Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2005, 13:10   #21
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Hierbij wil ik opmerken dat het een Duitstalige Zwitser niet kan schelen wat er in het Franstalige gedeelte gebeurt. Zo succesrijk is dat model dus ook zeker niet!
Vindt u dat dan een voorwaarde om succesvol te zijn? Waarom zou het die Duitstalige Zwitser iets moeten schelen?

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 13:10   #22
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe
Waneer heeft Dewinter gezegt dat er een blank vlaanderen moet zijn?
Ik ben wel eens benieuwd waneer hij dat gezegd heeft en waar hij dat gezecht heeft?
Dit is je reinste flauwe kul.
Vlaanderen moet onafhankelijk, en is niet blank en zal het ook nooit zijn.
Maar diegenen die naar hier toe komen moeten zich aanpassen, en zij die dat doen, daar heeft het Vlaams Belang niets op tegen.
Het is het lakse beleid en de politieke domme om niet te zeggen onozele correctheid die een fantsoenlijk migranten beleid in de weg staat.
Vlaanderen Blank wat een nonsens en kleutertjes praat.

Kijk maar uit dat je geen proces aan je broek gesmeerd krijgt van het Centrum.
Een vb-er die in de val van PDW trapt. PDW heeft wel degelijk gezegd dat Europa blank moet zijn. Daar zijn beelden van. Het was een aantal jaren geleden op één of ander VB-congres waar hij een speech hield. Vraag mij nu geen link te plaatsen met bewijzen. Vrag het gewoon aan uw collega VB-ers, zij zullen dit bevestigen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 13:13   #23
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Dankuwel VB voor het schaden van Vlaanderen.
Het is niet het Vlaams Belang die de rechtmatige Vlaamse eisen schaad, het zijn de politiek "correcte" lafaards die al jaren lang om niet te zeggen sinds het ontstaan van België, de Vlaamse zaak schade toe brengt.
Men kiest nog altijd voor zijn zeteltje en de macht, kijk maar naar BHV,
van lafheid gesproken.
Zij schaden Vlaanderen, niet anders om het Vlaams Blok/ Belang strijd al ruim 25 jaar voor Vlaanden, de rest denkt enkel maar aan zijne fluwele zetel, en zijne vette loonbrief.
Als deze politieke lafaards ballen aan hun lijf zouden hebben had Vlaanderen al lang gekregen waar het recht op heeft, Vlaanderen is nl de grootste kost winner in dit bananen landje.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 13:18   #24
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
Als het toch van de ene op de andere dag gedaan zal zijn, dan zal dat komen door de walen, en niet door de vlamingen.
En sinterklaas bestaat. Met alle respect vrije vlaming, maar het zal zekers niet gebeuren door de Walen, daarvoor zijn ze te afhankelijk van Vlaanderen en zijn transfers.
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt is dit door de Vlamingen zelf, en niet door de walen, maar momenteel hebben deze niets te vrezen, daar het de Vlamingen ontbreekt aan politieke moed.

Oud 21 juli 2005, 13:22   #25
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Hoe los je "Brussel" op zonder het gewapenderhand van de Walen te veroveren ?
Brussel is Vlaams, het wordt ingepalmd door franstalige, die zich te goed voelen om zich aan de taal akoorden te houden, het is als een olievlek die alsmaar groter wordt.
Brussel is van oudsher Vlaams, en moet daarbij niet "gewapenderhand" veroverd worden.
Het moet hersteld worden.

Oud 21 juli 2005, 13:32   #26
Olivier Marien
Vreemdeling

Olivier Marien's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Olivier Marien
Standaard

Beste,
Je gaat niet ontkennen hoe facistisch vlaams belang is ingesteld we herrineren ons allen het vlaams belang(blok) congres in Hasselt een paar jaar geleden met Anke haar 3 V's?We herinneren ons allen het Vlaams Belang familie feest te Antwerpen,Sinds dat het opgestart is tot het aan de macht zal komen,zal het naar neo-nazisme ruiken....of stinken wel te verstaan....En dat veel mensen zich vlaams voelen komt hun goed uit om nog wat meer zieltjes te indoctrineren met hun angst cijfers,ok criminaliteit doe er gewoon iets aan en zit niet altijd op het zelfde te vitten de haat groter en groter te maken om een muur te zetten voor multiculturaliteit....En dat is het probleem in "Belgie" geef een ander de schuld dan zijn wij er goed mee.Prachtig gewoon echt prachtig,trots zou ik zijn op het vlaamsche vaderland....
Oud 21 juli 2005, 13:33   #27
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een vb-er die in de val van PDW trapt. PDW heeft wel degelijk gezegd dat Europa blank moet zijn. Daar zijn beelden van. Het was een aantal jaren geleden op één of ander VB-congres waar hij een speech hield. Vraag mij nu geen link te plaatsen met bewijzen. Vrag het gewoon aan uw collega VB-ers, zij zullen dit bevestigen.
Ik trap in geen enkele val.
Jaren geleden? hebt u ook eens de burgermanifesten van Guyke gelezen, moet u maar eens doen, dat dateerd ook al van enkele jaren....

Met andere woorden U trapt in de val van de politieke correctheid, u beweert dat hij dit gezecht heeft maar kan het niet echt goed bewijzen, tja, links zegt zoveel maar daarvoor moet u het niet aannemen als de waarheid.
Afrika, Azië, Pakistan,... horen niet tot Europa....

Oud 21 juli 2005, 13:37   #28
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Het is niet het Vlaams Belang die de rechtmatige Vlaamse eisen schaad, het zijn de politiek "correcte" lafaards die al jaren lang om niet te zeggen sinds het ontstaan van België, de Vlaamse zaak schade toe brengt.
Men kiest nog altijd voor zijn zeteltje en de macht, kijk maar naar BHV,
van lafheid gesproken.
Zij schaden Vlaanderen, niet anders om het Vlaams Blok/ Belang strijd al ruim 25 jaar voor Vlaanden, de rest denkt enkel maar aan zijne fluwele zetel, en zijne vette loonbrief.
Als deze politieke lafaards ballen aan hun lijf zouden hebben had Vlaanderen al lang gekregen waar het recht op heeft, Vlaanderen is nl de grootste kost winner in dit bananen landje.
Ga eens naar Nederland en zeg dat je niet Belg bent maar overtuigde Vlaming. Dan vragen ze je onmiddellijk of je ok VB-er bent en racist. Over BHV hebben ze daar nog nooit gehoord hoor.
Oud 21 juli 2005, 13:40   #29
Olivier Marien
Vreemdeling

Olivier Marien's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Olivier Marien
Standaard

Citaat:
Jaren geleden? hebt u ook eens de burgermanifesten van Guyke gelezen, moet u maar eens doen, dat dateerd ook al van enkele jaren....

Met andere woorden U trapt in de val van de politieke correctheid, u beweert dat hij dit gezecht heeft maar kan het niet echt goed bewijzen, tja, links zegt zoveel maar daarvoor moet u het niet aannemen als de waarheid.
Stel u voor:
Uw dochter is zwanger van een Afrikaan u gaat afstand nemen want de vader is Iligaal in ons land en als uw overtuigd vlaams belanger bent kan u hier toch niet mee leven....FDW zijn dochter maakt een tekening van europa,wedden dat ze straf krijgt moest ze Turkije er bij op zetten?
Oud 21 juli 2005, 13:41   #30
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:

Wat heb ik met Guyke te maken ? En ik ontken niet dat Guyke die burgermanifesten heeft geschreven. Jij ontkent dat PDW voor een blank Europa heeft gepleit. Allé, je wist het niet eens. Zoals Bruce ooit zei : 'Blind faith in your leaders can get you killed'.
Oud 21 juli 2005, 14:31   #31
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Inderdaad. Een zeer jammere zaak. Je kan je niet 'outen' als Vlaamsgezind of je moet er direkt bijzeggen dat je niet op het ranzige, xenofobe en racistische VB stemt, anders gaat men daar simpelweg vanuit.
Als ge zijt voor Vlaanderen (los van Wallonië) dan zit ge aan de verkeerde kant van het cordon sanitaire en wordt ge mee afgerekend met wie daar nog zit, like it or not.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 17:13   #32
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En sinterklaas bestaat. Met alle respect vrije vlaming, maar het zal zekers niet gebeuren door de Walen, daarvoor zijn ze te afhankelijk van Vlaanderen en zijn transfers.
Als Vlaanderen onafhankelijk wordt is dit door de Vlamingen zelf, en niet door de walen, maar momenteel hebben deze niets te vrezen, daar het de Vlamingen ontbreekt aan politieke moed.
u begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel. Zoals ik zei zal de onafhankelijkheid geleidelijk aan komen, en niet in één keer. Behalve als er een ander "iets" zich voordoet. De walen (met de PS op kop) hebben al genoeg laten weten dat als de sociale zekerheid wordt gesplitst, dat het dan voor hen niet meer hoeft (lees: als ze geen geld meer krijgen via de SZ, dan moeten ze ons niet meer). Dus als die ene bevoegdheid volledig geslitst raakt, dan zou het kunnen dat ze het voor bekeken houden.

Maar de kans dat het heel geleidelijk aan gebeurt is nog altijd veruit het grootste. En de beste ook: eerst de meubels uit het huis halen vooraleer je het in brand steekt. En er niet een bom ingooien zonder eerst de inboedel te redden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by vrijevlaming on 21-07-2005 at 18:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:
u begrijpt duidelijk niet wat ik bedoel. Zoals ik zei zal de onafhankelijkheid geleidelijk aan komen, en niet in één keer. Behalve als er een ander "iets" zich voordoet. De walen (met de PS op kop) hebben al genoeg laten weten dat als de sociale zekerheid wordt gesplitst, dat het dan voor hen niet meer hoeft (lees: als ze geen geld meer krijgen via de SZ, dan moeten ze ons niet meer). Dus als die ene bevoegdheid volledig geslitst raakt, dan zou het kunnen dat ze het voor bekeken houden.

Maar de kans dat het heel geleidelijk aan gebeurt is nog altijd veruit het grootste. En de beste ook: eerst de meubels uit het huis halen vooraleer je het in brand steekt. En er niet een bom ingooien zonder eerst de inboedel te redden.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Maar de kans dat het heel geleidelijk aan gebeurt is nog altijd veruit het grootste.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 21 juli 2005 om 17:14.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 21:33   #33
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat VB'ers felle voorstanders zijn is geen geheim.
Maar velen uit andere partijen zijn dat ook.

Nu word er wel veel kritiek op België gegeven,
maar kritiek geven is te eenvoudig.

Hoe zou België ooit op een realistische manier gesplits kunnen worden.
Hierbij wil ik alle "utopische" verhaaltjes willen weren,
wees realistisch, concreet.
Is het realiseerbaar ?

Laat maar komen ...
Splitsing van België is iets heel anders dan Vlaamse onafhankelijkheid (= programma N-VA en Vlaams belang). Je kan België makkelijk splitsen zonder dat Vlaanderen onafhankelijk wordt: splitsen in Oost- en West-België bv of in vier splitsen, en de stukken laten annexeren door de vier buurlanden.

In het debat over Vlaamse onafhankelijkheid spreken Belgisch gezinde politici steevast over "splitsing van België". Albert II deed het in zijn 20-juli toespraak erg subtiel. Elio Di Rupo gebruikte dezelfde techniek toen hij zich hardop afvroeg of een referendum over "het voortbestaan van België" zinvol was.

Waarom spreken deze politici nooit over Vlaamse onafhankelijkheid als ze Vlaamse onafhankelijkheid bedoelen? Wel, daar hebben ze twee goede redenen voor:

- "splitsen van België" is negatief, je raakt iets kwijt (België). "Vlaamse onafhankelijkheid" is positief, je krijgt iets nieuws (Vlaamse republiek). Elke communicatieadviseur weet dat het publiek afkerig staat tegen iets negatiefs.

- Een opiniepeiling (of referendum) over Vlaamse onafhankelijkheid, daar doen enkel inwoners uit Vlaanderen aan mee. Voor een peiling over splitsing van België kan je alle Belgen bevragen. Dan heb je meteen al een pak nee-stemmers uit Wallonië en Brussel.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 21:49   #34
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
als dat gebeurt zzou'k ook wel onafhankelijkheid voor Limburg willen, Limburg, net als Luxemburg binnen Europa, ik zie zo'n Vlaamse staat niet echt zitten... trouwens, de meeste flaminganten zijn veel te rechts ... en dat stoort me vooral der aan
Richt een partij op en zie hoeveel aanhang u krijgt...
Oud 21 juli 2005, 22:12   #35
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat VB'ers felle voorstanders zijn is geen geheim.
Maar velen uit andere partijen zijn dat ook.

Nu word er wel veel kritiek op België gegeven,
maar kritiek geven is te eenvoudig.

Hoe zou België ooit op een realistische manier gesplits kunnen worden.
Hierbij wil ik alle "utopische" verhaaltjes willen weren,
wees realistisch, concreet.
Is het realiseerbaar ?

Laat maar komen ...
1) Referendum voor alle inwoners van het Vlaams gewest ouder dan 18: "Bent u voorstander van een onafhankelijke Vlaamse staat?"

2) Stemmen tellen, indien ja uitroepen van de Vlaamse onafhankelijkheid door het Vlaams parlement

3) Aanknopen van diplomatieke betrekkingen met de andere onafhankelijke landen, toetreding tot UN en EU.

Het is de tactiek die Estland, letland, Litouwen, Slovenië, Macedonië... met succes hebben toegepast.

Men kan ëën en ander vergemakkelijken door de komende jaren nog een pak extra bevoegdheden naar Vlaanderen over te hevelen.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 09:17   #36
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Brussel zal terug in handen van de Vlamingen komen dankzij een economisch mechanisme dat nu al is ingezet
Eeuch
Mijn economisch verstand reikt zo ver niet,
leg eens uit ?
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 09:21   #37
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
om alweer het vlaamse minderwaardigheidscomplex nog eens in de verf te zetten....

we moeten brussel niet van de walen veroveren gezien brussel niet waals is en dat ook nooit zal worden
Jij je zin.
Hoe wordt het Vlaams ?
Tevreden ?
Als ik maar antwoord krijg ...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 22 juli 2005, 09:22   #38
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Terugkeercontract, profitariaat der vreemdelingen,... nooit van gehoord zeker...?
Ai, die zit
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 22 juli 2005, 09:23   #39
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
aiaiai
die zit nog meer 8)

Euch ...
http://vlaamsblok.blogspot.com/2004_...k_archive.html
"blank europa" staat er netjes in.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by PelgrimForever on 22-07-2005 at 10:26
Reason:

Citaat:
aiaiai
die zit nog meer 8)

Euch ...
http://vlaamsblok.blogspot.com/2004_...k_archive.html
"blank europa" staat er netjes in.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
aiaiai
die zit nog meer 8)[/size]
[/edit]
Thai bedreigt mij fysiek

Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 22 juli 2005 om 09:26.
Oud 22 juli 2005, 09:29   #40
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Als ge zijt voor Vlaanderen (los van Wallonië) dan zit ge aan de verkeerde kant van het cordon sanitaire en wordt ge mee afgerekend met wie daar nog zit, like it or not.
Fout, er zijn alternatieven.
VB'ers toch, is de waarheid zo moeilijk uit te spreken ?
Thai bedreigt mij fysiek
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be