![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat het nodig is kan je dan weer hier lezen: "Solidariteit met Siegfried Verbeke!" http://forum.politics.be/viewtopic.p...asc&highlight=
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Maar probeer het maar, ik heb je in de topic 8 titels van boeken gegegeven, probeer die enkele duizenden pagina's maar eens samen te vatten in een voor het forum gebruiksklare verse, ik wens je veel succes toe. Ik heb ze in alle geval allemaal gelezen en sommige meerdere malen. Citaat:
º21.12.1879 - 1953" http://users.pandora.be/amarcord/stalin01.html
![]() |
![]() |
#23 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Pianist, hoe kom jij eigenlijk aan die Blok-obsessie? Is een van die knakkers er met je vrouw vandoor ofzo? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
|
![]() Citaat:
http://www.amarcord.be . Mijn vrouw is prima geïntegreerd maar weigert zich te assimileren, haar goed recht overigens. Volgens het VB-programma moet zij gedeporteerd worden, alsmede alle leden van onze vzw. Argumenten genoeg om het bestaan van het Vlaams Blok als een persoonlijke bedreiging te ervaren en er tegen te reageren me dunkt. Dus, geen VB-obsessie maar Uit Zelfverdediging (een oude VB slogan als ik me goed herinner). En vermits politiek en geschiedenis mijn hobby's zijn en internet prima geschikt is voor mijn doel, heb ik van Blok Watchen maar mijn hobby nr one gemaakt. ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet man, maar als je ergens gaat wonen, dan is het toch normaal dat je de taal leert en je min of meer gedraagt volgens de heersende normen. Allez, dat zou ik toch doen... Maar wat is integratie? Frieten bakken op zondag? Ik denk niet dat Vlamingen grotere racisten zijn dan Turken, Zoeloe's of Chinezen... Het is eigen aan de menselijke natuur om de ander te vrezen... Tot het laat-neolithicum leedfde de mens in stamverband. Dat waren de enigen die je kon vertrouwen, je stamgenoten... Dat dragen we misschien nog altijd met ons mee, zowel wij hier als die Hema en Lendu daar in Ituri... Tja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Maar voor jou wil ik het nog wel opnieuw uitleggen. Integratie is de streektaal beheersen, de wetten, rechten en plichten van het land erkennen en naleven, maar met behoud van eigen cultuur, tradities, religie, enz.. van het land van origine. Assimilatie is alles wat integratie is, maar met verlies van alles wat aan het thuisland herinnert. Of zoals Frank Van Hecke nog op 4 mei j.l. zei: "Leven als Vlaming onder de Vlamingen". Mijn vrouw is perfect geïntegreerd. Dwz: zij beheerst prima de Nederlandse taal, meer nog zij zal binnen een paar maanden haar diploma van Gerechtstolk/Vertaler hebben behaald. Zij werkt al enkele jaren officieël, heeft een blanco strafregister en respecteert verder alles wat nodig is om niemand te belasten of te benadelen. Zij is NIET geassimileerd want zij belijdt de Georgisch Orthodoxe Christen religie (het VB is tegen de vrijheid van religie), zij onderhoudt haar typische Georgische keuken, houdt haar eigen typische tradities, gewoonten en cultuur in ere enz... Snappie? 8)
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk niet dat ook maar één iemand, zelf de meest extreme Blokker, problemen heeft met uw echtgenote. Dat weet je volgens mij trouwens ook wel. Ik denk zelf dat een aantal Blokstemmers wel een Filippijnse madam geimporteerd heeft.
![]() De reden waarom mensen extreem rechts stemmen is zoals ik al zei de angst voor het vreemde. Maar angst kan fluctueren, als je in een onveilige wijk woont, of lastig gevallen wordt op straat, dan krijgen we een toename van angst, of van frustratie, wat resulteert in extreem stemgedrag. Bv, laat het AEL relschoppen in elke Vlaamse gemeente of stad en ik garandeer je overal haalt het Blok 33 %. Of nog meer, want het is bekend dat stedelingen nog toleranter zijn dan plattelanders (raar maar waar). |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() @ThePiano
U omschrijft daar die assimilatie volledig anders dan de meeste blokkers dat doen, vraag bijvoorbeeld maar eens aan Jan van den Berghe wat het blok eigenlijk onder assimilatie verstaat. Of mogen we zijn uitleg niet vertrouwen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Als voorzetje kan je misschien deze topics nog eens raadplegen:
Bovendien staat in de stichtingsacte van 1979 van het Vlaams Blok dat alle oost-europeanen terug uit het land moeten gezet worden. ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
"Who the f*uck is Jan van den Berghe?" ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar wat wil dat juist zeggen: Vlamingen onder de Vlamingen?? Dat is toch zo vaag. Wil dat zeggen dat uw echtgenote in haar priveleven niets van haar tradities mag beleven? Wil dat zeggen dat zij zich in het openbaar niet als Georgisch mag voordoen of wil het gewoon zeggen dat zij zich mag gedragen zoals zij wil zolang ze maar aan de plichten verzaakt en zich niet nodeloos agressief opstelt ten opzichte van de Vlaamse waarden en normen, wat die dan ook precies mogen zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
![]() Citaat:
Ja, daar lopen al een aantal topics over, en je kan die beter eens eerst lezen. Je zal direct merken dat dat nog een ferme stap verder gaat dan "leven als een vlaming onder vlamingen", belangrijskte voorwaarde blijft nog altijd de BLOEDLIJN. Op 7 juni 1988 diende Filip Dewinter een wetsvoorstel in 'tot wijziging van het Wetboek van de Belgische nationaliteit'. Dat 'Belgische' geldt enkel 'in afwachting dat de onafhankelijke staat Vlaanderen een werkelijkheid is' schreef Filip Dw in zijn toelichting. Mocht je dit niet goed begrepen hebben: wat nu Belgisch is/wordt kan in de toekomst bij een onafhankelijk Vlaanderen weerom ongedaan worden gemaakt, U weze verwittigd te zijn ! Het wetsvoorstel bepaalt: "De nationaliteit is een BLOEDRECHT. In principe kan enkel wie uit een Belgische (Vlaamse of Waalse) ouder geboren wordt, de nationaliteit verkrijgen, onafgezien waar deze geboorte zich voordeed. Het loutere feit van een geboorte op Belgisch grondgebied, het verblijf alhier voor een bepaalde jonge leeftijd, het huwelijk met een Belg of het feit dat één der ouders in België geboren werd, kunnen in weze niet met deze bloedband gelijkgesteld worden."
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Piano, weet jij iets over Lingua Tertii Imperii? En zou je het verband kunnen aantonen met fascisme vandaag?
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
"De nieuwe Hitlertjes van het Vlaams Blok." met als ondertitel: De propagandatechnieken van het Vlaams Blok, de nieuwe 'Goebbelsen' in opleiding. http://forum.politics.be/viewtopic.p...asc&highlight= Ook Victor Klemperer heeft daar een interessant boek over geschreven: The Language of the Third Reich: LTI - Lingua Tertii Imperii: A Philologist's Notebook ![]()
![]() |