Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 02:31   #21
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

deze tests hebben ook nog een ander groot voordeel: informeren

een groot gedeelte van de slikkers heeft geen idee van wat ze juist innemen en wat de gevolgen zijn. deze groep is ook moeilijk te berijken door gewoon wat flyerkes uit te delen. op deze manier weten die ook wat voor troep ze innemen. maw deze tests hebben ook een preventieve functie.

bovendien kan dit ook zeer belangrijke informatie bieden aan de officiele instanties. als de hulpverleners weten wat er in de dancings rondgaat, kan er ook op ingespeeld worden.

voorkomen blijft natuurlijk de beste oplossing, maar als dit niet lukt lijkt schadebeperking nog steeds een goed alternatief, op voorwaarde natuurlijk dat preventie en repressie hierdoor niet in een vergeethoekje geraken
Oud 20 juli 2005, 08:44   #22
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vryko
een groot gedeelte van de slikkers heeft geen idee van wat ze juist innemen en wat de gevolgen zijn.
Ehm, ik denk niet dat we nog in de middeleeuwen leven waar de gemiddelde mens ongeschoold en ongeletterd is. Ik denk da iemand die XTC neemt verdomd goed weet wat het effect is en dat het een harddrug is. Er is niemand die het nefast effect van harddrugs ontkent. Althans geen gezond mens die dat doet. Dat je mensen extra wil informeren over wat voor rotzooi het is, geen probleem. Dat je dat gaat doen door hun illegaal materiaal af te pakken, te testen en terug te geven.... dat gaat me toch een brug te ver. Het effect demonstreren zonder die pillen terug te geven lijkt me effectiever. Maar echt gaan zeggen van : dit is kwaliteits XTC , ik weet niet of dat preventief werkt :s Want dan is men zeker dat men kwaliteit slikt he...
Oud 20 juli 2005, 09:29   #23
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Idd,gelijk heb je!

Maar dit zijn dus de problemen waar de mensen van wakker liggen.Wat hebben we nu allemaal gehad?

-snelheidslimiet voor vrachtwagens
-holebi-discussie
-de nachtvluchten van zaventem
-kwaliteitscontrole xtc
-......................

En dit terwijl er overal bommen ontploffen,ik snap het echt niet meer hoor.
Bij mijn weten is er nog geen bom ontploft in België de laatste tijd en is er ook geen poging tot trouwens ... en wat zou jij daaraan willen doen danwel? Daar kun je NIETS tegen doen, als iemand een bom wil laten ontploffen in een station, dan doet die dat gewoon hé, denk je nu echt dat je daar ook maar IETS aan kan doen ...
Oud 20 juli 2005, 09:37   #24
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Minister voor kwaliteitscontrole xtc

Dra kwaliteitscontrole xtc.

Federaal minister van Volksgezondheid Rudy Demotte en zijn collega van de Franse Gemeenschap hebben een akkoord bereikt over kwaliteitstesten van xtc-pillen.

In de praktijk kan de test, waarbij de gebruiker zijn xtc-pillen kan laten controleren, binnenkort terug toegepast worden. De organisatie Modus Vivendi, die de testen uitvoert, wacht nog op vergunningen, onder meer van het college van procureurs. (belga)

Bron : http://www.hln.be/hln/cch/det/art_97621.html

-----------------------------------------------------------------------------------------

Is dat nu nog normaal? In plaats van die dealers op te pakken en zo de netwerken oprollen... neuh... kwaliteitscontroles :s
De taak van de overheid is de burger te beschermen ... bij hard drugs gebeurt dat op verschillende manieren, er wordt jacht gemaakt op xtc-labo's, regelmatig worden er labo's opgerold. Ook de dealers worden aangepakt, daar wordt ook jacht op gemaakt... ten slotte word de consument natuurlijk afgeraden het te nemen door allerlei advies van overheidsinstellingen en voorlichting op school. Maar de overheid is neit blind ... daar stopt de taak neit, men weet dat het word gebruikt en zolang het gebruikt wordt heeft zij de taak slachtoffers te verminderen, dit kan men doen door de xtc-pillen te testen, moesten mensen dat willen, zo kan men de sporadische junk-pill eruit halen die voor de slachtoffers zorgen, er moet ook bijgezegd worden dat xtc-verbruik procentueel een pak minder slachtoffers maakt dan alcohol-verbruik (ook een hard drug).
De overheid kan moeilijk gaan ontkennen en zeggen dat het niet gebruikt wordt... ze moet optreden en doet dat dan ook. Ik begrijp dat dat voor sommige mensen shokeren overkomt, alsof de overheid aanspoort xtc te gebruiken, maar daar ben je mis, je moet niet alleen de titels lezen, het hele artikel hé, beetje nuanceren kan geen kwaad, mjah, daar is het Vlaams Blok bvb. nooit ster in geweest...
Oud 20 juli 2005, 09:44   #25
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:

een groot gedeelte van de slikkers heeft geen idee van wat ze juist innemen en wat de gevolgen zijn. deze groep is ook moeilijk te berijken door gewoon wat flyerkes uit te delen. op deze manier weten die ook wat voor troep ze innemen. maw deze tests hebben ook een preventieve functie.

bovendien kan dit ook zeer belangrijke informatie bieden aan de officiele instanties. als de hulpverleners weten wat er in de dancings rondgaat, kan er ook op ingespeeld worden.

voorkomen blijft natuurlijk de beste oplossing, maar als dit niet lukt lijkt schadebeperking nog steeds een goed alternatief, op voorwaarde natuurlijk dat preventie en repressie hierdoor niet in een vergeethoekje geraken
Hoe naïef.

Iedereen weet dat drinken en autorijden niet samengaan. De ene kampagne volgt de andere op ... En toch kunnen "ze" elk week-einde een aantal jongeren van een boom of paal krabben ... Zij waren op de hoogte ...

Met het roken van sigaretten hetzelfde verhaal. En toch beginnen alle dagen jongeren te roken ...

Zeer zware straffen op fabrikanten en leveranciers van drugs is de enige oplossing. Ik hoop, moest je ooit kinderen hebben, dat ze nooit in de verleiding zullen komen. De kans dat ook jij - als ouder in dat geval - radeloos zal worden, eenmaal het hek van de dam is, is zeer groot ...
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:01   #26
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Hoe naïef.

Iedereen weet dat drinken en autorijden niet samengaan. De ene kampagne volgt de andere op ... En toch kunnen "ze" elk week-einde een aantal jongeren van een boom of paal krabben ... Zij waren op de hoogte ...

Met het roken van sigaretten hetzelfde verhaal. En toch beginnen alle dagen jongeren te roken ...

Zeer zware straffen op fabrikanten en leveranciers van drugs is de enige oplossing. Ik hoop, moest je ooit kinderen hebben, dat ze nooit in de verleiding zullen komen. De kans dat ook jij - als ouder in dat geval - radeloos zal worden, eenmaal het hek van de dam is, is zeer groot ...
Uit cijfers van het BIVV blijkt dat de grootste groep mensen die drinken en erna rijden 30 jaar of ouder zijn, bij 'jongeren' onder de 30 is dat een stuk minder... dit komt omdat zij de generatie zijn die de bo-campagne heeft meegemaakt die ngo steeds loopt en een enorm succes is... dit wil helaas neit zeggen dat er procentueel minder ongevallen zijn bij jongeren, maar het ligt dan niet aan het gebruik van alcohol, het is gewoon gebrek an rij-ervaring en als je jong bent neem je meer risico's, stoer rijden, etc. Je argment dat jongeren de grote drink/rijder zijn klopt dus niet.
Oud 20 juli 2005, 10:14   #27
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Uit cijfers van het BIVV blijkt dat de grootste groep mensen die drinken en erna rijden 30 jaar of ouder zijn, bij 'jongeren' onder de 30 is dat een stuk minder... dit komt omdat zij de generatie zijn die de bo-campagne heeft meegemaakt die ngo steeds loopt en een enorm succes is... dit wil helaas neit zeggen dat er procentueel minder ongevallen zijn bij jongeren, maar het ligt dan niet aan het gebruik van alcohol, het is gewoon gebrek an rij-ervaring en als je jong bent neem je meer risico's, stoer rijden, etc. Je argment dat jongeren de grote drink/rijder zijn klopt dus niet.
onzin. Ik hoef uw cijfers niet.
Oud 20 juli 2005, 10:24   #28
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe naïef.

Je hebt gelijk. Maar ikzelf, mijn vrienden en kennissen zijn ook niet vies van een goeie pint of een goed glas wijn. Sterke drank drink ik (bijna)
niet. Dat is ook een harddrug, nietwaar. Maar je kan het zonder beperking kopen. En hoe ga het verbruik beperken? Roken is ook één van mijn zonden, van drugs blijf ik af, ik heb er geen behoefte aan. En mocht ik nu tienerkinderen hebben die bv. met de wagen uitgaan zou ik nog liever hebben dat ze een jointje roken in plaats zich vol bier te gieten. Drinken en autorijden gaan inderdaad niet samen. Maar algemeen gesproken hebben genotsmiddelen altijd bestaan. De kunst is er gedoseerd mee om te gaan.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:26   #29
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Je hebt gelijk. Maar ikzelf, mijn vrienden en kennissen zijn ook niet vies van een goeie pint of een goed glas wijn. Sterke drank drink ik (bijna)
niet. Dat is ook een harddrug, nietwaar. Maar je kan het zonder beperking kopen. En hoe ga het verbruik beperken? Roken is ook één van mijn zonden, van drugs blijf ik af, ik heb er geen behoefte aan. En mocht ik nu tienerkinderen hebben die bv. met de wagen uitgaan zou ik nog liever hebben dat ze een jointje roken in plaats zich vol bier te gieten. Drinken en autorijden gaan inderdaad niet samen. Maar algemeen gesproken hebben genotsmiddelen altijd bestaan. De kunst is er gedoseerd mee om te gaan.
uw kinderen met de fiets of met de bus laten gaan!
pak desnoods de autosleutels af, want als ze ergens tegenknallen en jij hebt ze niet gewaarschuwd of proberen thuis te houden ga jij je ook enorm schuldig voelen, en je bent het gedeeltelijk ook.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:29   #30
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
onzin. Ik hoef uw cijfers niet.
Ontken maar alles wat je wil, beetje verbitterd?
Oud 20 juli 2005, 10:31   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis
Het is niet slecht, beter dat mensen hun troep kunnen laten controleren voor dat ze het slikken. Net zoals dat ze spuiten uitdelen aan heroineverslaafden, ook iets raar, maar het helpt wel tegen allerlei ziektes. En ik denk niet dat het extra aanzet om drugs te gaan gebruiken.

Alle drugsdealers, drugslabo's etc, kunnen toch nooit gevonden worden, en het probleem zal blijven. Dan beter proberen het probleem wat te proberen "beveiligen".
Maar door de gebruiker op te pakken kan je wel de kleine dealer pakken, door de kleine dealer op te pakken en die een beetje bij te werken, kan hij zijn hoofddealer aangeven,

Als je die hoofddealer wat meer bijwerkt dan de kleine dealer kom je bij de distributeur,

En als je de distributeur aanpakt, die nogal serieus bijwerkt, eventueel zijn familieleden ook, dan kom je bij de top van het netwerk, ...

En als ge die pakt, werkt ge uwe weg terug naar beneden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:33   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis
Ik heb net mijn post aangepast, nu staat daar iets van extra uitleg bij.

Ik kan u volgen hoor, en inderdaad dit is geen softdrugs meer, maar het is zo makkelijk te krijgen dat het bijna niet meer tegen te houden is. Als ik vroeger in de Cherry Moon in Lokeren kwam stond daar op 10min tijd al 4 man om te vragen of ik niets moest hebben. Dit is een van de redenen dat ik niet meer naar disco's ga.

Beletten gaat dus niet meer gaan, wel meer controles, en goed de mensen inlichten wat de problemen/gevaren zijn. Vooral op school zou daar nog wat meer tijd aan mogen besteed worden, ipv godsdienst ofzo

Ik ben daar iet meer dan een jaar geleden nog ies binnengeweest kwestie van eens te zien hoe dat daar nu is, ... Amaai zeg, ik had den indruk dak in een homobar binnenstond, da zat daar vol venten ! We zijn dan maar rap naar 't frietkot getrokken en het daarna afgetrapt, op weg naar ander en beter vertier...
Oud 20 juli 2005, 10:36   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Niet meer tegen te houden? Alee nu , stuur wa undercoverflikken wekelijks naar random discotheken, als gij der ene was had ge al 4 arrestaties verricht op ene dag. Snel opgelost die handel. Of af en toe es aan den uitgang staan met ne drugshond doet ook wonderen.

Ik begrijp u wel als ge de hoop hebt opgegeven dat het ooit volledig opgelost raakt, maar da wil ni zegge da een gedoogbeleid moet toegelaten worden. En ik denk dat als men internationaal goed samenwerkt het niet zo moeilijk is om drugslabos te localiseren, die hebben namelijk grondstoffen nodig. Via undercover werk kom je soms diep aan de wortels van een netwerk.
Kijk fiscaal gewoon na, wie er meer op zijn rekening staan heeft of uitgeeft dat hij kan verdienen...

Als ge ziet dat ne gewone mens plots me ne Porsche rondrijd, in kostumekes van Boss en Armani rondloopt en een villa met zwembad heeft zou er bij de fiscus toch een belleke moeten afgaan.

Die kostuumekes van Boss en Armani zijn nie gekend voor de fiscus maar die Porsche en die Villa wel. hé.
Oud 20 juli 2005, 10:51   #34
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

De meesten geven hier de indruk dat het gerecht niet bezig is met het vervolgen van dealers.

Als smoorder moet ik mijn gerief bij dergelijke dealers halen. Ondertussen weet ik ook dat de meesten hun dealercarriere niet lang duurt, maximum 2 jaar. Dan zijn ze oftewel zelf gestopt of gestopt wegens opgepakt.
Oud 20 juli 2005, 10:59   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
kwaliteits XTC bestaat gewoonweg NlET !!!!!
ALLE XTC schaad de gezondheid en is slecht !!!!!
dus s controle op de kwaliteit overbodig......

XTC totaal verbieden en de dealers zeer zwaar straffen en producenten ervan de doodstraf geven want de gevolgen ervan zyn nog niet te overzien en het kostenplaatje van de soc. zekerheid voor het verzorgen van de mentaal geschifte waco's die onherstelbare hersenletsels zullen opgelopen hebben waarmee we binnen een paar jaar gaan op ons dak zitten nog minder !

Yep,

Ofwel zuipen ze hun celmembranen kapot, ... het is den eerste nie die zo de pijp aan maarten geeft.
Oud 20 juli 2005, 11:03   #36
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Ik heb geen behoefte aan "genotsmiddelen". Roken : nooit aan begonnen. Bier en wijn : smaken mij niet. Occasioneel een glas korte drank ('s winters of bij verkoudheid), maar dat is ook praktisch. Ik ben heel sober wat "genotsmiddelen" betreft, en het is dan ook overdreven om te stellen dat ik daar enig "genot" zou van ondervinden. Ik ben ongeveer akkoord met wat u schrijft, op een kleine nuance na dus. Dosering is natuurlijk gewenst, maar om welke reden ? Als men genot ondervindt van iets, waarom zou men dan nog doseren ? Wie werkelijk geniet van eens bewusteloos te zijn en geen controle over zichzelf te hebben, mag m.i. toch eens serieus zijn geweten onderzoeken. Ik zou dus schrijven : dosering niet ifv de aard van het middel (de mogelijke schade die het berokkent) maar ifv de gevolgen ervan (het zg. genot). Lees natuurlijk ook de opmerking van Zwart&Geel.
Oud 20 juli 2005, 11:04   #37
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ondertussen kunnen de socio's weer aan een goedbetaalde wedde hun bezigheidstherapie voortzetten en het resultaat ervan in een mooi rapportje aanbieden op een receptie waar dan weer lekker gezellig onder elkaar gekeuveld wordt.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 11:07   #38
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
De meesten geven hier de indruk dat het gerecht niet bezig is met het vervolgen van dealers.

Als smoorder moet ik mijn gerief bij dergelijke dealers halen. Ondertussen weet ik ook dat de meesten hun dealercarriere niet lang duurt, maximum 2 jaar. Dan zijn ze oftewel zelf gestopt of gestopt wegens opgepakt.
Dealers worden uiteraard vervolgd, maar de straffen die ze krijgen zijn zo minimaal tegenover de winst die ze scheppen, dat het beleid volkomen faalt.
Oud 20 juli 2005, 11:07   #39
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik heb het in een andere topic al gezegd, maar ik herhaal het toch maar. Het zou niet onlogisch zijn om in het WE ( van Donderdagavond tot Maandagmiddaig) rond uitgangsbuurten een strenge controle te houden op drugs, alcohol, street racing, snelheid. Het zou veel jongeren van het occasioneel druggebruik weghouden en het zou ook het aantal WE ongevallen drastisch verminderen. ( Maar ik heb een sterk vermoeden dat het demot en landuit niet om de volksgezondheid of de verkeersveiligheid te doen is, maar enkel om het spijzen van de staatskas)
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 11:14   #40
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Ik heb het in een andere topic al gezegd, maar ik herhaal het toch maar. Het zou niet onlogisch zijn om in het WE ( van Donderdagavond tot Maandagmiddaig) rond uitgangsbuurten een strenge controle te houden op drugs, alcohol, street racing, snelheid. Het zou veel jongeren van het occasioneel druggebruik weghouden en het zou ook het aantal WE ongevallen drastisch verminderen. ( Maar ik heb een sterk vermoeden dat het demot en landuit niet om de volksgezondheid of de verkeersveiligheid te doen is, maar enkel om het spijzen van de staatskas)
Helaas kosten zulke operaties telkens miljoenen. (helikopters, blokkades, manschappen, nachtwerk, ...). Er zijn uiteraard een hoop andere kreatieve maatregelen die genomen kunnen worden, maar onze overheid is gewoon te zwak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be