Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2003, 14:43   #21
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Star wars, gundam wing, kabouter plop,... bestaat er geen forum op ketnet waar jullie kunnen gaan spelen?
Dit is een topic met een constructief doel... Dat het niets voor het Vlaams Blok is hadden we al eventjes begrepen, maar dat maakt het nog niet kinderachtig...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 14:45   #22
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Star wars, gundam wing, kabouter plop,... bestaat er geen forum op ketnet waar jullie kunnen gaan spelen?
Dit is een topic met een constructief doel... Dat het niets voor het Vlaams Blok is hadden we al eventjes begrepen, maar dat maakt het nog niet kinderachtig...
Hardop dromen mag maar noem het alstublieft niet constructief!
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 14:45   #23
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Lijkt het u niet realistischer dat áls die superstaat ooit gerealiseerd wordt, men zal overschakelen op 1 taal (engels waarschijnlijk), op 1 systeem ( de wetten die de 'superstaat' uitvaardigt gelden voor iedereen, zowel voor de Afrikaanse boer als voor de Amerikaanse topmanager), op 1 cultuur?
Bestaat er niet het gevaar dat we met z'n allen in een staat terechtkomen waarbij de beslissingen aan de andere kant van de wereld genomen worden, een enorm bureaucratisch gevaarte dat beslissingen uitvaardigt waarin telkens een groot deel van de wereld zich niet kan vinden, waardoor de burgers uiteindelijk ongelukkig worden?
Denk je dan ook dat men in de EU met een enkel taal zal eindigen ? Want het gevaar bestaat uiteraard, maar dient men natuurlijk ook over te waken...
Oud 4 juni 2003, 14:48   #24
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en op die manier kom je natuurlijk op de duur uit op een vereniging van die verenigingen, en dan zit je uiteindelijk natuurlijk ook met een soort wereldorde, waarbij die wereldvrede toch al weer een stuk realistischer lijkt... Of vergis ik me ?
Neen, u vergist zich niet althans volgens mij.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 14:50   #25
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Citaat:
Citaat:
Hardop dromen mag maar noem het alstublieft niet constructief!
Liever dromen dan nachtmerries natuurlijk maar daarin heb je de vrije keuze.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:52   #26
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gundam Wing is niet voor kinderen en bovendien wat dan nog ? Het is een soort van metafoor. De grootste filosofen gebruikten verhaaltjes.

Als meneer de intellectueel daar al niet meer voor openstaat dan is die maar een zielepoot ze.
Oud 4 juni 2003, 18:37   #27
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Lijkt het u niet realistischer dat áls die superstaat ooit gerealiseerd wordt, men zal overschakelen op 1 taal (engels waarschijnlijk), op 1 systeem ( de wetten die de 'superstaat' uitvaardigt gelden voor iedereen, zowel voor de Afrikaanse boer als voor de Amerikaanse topmanager), op 1 cultuur?
Bestaat er niet het gevaar dat we met z'n allen in een staat terechtkomen waarbij de beslissingen aan de andere kant van de wereld genomen worden, een enorm bureaucratisch gevaarte dat beslissingen uitvaardigt waarin telkens een groot deel van de wereld zich niet kan vinden, waardoor de burgers uiteindelijk ongelukkig worden?
Denk je dan ook dat men in de EU met een enkel taal zal eindigen ? Want het gevaar bestaat uiteraard, maar dient men natuurlijk ook over te waken...
1)De EU is in ieder geval al goed op weg om een anonieme, gecompliceerde bureaucratische moloch te worden die beslissingen neemt die ons belang niet echt dienen (het vrijmaken van een aantal markten, toffe beslissingen voor onze havenarbeiders, enz...).
2)Of men in de EU met één enkele taal zal eindigen? Dat zie ik nog niet direct gebeuren, wat ik wél zie gebeuren is dat de toplaag van de maatschappij het Engels gaan omarmen als 'the only language that matters'.
(En als je wil weten wat voor effecten dat kan hebben moet je eens aan een paar van de flaminganten die op dit forum rondhangen vragen hoe dat weer zat met het Frans & het Nederlands in België/Vlaanderen in het begin van de vorige eeuw.)
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 18:43   #28
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
1)De EU is in ieder geval al goed op weg om een anonieme, gecompliceerde bureaucratische moloch te worden die beslissingen neemt die ons belang niet echt dienen (het vrijmaken van een aantal markten, toffe beslissingen voor onze havenarbeiders, enz...).
2)Of men in de EU met één enkele taal zal eindigen? Dat zie ik nog niet direct gebeuren, wat ik wél zie gebeuren is dat de toplaag van de maatschappij het Engels gaan omarmen als 'the only language that matters'.
(En als je wil weten wat voor effecten dat kan hebben moet je eens aan een paar van de flaminganten die op dit forum rondhangen vragen hoe dat weer zat met het Frans & het Nederlands in België/Vlaanderen in het begin van de vorige eeuw.)
Mmmm... Ik denk eerlijk gezegd dat Duits, Engels én Frans alledrie heel belangrijk zullen zijn in de EU. De Zuid-Europese landen kunnen sowieso beter Frans verstaan, want probeer je in Italië maar eens verder te helpen met het Engels... Duits is bovendien heel handig om te kennen in Oost-Europa, waar nu ook weer een heleboel landen van zullen bijtreden...
Oud 4 juni 2003, 18:50   #29
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge

Niet 1 superstaat maar wel verschillende verenigingen van landen, de EU, de Zuid-Amerikaanse staten, de ZO-Aziatische staten, Centraal-Afrikaanse staten, Noord-Afrikaanse staten,... Die op een democratische manier hun leiders kiezen die op hun beurt zetelen in een (wereld)parlement of de VN verder uitgebouwd & aldaar hun belangen kunnen verdedigen. Zoiets lijkt me op termijn wel haalbaar.
Ja, en op die manier kom je natuurlijk op de duur uit op een vereniging van die verenigingen, en dan zit je uiteindelijk natuurlijk ook met een soort wereldorde, waarbij die wereldvrede toch al weer een stuk realistischer lijkt... Of vergis ik me ?
En lijkt het u niet realistisch dat die 'vereniging der verenigingen' veel macht naar zich gaat toezuigen? De EU is ook begonnen als een samenwerkingsverband tussen een paar landen ivm hun staal- & steenkoolindustrie. En hoeveel bevoegdheden heeft de EU nu wel niet?
We hebben nu wel vrede in Europa, en als je vereniging van de vereniging van de vereniging van de vereniging van een deel van de mensen (zo'n lange keten, dat lijkt me geen echte basisdemocratie) er komt zullen de meest bloedige conflicten waarschijnlijk tot het verleden behoren, maar zullen de nadelen voor het grootste deel van de wereldbevolking niet groter zijn dan de voordelen?
Oud 4 juni 2003, 18:58   #30
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Niet 1 superstaat maar wel verschillende verenigingen van landen, de EU, de Zuid-Amerikaanse staten, de ZO-Aziatische staten, Centraal-Afrikaanse staten, Noord-Afrikaanse staten,... Die op een democratische manier hun leiders kiezen die op hun beurt zetelen in een (wereld)parlement of de VN verder uitgebouwd & aldaar hun belangen kunnen verdedigen. Zoiets lijkt me op termijn wel haalbaar.
En lijkt het u niet realistisch dat die 'vereniging der verenigingen' veel macht naar zich gaat toezuigen? De EU is ook begonnen als een samenwerkingsverband tussen een paar landen ivm hun staal- & steenkoolindustrie. En hoeveel bevoegdheden heeft de EU nu wel niet?
We hebben nu wel vrede in Europa, en als je vereniging van de vereniging van de vereniging van de vereniging van een deel van de mensen (zo'n lange keten, dat lijkt me geen echte basisdemocratie) er komt zullen de meest bloedige conflicten waarschijnlijk tot het verleden behoren, maar zullen de nadelen voor het grootste deel van de wereldbevolking niet groter zijn dan de voordelen?
Goede vraag... Daarom zou zeker de democratie op het lokale niveau volledig bewaard moeten blijven...
Oud 4 juni 2003, 19:28   #31
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Citaat:
Star Wars is niet zomaar een verhaaltje. Het bevat een politieke boodschap en wel de volgende : Als alle volkeren angst hebben voor elkaar en dat gaan uiten in agressie, dan zal er nooit geen vrede tussen die volkeren kunnen zijn. Als die volkeren die angst echter wegwerken en daarmee ook de noodzaak tot agressie, dan is die vrede perfect mogelijk. Nu dat Irak bevrijd is van z'n dictator en er nog slechts enkele 'echte' terroristenstaten overblijven, komt die wereldvrede dichter in de buurt en wordt die waarschijnlijker... Zoals Jorge al zei zit men er zelfs in Zuid-Amerika al aan te werken. Waarom dat proces dan nog tegenwerken !?
Kijk dan eens naar Gundam Wing. Dat is een anime-serie die ook een politieke boodschap heeft. Men werkt er constant aan vrede, maar door menselijke spyche wordt de vrede steeds doorbroken. Het schetst de psyche en de avonturen van 5 elite-piloten. Echt eens kijken als je kan, elke werkdag op ka 2 om 16.00 of 15.55 ofzo en zaterdag van 8.00 tot 10.00.
Moet je dan niet werken
Oud 4 juni 2003, 20:02   #32
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Moet je dan niet werken
Het is ook op zaterdag hé. Dus moest je het es willen bekijken, kun je zaterdag ook eens zien
Oud 4 juni 2003, 20:30   #33
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mmmm... Ik denk eerlijk gezegd dat Duits, Engels én Frans alledrie heel belangrijk zullen zijn in de EU. De Zuid-Europese landen kunnen sowieso beter Frans verstaan, want probeer je in Italië maar eens verder te helpen met het Engels... Duits is bovendien heel handig om te kennen in Oost-Europa, waar nu ook weer een heleboel landen van zullen bijtreden...
Op middellange termijn hebt u waarschijnlijk gelijk, maar na een tijd zullen ook het Duits & het Frans volgens mij minder en minder gebruikt worden (op het hoogste niveau) en vervangen worden door het Engels.
Kijk ook maar eens naar de top van grote bedrijven: steeds meer Engels, steeds minder een andere taal.
En ten tweede: als Frans, Duits & Engels de voertalen zullen worden aan de top, wat dan met het Nederlands, het Deens, het Spaans, het Portugees,...?
Ik heb hier voortdurend op de evolutie op het hoogste niveau, de bevolking zal haar leiders sowieso (moeten) volgen.
Oud 4 juni 2003, 20:33   #34
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goede vraag... Daarom zou zeker de democratie op het lokale niveau volledig bewaard moeten blijven...
Daar zijn we het over eens, alleen: hoe realistisch is dat? Ik ga ervan uit dat de (personen die in de) hoogste organen (zitten) de macht naar zich toe zullen zuigen, zoals bv met de EU gebeurt.
Oud 11 juni 2003, 00:17   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat deze topic beter past bij politiek: Buitenland, ma bon.

Een interessante stelling die ik voor een groot stuk volg & trouwens eveneens voor het Vl Blok kan dienen. De Belgen (Vlamingen) behoren tot de rijksten/welvarendsten van de wereld & door een onwezenlijk & onrealistisch gevoel van angst te zaaien slagen zij erin veel stemmen te halen. Soit, dit effe ter zijde.

Ik persoonlijk ben van mening dat een sterk Europa, een verenigd Zuid-Amerika (Lula is goed bezig) & een Aziatisch blok de macht naar zich toe moeten trekken met meer sociale, ecologische,...accenten. Ik hoop echter dat dit geleidelijk zal gaan want dankzij de supermacht die de Vs nu zijn, is er wel een soort van stabiliteit gekomen, voor het eerst in de geschiedenis. Hiernaast geloof of liever, vestig ik mijn hoop op de VN die hun rol als "wereldpolitie" moeten vervullen. Hieronder versta ik alle politionele taken, van burenruzie's tot milieu zaken over globale fraude tot het internationaal terrorisme.
Toch maar binnenland dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 08:30   #36
ghost
Vreemdeling

Standaard

Angst, angst, angst ... en jullie geloven dat allemaal?
Dat van die bange blanke man?

Bang blank Europa, ja!

Omdat het zichzelf nog nauwelijks kan verdedigen, en zich daarom in de gekste bochten wringt, om ten koste van alles altijd maar de vrede te bewaren.
Europa zou zelfs met terroristen onderhandelen.

Amerika heeft juist geen angst: Amerika is Cowboyland, en is dat altijd al geweest.

Kennen jullie het verhaal over de mythische schietpartij bij "OK Corral"?
In Tombstone?
Waar Wyatt Earp, Doc Holliday, Virgil and Morgan de Clantons en de McLaurys hebben bevochten, in een open pistoolduel, in het midden van de straat?
De arm der wet versus chaos en wetteloosheid?

Dát is Amerika!

Noem hen provinciaal, gewelddadig, geborneerd, koppig, dom, obsessief, impulsief, naief ... er is allemaal iets van.

Maar noem hen geen bangerikken, want dat zijn ze niet.

De bange blanke man, dat is de sukkel die altijd maar toegeeft, alles weggeeft, zijn gezin niet meer durft te verdedingen, zijn eigendommen niet meer durft te beschermen, omdat hij geconditionneerd is om zich in bochten te wringen als een afwasvod.

Dat is mijn definitie van "bang'.

De angsthazen zonder kloten, dat zijn wij, niet de Jankees.

Go Bush, go!
ghost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 10:30   #37
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Ghost; ge hebt 100% gelijk, maar nu opletten he. Want het gescheld zal gaan beginnen.
Wij blanken zijn een schuldgevoel aangepraat door een bende linkse kwakkels die er zelf beter van worden, want zij "werken" in de sociale sector.
En wanneer we die andersgekleurden buitengooien, hebben zij geen fijn werk meer.
Daarom zijn de linksen de mensen die alles omdraaien
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 10:36   #38
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

100 % akkoord met ghost !!
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 10:48   #39
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

*zucht* Wie wringt er zich nu in allerlei bochten om aan te tonen wat voor sukkels wij niet moeten zijn omdat we "een schuldgevoel" krijgen aangepraat door "linkse kwakkels". Ze halen er zelfs een "mythische schietpartij" bij, dan nog van een zeer relevante tijdsperiode die uiteraard de huidige situatie in al zijn facetten prachtig kernschetst. Een vastgeroest denken noem ik dat.
Oud 11 juni 2003, 10:51   #40
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

we hebben het al door dat U vastgeroest bent in Uw denken.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be