Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2003, 15:47   #21
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Moeten we nu overal politie-agenten gaan zetten uit preventie? En als je ergens politie zet dan gaat dat krapuul gewoon ergens anders boel zoeken!
En ze de toegang weigeren mag natuurlijk ook niet want dan worden ze weer gediscrimineerd zeker?
Wat stel jij anders voor?? Alle criminelen in zee dumpen?
Ik zou ze wel de toegang weigeren, nu worden ze meestal niet eens aangehouden. Indien ze al een keer opgepakt zouden worden dan noteer je hun identiteit en bij de volgende fout, dan worden ze gestraft met boete of celstraf of in opvoedingsgesticht voor de minderjarigen. (maar blijkbaar wel al oud genoeg om zich te gedragen als een volwassen crimineel!).
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:49   #22
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
Politiebewaking aan een zwembad....DUH....Ik geef toe het is een normaal verschijnsel aan't worden (vd moetes wel te verstaan)....maar jeeeeez

Dus zeker niet de kern vd zaak aanpakken hoor ik u zeggen. Zet daar wa flikskes en laten we hopen dat 't crapuul rustig blijft. Allez, dankzij u zie ik de toekomst al weer een beetje rooskleuriger in.....NOT
Wat is de kern van het probleem dan volgens u ? Men kan toch, in combinatie met die preventieve politiebewaking, een zwarte lijst van dat soort criminelen (sorry dat ik de term 'moslims' niet gebruik, maar voor mij is iemand nog altijd onschuldig totdat hij zich ergens schuldig aan maakt) bijhouden aan de inkom van zo'n recreatieoord... En ik hoor je al afkomen over 'Wie gaat die tegenhouden ?', maar de politie moet dan maar zorgen dat ze zeker vlug genoeg ter plekke kunnen zijn, gezien de ernst van het probleem... Want neen... het is niet omdat ik links denk dat ik daarom het probleem zou ontkennen...

Men moet gewoonweg hier de apartheid invoeren en die rotte islamieten in townships steken vanaf ze twee criminele feiten hebben gepleegd , of beter nog stuur ze terug naar hun land van herkomst
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:49   #23
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Citaat:
Citaat:
Moeten we nu overal politie-agenten gaan zetten uit preventie? En als je ergens politie zet dan gaat dat krapuul gewoon ergens anders boel zoeken!
En ze de toegang weigeren mag natuurlijk ook niet want dan worden ze weer gediscrimineerd zeker?
Wat stel jij anders voor?? Alle criminelen in zee dumpen?
Ik zou ze wel de toegang weigeren, nu worden ze meestal niet eens aangehouden. Indien ze al een keer opgepakt zouden worden dan noteer je hun identiteit en bij de volgende fout, dan worden ze gestraft met boete of celstraf of in opvoedingsgesticht voor de minderjarigen. (maar blijkbaar wel al oud genoeg om zich te gedragen als een volwassen crimineel!).
Hier kan ik mee akkoord gaan.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:51   #24
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Redders zijn redders hé. Zij zijn opgeleid om drenkelingen uit het water en niet om den Kung-fu man uit te hangen hé.
Ze zijn ook verantwoordelijk voor de orde in het zwembad. Ze kunnen op zijn minst die daders terechtwijzen en desnoods de hulp van de andere aanwezigen vragen of de politie erbij roepen als ze het echt niet alleen aankunnen. Maar helemaal niets doen?

Citaat:
Ik wil u eens zien uitpakken tegen ne man of 20/40/60/80 (vul zelf maar in). Maar ja, u bent dan ook gene redder zeker?
Ik vraag niemand om een superman te zijn. Maar wat ik wél niet begrijp is de afzijdigheid van de andere aanwezigen. Ze waren toch met genoeg aanwezig om die meisjes te helpen?

Citaat:
Wat ze wel moeten doen is het voorval direct melden aan de politie.....Maar u hebt in bovenstaande al vernomen welke reactie die dan geeft.
Dat is nog erger: politieagenten die niet de risiko's van hun beroep willen aanvaarden. Waarvoor betaalt men dan belastingen aan de politie? Die zijn er wel altijd onmiddellijk als je ze niet nodig hebt (geluidsoverlast van een fuif of konsert, vuurtje in je tuin,...), maar als je ze nodig hebt zie je ze soms pas een uur later of zelfs helemaal niet (vechtpartij op kaffee, bij de buren,...).
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:51   #25
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je ze de toegang weigert op basis van een zwarte lijst, dan kan je onmogelijk van discrimatie spreken. Als je ze gaat weigeren op basis van de huidskleur, dan ben je wel degelijk met discriminatie bezig...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:54   #26
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de kern van het probleem dan volgens u ?
Dat is toch duidelijk 'respectloze migrantenjongeren'.

Ik heb op een ander topic al het fortuyn-idee voorgesteld op dit probleem op te lossen. Schakel het leger in en creëer opvoedingskampen (naar het amerikaanse model....eerst mentaal afbreken om hen vervolgens weer (met zin voor respect) op te bouwen).

En kom nu niet af met de zatte zever dat in amerika de criminaliteit hoger ligt hé. Wat iid waar is daar niet van. Maar hun sociaal systeem trekt op nix...dus een vergelijking met ons land (met één vd beste sociale vangnetten ter wereld) is niet op zijn plaats.

mvg

mvg
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:55   #27
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uitbater van een kaffee heeft het recht om boelzoekers de toegang te weigeren. Dit lijkt mij ook redelijk.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 4 juni 2003, 15:58   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zolang IK niet met alle zekerheid weet dat er CONTINU persoonlijke bewaking door de politie zal zijn, zie ik geen enkele andere mogelijkheid dan ervoor te zorgen dat mijn dochter haar eigen persoonlijke bodyguard bijheeft!

En waar blijven nu de sollicitaties? Niemand enige interesse? Allemaal 't schijt in ulder broek zeker hé?

En wie zit nu nog te zeggen dat Willockx heeft GEDOOGD? Willockx leeft nog in een rechtsstaat, die mens moet zich houden aan de regels, die anderen moeten dat niet doen natuurlijk, anders worden ze gediscrimineerd.

Tweede (bijkomende) mogelijkheid (maar dat mag weer niet zeker ?) is om aan 'onze' dochters van die blauwe spuitbussen mee te geven!
Oeis, da's weer voorgesteld door het VB, DUS racistisch!

Ah ja? wat is daar racistisch aan? We moesten het allemaal op zak hebben, het zou rap gedaan zijn met racisme!
De blauwen moesten dan worden opgesloten desnoods in een of ander openbaar domein dat op he tmoment niet meer gebruikt MAG worden wegens te onveilig.
Kent niemand zo'n terrein ? mogen ze allemaal twee maanden bij mekaar gaan zitten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 15:59   #29
Dino
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
En waar blijven nu de sollicitaties? Niemand enige interesse? Allemaal 't schijt in ulder broek zeker hé?
Stoere Doomy wil uw dochters gerust wel eens begeleiden hoor...
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 16:01   #30
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En kom nu niet af met de zatte zever dat in amerika de criminaliteit hoger ligt hé. Wat iid waar is daar niet van. Maar hun sociaal systeem trekt op nix...dus een vergelijking met ons land (met één vd beste sociale vangnetten ter wereld) is niet op zijn plaats.
Goed dat je inziet dat we een heel goed sociaal systeem hebben...
Oud 4 juni 2003, 16:06   #31
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze zijn ook verantwoordelijk voor de orde in het zwembad. Ze kunnen op zijn minst die daders terechtwijzen en desnoods de hulp van de andere aanwezigen vragen of de politie erbij roepen als ze het echt niet alleen aankunnen. Maar helemaal niets doen?
Dat heeft er in brasschaat ooit ook ene eens geprobeert.....resultaat:-een enkeltje 'Klina'. Maar ik begrijp uw verontwaardiging wel.

Citaat:
Ik vraag niemand om een superman te zijn. Maar wat ik wél niet begrijp is de afzijdigheid van de andere aanwezigen. Ze waren toch met genoeg aanwezig om die meisjes te helpen?
Da's inderdaad het probleem van ons belgjes. Ik hoop dat het met den tijd zal verbeteren. Maarreuh...als't dus nog een keertje zover komt, reken ik erop dat gij er mee voor gaat, hé.

Citaat:
Dat is nog erger: politieagenten die niet de risiko's van hun beroep willen aanvaarden. Waarvoor betaalt men dan belastingen aan de politie? Die zijn er wel altijd onmiddellijk als je ze niet nodig hebt (geluidsoverlast van een fuif of konsert, vuurtje in je tuin,...), maar als je ze nodig hebt zie je ze soms pas een uur later of zelfs helemaal niet (vechtpartij op kaffee, bij de buren,...).
Yep, its crazy but true

mvg
Oud 4 juni 2003, 16:07   #32
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Citaat:
Het is niet aan individuen om uw dochters hun veiligheid te vrijwaren maar aan de eigenaars van het recreatiegebied. Moest zo'n voorval zich voordoen zou ik echter wel reageren door het bijvoorbeeld te melden aan de verantwoordelijken van het recreatiegebied.
Oud 4 juni 2003, 16:11   #33
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zeker weten!!!

En als iedereen zijn steentje bijdraagt, kunnen we het voor ALTIJD houden
Oud 4 juni 2003, 16:13   #34
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat het met den tijd zal verbeteren. Maarreuh...als't dus nog een keertje zover komt, reken ik erop dat gij er mee voor gaat, hé.
Ik ben al vaak onschuldige aangevallenen te hulp geschoten. Soms kreeg ik dan zelf klop, maar beter dat dan toekijken hoe een onschuldige wordt in elkaar geklopt. Voor degenen die het zelf gezocht hebben zal ik echter niet tussenkomen. Die moeten maar hun plan trekken als ze uiteindelijk toch eens hun meerdere tegen het lijf lopen en die zich niet onder de voet laat lopen. Als deze boelzoekers graag de grote jongen uithangen en krijgen wat ze gevraagd hadden, moeten ze maar als grote jongens de gevolgen dragen in plaats van achteraf te komen huilen omdat hun spelletje tegengevallen is.

westhoek.jpg
Oud 4 juni 2003, 16:21   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino
Citaat:
Het is niet aan individuen om uw dochters hun veiligheid te vrijwaren maar aan de eigenaars van het recreatiegebied. Moest zo'n voorval zich voordoen zou ik echter wel reageren door het bijvoorbeeld te melden aan de verantwoordelijken van het recreatiegebied.
Alpina, lees even het getuigenverslag!

Hoeveel keer wil je het melden? Hoeveel meisjes moeten het EERST ondervinden alvorens het kan gemeld worden? Waarom mag ik er niet op reageren ALS HET AL 1 MAAL GEBEURD IS?

Hoelang moeten we hier nu met onze kop in het zand blijven steken?

Nee, niet alle marokkanen zijn crimineel! maar het zijn er godverdomme wel een heleboel!
En als er een HELEBOEL marokkanen naar De Ster trekken, dan WEET JE WEL dat er criminele feiten gebeuren!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 juni 2003, 16:24   #36
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alpina, lees even het getuigenverslag!

Hoeveel keer wil je het melden? Hoeveel meisjes moeten het EERST ondervinden alvorens het kan gemeld worden? Waarom mag ik er niet op reageren ALS HET AL 1 MAAL GEBEURD IS?

Hoelang moeten we hier nu met onze kop in het zand blijven steken?
Geen enkel meisje moet het eerst ondervinden, er moet onmiddelijk opgetreden worden!! Je waarschuwt ofwel de redders, ofwel de eigenaars, ofwel de politie en als dat allemaal veel te lang duurt moet je maar zien dat je er zelf tussen komt.
Oud 4 juni 2003, 16:44   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en als dat allemaal veel te lang duurt moet je maar zien dat je er zelf tussen komt.
Zoals ik al schreef Alpina! het gaat erom dat dit een domein was waar jeugdigen vanaf 14/15 jaar ZONDER begeleiding naartoe konden!

Dat kan nu niet meer sinds dat bruin gespuis er met honderden de boel komen verzieken.

Gevolg:
ofwel maakt men het slecht voor beperkt publiek beschikbaar
ofwel zorgt men voor gescheiden zwemgelegenheid: een deel voor allochtonen en een ander domein voor autochtonen
ofwel blijven mijn dochters thuis
ofwel zorgen ze voor hun eigen bodyguard

Enige interesse Alpina? dagelijks gedurende de zomermaanden! Wel gratis! ik hoef er niet voor te betalen, hoefde ik vroeger ook niet!

Oud 4 juni 2003, 16:48   #38
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
en als dat allemaal veel te lang duurt moet je maar zien dat je er zelf tussen komt.
Zoals ik al schreef Alpina! het gaat erom dat dit een domein was waar jeugdigen vanaf 14/15 jaar ZONDER begeleiding naartoe konden!

Dat kan nu niet meer sinds dat bruin gespuis er met honderden de boel komen verzieken.

Gevolg:
ofwel maakt men het slecht voor beperkt publiek beschikbaar
ofwel zorgt men voor gescheiden zwemgelegenheid: een deel voor allochtonen en een ander domein voor autochtonen
ofwel blijven mijn dochters thuis
ofwel zorgen ze voor hun eigen bodyguard

Enige interesse Alpina? dagelijks gedurende de zomermaanden! Wel gratis! ik hoef er niet voor te betalen, hoefde ik vroeger ook niet!
Kunnen ze geen ingangcontrole doen aan dat domein zodanig dat de personen die niet welkom meer zijn omdat ze zich niet gedragen hebben gewoon niet meer binnen kunnen?? Dat is toch een veel betere oplossing dan begeleiding te verplichten!!

In de zomermaanden vrees ik dat ik zal moeten blokken voor mijn tweede zit(ik weet niet hoe je moet studeren, ik heb dat nog nooit gedaan, en ik ben zopas tot de constatie gekomen dat ik hopeloos achter sta ), veel zwemmen zal daar dus niet bij zijn!!!
Oud 4 juni 2003, 17:48   #39
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Zeker weten!!!

En als iedereen zijn steentje bijdraagt, kunnen we het voor ALTIJD houden
Daarom vind ik het ook belangrijk dat de mensen goed weten dat het vooral de verdienste is van de SP.A dat we zo'n goed sociaal systeem hebben... En in deze tijd is het dan ook zeer belangrijk om ons niet te laten verleiden tot een Amerikaan systeem. Een mooie appel aan de buitenkant, maar verder ?
Oud 4 juni 2003, 17:54   #40
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is de verdienste van SPA dat de SZ niet gesplitst zijn, en de schandalige misbruiken in Wallonie rustig verder gaan, op de

Daarom vind ik het ook belangrijk dat de mensen goed weten dat het vooral de verdienste is van de SP.A dat we zo'n goed sociaal systeem hebben... En in deze tijd is het dan ook zeer belangrijk om ons niet te laten verleiden tot een Amerikaan systeem. Een mooie appel aan de buitenkant, maar verder ?
Het is de verdienste van SPA dat de SZ niet gesplitst zijn, en de schandalige misbruiken in Wallonie rustig verder gaan, op de rug van de Vlamingen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be