Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 19:38   #21
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Pas op, ik doe binnenkort hetzelfde.

Egidius
Ja, maar gij gaat daat niet om aan uw franskiljonse trekken komen, in tegendeel tot de "echte Belgen" Persoonlijk ga ik daar niet meer omdat ik zowat alles reeds heb gezien.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 19:41   #22
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ja, maar gij gaat daat niet om aan uw franskiljonse trekken
Misschien heb ik wel in 't geheim zo'n trekken... Ben er op de fora in elk geval al van beschuldigd geweest, omdat ik als native Brusselaar er al eens een Franse uitdrukking tussendoor gooi.

Dat ge niet voor één gat te vangen zijt, Stubaf, dat kunnen de domoren het slechtst verdragen.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 20-07-2005 at 20:41
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Misschien heb ik wel in 't geheim zo'n trekken... Ben er op de fora in elk geval al van beschuldigd geweest, omdat ik als native Brusselaar er al eens een Franse uitdrukking tussendoor gooi.

Dat ge niet voor één gat te vangen zijt, Stubaf, dat kunnen de domoren het slechtst verdragen.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dat ge niet voor één gat te vangen zijt, Stubaf, dat kunnen ze het slechts verdragen.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 20 juli 2005 om 19:41.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:09   #23
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De B.U.B. was en is er echter bij en heeft zich door duizenden omstaanders laten opmerken. Dat is uiteindelijk nog belangrijker voor onze natie dan het breken van het zoveelste wereldrecord !

Maar toch proficiat aan de vele deelnemers aan dit feest. De Vlaams-nationalisten zullen het ons nooit kunnen nadoen !
De journalisten van het nieuws hebben uw poging om met uw vlag op TV te komen toch gesaboteerd. Hij heeft vakkundig uw vlag, tussen twee driekleuren, ( buiten een fractie van een seconde) uit beeld kunnen houden. Schande .
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:15   #24
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
- Ik ben niet voor een unitair België.
- Het VB ziet in iedere regendruppel de mislukking van België.

Wat kunnen jullie overdrijven en zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagen.
Wie zijn die jullie toch?
Oud 20 juli 2005, 22:24   #25
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Slechts 1500 vaderlandslievenden van de koninklijke 87 pct daagden op...

In aanwezigheid van Zijne Heiligheid VHS én de Keizer der Belgen himself.

Zelden zo goed gelachen met de Belgicistische pretenties.

Egidius

---

[size=3]Wereldrecord fanfare mislukt[/size]

kld
20/07/2005
BRUSSEL - De poging om het wereldrecord grootste fanfare te breken is vanmiddag in Brussel mislukt. Er kwamen naar schatting 1.500 muzikanten opdagen aan het Rogierplein, meldt de openbare omroep VRT. Dat is te weinig om het Japanse record van 11.578 mensen te breken.
De nationale feestdag moest dit jaar een vermelding in het Guinness Book of Records opleveren. Aan de vooravond van 21 juli vond daarom een wereldrecordpoging fanfare plaats.

Muzikanten van fanfares, brassbands, harmonieën, muziekverenigingen en andere mobiele orkesten werden aangespoord in de hoofdstad te verzamelen om samen het Belgisch volkslied te spelen. Volgens getuigen daagden fanfares uit alle uithoeken van het land op. Ook de 'uithoeken' zoals Limburg en Eupen waren vertegenwoordigd.

Toch kwam te weinig volk opdagen. Wellicht zit de vakantie daar voor iets tussen. Wel van de partij: koning Albert en verschillende vertegenwoordigers van de federale regering.

Bron: http://www.standaard.be/Nieuws/Binne...MF20072005_045
Er zijn ons land tienduizenden mensen die in fanfares, brassbands, harmonieën enz...
muziek spelen. Een povere 1500 hiervan waren aanwezig in Brussel.
Conclusie : het zogenaamde Belgisch gevoel waarmee de bubbels zo graag uitpakken bestaat absoluut niet. Iets wat de meesten onder ons wel weten.
Maar zelfs 1500 mensen zijn een fantastisch succes voor hen. Zulke massa's zijn ze niet gewoon. Pauvre Belgique, wat een afgang.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 22:26   #26
siggma
Banneling

siggma's schermafbeelding

Standaard

pfff,

ge moet maar zot zijn,om s'avonds nog in Brussel fanfare te gaan spelen,met al die vreemdelingen die daar lopen !!
siggma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 22:37   #27
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De B.U.B. was en is er echter bij en heeft zich door duizenden omstaanders laten opmerken.
De BUB was er en heeft zich laten opmerken door duizenden omstaanders?

Er was meer volk komen zien naar de afgang dan dat er meededen, en de 4 Bubbers hebben dan maar gestript.

Citaat:
Dat is uiteindelijk nog belangrijker voor onze natie dan het breken van het zoveelste wereldrecord !
ja, 4 bubbers zien is zelfs levensbelangrijk en iets dat minder voorkomt dan een totale zonsverduistering in ons landje!

Citaat:
Maar toch proficiat aan de vele deelnemers aan dit feest. De Vlaams-nationalisten zullen het ons nooit kunnen nadoen !
Veel? niet nadoen? Gelukkig kunnen jullie jezelf nog ophemelen, als je op elkaar gaat staan ben je bijna 7,5 meter hoog![edit]
[size=1]After edit by Abiogenesis on 20-07-2005 at 23:45
Reason:

Citaat:
De B.U.B. was en is er echter bij en heeft zich door duizenden omstaanders laten opmerken.

Er was meer volk komen zien naar de afgang dan dat er meededen, en de 4 Bubbers hebben dan maar gestript.

Citaat:
Dat is uiteindelijk nog belangrijker voor onze natie dan het breken van het zoveelste wereldrecord !
ja, 4 bubbers zien is zelfs levensbelangrijk en iets dat minder voorkomt dan een totale zonsverduistering in ons landje!

Citaat:
Veel? niet nadoen? Gelukkig kunnen jullie jezelf nog ophemelen, als je op elkaar gaat staan ben je bijna 7,5 meter hoog![/size]

[size=1]After edit by Abiogenesis on 20-07-2005 at 23:44
Reason:

Citaat:

Citaat:

Citaat:
Veel? niet nadoen? Gelukkig kunnen jullie jezelf nog ophemelen, als je op elkaar gaat staan ben je bijna 8 meter hoog![/size]

[size=1]After edit by Abiogenesis on 20-07-2005 at 23:43
Reason:

Citaat:
De B.U.B. was en is er echter bij en heeft zich door duizenden omstaanders laten opmerken. Dat is uiteindelijk nog belangrijker voor onze natie dan het breken van het zoveelste wereldrecord !

Citaat:

Citaat:
Veel? niet nadoen? Gelukkig kunnen jullie jezelf nog ophemelen, als je op elkaar gaat staan ben je bijna 8 meter hoog![/size]

Citaat:

Er was meer volk komen zien naar de afgang dan dat er meededen, en de 4 Bubbers hebben dan maar gestript.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 20 juli 2005 om 22:45.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 22:37   #28
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Volgend jaar krijgen alle fanfares die niet geweest zijn, geen subsidies meer
Ook een middel om Bertje's cultuurbudget een beetje in evenwicht te houden.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 23:57   #29
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siggma
pfff,

ge moet maar zot zijn,om s'avonds nog in Brussel fanfare te gaan spelen,met al die vreemdelingen die daar lopen !!
tip: kom niet buiten uw deur.

En kom vooral niet in NY of Londen. Ge schrikt misschien nog wel eens.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 06:55   #30
siggma
Banneling

siggma's schermafbeelding

Standaard

Dit was ik nog effe vergeten te vermelden!!!

Van die 1500 man,bestond de grote meerderheid uit walen,wat had je anders gedacht??

De Vlamingen stuurde hun kat !!!!
siggma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 08:49   #31
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
pfff,

Bedoel je dat VB'ers zich uit Brussel weren ?
Brussel word plots toch nog weer een aantrekkelijke stad
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 09:05   #32
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wifi
BRUSSEL - De poging om het wereldrecord grootste fanfare te breken is vanmiddag in Brussel mislukt. Er kwamen in totaal 1.500 muzikanten opdagen aan het Rogierplein, meldt stadszender FM Brussel. Dat is te weinig om het Japanse record van 11.578 mensen te breken.

De nationale feestdag moest dit jaar een vermelding in het Guinness Book of Records opleveren. Aan de vooravond van 21 juli vond daarom een wereldrecordpoging fanfare plaats. Muzikanten van fanfares, brassbands, harmonieën, muziekverenigingen en andere mobiele orkesten werden aangespoord in de hoofdstad te verzamelen om samen het Belgisch volkslied te spelen. (de standaard)

Wat een afgang
Da's nog alitjd meer volk dan de 11 juli viering, niet? Daar heb ik trouwens helemaal niets van gemerkt ...
Oud 21 juli 2005, 09:26   #33
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit was ik nog effe vergeten te vermelden!!!

Van die 1500 man,bestond de grote meerderheid uit walen,wat had je anders gedacht??

De Vlamingen stuurde hun kat !!!!
Dat is op 21 juli in Bxl bij alles zo. 80% van de "feestvierders" zijn Franstaligen. Er worden tricolore vlaggetjes uitgedeeld: vlaggetjes van Lalibre en van Le Soir. Vlaamse kranten doen hier niet aan mee.

Enz enz enz enz

Eigenlijk is 21 juli de feestdag van Franstalig Belgie
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 09:57   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
tip: kom niet buiten uw deur.

En kom vooral niet in NY of Londen. Ge schrikt misschien nog wel eens.....
In Londen zijn ze een paar dagen geleden inderdaad geschrokken...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 10:29   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

België is gered!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 11:25   #36
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Distel
ken jij iets anders dat dat idiote emoticon ?
Je zou moeten weten hoe dwaas je ermee overkomt

Laat het eens weg,
vervang het door iets inhoudelijk.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 11:50   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Distel
ken jij iets anders dat dat idiote emoticon ?
Je zou moeten weten hoe dwaas je ermee overkomt

Laat het eens weg,
vervang het door iets inhoudelijk.
Ik heb er geen problemen mee om aan anderen te laten zien wanneer ik in een deuk lig. Inhoudelijk discussiëren doe ik wel met hen die dat zelf kunnen, of daar waar ik dat nodig acht. De doorsnee BUBer (de BUB is dè grote 175-promotor hier) hoort daar niet bij.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 11:54   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mikken naar 11.500 deelnemers en uiteindelijk met maar 1.500 komen opdagen ... en dat met publicitaire ondersteuning van al wat trikoloor is ...
Wie zoiets op eigen kosten organiseert, en dus niet op staatskosten, die is deftig failliet.
En dan durven ze hier nog van hunnen theater maken ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 00:13   #39
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

wat ik me eigenlijk afvraag is waarom de BUBbers met geen woord reppen over de kostprijs van het Brussels feestje........ naar ik vernomen heb kostenplaatje van plusminus 1 miljoen euro !!!!!

gezien het serieus begon te gieten is den helft van de onnozele cierk ni kunnen doorgaan en hebben artiesten zoals Natalia niet kunnen optreden..... moet er dan ook maar den helft betaald worden aan de waalse regisseur-zakkenvuller van dit mislukt en lelijk duur feestje ????
Oud 23 juli 2005, 07:05   #40
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard Koning Albert distancieert zich van het BUB

In zijn toespraak van 21 juli distancieert Koning Albert zich impliciet van het BUB.
Door te verwijzen naar de peiling van 21.3.2005 van La Libre Belgique waarbij 87 % van de ondervraagden als antwoord gaven dat België moet verenigd blijven, verwijst hij immers ook impliciet naar de tweede vraag die werd gesteld bij deze peiling: "Moeten volgens u Vlaanderen, Wallonië en Brussel meer bevoegdheden krijgen en onafhankelijker worden?" was het antwoord 44% ja, bij de Vlamingen was het zelfs 65% ja en 65% is nog steeds een meerderheid.
Met dit antwoord wordt het programma van het BUB duidelijk door de Vlamingen afgewezen.
Aangezien de Koning zich op deze peiling baseert om zijn 21 juli boodschap aan de Natie te funderen wijst hij impliciet het unitaire programma van het BUB af.
En wat is het commentaar van Patriot? "Koning Albert zegt zeer goede dingen."[edit]
[size=1]After edit by Karel Hendrik on 23-07-2005 at 08:07
Reason:

In zijn toespraak van 21 juli distancieert Koning Albert zich impliciet van het BUB.
Door te verwijzen naar de peiling van 21.3.2005 van La Libre Belgique waarbij 87 % van de ondervraagden als antwoord gaven dat België moet verenigd blijven, verwijst hij immers ook impliciet naar de tweede vraag die werd gesteld bij deze peiling: "Moeten volgens u Vlaanderen, Wallonië en Brussel meer bevoegdheden krijgen en onafhankelijker worden?" was het antwoord 44% ja, bij de Vlamingen was het zelfs 65% ja en 65% is nog steeds een meerderheid.
Met dit antwoord wordt het programma van het BUB duidelijk door de Vlamingen afgewezen.
Aangezien de Koning zich op deze peiling baseert om zijn 21 juli boodschap aan de Natie te funderen wijst hij impliciet het unitaire programma van het BUB af.
En wat is het commentaar van Patriot? "Koning Albert zegt zeer goede dingen."[/size]

Aangezien de Koning zich op deze peiling baseert om zijn 21 juli boodschap aan de Natie te funderen wijst hij impliciet het unitaire programma van het BUB af.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Karel Hendrik : 23 juli 2005 om 07:07.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be