Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2005, 12:19   #21
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Allez, wie houdt wat tegen om dit eens op Vlaamse schaal te organiseren?

wat is daar in godsnaam het nut van? Als je daar zo op geilt kan ik je een (enkele) reis Pyon Yang aanraden.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 12:29   #22
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De burgemeester van Voeren zegt in de krant vandaag dat de Voerenaar voor altijd Limburger zal zijn, en niet Vlaming, Waal of Belg.
Zeg ik iets anders? In mijn hart ben ik Limburger. In mijn hoofd ben ik Vlaming. Voor België is er geen plaats meer.

Het is het systematisch stiefmoederlijk behandelen van Limburg door Brussel en de remming van het Waalse profitariaat op de Vlaamse, en dus de Limburgse groei, die mij hebben doen kiezen voor het Vlaams-nationalisme.

D�*t en het feit dat België in het buitenland nog altijd wordt geassocieerd met het frans, terwijl de meerderheid der Belgen nederlandstalig is én dat er talloze franstaligen zich in Vlaanderen komen vestigen met de arrogantie hun taal op te dringen aan de mensen die er al eerder wonen.

Binnenkort kunnen we misschien ook nog faciliteiten afvaardigen voor Italianen, Turken, Marokkanen, en al wat hier woont en niet NL-talig is? Zie je zelf niet in hoe belachelijk dat is?

Doorheen de jaren zijn er ook talloze mensen van Vlaanderen naar Wallonië gemigreerd, vooral in de tijden dat er daar meer werk was dan hier. Tik op de website www.familienaam.be maar eens typische Vlaamse namen als Janssen of zo in en zie hoe wijd verspreid zij zijn in Wallonië. Toch hoor je niets van enige faciliteiten voor Vlamingen in Wallonië. Vroeger niet, nu niet en later ook niet.

Waarom? Omdat Vlamingen zich aanpassen aan waar ze gaan wonen en niet de arrogantie hebben zich beter te voelen dan hun buren, zich weigeren aan te passen en hun taal opwerpen aan de oorspronkelijke buren?

Jij spreekt dat het ongehoord is hoe wij over de Walen denken. Maar wat als wij nu eens hetzelfde zeiden als deheer Rogiers in de 19de eeuw zei toen Vlaanderen verscheurd werd door hongersnood?

Walen (en dan vooral zij die het er voor het zeggen hebben) hebben altijd neergekeken op Vlamingen. Vroeger op de boertige vlamingkjes die geen frans kunnen en dus minderwaardig waren en nu op die fascisten, die anderstalige üntermenschen die het lef hebben te vragen om nu toch eens wat zorgzamer om te springen met de vele miljarden die jaarlijks versluist worden naar Wallonistan.

Zelfs het feit dat ze daar op ons kap leven en dankzij ons nog een leven hebben, maakt hen niets bescheidener. Neen, ze menen nog steeds de baas te zijn in dit land en hoe erg ook, door de lamlendige houding van Vlaamse politici en blinde vinken aan deze kant van de taalgrens, hebben ze nog gelijk ook.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Vlaanderen_onafhankelijk on 23-07-2005 at 13:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De burgemeester van Voeren zegt in de krant vandaag dat de Voerenaar voor altijd Limburger zal zijn, en niet Vlaming, Waal of Belg.
Zeg ik iets anders? In mijn hart ben ik Limburger. In mijn hoofd ben ik Vlaming. Voor België is er geen plaats meer.

Het is het systematisch stiefmoederlijk behandelen van Limburg door Brussel en de remming van het Waalse profitariaat op de Vlaamse, en dus de Limburgse groei, die mij hebben doen kiezen voor het Vlaams-nationalisme.

D�*t en het feit dat België in het buitenland nog altijd wordt geassocieerd met het frans, terwijl de meerderheid der Belgen nederlandstalig is én dat er talloze franstaligen zich in Vlaanderen komen vestigen met de arrogantie hun taal op te dringen aan de mensen die er al eerder wonen.

Binnenkort kunnen we misschien ook nog faciliteiten afvaardigen voor Italianen, Turken, Marokkanen, en al wat hier woont en niet NL-talig is? Zie je zelf niet in hoe belachelijk dat is?

Doorheen de jaren zijn er ook talloze mensen van Vlaanderen naar Wallonië gemigreerd, vooral in de tijden dat er daar meer werk was dan hier. Tik op de website www.familienaam.be maar eens typische Vlaamse namen als Janssen of zo in en zie hoe wijd verspreid zij zijn in Wallonië. Toch hoor je niets van enige faciliteiten voor Vlamingen in Wallonië. Vroeger niet, nu niet en later ook niet.

Waarom? Omdat Vlamingen zich aanpassen aan waar ze gaan wonen en niet de arrogantie hebben zich beter te voelen dan hun buren, zich weigeren aan te passen en hun taal opwerpen aan de oorspronkelijke buren?

Jij spreekt dat het ongehoord is hoe wij over de Walen denken. Maar wat als wij nu eens hetzelfde zeiden als deheer Rogiers in de 19de eeuw zei toen Vlaanderen verscheurd werd door hongersnood?

Walen (en dan vooral zij die het er voor het zeggen hebben) hebben altijd neergekeken op Vlamingen. Vroeger op de boertige vlamingkjes die geen frans kunnen en dus minderwaardig waren en nu op die fascisten, die anderstalige üntermenschen die het lef hebben te vragen om nu toch eens wat zorgzamer om te springen met de vele miljarden die jaarlijks versluist worden naar Wallonistan.

Zelfs het feit dat ze daar op ons kap leven en dankzij ons nog een leven hebben, maakt hen niets bescheidener. Neen, ze menen nog steeds de baas te zijn in dit land en hoe erg ook, door de lamlendige houding van Vlaamse politici en blinde vinken aan deze kant van de taalgrens, hebben ze nog gelijk ook.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Jij spreekt dat het ongehoord is hoe wij over de Walen denken. Maar wat als wij nu eens hetzelfde zeiden als deheer Rogiers in de 19de eeuw zei toen Vlaanderen verscheurt werd door hongersnood?

Zelfs het feit dat ze daar op ons kap leven en dankzij ons nog een leven hebben, maakt hen niets bescheidener. Neen, ze menen nog steeds de baas te zijn in dit land en hoe erg ook, door de lamlendige houding van Vlaamse politici en blinde vinken aan deze kant van de taalgrens, hebben ze nog gelijk ook.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 23 juli 2005 om 12:30.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 12:40   #23
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

750000... grappig hoe ze dat "tellen", dat is een grove schatting over het totaal aantal bezoekers aan Brussel gedurende de hele dag... Niet veel meer dan een gewone weekenddag...
Oud 23 juli 2005, 14:03   #24
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien dat de Vlaamse regering/gemeenschap geen nood voelt om zo'n opgeklopt spektakel te organiseren? Ik heb in alle geval geen nood aan zulke typische "zelfverheerlijkingsfeestjes".

Toen ik gisteren naar Daens keek voelde ik wel schaamte in hoofde van de mensen die daar in Brussel met hun Belgische vlaggetjes stonden te zwaaien. Een mens begint zich dan toch af te vragen wat er in godsnaam aan dat Belgie valt te vieren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by alpina on 23-07-2005 at 15:05
Reason:

Citaat:
Misschien dat de Vlaamse regering/gemeenschap geen nood voelt om zo'n opgeklopt spektakel te organiseren? Ik heb in alle geval geen nood aan zulke typische "zelfverheerlijkingsfeestjes".

Toen ik gisteren naar Daens keek voelde ik wel schaamte in hoofde van de mensen die daar in Brussel met hun Belgische vlaggetjes stonden te zwaaien. Een mens begint zich dan toch af te vragen wat er in godsnaam aan dat Belgie valt te vieren.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Misschien dat de Vlaamse regering/gemeenschap geen nood voelt om zo'n opgeklopt spektakel te organiseren? Ik heb in alle geval geen nood aan zulke typische "zelfverheerlijkingsfeestjes".[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door alpina : 23 juli 2005 om 14:05.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:05   #25
cashflow
Banneling

Standaard

Toen Stevaert en Dewael het geld nog niet opgedaan hadden, deelden ze BBQ checques uit...VOLK DAT DAAR WAS! (om hun aangebrand vlees op te eten)
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:07   #26
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Toen ik gisteren naar Daens keek voelde ik wel schaamte in hoofde van de mensen die daar in Brussel met hun Belgische vlaggetjes stonden te zwaaien. Een mens begint zich dan toch af te vragen wat er in godsnaam aan dat Belgie valt te vieren.
Raar, ik had net hetzelfde. Maar dat kan allemaal geen kwaad volgens hun...

En dan zeggen dat wij fascisten zijn omdat we vragen stellen wat er met ons zuurverdiend geld gebeurd beneden de taalgrens.
Oud 23 juli 2005, 14:13   #27
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct me if I'm wrong, maar Vlaanderen krijgt nooit 750.000 mensen bij mekaar voor een viering ter hare ere. Hoeveel komen er af naar dat gedrocht op de ijzervlakte bv.?

Een beetje (echte) bescheidenheid, lang niet vanzelfsprekend, lijkt me aangewezen bij de flamingansjes.
Ook op de viering van 21 juli (174 jaar troonbestijging) waren er helemaal geen 750.000 mensen. Het openbaar vervoer en de autowegen kunnen op een verlofdag onmogelijk dergelijke mensenmassa vervoeren. Bovendie is het oppervlak van de enkele centrumstraten en pleinen in Brussel te klein er 750.000 mensen op te zetten. Tijdens de witte mars (300.000 mensen) lukte het al amper.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:15   #28
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk

Tik eens "Delcroix" of "Bourgois" in... hehe
Hebben zich goed aangepasst, hé?
Geen faciliteiten in Wallonie? Jaja...
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:18   #29
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
Tik eens "Delcroix" of "Bourgois" in... hehe
Hebben zich goed aangepasst, hé?
Ga als Vlaming eens naar de kust of de Vlaamse rand. Dan weet je wel wat ik bedoel.
Citaat:
Geen faciliteiten in Wallonie? Jaja...
Geef eens een voorbeeld?
Oud 23 juli 2005, 14:20   #30
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
1. Ga als Vlaming eens naar de kust of de Vlaamse rand. Dan weet je wel wat ik bedoel.

2. Geef eens een voorbeeld?
1. Ik gaa graag als Oostkantoner naar de kust of de Vlaamse rand. Vriendelijke mensen daar. Waroom?
2. Moeskroen.
Oud 23 juli 2005, 14:24   #31
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct me if I'm wrong, maar Vlaanderen krijgt nooit 750.000 mensen bij mekaar voor een viering ter hare ere. Hoeveel komen er af naar dat gedrocht op de ijzervlakte bv.?

Een beetje (echte) bescheidenheid, lang niet vanzelfsprekend, lijkt me aangewezen bij de flamingansjes.
En zoals gewoonlijk zitten de verdedigers van Belgistan in het buitenland, waar ze vrijlijk kunnen filosoferen over een land waar ze niet eens in wonen maar ja, voor forumprovocateurs zoals "gm10" is dat het enige wat ze kennlijk nog hebben in hun leven.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:46   #32
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1. Ik gaa graag als Oostkantoner naar de kust of de Vlaamse rand. Vriendelijke mensen daar. Waroom?
Als je er zou wonen, zou je weten dat een franstalige ten alle tijden in zijn eigen taal wil bedient worden, van aanpassingszin is hier geenszins sprake.

Citaat:
2. Moeskroen.
Als dat zo is, mag ook dat van mij afgeschaft worden.
Oud 23 juli 2005, 14:57   #33
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
1. Als je er zou wonen, zou je weten dat een franstalige ten alle tijden in zijn eigen taal wil bedient worden, van aanpassingszin is hier geenszins sprake.

2. Als dat zo is, mag ook dat van mij afgeschaft worden.
1. Ja en? Waar is het probleem voor de Vlamingen??? Waroom moeten ze zich aanpassen? Spreken de duitsers den Nederlands aan de kust??? En hoe weet U dat het geen Fransen zijn??? Als de Vlamingen aan de kust geen Frans spreken willen moeten ze geen Frans spreken, simple hé?

2. Neen, ik vind het een mooi zaak.
Oud 23 juli 2005, 15:03   #34
Pollebru
Burger

Pollebru's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En die ander 9.000.000 + ????????????
Pollebru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 16:27   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu, het is niet met te vieren dat ge inkomsten creeert. Ne mens zou zelfs gaan denken dat er ne heleboel schrik krijgen voor hun uitkeringen (of hun ambtenarenjob), indien het zou ophouden met Belgie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 16:36   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoor ik daar een roep voor een splitsing in provincies ? Waarom niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 16:36   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
En dan de koning die een belachelijk dansje opvoert met de guy op 'Happy birthday'.
....
Vond jij dat belachelijk van onzen Bert Bibber, roi de Laeken?

OK, ik beken, ik ook de eerste drie sekonden.
Na die drie sekonden, deed het me denken aan een bejaardentehuis: Bertje wordt oud. Begint zowat genoegen te beleven aan de turnoefeningetjes van de animator en de verpleegsters ...

Tsja, neveneffekt van het hoog geboren worden: je moet wachten tot je zoon of dochter naar de 50 of 60 (GB) gaat eer je denkt dat de bevolking hem/haar kan aksepteren als opvolger. Demokratie ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 16:40   #38
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Is dat onze schuld? Is het onze schuld dat ze Vlaanderens groei nu al sinds j�*�*�*ren afremmen, dat ze Vlaanderen leegzuigen zonder dat er ook maar het kleinste teken van verbetering te merken is bezuiden de taalgrens?

Als zelfs Waalse academici opmerken dat de transfers Wallonië verlammen en geen uitzicht geven op enige heropstanding, dan is het ver gekomen.

Dat wat betreft het economische en financiële luik.
Stond blijkbaar in het Paars(groene) regeerakkoord in 1999 om Vlaanderen te laten temporiseren om Wallonië een inhaalbeweging te laten uitvoeren. Resultaat is dat ook Vlaanderen nu zijn plaats in de kopgroep heeft verloren. Economie, tewerkstelling, Flanders Technology, Vlaanderen 2002, alles moest wijken voor de eenheid en de federale solidariteit van Verhofstadt. De Wael ging liever op de koffie met Di Rupo dan wel zijn werk te doen in het belang van de toekomst van Vlaanderen. Het regeerakkoord 1999 bevatte duidelijk heel wat meer geheime afspraken dan de nieuwe miljardenstroom voor het Franstalig Onderwijs.

Als dank om ons in hetzelfde bedje als de Waalse politici in slaap te laten wiegen, kregen we dit jaar nog de flagrante stoot dat grondwet en arrresten van Arbitragehof in verband met BHV eenzijdig door de FDF-elite met voeten mogen getreden worden. Ook in verband met DHL en Brussel-Nationaal in Zaventem krijgen we nog ezelsstampen. In die context zijn de ondoordachte franstalig geïnspireerde uitspraken rond '175 jaar Belgique' een rode lap voor een moegetergde Vlaamse stier.

http://blog.seniorennet.be/poli
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 16:57   #39
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
1. Ja en? Waar is het probleem voor de Vlamingen??? Waroom moeten ze zich aanpassen? Spreken de duitsers den Nederlands aan de kust??? En hoe weet U dat het geen Fransen zijn??? Als de Vlamingen aan de kust geen Frans spreken willen moeten ze geen Frans spreken, simple hé?
Ik heb het over de mensen die er gaan wonen. In Knokke bijvoorbeeld, niet over de talloze toeristen die er dagelijks komen.

Citaat:
2. Neen, ik vind het een mooi zaak.
Dus geven we de Belgen van Turkse, Marokkaanse, Italiaanse afkomst ook maar direct faciliteiten. En als er een Afrikaan hier komt wonen die het swahili als moedertaal heeft, geven we die ook faciliteiten... Toffe wereld waar jij in woont.
Oud 23 juli 2005, 17:03   #40
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onmenselijke transfers naar WAL? De stumperds sterven nu al 3 jaar eerder. Jij vertegenwoordigt zeker de sociale strekking binnen de NVA?
Aha..je geeft dus openlijk toe dat de transferts niet alleen de economie vermoorden maar zelfs de levensexpectantie naar beneden halen.

Gelukkig hebben we nog de media die dit, schatplichtig als zij zijn van de PS, met de mantel der socialistenliefde toedekken niwaar...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be