![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() deze tests hebben ook nog een ander groot voordeel: informeren
een groot gedeelte van de slikkers heeft geen idee van wat ze juist innemen en wat de gevolgen zijn. deze groep is ook moeilijk te berijken door gewoon wat flyerkes uit te delen. op deze manier weten die ook wat voor troep ze innemen. maw deze tests hebben ook een preventieve functie. bovendien kan dit ook zeer belangrijke informatie bieden aan de officiele instanties. als de hulpverleners weten wat er in de dancings rondgaat, kan er ook op ingespeeld worden. voorkomen blijft natuurlijk de beste oplossing, maar als dit niet lukt lijkt schadebeperking nog steeds een goed alternatief, op voorwaarde natuurlijk dat preventie en repressie hierdoor niet in een vergeethoekje geraken
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De overheid kan moeilijk gaan ontkennen en zeggen dat het niet gebruikt wordt... ze moet optreden en doet dat dan ook. Ik begrijp dat dat voor sommige mensen shokeren overkomt, alsof de overheid aanspoort xtc te gebruiken, maar daar ben je mis, je moet niet alleen de titels lezen, het hele artikel hé, beetje nuanceren kan geen kwaad, mjah, daar is het Vlaams Blok bvb. nooit ster in geweest...
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen weet dat drinken en autorijden niet samengaan. De ene kampagne volgt de andere op ... En toch kunnen "ze" elk week-einde een aantal jongeren van een boom of paal krabben ... Zij waren op de hoogte ... Met het roken van sigaretten hetzelfde verhaal. En toch beginnen alle dagen jongeren te roken ... Zeer zware straffen op fabrikanten en leveranciers van drugs is de enige oplossing. Ik hoop, moest je ooit kinderen hebben, dat ze nooit in de verleiding zullen komen. De kans dat ook jij - als ouder in dat geval - radeloos zal worden, eenmaal het hek van de dam is, is zeer groot ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
niet. Dat is ook een harddrug, nietwaar. Maar je kan het zonder beperking kopen. En hoe ga het verbruik beperken? Roken is ook één van mijn zonden, van drugs blijf ik af, ik heb er geen behoefte aan. En mocht ik nu tienerkinderen hebben die bv. met de wagen uitgaan zou ik nog liever hebben dat ze een jointje roken in plaats zich vol bier te gieten. Drinken en autorijden gaan inderdaad niet samen. Maar algemeen gesproken hebben genotsmiddelen altijd bestaan. De kunst is er gedoseerd mee om te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
pak desnoods de autosleutels af, want als ze ergens tegenknallen en jij hebt ze niet gewaarschuwd of proberen thuis te houden ga jij je ook enorm schuldig voelen, en je bent het gedeeltelijk ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je die hoofddealer wat meer bijwerkt dan de kleine dealer kom je bij de distributeur, En als je de distributeur aanpakt, die nogal serieus bijwerkt, eventueel zijn familieleden ook, dan kom je bij de top van het netwerk, ... En als ge die pakt, werkt ge uwe weg terug naar beneden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben daar iet meer dan een jaar geleden nog ies binnengeweest kwestie van eens te zien hoe dat daar nu is, ... Amaai zeg, ik had den indruk dak in een homobar binnenstond, da zat daar vol venten ! We zijn dan maar rap naar 't frietkot getrokken en het daarna afgetrapt, op weg naar ander en beter vertier... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge ziet dat ne gewone mens plots me ne Porsche rondrijd, in kostumekes van Boss en Armani rondloopt en een villa met zwembad heeft zou er bij de fiscus toch een belleke moeten afgaan. Die kostuumekes van Boss en Armani zijn nie gekend voor de fiscus maar die Porsche en die Villa wel. hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De meesten geven hier de indruk dat het gerecht niet bezig is met het vervolgen van dealers.
Als smoorder moet ik mijn gerief bij dergelijke dealers halen. Ondertussen weet ik ook dat de meesten hun dealercarriere niet lang duurt, maximum 2 jaar. Dan zijn ze oftewel zelf gestopt of gestopt wegens opgepakt.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yep, Ofwel zuipen ze hun celmembranen kapot, ... het is den eerste nie die zo de pijp aan maarten geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb het in een andere topic al gezegd, maar ik herhaal het toch maar. Het zou niet onlogisch zijn om in het WE ( van Donderdagavond tot Maandagmiddaig) rond uitgangsbuurten een strenge controle te houden op drugs, alcohol, street racing, snelheid. Het zou veel jongeren van het occasioneel druggebruik weghouden en het zou ook het aantal WE ongevallen drastisch verminderen. ( Maar ik heb een sterk vermoeden dat het demot en landuit niet om de volksgezondheid of de verkeersveiligheid te doen is, maar enkel om het spijzen van de staatskas)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |