebruiken, maar ik zou eens willen weten hoe groot die impact nu in het algemeen is.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 10:42   #25
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Firefox is mijn standaardbrowser. Grootste voordeel zijn die popups die grotendeels verdwijnen. Maar dit kan voor sommige websites ook een nadeel zijn. Dit kun je dan weer instellen om bij bepaalde websites wél popups te aanvaarden, zoals op dit forum de popup die je krijgt bij een pm.
Ofwel hou je Internet Explorer voor dergelijke zaken, zoals ik.

Nog een voordeel, al lijkt het wat klein, maar toch wel handig: selecteren in de url-bar is makkelijker. Handig om een andere website in te typen.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 10:47   #26
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Kun je daar statistieken van laten zien? Ik merk ook dat meer en meer mensen FireFox gebruiken, maar ik zou eens willen weten hoe groot die impact nu in het algemeen is.
Ik weet niet meteen waar er statistieken te vinden zijn. Maar ik heb al vaak gelezen dat het aandeel van Firefox momenteel rond de 10% ligt, en stijging van bijna 5% de voorbije 1.5 jaar. IE6 heeft een aandeel van ongeveer 80%, IE5 een goeie 5% en die andere 5% is voor Opera (1-2%), Konqueror, Safari, enz.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 11:17   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Firefox is goed, Firefox is veilig, Firefox is gratis, Firefox is het Walhalla.

Tot Microsoft over afzienbare tijd komt met IE7, die ze, naar analogie met Firefox, gaan uitrusten met tabbladen en ander nuttigs. Nog even zorgen dat die IE7 behoorlijk geïntegreerd raakt met Windows (om de Firefoxen het zo moeilijk mogelijk te maken) en het Firefox-aandeel zal zienderogen dalen.

Zo lossen ze zulke probleempjes altijd op bij Micros(ch)oft.
Oud 15 augustus 2005, 11:19   #28
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Dit noemen ze nu concurrentie. En dat komt ons alleen ten goede, als twee bedrijven elkaar de loef afsteken door telkens net weer iets beter te willen zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Nick6502 on 15-08-2005 at 12:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dit noemen ze nu concurrentie. En dat komt ons alleen ten goede, als twee bedrijven elkaar de loef afsteken door telkens net weer iets beter te willen zijn.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dit noemen ze nu concurrentie. En dat komt alleen ons ten goede, als twee bedrijven elkaar de loef afsteken door telkens net weer iets beter te willen zijn.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Nick_ : 15 augustus 2005 om 11:19.
Oud 15 augustus 2005, 11:35   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502
Dit noemen ze nu concurrentie. En dat komt ons alleen ten goede, als twee bedrijven elkaar de loef afsteken door telkens net weer iets beter te willen zijn.
Das idd concurrentie en dat klaag ik ook niet aan. Ik schets enkel maar een te verwachtten toekomstbeeld.
Het feit dat ik Micros(ch)oft zo noemde deed u misschien denken dat dat een kritiek was op de ontwikkeling van IE7. Dat is echter niet zo. Het is een kritiek op Microsoft in het algemeen over het feit dat zij;
1) een zo-goed-als monopolie-positie op de markt hebben en dat ook zo goed mogelijk in stand willen houden.
2) voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor veel virussen en ander onheil. Niet dat zij die virussen schrijven maar omdat zij een OS maken dat wel zeer kwetsbaar is voor dergelijke dingen.
3) er niet in slagen een OS op de markt te brengen dat gedurende een langere tijd kan draaien zonder patches, updates en ServicePacks. Op mijn Pc staan voor ongeveer 1.5Gb van dergelijke dingen.
4) veel te vroeg stoppen met de ondersteuning voor oude OS'en.
5) met hun steeds veeleisendere OS'en de consument noodzaken tot het aanschaffen van een nieuwe pc. Niet dat die consument die nieuwe pc nodig heeft, het is enkel om Windows te kunnen draaien. En overschakelen naar een recentere Windows-versie moet je na verloop van tijd toch omdat de ondersteuning voor de oudere versie stopgezet wordt.
6) alle middelen inzetten om een OS als Linux te boycotten. Gelukkig lukt dat niet altijd en zo slaagt Linux erin om (althans op de server-markt) een behoorlijk aandeel te houden.

En zo kan ik nog wel even doorgaan maar waarschijnlijk is er nu al niemand meer aan't lezen...
Oud 15 augustus 2005, 11:51   #30
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit noemen ze nu concurrentie. En dat komt ons alleen ten goede, als twee bedrijven elkaar de loef afsteken door telkens net weer iets beter te willen zijn.
Citaat:
. Nog even zorgen dat die IE7 behoorlijk geïntegreerd raakt met Windows (om de Firefoxen het zo moeilijk mogelijk te maken) en het Firefox-aandeel zal zienderogen dalen.
Dat laatste noem ik geen concurrentie, maar slinksheid. En dat is wat me altijd zo stoort aan MS.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 12:44   #31
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat laatste noem ik geen concurrentie, maar slinksheid. En dat is wat me altijd zo stoort aan MS.
Ik vind het zelfs (en samen met mij ook enkele officiële instanties, zie de 'uitgeklede' Windows-versie zonder MediaPlayer. Iemand die al gezien? Laat staan gekocht?) meer dan slinksheid. Vandaar;
Citaat:
1) een zo-goed-als monopolie-positie op de markt hebben en dat ook zo goed mogelijk in stand willen houden.
Bovendien vergat ik boven nog een heel belangrijke reden waarom ik Microsoft bekritiseer.
Zij leveren een closed-source-produkt. M.a.w. je kan niet aan de broncode. Je kan er niks aan veranderen, je kan ook niet kijken wat er zoal onder de motorkap van dergelijke software gebeurd.
Rekening houdend met het feit dat de overgrote meerderheid van de pc wereldwijd op Windows draaien is dat vrij creepy.
Waar staan zoal Windows-computers?
Staatsveiligheid? Banken? Verzekeringen? Rechtbanken? Stemlokalen? Particulieren? Multinationals? Terroristen? Regeringsleiders? Echelon?.....
En wat doen al die pc's? Nobody (but Bill Gates) knows!
Is Bill Gates ondertussen machtiger dan bv. Bush (die waarschijnlijk ook wel ergens één of andere Windows-pc heeft draaien?)
Oud 15 augustus 2005, 12:47   #32
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Bill Gates ondertussen machtiger dan bv. Bush (die waarschijnlijk ook wel ergens één of andere Windows-pc heeft draaien?)
Bush kan amper lezen, laat staan met een pc werken.
Oud 15 augustus 2005, 13:26   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bush kan amper lezen, laat staan met een pc werken.
Dat maakt het alleen nog meer creepy (creepyer?).
Hoeveel 'foutrapporten' gaan er per dag buiten op het Oval Office?
En hoewel dat waarschijnlijk nog wel meevalt; hoeveel foutrapporten krijgt Microsoft per dag binnen? Foutrapporten die overigens vaak vergezeld worden door (gedeeltes uit) allerlei Word-, Excel-, E-mail-files (Wat Microsoft een tijd terug heeft toegegeven.). Foutrapporten die, nadat je één keer op 'dit bericht niet meer weergeven' geklikt hebt, zowiezo verstuurd worden.
Leuke database moeten ze daar ondertussen hebben bij Microsoft.
Niet moeilijk dat ze tegenwoordig flink investeren in de ontwikkeling van zoekmotors.
Oud 23 augustus 2005, 07:56   #34
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Google verbetert zoekmogelijkheden op desktop
De internetzoekmachine Google lanceerde maandag een nieuw instrument om de internetgebruiker tijdens zijn zoektocht op het web het leven makkelijker te maken. Het gaat concreet om een verticale werkbalk die automatisch op het bureaublad verschijnt en informatie bevat op basis van de surfgewoonten van de gebruiker.

Sneller aan de slag
Naar persoonlijke voorkeur kan de gebruiker daarin nieuws, foto's, weerberichten, e-mail en dergelijke meer laten verschijnen. De werkbalk laat ook toe om files op de eigen pc terug te vinden. Met de zoekfunctie op maat moet de gebruiker sneller aan de slag
kunnen gaan vanop de desktop zonder daarom een browser te openen.

Yahoo! lanceerde My Web
Met het nieuwe product gaat Google de concurrentie aan met Yahoo! , dat in juni het gelijkaardige 'My Web' lanceerde. Tegelijk komt ook Microsoft onder druk te staan, want zoeken naar informatie of programma's op de eigen pc was totnogtoe hoofdzakelijk een Microsoft-aangelegenheid.

Google is in zijn activiteit absolute marktleider en verwerkt zowat 56 procent van alle zoekopdrachten op het wereldwijde web, gevolgd door Yahoo! (26 procent) en MSN van Microsoft (11 procent). (belga)
Oud 23 augustus 2005, 10:31   #35
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij werken ze daar vooral met Apple en Linux(vooral bij het Amerikaanse leger).
Oud 23 augustus 2005, 21:42   #36
Gertj3
Minister

Standaard plakken met firefox

Ik heb wel een klein probleemke als ik een artikel kopier van een andere site en ik wil dit op het forum zetten dan kan ik niet ik zou iets moeten veranderen aan mijn instellingen van mozilla firefox maar ik zou niet weten wat

het rare is dat het bj snelle antwoorden wel luk maar als ik het uigebreide optie wil gebruiken lukt mij dat niet!

aan wat zou dit liggen?
Oud 23 augustus 2005, 23:58   #37
Jeroen

Standaard

Het komt omdat de opmaak van die copy/pastes mee gekopieerd wordt en dat geeft problemen.
Je kunt het voorkomen door die c/p eerst in Kladblok te plakken en ze dan vanuit Kladblok kopiëren naar het forum.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jeroen on 24-08-2005 at 00:59
Reason:

Het komt omdat de opmaak van die copy/pastes mee gekopieerd wordt en dat geeft problemen.
Je kunt het voorkomen door die c/p eerst in Kladblok te plakken en ze dan vanuit Kladblok kopiëren naar het forum.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Eerst plakken in Kladblok en dan vanuit kladblok plakken op het forum. Het komt omdat de opmaak van die copy/pastes mee gekopieerd wordt en dat geeft problemen.[/size]
[/edit]
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 07:08   #38
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Je kunt het voorkomen door die c/p eerst in Kladblok te plakken en ze dan vanuit Kladblok kopiëren naar het forum.
ok danke Jeroen

had ondertussen ook eens geken op de site van mozilla

ctrl+v helpt je ook al veel vooruit
Oud 24 augustus 2005, 20:57   #39
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Volgens mij werken ze daar vooral met Apple en Linux(vooral bij het Amerikaanse leger).
Op het ogenblik dat de Microsoft.com-servers bedreigd worden door een massale aanval (zoals een jaartje terug eens het geval was), schakelt Microsoft over op het serverpark van Akamai.
Diens servers draaien op ......Linux!

Lees hier.
Oud 24 augustus 2005, 21:03   #40
Ambiorix

Standaard

Citaat:
De verdeling van de browsermarkt er volgens NetApplications in juli als volgt uit:
Microsoft Internet Explorer - 87,2%
FireFox - 8,07%
Safari - 2,13 %
Netscape - 1,50%
Opera - 0,49%
Mozilla - 0,52%
Ander - 2,22%
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be