Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2005, 17:14   #21
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Neen, maar in beide gebieden gebeurde wel hetzelfde: gewapende islamieten op Europese bodem die een eigen gebied voor hen opeisen. Dit moest met de hardst mogelijke middelen de kop worden ingedrukt. Maar de yanks en hun NAVO kwamen de islam helpen...
Vergeet je de oorlog Serviërs<-->Kroaten niet in deze toch wat simplistische weergave van een complexe realiteit?
Oud 12 juli 2005, 17:17   #22
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Vergeet je de oorlog Serviërs<-->Kroaten niet in deze toch wat simplistische weergave van een complexe realiteit?
Dat vergeet ik zeker niet, het is juist dat dit gebeurde en dit is dan ook een smet op het Servisch blazoen. De reden is dat de Serviërs het oude Joegoslavië domineerden en het uiteenvallen aanzagen als een verlies van hun macht. oorspronkelijk vochten de Kroaten in Bosnië zelfs een tijdje aan de zijde van de islamieten, tot bleek wat de mekkabidders hun bedoelingen waren. De Kroatische stad Mostar heeft het mogen merken.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 12-07-2005 at 18:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat vergeet ik zeker niet, het is juist dat dit gebeurde en dit is dan ook een smet op het Servisch blazoen. De reden is dat de Serviërs het oude Joegoslavië domineerden en het uiteenvallen aanzagen als een verlies van hun macht. oorspronkelijk vochten de Kroaten in Bosnië zelfs een tijdje aan de zijde van de islamieten, tot bleek wat de mekkabidders hun bedoelingen waren. De Kroatische stad Mostar heeft het mogen merken.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dat vergeet ik zeker niet, het is juist dat dit gebeurde en dit is dan ook een smet op het Servisch blazoen. De reden is dat de Serviërs het oude Joegoslavië domineerden en het uiteenvallen aanzagen als een verlies van hun macht. oorspronkelijk vochten de Kroarten in Bosnië zelfs een tijdje aan de zijde van de islamieten, tot bleek wat de moslims hun bedoelingen waren. De Kroatische stad Mostar heeft het mogen merken.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 12 juli 2005 om 17:17.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 17:17   #23
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Verhalen van de Servische vrouwen zijn schreinend.

Zowat in heel Kosovo werden zowat alle vrouwen, maar vooral tienermeisjes opgepakt en gestoken in verkrachtingskampen, waar de ene albanees van eender welke leeftijd na de andere hun zaad erin mocht lozen, en dit soms dagen lang. Gecombineerd met aframmelingen en intimidaties. (En weet je wat het schreinende is van allemaal? Dit gebeurde al VOORDAT de oorlog was uitgebroken? En dan is men verbaasd dat de serviers zo'n haat hadden voor albanezen.)

Eens ze zwanger waren waren de mishandelingen dan wel gedaan, en de verkrachtingen niet meer zo veelvuldig, maar werd men maandelang opgesloten totdat het toekomstige kindje geboren werd. Immers, Albanezen denken dat het kind van een albanese man, ook een moslim zal zijn. Hierna begon de hel terug opnieuw, werd het meisje/vrouw terug geplaatst in de verkrachtingskampen.

Dit is allemaal gedocumenteerd geweest door de VN-blauwhelmen, en men deed er niets aan om het te stoppen. Immers, de vijand was niet de Albanezen, maar de Serviers.
Wie durft er hier op reageren?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 17:18   #24
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens waren de Serviërs veel beter gewapend dan de Kroaten en de "moslims" en hadden moslims en Kroaten een (fragiel) samenwerkingsverband. Maar ik weet niet of het zinnig is te discussiëren met iemand die tot misdaden tegen de mensheid oproept.
Oud 12 juli 2005, 17:22   #25
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Wie durft er hier op reageren?
Ten eerste is deze post totaal off-topic: het gaat hier niet over Kosovo. Ten tweede is de selectieve verontwaardiging hier verdacht: niet alleen de Servische vrouwen hebben schrijnende verhalen, ook de Albanese, Kroatische en Bosnische.
Oud 12 juli 2005, 17:23   #26
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Dat is wat Guderian en Co. ook in Vlaanderen willen doen. Ik heb reeds klacht ingediend bij de moderatoren, maar we zouden toch ook aan gerechterlijke stappen moeten denken. Aanzetten tot moord is strafbaar. Guderian deed erger: hij riep op tot genocide.

Ik roep tot genocide???? hahaha, hallo, heb je ze nog alle vijf op een rijtje?!?
Alweer blijkt dat links moeite heeft met vrije meningsuiting en dat iedereen het officiële verhaal en de officiële visie moet aanvaarden. Ik kies de kant van het Servische en dus Europese verzet tegen de islam op de Balkan. Als u zich daaraan stoort, dan is dat uw probleem, niet het mijne.
Oud 12 juli 2005, 17:30   #27
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste is deze post totaal off-topic: het gaat hier niet over Kosovo. Ten tweede is de selectieve verontwaardiging hier verdacht: niet alleen de Servische vrouwen hebben schrijnende verhalen, ook de Albanese, Kroatische en Bosnische.
Waar blijft uw verontwaardiging over het feit dat bijzonder weinig islamieten vervolgd worden voor het tribunaal in Den Haag omwille van misdaden op de Balkan?
Oud 12 juli 2005, 17:31   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Als je A zegt moet je B zeggen Guderian. De etnische zuiveringsoperaties van Albanese moslims en zeker Bosnische moslims verdwijnen in het niets met deze die door het Kroatisch regime zijn uigevoerd met steun van de Amerikaanse inlichtingendiensten in bijvoorbeeld de Krajina. Ik stel alleen vast dat velen in uw kringen dit om de een of andere reden schijnen te vergeten. Heb jij daar een verklaring voor?[edit]
[size=1]After edit by solidarnosc on 12-07-2005 at 18:31
Reason:

Als je A zegt moet je B zeggen Guderian. De etnische zuiveringsoperaties van Albanese moslims en zeker Bosnische moslims verdwijnen in het niets met deze die door het Kroatisch regime zijn uigevoerd met steun van de Amerikaanse inlichtingendiensten in bijvoorbeeld de Krajina. Ik stel alleen vast dat velen in uw kringen dit om de een of andere reden schijnen te vergeten. Heb jij daar een verklaring voor?[/size]

Als je A zegt moet je B zeggen Guderian. De etnische zuiveringsoperaties van Albanese moslims en zeker Bosnische moslims verdwijnen in het niets met deze die door het Kroatisch regime zijn uigevoerd met steun van de Amerikaanse inlichtingendiensten in bijvoorbeeld de Krajina en . Ik stel alleen vast dat velen in uw kringen dit om de een of andere reden schijnen te vergeten. Heb jij daar een verklaring voor?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 juli 2005 om 17:31.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 17:58   #29
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc

Als je A zegt moet je B zeggen Guderian. De etnische zuiveringsoperaties van Albanese moslims en zeker Bosnische moslims verdwijnen in het niets met deze die door het Kroatisch regime zijn uigevoerd met steun van de Amerikaanse inlichtingendiensten in bijvoorbeeld de Krajina. Ik stel alleen vast dat velen in uw kringen dit om de een of andere reden schijnen te vergeten. Heb jij daar een verklaring voor?

Aaaahh, het was al een tijdje geleden dat we die foto nog eens zagen.

Geen enkele "etnische zuivering" of agressie van Kroaten jegens Serviërs en omgekeerd kan goedgepraat worden of vergeten worden. Maar beiden zijn Europese volkeren die met elkaar als buren moeten leren leven, liefst in een sterk eengemaakt Europa. Die islamieten daarentegen horen niet thuis op de Balkan.
Oud 12 juli 2005, 18:03   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Aaaahh, het was al een tijdje geleden dat we die foto nog eens zagen.

Geen enkele "etnische zuivering" of agressie van Kroaten jegens Serviërs en omgekeerd kan goedgepraat worden of vergeten worden. Maar beiden zijn Europese volkeren die met elkaar als buren moeten leren leven, liefst in een sterk eengemaakt Europa. Die islamieten daarentegen horen niet thuis op de Balkan.
Onze vriend roept zowaar op tot verzoening. Misschien moet u dat niet hier doen maar bij uw geestesgenoten in Kroatië en Servië.
Oud 12 juli 2005, 18:10   #31
Guderian
Banneling

Standaard

*dubbele post*[edit]
[size=1]After edit by Guderian on 12-07-2005 at 19:11
Reason:

*dubbele post*[/size]

Citaat:
Onze vriend roept zowaar op tot verzoening.
Tuurlijk, waarom niet? U ziet dat men bij geen extremisme moet gaan zoeken.

Citaat:
Misschien moet u dat niet hier doen maar bij uw geestesgenoten in Kroatië en Servië.
Wees gerust, mijn geestesgenoten in die landen beseffen zeer goed dat Europese broederoorlogen niet gewenst zijn en dat de Kroaten en Serviërs tot akkoorden kunnen komen, ondermeer over de opdeling van Bosnië. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 12 juli 2005 om 18:11.
Oud 12 juli 2005, 18:10   #32
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze vriend roept zowaar op tot verzoening.
Tuurlijk, waarom niet? U ziet dat men bij mij geen extremisme moet gaan zoeken.

Citaat:
Misschien moet u dat niet hier doen maar bij uw geestesgenoten in Kroatië en Servië.
Wees gerust, mijn geestesgenoten in die landen beseffen zeer goed dat Europese broederoorlogen niet gewenst zijn en dat de Kroaten en Serviërs tot akkoorden kunnen komen, ondermeer over de opdeling van Bosnië.
Oud 12 juli 2005, 18:21   #33
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, waarom niet? U ziet dat men bij mij geen extremisme moet gaan zoeken

Jij bent iemand die extremisten een goed imago geeft. Een extremist zou ik je dus niet durven noemen. Wat zouden de extremisten daar wel niet van denken.

Citaat:
Wees gerust, mijn geestesgenoten in die landen beseffen zeer goed dat Europese broederoorlogen niet gewenst zijn en dat de Kroaten en Serviërs tot akkoorden kunnen komen, ondermeer over de opdeling van Bosnië.
En zijn ze het ook eens aan het worden over de terugkeer van de 100.000 den Serviërs die Kroatië hebben verlaten?[edit]
[size=1]After edit by solidarnosc on 12-07-2005 at 19:21
Reason:

Citaat:

Jij bent iemand die extremisten een goed imago geeft. Een extremist zou ik je dus niet durven noemen. Wat zouden de extremisten daar wel niet van denken.

Citaat:
En zijn ze het ook eens aan het worden over de terugkeer van de 100.000 den Serviërs die Kroatië hebben verlaten?[/size]

Citaat:

Jij bent iemand die extremisten een goed imago heeft. Een extremist zou ik je dus niet durven noemen. Wat zouden de extremisten daar wel niet van denken.

Citaat:
En zijn ze het ook eens aan het worden over de terugkeer van de 100.000 den Serviërs die Kroatië hebben verlaten?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 juli 2005 om 18:21.
Oud 13 juli 2005, 13:18   #34
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tijdens een bezoek van Milosevic aan Kosovo, toen ie deze gruwelverhalen uit eerste hand hoorde van z'n eigen volk, heeft ie voor ie vertrok gezegd "Ze zullen u hier niet meer slaan". Even later begon de oorlog.

Dat u dit selectief noemt en off-topic, heeft alles te maken met het feit dat dit niet past in uw Islamfobie-theorie.
Oud 13 juli 2005, 13:31   #35
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Sommige mensen willen nu eenmaal de realiteit niet onder ogen zien. Ik heb een docu over de gruwelijke slachtpartijen in Srebrenica gezien, er zouden godverdomme zelfs baby's onthoofd geweest zijn.
Zonder twijfel.

Het enige probleem is dat er hier met goeden (de moslims) en slechten (de Serviërs) gewerkt wordt. De wreedheden, systematische verkrachtingen, slachtpartijen etc. kwamen van twee kanten. Je hebt met andere woorden twee kampen die criminele dingen gedaan hebben. Toch kiezen mensen als jij systematisch partij voor crimineel nummer één, wiens misdaden dan deskundig onder de mat geveegd worden.

Nood aan een zwart-wit wereldbeeld is een teken van dommigheid.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 13:40   #36
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste is deze post totaal off-topic: het gaat hier niet over Kosovo.
In een draad over Bosnië is het verboden over Kosovo te reppen?

Heb jij eigenlijk wel een begin van kennis van de Balkan?

Citaat:
Ten tweede is de selectieve verontwaardiging hier verdacht: niet alleen de Servische vrouwen hebben schrijnende verhalen, ook de Albanese, Kroatische en Bosnische.
Net zoals de selectieve verontwaardiging over de Srebrenicadoden van sommige posters, die zelfs een aparte draad beginnen over hun TV-verontwaardiging.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 14:08   #37
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat Guderian en Co. ook in Vlaanderen willen doen. Ik heb reeds klacht ingediend bij de moderatoren, maar we zouden toch ook aan gerechterlijke stappen moeten denken. Aanzetten tot moord is strafbaar. Guderian deed erger: hij riep op tot genocide.
Ik heb écht medelijden met dit soort types. Alleen hun eigen, kleine onverdraagzame wereld heeft het patent op "De Waarheid" en alles anderes is natuurlijk fout, slecht, kwaad en moet subito presto verboden worden, tot zelfs het bedreigen van anderen op fora.

En, hoe ver staat het met je "gerechterlijke stappen" tegen Guderian? Gooi eens op tafel hoe ver je al staat en wat je plannen zijn.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 14:41   #38
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ik heb écht medelijden met dit soort types. Alleen hun eigen, kleine onverdraagzame wereld heeft het patent op "De Waarheid" en alles anderes is natuurlijk fout, slecht, kwaad en moet subito presto verboden worden, tot zelfs het bedreigen van anderen op fora.

En, hoe ver staat het met je "gerechterlijke stappen" tegen Guderian? Gooi eens op tafel hoe ver je al staat en wat je plannen zijn.
Tegen een stuk stront zoals Guderian, een abjecte debiel uit de lagere klasse is het geldverlies om iets te ondernemen, je kan je geld beter in aandelen investeren, word je rijker mee.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:02   #39
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Een genocide goedpraten................echt iets voor Guderian 8)
Waar staat dat dan? Mag nuance niet meer?

Je zou er goed aan doen De Morgen eens te lezen! Deze week stonden daarin enkele verhalen van Serviërs wier familie uitgemoord werd en wier huizen in brand gestoken werden door Bosnjakken.

Zelden krijgt men hier iets te horen over islamitische wreedheden. Ik hoop dat het proces tegen Milosevic nog heel wat 'misvattingen' zal rechtzetten. Het zogenaamde bewijsmateriaal blijkt nu b.v. al veel minder betrouwbaar dan aanvankelijk gedacht.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:07   #40
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Tegen een stuk stront zoals Guderian, een abjecte debiel uit de lagere klasse is het geldverlies om iets te ondernemen, je kan je geld beter in aandelen investeren, word je rijker mee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be