![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het feit dat 13 procent van een electoraat beslist om blanco te stemmen, wijst op iets. En ik vind dat dit niet mag weggecijferd worden, in tegendeel zelfs. Het zijn nu eenmaal geen ja-stemmers, dus was er geen luxemburgse meerderheid voor de grondwet.
|
|
|
|
#22 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
P.S. Ik ben tegen de europese grondwet zolang die niet door de bevolking zelf kan worden goedgekeurd en eventueel later worden gecorrigeerd. Met andere woorden, zolang er geen BROV in is voorzien.
|
|
|
|
#23 | |||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#24 | |||||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 1 augustus 2005 om 10:16. |
|||||||
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
De luxemburgse burger heeft ze n�*ét goedgekeurd.
|
|
|
|
#26 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Denk eens even na, of probeer het. Stel dat we uw stelling aannemen en dat iets moet goedgekeurd worden door minstens de helft van de effectieve bevolking. En alle mensen die niet, blanco of ongeldig stemmen beschouwd u als tegenstemmers. Daar is dan een eenvoudige oplossing voor. Ik stel de vraag zodanig (omkeren) dat ik zowiezo al al die blanco, ongeldige en niet stemmen in mijn voordeel heb. Alle niet democraten springen een gat in de lucht van blijdschap bij deze regeling.
|
|
|
|
#27 |
|
Minister-President
|
En wat dan met de franse en hollandse thuisblijvers, worden die met de ja'ers of de nee'ers geteld ?
Zal heel waarschijnlijk afhangen van of je rood of blauw getint bent
|
|
|
#28 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Voor een echte democraat hebben die thuisblijvers hun mandaat gegeven aan de niet thuisblijvers en verklaren zich akkoord met hun beslissing. Dat is hun vrije keuze. Niemand dwingt hen om te gaan stemmen en niemand verbied hen om te gaan stemmen. Geen enkel probleem daarmee. Maar een vraagje. Waar wil jij de niet, blanco, ongeldige stemmers aan toevoegen? Je hebt zelf hiervoor al gezegd dat je niemand wil dwingen om te stemmen.
|
|
|
|
#29 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#30 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Als je die toepast dan heeft +62% van de luxemburgse bevolking ja gestemd. Dus een ruime meerderheid. Ik tel dus de blanco, ongeldige,enz. stemmen bij de winnaars. Het kan dus een ja of een nee stem zijn. Bedoel jij nu dat men ze bij de ja stemmers of bij de nee stemmers moet tellen? Wat ben je goed in het ontwijken van vragen. Politieke aspiraties? Een voorbeeldje van de gevolgen van uw redenering wanneer je de blanco, enz. stemmers bij de ja stemmen telt. Wanneer je ze bij de nee stemmers wilt tellen vervang je vraag 1 door 2 en vraag 2 door 1. Ik houd een referendum over abortus en ik wens dat het niet toegelaten word. Ik stel dus de vraag: 1. "Ben je tegen abortus" en heb daarmee op voorhand al de "ja" stemmen van alle mensen die niet wensen te gaan stemmen of die blanco of ongeldig stemmen Omgekeerd. Ik wil dat het wel toegelaten word en stel dus de vraag: 2. "Ben je voor abortus" en heb daarmee al op voorhand de "ja" stemmen van alle mensen die niet wensen te gaan stemmen of die blanco of ongeldig stemmen. Heel handig, maar of je dat democratisch kan noemen????? En kom nu niet af dat ik de vraag op één bepaalde manier moet stellen want hoe ga je deze manier dan democratisch bepalen?
|
|
|
|
#31 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Bril vergeten ? Ja ik heb aspiraties, maar alleen door mijn pijp Citaat:
|
|
|
|
#32 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rode, witte, gele, blauwe democratie bestaat natuurlijk niet. Democratie is volkomen kleurloos.
|
|
|
|
#33 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
- niet stemmers "verklaren" zich akkoord met de beslissing van wel stemmers is mandateren ????? - misschien talent maar dan verdoken. Jij komt wel naar voren met je verdoken ambities dvm je nieuwe kieswet. - je kent de Lizin theorie niet en toch geef je er commentaar op die dan kant noch wal raakt. - democratie heeft ALTIJD een kleurtje.
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch blijft één ding nog steeds een feit:
Die tienduizende luxemburgers die ja hebben gestemd wegen niet op tegen de miljoenen fransen en nederlanders die neen hebben gestemd.
|
|
|
|
#35 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#37 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 2 augustus 2005 om 10:29. |
||||||||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ja welke kieswet weer, ik zou het begot niet meer weten. Jij hebt "overigens een deel gelezen" van iets dat nooit gepubliceerd werdt. Het is typisch dat een onnozele zijn onnozelheid voor zich uitschuift. De kleur van de machthebber.
|
|
|
|
#39 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het zijn immer dezelfde afgezaagde vooroordelen: ja'ers zijn de diep-blauwen, de kapitalisten, de anti-socialen en de nee'ers zijn de proletariërs, de onderdrukten, de hongerlijders die de wet van de sterksten moeten ondergaan. Deze laatsten maken dan wel het meeste lawaai en omdat de mens een kuddebeest is, volgen ze de bok.
|
|
|
|
#40 | |||
|
Staatssecretaris
|
foute post[edit]
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels! Laatst gewijzigd door Nello : 2 augustus 2005 om 13:29. |
|||
|
|
|