Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2005, 19:09   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Een dictatuur zorgt idd voor vrede, je mag die hebben!
Heb ik ergens gezegd dat ik een dictatuur verdedig?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 21:47   #22
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Va regarder ailleurs si j'y suis, Egidius!
'k Zal eens gaan kijken in het rusthuis van alom gerespecteerde presidenten, veel kans dat ik u daar tref, wanhopig op zoek naar uw allerlaatste gezagsargumentje.

Of misschien vind ik u wel ergens voor een TV selectieve tranen te huilen omwille van alweer een nieuw ontdekt wereldleed.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 12-07-2005 at 22:50
Reason:
--------------------------------

Citaat:
'k Zal eens gaan kijken in het rusthuis van alom gerespecteerde presidenten, veel kans dat ik u daar tref, wanhopig op zoek naar uw allerlaatste gezagsargumentje.

Of misschien vind ik u wel ergens voor een TV selectieve tranen te huilen omwille van alweer een nieuw ontdekt wereldleed.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
'k Zal eens gaan kijken in het rusthuis van alom gerespecteerde presidenten, veel kans dat ik u daar tref, wanhopig op zoek naar een allerlaatste gezagsargumentje.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 12 juli 2005 om 21:50.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 22:07   #23
Zwarte Orde
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik heb gisteren de herdenkingsplechtigheid van de genocide in Srebrenica gevolgd. Ik was ontroerd door de waardigheid van de nabestaanden, maar ik was vooral ook kwaad. Kwaad op al diegenen die hun verwerpelijke ideologie van de haat spuien, hier op dit forum en overal. Kwaad op al diegenen die in naam van de fictie van een "zuivere" nationale, raciale of religieuze gemeenschap op geheel arbitraire wijze "afwijkende" groepen als bron van alle kwaad aanwijzen. Op dat punt zijn het antisemitisme van Alvader en de islamofobie van een Nederlandse Willem aan elkaar gewaagd. Als we een nieuw Srebrenica willen voorkomen, zullen we deze ideologie van de haat dus uit dit forum en uit de samenleving moeten bannen.
Om je dood te lachen en tegelijkertijd triestig om zien hoe sommigen in naam van de verdraagzaamheid en tolerantie zichzelf de oogkleppen ombinden en in staat zijn hun eigen volk de afgrond in te duwen. Dat heb je met partijslaafjes, die zijn op den duur niet meer in staat om voor zichzelf te denken.
Zwarte Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 18:45   #24
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Om je dood te lachen en tegelijkertijd triestig om zien hoe sommigen in naam van de verdraagzaamheid en tolerantie zichzelf de oogkleppen ombinden en in staat zijn hun eigen volk de afgrond in te duwen. Dat heb je met partijslaafjes, die zijn op den duur niet meer in staat om voor zichzelf te denken.
Mijn eigen volk? Wat heb ik dan met volkeren en vaderlanden te doen? Ben ik dan niet in de leer gegaan bij Zarathustra: "Was Vaterland! Dorthin will unser Steuer, wo unser Kinder-Land ist! Dorthinaus, stürmischer als das Meer, stürmt unsre große Sehnsucht! -"
Oud 22 augustus 2005, 18:51   #25
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
Zie deze Egidius, vol haat en rancune... Zie hoe hij aan het leven lijdt... Maar aan het leven lijden betekent zelf een mislukte levensvorm zijn! Nooit of te nimmer levert hij een eigen bijdrage aan het debat. Tot scheppen zijn nihilisten en decadenten als hij niet in staat. Neen, steeds gaapt hij de gedachten van anderen aan. Dan slaat zijn wraak toe: hij vindt het zalig, andermans gedachten aan te vallen (tot weerleggen is hij niet in staat, daarvoor ontbreekt het hem aan intellectuele creativiteit) ...

Al deze mislukten, mogen zij heengaan! Zo spreekt mijn mensenliefde!
Oud 22 augustus 2005, 18:54   #26
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Of misschien beginnen ze dan wel van blijdschap met hun tong te reutelen en te gillen omdat hun verwanten martelaars van Allah geworden zijn.
Wreker is, zoals zijn/haar naam zegt, een samenraapsel van rancune en wraak, een stuk mislukt leven.
Oud 22 augustus 2005, 23:16   #27
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
eenzijdig, simplistisch, emotioneel en natuurlijk zonder de geschiedenis en oorzaak van de spanningen in srebrenica (maar ook heel Yoegoslavië) in rekening te brengen.

De oorlog in Kosovo is het gevolg van een totaal mislukte multiculturele samenleving, waarbij de nieuwe burgers de oude burgers in de hoek drumden om zo de termen autochtoon/allochtoon om te draaien in betekenis, en een soort van omgedraaide assimilatie door te voeren.

Zie het maar als een sociale woning, waar oorspronkelijk 5 autochtone gezinnen wonen die alles netjes in het vrij lege en grote gebouw regelden, dan komen er opeens 15 allochtone gezinnen wonen die geen nederlands kunnen, en heel andere levensstijlen gewoon zijn, en elke morgen om 5 uur de autochtone gezinnen wakker maken met hun door-het-hele-gebouw bulderende oproep tot gebed.

Kortom Het hele gebouw verloedert, groepjes allochtone gezinnen hokken samen, uit onbegrip onstaat vijandelijkheid, en zoals in het kosovo het geval werd, begonnen de allochtone gezinnen het de 5 autochtone erg moeilijk te maken door hen te verplichten de gangen te kuisen endergerlijke, en het verboden te maken nog langer de autochtone taal als gebouwtaal te hanteren.

De ideale voedingsbodem voor oorlog is nu gelegd. En het was heus niet zo eenvoudig om rap even een of andere -isme of -fobie als schuldige aan te stellen.

zijnoot: Een CIA rapport heeft voorspeld dat Yoegoslavische toestanden ook in West-Europa over 20 jaar onvermijdelijk zijn. Zeker in de grootsteden.
Zoals gewoonlijk wentelt Raven zich met wellust in zijn sleimerige islam-nachtmerries.Zo ver zijn we nog niet hoor.Overigens, in ex-joegoslavie ligt de wreedaardige dwingelandij van de Turken en hun imperialistisch, islamitisch Ottomaanse rijk het volk nog fris in het geheugen.De moslims verdrijven was bloedige wraak na eeuwenlange frustratie(onderandere)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 23:27   #28
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Misschien kan je ook je medeleven betuigen aan de Serviërs die stierven door rechts-nationalistische Kroätische terreur en de Kroaten die stierven door rechts-nationalistische Servische terreur. Ten andere zou het ook niet misstaan om je medeleven te betuigen aan de 100.000 Irakis die tijdens en na de Amerikaanse invasie in Irak zijn omgekomen. Nu je toch bezig bent.
In de laatste wereldoorlog koos Serbie de zijde van de USSR, en Kroatie die van Duitsland.Die oorlog was ook nog niet uitgevochten, daar had Tito een tijd een handje tussengestoken.Maar daarna...Ik bewaar m'n medeleven voor alle onschuldige kinderen, als volwassene moet je nu eenmaal je kamp kiezen, een of andere dag, en dan is er voor medeleving nog weinig plaats.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be