Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: welke drug maakt zowel rechtstreeks als onrechtreeks genomen het meeste slachtoffers
cannabis 1 2,70%
alcohol 19 51,35%
heroine 7 18,92%
geld 10 27,03%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2005, 18:07   #21
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Daar ben je mis, haal zaad in een growshop, voor een beginner raad ik "Early Girl" aan, een potente sative die tegen ons klimaat kan. je krijgt dat 11 zaadjes voor €20, je plant de zaadjes in een pot aarde rond begin juni in je veranda ofzo, geef wat water om de 2 dagen en zo tegen Spetember is de plant oogstrijp, knip de toppen af, laat ze drogen en ziedaar, je eigen wiet, 11 planten brengen al snel 350 gram op, toch zeker een beginner meot het lukken... en dat voor €20, als je weet dat je in de coffeeshop €7 moet betalen voor 1 gram van wiet van dezelfde kwaliteit... er zijn zo'n 500 thuiskwekers alleen al in Limburg http://www.cannabis-belgie.com
join us!
Tja, het probleem zal waarschijnlijk nog niet groot genoeg zijn...
Ik zou die 'handleiding' in 't groot op de Antwerpse trams en lijnbussen zetten...
Als U het VWS inschakelt is dat mss nog gratis...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 18-07-2005 at 19:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Daar ben je mis, haal zaad in een growshop, voor een beginner raad ik "Early Girl" aan, een potente sative die tegen ons klimaat kan. je krijgt dat 11 zaadjes voor €20, je plant de zaadjes in een pot aarde rond begin juni in je veranda ofzo, geef wat water om de 2 dagen en zo tegen Spetember is de plant oogstrijp, knip de toppen af, laat ze drogen en ziedaar, je eigen wiet, 11 planten brengen al snel 350 gram op, toch zeker een beginner meot het lukken... en dat voor €20, als je weet dat je in de coffeeshop €7 moet betalen voor 1 gram van wiet van dezelfde kwaliteit... er zijn zo'n 500 thuiskwekers alleen al in Limburg http://www.cannabis-belgie.com
join us!
Ik zou die 'handleiding' in 't groot op de Antwerpse trams en lijnbussen zetten...
Als U het VWS inschakelt is dat mss nog gratis...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
join us!
Ik zou die 'handleiding' in 't groot op de Antwerpse trams en lijnbussen...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 18 juli 2005 om 18:08.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 18:12   #22
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Als U het VWS inschakelt is dat mss nog gratis...
Probleem? Waar precies zie jij een probleem?
Oud 18 juli 2005, 18:17   #23
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Dat is volgens mij alcohol. De hard drug alcohol maakt in Nederland aanzienlijk meer slachtoffers dan morfine, heroïne en cocaïne bij elkaar.

Volgens een studie van het Hoger Instituut voor de Arbeid (Hiva), afgerond in augustus 2004, zouden zo'n 800.000 Belgen teveel alcohol drinken, ze zouden ook twee tot drie keer meer drinken dan ze toegeven. Volgens de rondvraag van het Hiva verbruikt de Belgische man jaarlijks 13 liter zuivere alcohol. Bij vrouwen ligt dat op 7 liter. Normaal wordt het aantal probleemdrinkers op een 500.000 geschat doch de onderzoekers gingen in dit nieuw onderzoek na hoeveel alcohol de Belgen daadwerkelijk aankopen in de winkel en de horeca en komen zo tot deze veel hogere cijfers.
Oud 18 juli 2005, 18:24   #24
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Dit hebben ze me allemaal wijsgemaakt een jaar geleden toen ik stopte met roken Ben ik brainwashed ? maybe! maar dankzij deze brainwashen ben ik al een jaar vrij

Stoppen met roken is de boodschap.
Proficiat. Ik hoop dat ge't volhoudt, en anderen tot voorbeeld moogt strekken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 18:48   #25
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Proficiat. Ik hoop dat ge't volhoudt, en anderen tot voorbeeld moogt strekken.
Dank je, ik zal de url posten van een GRATIS Ebook dat me geholpen heeft :

dit zou verplicht lectuur voor alle rokers moeten zijn!!

http://whyquit.com/joel/ntap.pdf
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 18:48   #26
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Speel eens een ander viool, King.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 18:49   #27
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Geld maakt onherroepelijk de meeste slachtoffers.Het verbranden van fossiele brandstoffen heeft(en brengt) onze ecologie ongekende schade toe.
Maar de klok terugdraaien is onmogelijk,jammer genoeg.Ik was echt al content met een huisje en moestuintje en den bijbel.Voor mij hoeft al die luxe niet,maar je wordt er gewoon in meegezogen.

Als je tegenwoordig een babbeltje wil slaan moet je het internet op,de mensen komen niet meer bij elkaar over de vloer,en mijn vriendin is VT4 en KANAAL2 verslaafd,waar gaat het naartoe?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 18:50   #28
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Waarom?Mag toch over gepraat worden,niet dan?Over wat wil je het dan hebben?[edit]
[size=1]After edit by Grellig on 18-07-2005 at 19:50
Reason:

Citaat:
Waarom?Mag toch over gepraat worden,niet dan?Over wat wil je het dan hebben?[/size]

Citaat:
Waarom,mag toch over gepraat worden,niet dan?Over wat wil je het dan hebben?[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 18 juli 2005 om 18:50.
Oud 18 juli 2005, 18:57   #29
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Geld maakt onherroepelijk de meeste slachtoffers.Het verbranden van fossiele brandstoffen heeft(en brengt) onze ecologie ongekende schade toe.
Maar de klok terugdraaien is onmogelijk,jammer genoeg.Ik was echt al content met een huisje en moestuintje en den bijbel.Voor mij hoeft al die luxe niet,maar je wordt er gewoon in meegezogen.

Als je tegenwoordig een babbeltje wil slaan moet je het internet op,de mensen komen niet meer bij elkaar over de vloer,en mijn vriendin is VT4 en KANAAL2 verslaafd,waar gaat het naartoe?
Al goed, stel dat ze aan het Internet verslaafd was en hier alles las wat je over haar schrijft!
Oud 18 juli 2005, 19:04   #30
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Al goed, stel dat ze aan het Internet verslaafd was en hier alles las wat je over haar schrijft!
Het enigste wat ze vandaag gezegd heeft is:wanneer gaan we die nieuw broek halen,het zijn solden.Voor de rest laat ze mijn gang gaan Firestone,gelukkig maar,anders kon ze naar de solden van nieuwe appartementen.

Novalis
Oud 18 juli 2005, 19:18   #31
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geloof me het enige dat mij een ander viool kan doen spelen is stoppen met "allemaal" jullie kop in het zand te steken voor hét wereldprobleem nr 1 = armoede .[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 18-07-2005 at 20:47
Reason:

Citaat:
geloof me het enige dat mij een ander viool kan doen spelen is stoppen met "allemaal" jullie kop in het zand te steken voor hét wereldprobleem nr 1 = armoede .[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 18-07-2005 at 20:19
Reason:

Citaat:
geloof me het enige dat mij een ander viool kan doe spelen is stoppen met "allemaal" jullie kop in het zand te steken voor hét wereldprobleem nr 1 = armoede .[/size]

Citaat:
geloof me het enige dat mij een ander viool kan doe spelen is stoppen met "allemaal" jullie kop in het zand te steken voor het wereldprobleem nr 1 = armoede .[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 19:47.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 19:29   #32
skaldis
Banneling

Standaard

Ik zie momenteel weer veel mensen kopje onder gaan aan cocaïne.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 20:52   #33
duncan
Banneling

Standaard

ik ook en heroinne in Antwerpen op de meest heum....commerciele plaatsen zo zag ik laatst nog.
Als ik bepaalde aziatische kleuren bekijk dan is opium ook weer zen ding aant doen morja goe da ik op papier en theorie niks ken van de nodige posocaties in de sympthophatologische verschijnselen als mede burger.

Mocht ik dan weer hoog nodige drang voelen om zo eens een keertje naar plekken te gaan waar oudere generaties hun ding doen goh....wordt wa afgezopen zenne enzo.

Voor mezelf is de verleiding steeds groot sporadisch om och kom even nog kruiden sigaretje op te steken maar heeft iddd misschien andere redenen dan enkel fysich.
Tjah zolang ik dagen lang of weken eraf kan blijven zalt wel gaan zekers
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 21:01   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alcohol maakt ontegensprekelijk de meeste slachtoffers. Naast de gekende statistieken zijn er ook nog een hele boel alcoholisten die niet gekend zijn. Wat daarbij dan nog zeer merkwaardig is, is het feit dat velen veel toleranter zijn ten aanzien van alcohol dan ten aanzien van andere drugs........... 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 21:05   #35

Standaard

wat mij opvalt is dat men heel intolerant is tegenover gebruikers van psychotrope drugs maar heel tolerant tegenover excessieve geldverslaafden. Die geldverslaafden worden zelfs vereerd en dit terwijl ze een massa mensen terroriseren door diens armoede te organiseren.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 18-07-2005 at 22:07
Reason:

wat mij opvalt is dat men heel intolerant is tegenover gebruikers van psychotrope drugs maar heel tolerant tegenover excessieve geldverslaafden. Die geldverslaafden worden zelfs vereerd en dit terwijl ze een massa mensen terroriseren door diens armoede te organiseren.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 18-07-2005 at 22:06
Reason:

wat mij opvalt is dat men heel intolerant is tegenover gebruikers van psychotrope drugs maar heel tolerant tegenover excessieve geldverslaafden. Die geldverslaafden worden zelfs vereerd en dit terwijl ze een massa mensen terroriseren.[/size]

wat mij opvalt is dat men heel intolerant is tegenover gebruikers van psychotrope drugs maar heel tolerant tegenover excessieve geldverslaafden. Die geldverslaafden worden zelfs vereerd.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 21:07.
Oud 18 juli 2005, 21:10   #36
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wat daarbij dan nog zeer merkwaardig is, is het feit dat velen veel toleranter zijn ten aanzien van alcohol dan ten aanzien van andere drugs
Dat is dan voornamelijk omdat alcohol ook op niet-problematische wijze gebruikt kan worden, iets wat ik met cocaïne nog niet zo vaak zie voorkomen en met heroïne al helemaal niet.

Ik merk tegenover cannibis nog zo geen intolerante houding tegenwoordig. Tegenover andere meer maar die verdienen het ook.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 21:13   #37

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Dat is dan voornamelijk omdat alcohol ook op niet-problematische wijze gebruikt kan worden, iets wat ik met cocaïne nog niet zo vaak zie voorkomen en met heroïne al helemaal niet.
Wat kan u daar nu van weten ? Hoeveel coke en hero junkies en gebruikers kent u persoonlijk ? Heeft u het zelf al eens gebruikt ? hoe kan u anders weten dat het niet op een niet - problematische wijze kan worden gebruikt ?[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 18-07-2005 at 22:15
Reason:

Citaat:
Wat kan u daar nu van weten ? Hoeveel coke en hero junkies en gebruikers kent u persoonlijk ? Heeft u het zelf al eens gebruikt ? hoe kan u anders weten dat het niet op een niet - problematische wijze kan worden gebruikt ?[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 18-07-2005 at 22:14
Reason:

Citaat:
Wat kan u daar nu van weten ? Hoeveel coke en hero junkies en gebruikers kent u persoonlijk ?[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 18-07-2005 at 22:14
Reason:

Citaat:
Wat kan u daar nu van weten ? Hoeveel coke en hero junkies kent u persoonlijk ?[/size]

Citaat:
Wat ka[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 21:15.
Oud 18 juli 2005, 21:19   #38
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de germanen namen ook drugs.
vliegenzwam, mede...
die kerels werkten ook zo hard niet als wij.

die vonden jagen, feesten en vechten plezanter.

of zoals de romeinse schrijver tacitus het verwoordde:

"Want met zweet zich te verwerven, wat men met het zwaard kan verkrijgen, daarin zien zij inderdaad niets dan luiheid en lafheid."
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 21:26   #39

Standaard

conclusie is dus idd dat het nobeler is om een drugsjunkie ( alcohol of wiet of heroine of wat dan ook ) te zijn dan een geldjunkie.
Oud 18 juli 2005, 21:26   #40
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Wat kan u daar nu van weten ? Hoeveel coke en hero junkies en gebruikers kent u persoonlijk ?
Ik heb wel eens een lezing gevolgd van een eminent toxicoloog. Die mensen doen dat soort onderzoek in mijn plaats. Daarenboven heb ik ooit 2 heroïnomanen kortstondig (iets erna zaten ze in de gevangenis) gekend van wiens gebruik het problematisch karakter moeilijk duidelijker kon zijn. Twee straten verwijderd van mijn woonst verblijft nog zo'n kleine kolonie toxicomanen waarvan ik echter niet kan zeggen waaraan ze zitten maar die wel het hele gamma aan problematisch gedrag etaleren.

Maar als u wil mag u mij steeds komen aantonen dat een "niet-problematisch gebruik" van cocaïne en heroïne mogelijk is. Ik wil wel eens kijken of we geen experiment kunnen opzetten.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be