![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat dat sowieso niet hoort, ook al doe je dat "snel en """pijnloos""" ". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Welnu, dat was COMPLETE BULLSHIT. Ik WEET uit eigen ervaring hoe het er in die slachthuizen aan toegaat en wat op die video verscheen was in die mate gemonteerd en uit context gerukt dat het aan het misdadige grensde. Deheer Michel Vandenbosche heeft zich daar eens te meer van zijn demagogische kant laten zien met de gepaste reacties van veehandelaars tot gevolg. Ik zou ongetwijfeld evenzeer een video kunnen maken van Belgische gevangenissen waaruit dan moet blijken dat daar beulen rondlopen en dat er op grote schaal gemarteld wordt. Dat is dus niet zo he.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door parcifal : 21 juli 2005 om 23:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() Sterker nog: hoe kun je nu in godsnaam geloven dat die beelden gefaket zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de vegetariër (mannelijk); de vegetariërs 1 iemand die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik weet niet of Michel Vandenbossche het zou negatiever als werkelijk wou voorstellen. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat GAIA de integrale (dus niet-gemonteerde) beelden aan het gerecht heeft gegeven en dat de veehandelaars in kwestie op basis van die beelden veroordeeld zijn. Dus in mijn opinie op basis van terecht bewijsmateriaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Mijn kat is just overreden.
Snik snok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terroristen die het hoofd van mensen afsnijden zullen het ook gewoon worden. Ik zou snel gewoon worden om koran's door de plee te spoelen, maar dat gaat waarschijnlijk veeeeeeeeeeeel te ver.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() en waarom zouden wij geen dieren mogen doden als er andere dieren dat ook doen? Ik bedoel maar, al die mensen die beweren dat wij ordinaire zoogdieren zijn, wel, waarom zouden zoogdieren geen vlees mogen eten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb zelf 3 vakanties als vakantiejobber in een slachthuis gewerkt, we slachten thuis zelf onze kippen, maar dit is gewoon walgelijk en wraakroepend. Let wel, ik ben opgegroeid in een kippenbedrijf en soms moest een kip ook gedood worden met één tik op de kop (dus geen hoop tikken zoals soms in dat filmpje), maar dat was enkel bij dieren die dodelijk ziek zijn en lijden van de pijn. Dat je dat bij een gezond dier doet, op zo'n wrede wijze is gewoon te schandalig voor woorden.
GAIA is echter een ander paar mouwen. Sorry voor de leden van GAIA hier maar ik heb geen enkel respect voor zo'n criminele organisatie. Crimineel, omdat GAIA zich schuldig maakt aan laster en eerroof, dat GAIA onschuldige mensen lastig valt en stigmastiseert. Ik vind wil dat die veroordelingen van die Veehandelaars in Anderlecht terecht waren, er zitten daar inderdaad dierenbeulen tussen die gestraft moeten worden, alhoewel ik een gevangenisstraf een stap te ver vind. De manier waarop vind ik echter grof, vooral dan dat ze beelden toonden op tv van een kind dat een koe sloeg zonder dat kind anoniem af te beelden. De gevolgen zijn dan ook voorspelbaar: dat kind is z'n school buitengepest en is zelf gemollesteerd. GAIA (of de media, ik ken de schuldige niet in dit geval) vind het dus erger dat een dier mishandeld wordt dan een kind dat niet verantwoordelijk kan gehouden worden voor zo'n daden. Wat kan dat kind er nu in godsnaam aan doen dat het opgroeit in een milieu van dierenbeuelen? En GAIA is hier ook eens op bezoek geweest, om maar eens te illustreren wat voor een zootje onverdraagzamen dat zijn. Toen ze bij ons kwamen filmen over ons kippenbedrijf werd er buiten een interview afgenomen van Michel Vandenbossche waar hij doodleuk vertelde dat wij vals zijn en onze kippen op een dieronvriendelijke manier onderhouden. Hij heeft wel nooit eens de moeite genomen om eens bij ons een kijkje te komen nemen, hoe wij kippen houden, hoe wij ze behandelen. Hij wist duidelijk ook niet dat we toen het enige bedrijf waren in gans Vlaanderen met scharrelkippen, dat enkel wij onze kippen de kans gaven buiten te laten lopen en ze niet op batterijen zetten. Hij wist duidelijk ook niet dat m'n vader altijd een voortrekker is geweest van het diervriendelijk houden van dieren en van de traditoineel biologische/kleinschalige landbouw, dat hij aan de basis stond van de oprichting van de groene beweging in Oost-Vlaanderen. En wat denk je dat dat stuk hypocriet deed toen m'n vader vroeg voor een confrontatie voor de camera? Die lafaard is met de staart tussen de benen vlug weggereden. Dat is GAIA en Michel Vandenbossche, enkel op uit om hardwerkende, eerlijke en mensen met een hart voor dieren te pesten, zwart te maken en te stigmatiseren, niet om het dierenleed de wereld uit te helpen. Niet dat iedereen binnen GAIA zo is, ik ken ook mensen met een lidkaart die helemaal niet zo hypocriet zijn, maar de top is een ander paar mouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Was er ook niet laatst zo'n stuk in de krant over hoe ondoenbaar het is om voor die Michel te werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het wel zo dat vleeseters voor meer graanproductie verantwoordelijk zijn dan vegetariërs, aangezien het meeste graan als voedsel voor dieren wodt gebruikt. Vanaf hoeveel dode dieren moet je je schuldig voelen, DaBlacky? |
|
![]() |
![]() |