![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: welke drug maakt zowel rechtstreeks als onrechtreeks genomen het meeste slachtoffers | |||
cannabis |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
alcohol |
![]() ![]() ![]() |
19 | 51,35% |
heroine |
![]() ![]() ![]() |
7 | 18,92% |
geld |
![]() ![]() ![]() |
10 | 27,03% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou die 'handleiding' in 't groot op de Antwerpse trams en lijnbussen zetten... Als U het VWS inschakelt is dat mss nog gratis...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 18 juli 2005 om 18:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is volgens mij alcohol. De hard drug alcohol maakt in Nederland aanzienlijk meer slachtoffers dan morfine, heroïne en cocaïne bij elkaar.
Volgens een studie van het Hoger Instituut voor de Arbeid (Hiva), afgerond in augustus 2004, zouden zo'n 800.000 Belgen teveel alcohol drinken, ze zouden ook twee tot drie keer meer drinken dan ze toegeven. Volgens de rondvraag van het Hiva verbruikt de Belgische man jaarlijks 13 liter zuivere alcohol. Bij vrouwen ligt dat op 7 liter. Normaal wordt het aantal probleemdrinkers op een 500.000 geschat doch de onderzoekers gingen in dit nieuw onderzoek na hoeveel alcohol de Belgen daadwerkelijk aankopen in de winkel en de horeca en komen zo tot deze veel hogere cijfers.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dit zou verplicht lectuur voor alle rokers moeten zijn!! http://whyquit.com/joel/ntap.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Speel eens een ander viool, King.
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Geld maakt onherroepelijk de meeste slachtoffers.Het verbranden van fossiele brandstoffen heeft(en brengt) onze ecologie ongekende schade toe.
Maar de klok terugdraaien is onmogelijk,jammer genoeg.Ik was echt al content met een huisje en moestuintje en den bijbel.Voor mij hoeft al die luxe niet,maar je wordt er gewoon in meegezogen. Als je tegenwoordig een babbeltje wil slaan moet je het internet op,de mensen komen niet meer bij elkaar over de vloer,en mijn vriendin is VT4 en KANAAL2 verslaafd,waar gaat het naartoe? ![]()
![]() |
#28 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 18 juli 2005 om 18:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |||||||
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 19:47. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik zie momenteel weer veel mensen kopje onder gaan aan cocaïne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() ik ook en heroinne in Antwerpen op de meest heum....commerciele plaatsen zo zag ik laatst nog.
Als ik bepaalde aziatische kleuren bekijk dan is opium ook weer zen ding aant doen morja goe da ik op papier en theorie niks ken van de nodige posocaties in de sympthophatologische verschijnselen als mede burger. Mocht ik dan weer hoog nodige drang voelen om zo eens een keertje naar plekken te gaan waar oudere generaties hun ding doen goh....wordt wa afgezopen zenne enzo. Voor mezelf is de verleiding steeds groot sporadisch om och kom even nog kruiden sigaretje op te steken maar heeft iddd misschien andere redenen dan enkel fysich. Tjah zolang ik dagen lang of weken eraf kan blijven zalt wel gaan zekers ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alcohol maakt ontegensprekelijk de meeste slachtoffers. Naast de gekende statistieken zijn er ook nog een hele boel alcoholisten die niet gekend zijn. Wat daarbij dan nog zeer merkwaardig is, is het feit dat velen veel toleranter zijn ten aanzien van alcohol dan ten aanzien van andere drugs...........
![]()
![]() |
#35 | |||
|
![]() wat mij opvalt is dat men heel intolerant is tegenover gebruikers van psychotrope drugs maar heel tolerant tegenover excessieve geldverslaafden. Die geldverslaafden worden zelfs vereerd en dit terwijl ze een massa mensen terroriseren door diens armoede te organiseren.[edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 21:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik merk tegenover cannibis nog zo geen intolerante houding tegenwoordig. Tegenover andere meer maar die verdienen het ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 21:15. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() de germanen namen ook drugs.
vliegenzwam, mede... die kerels werkten ook zo hard niet als wij. die vonden jagen, feesten en vechten plezanter. of zoals de romeinse schrijver tacitus het verwoordde: "Want met zweet zich te verwerven, wat men met het zwaard kan verkrijgen, daarin zien zij inderdaad niets dan luiheid en lafheid." |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() conclusie is dus idd dat het nobeler is om een drugsjunkie ( alcohol of wiet of heroine of wat dan ook ) te zijn dan een geldjunkie.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar als u wil mag u mij steeds komen aantonen dat een "niet-problematisch gebruik" van cocaïne en heroïne mogelijk is. Ik wil wel eens kijken of we geen experiment kunnen opzetten. |
|
![]() |
![]() |