![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Het ligt mooi in de lijn van de klassieke BUB-spookbeelden van de Vlaams-nationale media die tegen hen zijn, plus de Vlaams-nationale politici die hen stokken in de wielen steken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Kronkel de kronkel, Blubbertjes
![]()
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zowel tekstueel als muzikaal zijn beide liederen, Brabançonne en Vlaamse Leeuw, verschrikkelijke gedrochten.
Al zing ik de Vlaamse Leeuw wel mee hoor. Iemand die iets kan componeren �* la Wilhelmus of het Briste volkslied? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Geef mij dan maar het Nerderlandse volkslied. Als dat in een Nederlands station meegezongen wordt, gaan al mijn haren rechtop staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En wat je daar zegt van het 'Bronsgroen Eikenhout'. Het is inderdaad een prachtig nummer en doet me meer dan de Vlaamse Leeuw, maar veel verder dan 'Waar in het bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt...' komt de gemiddelde Limburger ook niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de Vlaamse leeuw een gedrocht is, moet zelfs een flamingant toegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
|
![]() Citaat:
Toegegeven, de tekst van de Vlaamse Leeuw is ook niet van je dat. Ik verkies deze. Ziet gij de Zwarte Leeuw niet rijzen, zo fier op't trotse gouden veld? Ziet gij zijn forse reuzenklauwen, waarvan één slag de vijand velt? Ziet gij de bloed'ge ogen gloeien? Ziet gij zijn maan zo breed verward? Die leeuw is onze leeuw van Vlaand'ren, die rustend nog de wereld tart. Hij sloeg zijn klauwen op het oosten , en't oosterheir vloog sidd'rend heen. Zijn klauw vernielde d'halve mane, van d' ongetemde saraceen! Dan toog hij verder naar het westen, en schonk hun dapperheid te loon , aan d'onversaagdsten zijner zonen, een konings of een keizerskroon. Hij sluimert nu der walen koning. Beknell'hem hem vrij in ijzren band. Hij sturen nu zijn roversbenden, tot op des leeuwen vaderland. Maar zo de leeuw ontwaakt, gij rov'ren,wordt ge allen door zijn klauw verscheurd, dan wordt uw trotse witte lelie, door hem met bloed en slijk besmeurt! Als u het objectief bekijkt, kan u dit niet slecht vinden, want zowel woordgebruik, stijl als metrum zijn prachtig uitgewerkt. Maar kom, objectiviteit, dat is een van uw problemen hé, hans... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 juli 2005 om 20:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Enfin, jouw geografische "kennis" is weer beneden alle peil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||||
|
![]() Citaat:
Nu ja, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en de rest, we zijn allemaal broeders, niet? (kijk maar even na in de studentencodex, Leuvense uitgave): Die heb ik ergens liggen, geloof ik. Even gaan zoeken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 17 juli 2005 om 20:16. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |