![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Minister
|
Citaat:
U heeft trouwens niet geantwoord op de vraag of het normaal is dat reizigers slachtoffer worden van een conflict tussen vakbond en werkgever. Moet dat zomaar kunnen? |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die hebben daar natte dromen van |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Maandag nieuwe acties op Zaventem 8)
BRUSSEL - De vakbondsacties bij afhandelingsbedrijf Flightcare op de luchthaven van Zaventem worden dit weekend geschorst, maar ze gaan maandag verder. En ze zullen verharden. Dat zegt vakbondsman Lode Verschingel (LBC). Dit weekend worden ,,verschillende pistes'' uitgewerkt en wordt niet gestaakt. Maandag om 10 uur komt het vakbondsfront bijeen om de plannen te concretiseren. De acties op maandag zullen naar verluidt niet enkel op Flightcare en de luchthaven mikken. Ook de politieke wereld komt in het vizier. En de acties zullen verharden. ,,De directie blijkt niet onder de indruk. We zullen het geweer van schouder moeten veranderen", stelt Verschingel. Hij vindt het ook ,,erg ver gaan" dat een rechtbank actie tegen de vakbonden onderneemt. Hij verwijst naar het verbod op het blokkeren van de nationale luchthaven. De Vereniging van Vlaamse reisburaus (VVR) had bij de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg in Brussel een eenzijdig verzoekschrift ingediend dat blokkeringen door de vakbonden van de luchthaven moet verbieden. De rechter legde een dwangsom op van 6.500 euro per persoon en per inbreuk. Het is nu verboden om via blokkade of andere acties de toegangswegen of het openbaar vervoer naar de luchthaven van Zaventem te blokkeren. Dat geldt ook voor het beletten van de toegang tot het luchthavengebouw en de balies en andere acties - behalve het neerleggen van het werk - waardoor reizigers worden belet hun vliegtuig te bereiken, in te checken of waardoor de afreis of terugkomst wordt bemoeilijkt. De gevolgen van de acties van vandaag zijn ondertussen verminderd. In de vooravond hadden maar een paar vliegtuigen nog vertraging. hrt (belga)15/07/2005 ----------------------------------------- de aanhouder wint. 8) |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die industrie is evenwel, omwille van onze hoge loonkosten waarvoor de bonden verantwoordelijk zijn, al jaren in China gelokaliseerd, zodat we daar geen banen kunnen scheppen... |
|
|
|
|
|
|
#25 | |||||||
|
Partijlid
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Sokkie : 15 juli 2005 om 22:44. |
|||||||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 15 juli 2005 om 22:39. |
|||||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het zijn toch ook mensen he die rond de luchthaven wonen nietwaar! De job van de ene mens is zoveel waard als die van een andere.
|
|
|
|
#29 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | ||||||||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 juli 2005 om 23:11. |
||||||||||||||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Europees Commissaris
|
De Enige manier om te tonen dat het menens is, en dat de beurgerlijke staat duidelijk te maken dat haar klassengerecht haar geen soelaas kan blijven bieden is het samenbrengen van de verschillenden struijdperken tot een collectieve strijd. Enkel zo kan men over de hele lijn overwinningen halen tegen het patronaat, en enkel zo zullen de werknemers zich kunnen verdedigen tegen het patronaat en de kapitalistische regering die alles uit de kast haalt om haar financiele achterban te steunen in de aanval op onze rechten.
De enige weg vooruit is een algemene staking, met duidelijke perspectieven. Die verbrokkelde acties zullen zeker op terçijn weinig blijven opleveren.
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat met vrij verkeer van goederen en personen ? |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ge reageren op een post stalken vindt begint ge best een monoloog. Maar troost u, morgen verdwijn ik terug voor drie weken. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als iemand wil staken moet hij kunnen staken. Als iemand anders op dat ogenblik wil werken, moet hij kunnen werken.
Ik heb het altijd al schandalig gevonden dat stakersposten de toegang tot een bedrijf blokkeren. Iemand die wil werken en geen reden ziet tot staking heeft het volste recht om te gaan werken. De stakers mogen daar anders over denken maar ze mogen dat recht niet schenden. Het is toch ongehoord dat je mensen ongevraagd betrekt bij een actie waar ze niets mee te maken (willen) hebben? Als ik om één of andere reden wil gaan betogen in Brussel sleur ik toch ook niet ongevraagd wat voetgangers van de stoep om mee te nemen naar Brussel? Erger nog wordt het als er zelfs mensen gegijzeld worden in naam van het stakingsrecht. Ik ben voor vakbonden die iets te zeggen hebben en die gebruik kunnen maken van het stakingsrecht, maar bij gijzeling kan er niet streng genoeg opgetreden worden. Zodat de vakbonden zichzelf iets minder onschendbaar gaan achten.
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blokkades door stakende vrachtvoerders bijvoorbeeld zijn geenszins aanvaardbaar. Staken mag naar mijn gevoel alleen het bedrijf onder druk zetten, geen onschuldige mensen. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
welke internationale rechtbaneken welke landen welek bedrijven wees nu eens concreet misschien leer ik nu eens iets bij |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
compleet gebrek aan dossierkennis |