Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 15:22   #21
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniotna
Flaminganten hebben blijkbaar de opiniepeilingen van enkele maanden geleden vergeten. Tja, de waarheid kwetst blijkbaar...
Was dat die opinieleden onder de leden van de BUB ? Ja ik herinner het me, van de tien waren er negen voor een unitair België. De tiende wou twee aparte gewesten onder voogdij van het Brusselse. Het departement financiën zou gesplitst worden: het ene departement zou zorgen voor het ophalen van de inkomsten in Vlaanderen, het andere departement zou zorgen voor de uitgaven in Wallonië.
Oud 20 juli 2005, 16:50   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Jaja...... ik weet het.....
jullie hebben liever dat België weent......waarschijnlijk samen met de hele wereld.
Eindelijk zegt de koning wat het gewone volk denkt. Want ik Labyrinth het gewone volk denk als de koning of de koning denkt als ik het gewone volk. Ook daar groeit de eenheid hihi.......jullie nachtmerrie.
Uiteindelijk is het simpel wat we willen. Dat is minder belastingen betalen. Begin zo stilaan het idee te krijgen dat 87% leeft van de 13
% die nog werken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 16:52   #23
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

geheel per toeval Bert Bibber Touéé gezien op t'nieuws.....

en de o zo droeve dag die er morgen aankomt het droevige herdenkingsceremonieel aan de vele vlaamse voorouders die de dood ingejaagd werden door minachtende franskiljonse oversten om een virtueel land in stand te houden met een hofhouding van gekken kreeg ineens een NOG droeviger uitzicht door de manier waarop de vlaming voor de zoveelste keer en in schabouwelijke taal door de ho(o)fdnar van dit apenland nog maar eens beledigd werd bijgestaan door zijn kontlikkende "blackadder" Guynokio van Toscane !

vrienden laat ons er voor eens en altijd komaf mee maken, we gaan toch voor die cierk niet BLIJVEN betalen....... volgens mij is den emmer meer dan vol ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ICE-MAN on 20-07-2005 at 17:54
Reason:
--------------------------------

en de o zo droeve dag die er morgen aankomt het droevige herdenkingsceremonieel aan de vele vlaamse voorouders die de dood ingejaagd werden door minachtende franskiljonse oversten om een virtueel land in stand te houden met een hofhouding van gekken kreeg ineens een NOG droeviger uitzicht door de manier waarop de vlaming voor de zoveelste keer en in schabouwelijke taal door de ho(o)fdnar van dit apenland nog maar eens beledigd werd bijgestaan door zijn kontlikkende "blackadder" Guynokio van Toscane !

vrienden laat ons er voor eens en altijd komaf mee maken, we gaan toch voor die cierk niet BLIJVEN betalen....... volgens mij is den emmer meer dan vol ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

en de o zo droeve dag die er morgen aankomt het droevige herdenkingsceremonieel aan de vele vlaamse voorouders die de dood ingejaagd werden door minachtende franskiljonse oversten kreeg ineens een NOG droeviger uitzicht door de manier waarop de vlaming voor de zoveelste keer en in schabouwelijke taal door de hoofdnar van dit apenland nog maar eens beledigd werd !

vrienden laat ons er voor eens en altijd komaf mee maken, we gaan toch voor die cierk niet BLIJVEN betalen....... volgens mij is den emmer meer dan vol ![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 20 juli 2005 om 16:54.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 16:56   #24
Wifi
Vreemdeling

Wifi's schermafbeelding

Standaard

Maistijd ? is da zoiets als komkommertijd ?
Wifi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 17:04   #25
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Mja,
als je deze opinipeiling als "vals" wilt bestempelen,
dan doe ik dat met evenveel recht met de opinipeilingen die het VB wel goed uitkomen.

Ik lees hier dat het er hoedanook slecht voor staat voor België.
Hoezo ?
Waar besluit je dat uit ?

Pas op, val mij niet aan,
ik ben niet voor een unitair België, en nog minder royalist.
Maar wat ik hier lees is van een mug een olifant maken,
iets wat hier wel vaker gebeurd op dit forum door een hoop bezoekers,
behorende tot ...
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 17:34   #26
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

België is zijn levensverzekering tjein. Zonder België en de monarchie was die oude seniele zak (don't worry wil hem dat gerust in zijn gezicht zeggen) niets, ze leven op het geld van dat van de belastingbetalers. Een ware schande!
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 17:42   #27
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Tot slot: op het vtm-nieuws zei Pol (ben zijn familienaam even kwijt) de hoofdredakteur dat het schabouwelijke Nederlands van de speech een doorn in het oog was voor ieder met een greintje respekt voor zijn moedertaal.
Dat is inderdaad het soort Nederlands dat alleen door een Franstalige souffleur kan worden geschreven. Des te beter, de afstandsbediening wordt nog zo snel gebruikt.
- Klassiek in de Beefrede van Zijne Doorluchtige Scheveschaatsrijder: solidariteit, verdraagzaamheid en patati patata. Ja, daar kent de Vlamingen nu éénmaal alles van: Wallonië is dat unieke stuk land dat elk jaar klaarblijkelijk verschillende keren door een tsunami wordt getroffen, op gulle wijze bijgepast door de tegen heug en meug solidaire Vlaming.
- Valse noot: het refreintje over familiewaarden ontbrak, maar je moet natuurlijk geen voorbeeld (meer) willen spelen als je zelf al te regelmatig naast de pot pist en daarvan de gevolgen niet onder ogen wil zien.
- Peiling aan 87% echte Belzen: Bertjelief, de enige peiling die je moet geloven zijn de verkiezingen. Tot de Belzen onomstotelijk kunnen aantonen dat er 87 �* 95% echte Belzen zijn - de resultaten variëren naargelang de windrichting, haha -, geloof ik er spijtig genoeg geen sikkepit van.
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 17:54   #28
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Dat is inderdaad het soort Nederlands dat alleen door een Franstalige souffleur kan worden geschreven. Des te beter, de afstandsbediening wordt nog zo snel gebruikt.
- Klassiek in de Beefrede van Zijne Doorluchtige Scheveschaatsrijder: solidariteit, verdraagzaamheid en patati patata. Ja, daar kent de Vlamingen nu éénmaal alles van: Wallonië is dat unieke stuk land dat elk jaar klaarblijkelijk verschillende keren door een tsunami wordt getroffen, op gulle wijze bijgepast door de tegen heug en meug solidaire Vlaming.
solidariteit, verdraagzaamheid en patati patata
Da is inderdaad niet te rijmen met de "normen en waarden "uche uche"
van het VB, nietwaar ?

Citaat:
- Valse noot: het refreintje over familiewaarden ontbrak, maar je moet natuurlijk geen voorbeeld (meer) willen spelen als je zelf al te regelmatig naast de pot pist en daarvan de gevolgen niet onder ogen wil zien.
Wat hebben zijn avontuurtjes met politiek te maken
of zijn functie als staatshoofd ?
Vond je dat Bill of the usa ook moest opstappen omda em miss lipstick efkes
tot een niet al te katholieke daad had aangezet ?
Hou het bij politiek, dank u.

Citaat:
- Peiling aan 87% echte Belzen: Bertjelief, de enige peiling die je moet geloven zijn de verkiezingen. Tot de Belzen onomstotelijk kunnen aantonen dat er 87 �* 95% echte Belzen zijn - de resultaten variëren naargelang de windrichting, haha -, geloof ik er spijtig genoeg geen sikkepit van.
En ondertussen worden we suf gebombardeerd dat het VB de grootste partij zou zijn,
altijd maar winst boekt, de verkiezingen gaat winnen ...
Allemaal met ... opiniepeilingen
2 maten 2 gewichten VB ?

Let op !
Ik ben niet koningsgezind, niet op z'n minst.
Ik wil enkel maar weer eens publiekelijk lachen met die rare kronkels die jullie
maken met de feiten om je gelijk te forceren.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 20 juli 2005, 17:57   #29
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Voor alle duidelijkheid heb ik hier de verdiensten van de "lintjesknippers" die zich in ons Koninklijk huis bevinden.Het is uit de krant van 2 maanden geleden dus het is vrij recent.

Bron HBVL

Fabiola: 1.115.520€ ofwel 45.000.000Bef per jaar.

Prinf Filip: 788.301€ ofwel 31.800.000Bef per jaar.

Prinses Astrid: 272.682€ ofwel 11.000.000Bef per jaar.

Koning Albert: 6.048.602€ ofwel 244.000.000Bef per jaar.

Prins Laurent: 272.682€ ofwel 11.000.000Bef per jaar.

Groetjes Grellig.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 18:03   #30
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jullie hebben liever dat België weent......
"België weent"...

Was een schitterende titel geweest voor http://forum.politics.be/showthread.php?t=37260

Labyrinth, kan ik je niet in dienst nemen als forumdichter?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 18:53   #31
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alhoewel 13 % het tegenovergestelde denkt,

9 "geen mening", en
slechts 4 tegen
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 18:58   #32
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want ik Labyrinth het gewone volk denk als de koning of de koning denkt als ik het gewone volk.
Zulk een statement maken waar iedereen het kan lezen en zonder beschaamd te zijn...chapeau!
Oud 20 juli 2005, 19:05   #33
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

4 tegen? Tiens zijn er dan N-VA'ers plots royalistisch geworden?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 20:24   #34
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ziedaar, Dames en Heren, enkele houdingen en reacties die zich bij ons hebben voorgedaan ...
Het verheugt mij dat het vorstenpaar er nog steeds een gezond en zeer gevarieerd sexleven op nahoudt.[edit]
[size=1]After edit by John Stufflebeam on 20-07-2005 at 21:24
Reason:

Citaat:
Ziedaar, Dames en Heren, enkele houdingen en reacties die zich bij ons hebben voorgedaan ...
Het verheugt mij dat het vorstenpaar er nog steeds een gezond en zeer gevarieerd sexleven op nahoudt.[/size]

Citaat:
Het verheugt mij dat het vorstenpaar er nog steeds een gezond en zeer gevarieerd sexlevwn op nahoudt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 20 juli 2005 om 20:24.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 20:31   #35
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Thai bedreigt mij fysiek
Oud 20 juli 2005, 20:33   #36
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Voor alle duidelijkheid heb ik hier de verdiensten van de "lintjesknippers" die zich in ons Koninklijk huis bevinden.Het is uit de krant van 2 maanden geleden dus het is vrij recent.

Bron HBVL

Fabiola: 1.115.520€ ofwel 45.000.000Bef per jaar.

Prinf Filip: 788.301€ ofwel 31.800.000Bef per jaar.

Prinses Astrid: 272.682€ ofwel 11.000.000Bef per jaar.

Koning Albert: 6.048.602€ ofwel 244.000.000Bef per jaar.

Prins Laurent: 272.682€ ofwel 11.000.000Bef per jaar.

Groetjes Grellig.
Na Und ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 20:53   #37
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Spijtig, maar ik heb niets te vieren, of is het soms 175 jaar onderdrukking van de vlaming. Na de belachelijke toespraak van onze worst, was mijn dag weeral om zeep, mijn vlag hangt al halfstok.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 20:56   #38
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boppa47
Na de belachelijke toespraak van onze worst, was mijn dag weeral om zeep, mijn vlag hangt al halfstok.
En de zizi, alles OK?

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 20-07-2005 at 22:05
Reason:

Citaat:
Na de belachelijke toespraak van onze worst, was mijn dag weeral om zeep, mijn vlag hangt al halfstok.
En de zizi, alles OK?

Egidius[/size]

[size=1]After edit by Egidius on 20-07-2005 at 21:59
Reason:

[quote=Boppa47]Na de belachelijke toespraak van onze worst, was mijn dag weeral om zeep, mijn vlag hangt al halfstok.[/QUOTE]

En de zizi, alles OK?

Egidius[/size]

Citaat:
En de zizi, alles OK?

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 20 juli 2005 om 21:05.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:01   #39
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Een seniel manneke die mee van links naar rechts bewoog met de tekstband die hij aan het aflezen was.

Na zulke vurige strijdrede van zijne majesteit "de achterlijkheid" zullen de bubbels hier ongetwijfeld de komende dagen heel strijdlustig de virtuele strijd aangaan met het flamingantische beest dat hen schaamteloos uitlacht.
Het beest moet wel naar de tandarts tegenwoordig ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:04   #40
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dames en Heren,

Vandaag zijn wij in de eerste plaats in gedachten bij de onschuldige slachtoffers van de terroristische aanslagen in Londen, en bij hun families. Die barbaarse terreurdaden betekenen een regelrechte agressie tegen de fundamentele waarden van onze democratische samenlevingen.

Maar ook vandaag staan de Koningin en ikzelf erop U een fijne nationale feestdag toe te wensen. Dit jaar immers, viert ons land 175 jaar België en 25 jaar federalisme.

Wij hebben bewondering voor de grote verscheidenheid en de kwaliteit van de feesten die voor deze herdenking worden georganiseerd. Eens te meer stellen we vast dat onze lokale tradities ontelbaar zijn, dat ons verenigingsleven blijft bloeien, en het geeft ons een gevoel van terechte fierheid.

Vanzelfsprekend kijken we tijdens deze feestelijke dagen bewonderend naar ons rijk verleden, maar het is ook wijs onze aandacht op de toekomst te richten en op de nieuwe uitdagingen die zich aandienen.

In dat verband ben ik getroffen geweest door vijf houdingen en reacties die velen onder U de jongste maanden hebben gehad. Ze houden heel wat positiefs in voor de toekomst.

De eerste houding heeft betrekking op ons land. Tijdens mijn contacten met talloze personen in alle hoeken van België hebben velen mij hun bezorgdheid medegedeeld omtrent de eenheid van het land.

Het kwam telkens als een leidmotief terug. Ik ben dan ook niet verrast geweest door de bevindingen van een opiniepeiling betreffende onze gemeenschappelijke toekomst. Ze werd gehouden in maart jongstleden. Op de vraag: "Moet België, volgens U, één blijven" heeft 87 % bevestigend geantwoord en dat percentage was vrijwel hetzelfde in onze drie gewesten.

Alhoewel 13 % het tegenovergestelde denkt, en dat soms luidruchtig te kennen geeft, mag men toch niet vergeten dat de overgrote meerderheid van onze bevolking de eenheid aankleeft.

De tweede houding slaat op de verdraagzaamheid. Het gaat hier om de herdenking, op 8 mei jongstleden, van de 60ste verjaardag van het einde van de Tweede Wereldoorlog in Europa, en van de bevrijding van de kampen.

Tijdens de plechtigheid aan de Congreskolom overhandigde een veteraan de fakkel aan een jongere en dat symbolisch gebaar heeft mij getroffen. Nadien, tijdens de receptie in het Parlement, heb ik met talrijke veteranen gesproken maar ook met veel jongeren die vastbesloten bleken onze waarden van verdraagzaamheid en van democratie in de toekomst te verdedigen, net zoals de ouderen dat hebben gedaan.

Nu extremisme van alle soort zowat overal in Europa de kop opsteekt is dat engagement van de jongeren betekenisvol en een bevestiging van de stevige verankering van onze democratische gedrevenheid.

De derde houding staat in verband met de dialoog. In de loop van dit jaar werden verscheidene manifestaties door zowel de burgerlijke overheden als de vertegenwoordigers van de verschillende godsdiensten en filosofische overtuigingen gezamenlijk bijgewoond.

Het betrof ofwel een bijeenkomst om samen na te denken over thema's als xenofobie, en onverdraagzaamheid, ofwel een plechtigheid om hulde te betuigen aan de slachtoffers van een ramp.

Die ontmoetingen, die gemeenschappelijke ceremonieën, getuigen van een gesteldheid om in dialoog te gaan en weerspiegelen eerbied voor de overtuiging van eenieder.

Overigens, heeft de talrijke aanwezigheid, zij aan zij, van Staatshoofden en Regeringsleiders en van vertegenwoordigers van grote godsdiensten, op de begrafenisplechtigheid van Paus Johannes Paulus II, mij ook sterk getroffen.

Een vierde houding ontwikkelde zich als een spontane reactie begin dit jaar. Wij zijn allen getuige geweest van de vreselijke Tsunami die Zuidoost-Azië heeft getroffen.

Een buitengewoon elan van edelmoedigheid doorkruiste heel snel het ganse land. Enkelingen, media, NGO's, het Rode Kruis en openbare instellingen reageerden op merkwaardige en solidaire wijze om de nood van miljoenen getroffen personen te lenigen.

In een wereld die makkelijk wordt getypeerd als individualistisch zoniet egoïstisch, levert dat het bewijs dat uw solidariteit krachtig en levendig blijft. Het is werkelijk opbeurend.

En tot slot, een laatste punt. Ik ben terug van een Staatsbezoek aan China met de Koningin. Wij waren vergezeld door universiteitsrectoren, vorsers, sinologen, bedrijfsleiders en vertegenwoordigers van de culturele wereld.

In dit onmetelijke land, het meest bevolkte ter wereld, en buitengewoon levendig, heb ik kunnen vaststellen hoezeer onze academici, onze wetenschappers, onze ondernemers en onze kunstenaars zich creatief en dynamisch opstellen en zich inspannen om de aloude cultuur van China te vatten.

Bescheiden maar energiek dragen ze bij tot de buitengewone mutatie van dat land. Het is bij velen onder U een afdoend bewijs van openheid ten aanzien van de wereld.

Ziedaar, Dames en Heren, enkele houdingen en reacties die zich bij ons hebben voorgedaan en die op mij indruk hebben gemaakt. Ik stond erop ze te onderstrepen want ze geven mij vertrouwen in onze toekomst.

Moge dat verlangen naar eenheid, naar verdraagzaamheid en dialoog, die solidariteit en dat openstaan voor de buitenwereld velen onder U blijvend motiveren.

Op die manier, zullen wij, niettegenstaande de moeilijkheden, van ons land een federale modelstaat kunnen maken. Die waarden dienen wij ook in het Europese project gestalte te geven, ongeacht de hindernissen die onze ervaring zullen verrijken. Zodoende kunnen wij helpen het Europese avontuur nieuw leven in te blazen.

De Koningin, ikzelf en gans onze Familie wensen U nogmaals een heel gelukkige nationale feestdag.
En er zijn geen Amerikanen in Bagdad
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be