Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2005, 01:10   #21
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Garfield, is dat ook in het Nederlands verschenen? (Ik vind het alleszins niet direct met Google en in de bibliotheek van A'pen kennen ze die schrijver precies niet.)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 07:21   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Mag het ook een boek zijn alleen over de joden?

International Jew, het boek van Henry Ford raad ik je aan. Je moet niet alles geloven wat erin staat maar je moet het gelezen hebben.
Een standaard anti-semitisch en racistisch boek.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 11:39   #23
robindr
Vreemdeling

Standaard

Bedankt voor alle tips!

De bedoeling van de objectiviteit dat het boek (zoveel mogelijk althans) zou moeten hebben is uiteraard dat ik me er zelf een gegronde mening zou kunnen over vormen.

Ik heb hier aardig wat titels meegekregen, dus ik veronderstel dat ik hierin wel mijn gading zal kunnen vinden.
robindr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2005, 15:24   #24
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Garfield, is dat ook in het Nederlands verschenen? (Ik vind het alleszins niet direct met Google en in de bibliotheek van A'pen kennen ze die schrijver precies niet.)
Vermoedelijk niet.
Oud 2 augustus 2005, 20:08   #25
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag het ook een boek zijn alleen over de joden?

International Jew, het boek van Henry Ford raad ik je aan. Je moet niet alles geloven wat erin staat maar je moet het gelezen hebben.
Ik begrijp jou toch niet echt. De ene keer hoor ik je heel positieve dingen zeggen over de joden en dan post je weer zo'n antisemitische lectuur als dit.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 20:28   #26
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Ik begrijp jou toch niet echt. De ene keer hoor ik je heel positieve dingen zeggen over de joden en dan post je weer zo'n antisemitische lectuur als dit.
Ik heb nog geen vaste idee ...

Ene keer heb ik het over de genadeloze sionisten.

Andere keer heb ik het over de leergierigheid van de joden.

Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk objectief te blijven ...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by EL TURCO on 02-08-2005 at 21:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk objectief te blijven ...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk objectief te zijn ...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 2 augustus 2005 om 20:29.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 20:54   #27
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk objectief te blijven ...
Dat is nu exact wat ik bedoel: in dit bericht zeg je opnieuw objectief te willen zijn maar enige berichten terug haal je dan wél een duidelijk antisemitisch boek aan.

Ik denk dat je de joden gewoon te veel als groep wil zien. Joden zijn niet anders als de doorsnee christen of moslim: velen gebruiken hun talenten op een positieve manier (de leergierige joden die je zélf aanhaalt), anderen bekennen zich tot het extreme zionistische nationalisme, anderen worden dan weer anti-zionist en ijveren voor de humanistische waarden binnen het jodendom, enz. ...

Ik raad je daarom af om te betrouwen op lectuur als degene die je hiervoor aanhaalde: zoals ik hiervoor aanhaal is de verscheidenheid van meningen onder de joden even groot als onder christenen en moslims en bijgevolg is alle lectuur die een soort standaard beeld van 'de joden' wil tonen ('de' genadeloze jood, ...) in het beste geval misleidend.
Oud 2 augustus 2005, 21:00   #28
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu exact wat ik bedoel: in dit bericht zeg je opnieuw objectief te willen zijn maar enige berichten terug haal je dan wél een duidelijk antisemitisch boek aan.

Ik denk dat je de joden gewoon te veel als groep wil zien. Joden zijn niet anders als de doorsnee christen of moslim: velen gebruiken hun talenten op een positieve manier (de leergierige joden die je zélf aanhaalt), anderen bekennen zich tot het extreme zionistische nationalisme, anderen worden dan weer anti-zionist en ijveren voor de humanistische waarden binnen het jodendom, enz. ...

Ik raad je daarom af om te betrouwen op lectuur als degene die je hiervoor aanhaalde: zoals ik hiervoor aanhaal is de verscheidenheid van meningen onder de joden even groot als onder christenen en moslims en bijgevolg is alle lectuur die een soort standaard beeld van 'de joden' wil tonen ('de' genadeloze jood, ...) in het beste geval misleidend.
Bedankt voor je tips.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 21:18   #29
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je tips.
Graag gedaan.
Oud 2 augustus 2005, 21:54   #30
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Lach mij nu niet uit, seculaire Europeanen, maar het nieuwe testament is niet slecht als achtergrond informatie. De verschillende volkeren in die regio worden er besproken en blijkbaar waren de Joden 2000 jaar geleden al in die regio...een paar eeuwen vooraleer islam uitgevonden werd.
Al? Ze zijn niet verhuisd hoor. De diaspora bedroeg maar een fractie van de bevolking. Met als enige nuance dat diegenen die achterbleven zich bekeerden. De ware afstammelingen van de Joden zijn de Palestijnen (weliswaar vermengd).
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 19:04   #31
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Lach mij nu niet uit, seculaire Europeanen, maar het nieuwe testament is niet slecht als achtergrond informatie. De verschillende volkeren in die regio worden er besproken en blijkbaar waren de Joden 2000 jaar geleden al in die regio...een paar eeuwen vooraleer islam uitgevonden werd.
De bijbel bevat te veel fouten om te gebruiken als geschiedkundige bron. Bovendien is hij onvolledig en bespeelt hij slechts een relatief korte periode: te kort om effectief van nut te kunnen zijn.
Oud 4 augustus 2005, 19:08   #32
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd,dit is waar.Zo heb ik een paar maanden geleden een bloemlezing gelezen over het oude testament,geschreven door Jörg Zink.Een prachtige kijk op het oude testament en dan wordt je ook duidelijk waar het conflict in het midden-oosten om draait.Allez,de grote lijnen,het fijne zullen we misschien nooit te weten komen.[edit]
[size=1]After edit by Grellig on 04-08-2005 at 20:09
Reason:

Citaat:
Idd,dit is waar.Zo heb ik een paar maanden geleden een bloemlezing gelezen over het oude testament,geschreven door Jörg Zink.Een prachtige kijk op het oude testament en dan wordt je ook duidelijk waar het conflict in het midden-oosten om draait.Allez,de grote lijnen,het fijne zullen we misschien nooit te weten komen.[/size]

[size=1]After edit by Grellig on 04-08-2005 at 20:08
Reason:

Citaat:
Idd,dit is waar.Zo heb ik een paar maanden geleden een bloemlezing gelezen over het oude testament,geschreven door Jörg Zink.Een prachtige kijk op het oude testament en dan wordt je ook duidelijk waar het conflict in het midden-oosten om draait.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Idd,dit is waar.Zo heb ik een paar maanden een bloemlezing gelezen over het oude testament,geschreven door Jörg Zink.Een prachtige kijk op het oude testament en dan wordt je ook duidelijk waar het conflict in het midden-oosten om draait.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 4 augustus 2005 om 19:09.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 15:27   #33
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Idd,dit is waar.Zo heb ik een paar maanden geleden een bloemlezing gelezen over het oude testament,geschreven door Jörg Zink.Een prachtige kijk op het oude testament en dan wordt je ook duidelijk waar het conflict in het midden-oosten om draait.Allez,de grote lijnen,het fijne zullen we misschien nooit te weten komen.
Met alle respect maar hoe kan een boek dat 2000 jaar geleden geschreven is, nu een conflict verklaren dat vandaag de dag plaatsvindt?
Oud 5 augustus 2005, 15:32   #34
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Met alle respect maar hoe kan een boek dat 2000 jaar geleden geschreven is, nu een conflict verklaren dat vandaag de dag plaatsvindt?
Is het niet zo dat de orthodoxe Jood zeer veel belang hecht aan een boek van 2000 jaar geleden en daarmee zijn plaats op de deze planeet te kennen wil geven?

Novalis
Oud 5 augustus 2005, 15:47   #35
robindr
Vreemdeling

Standaard

Komt de term zionisme reeds voor in de bijbel trouwens? of is dat achteraf uitgevonden?
Oud 5 augustus 2005, 15:47   #36
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Is het niet zo dat de orthodoxe Jood zeer veel belang hecht aan een boek van 2000 jaar geleden en daarmee zijn plaats op de deze planeet te kennen wil geven?
Dat een orthodoxe jood zeer veel belang hecht aan dat boek zal ongetwijfeld zo zijn en dat respecteer ik maar zelfs dan is het nog geen geschiedkundig boek.

Hoe waardevol de bijbel ook is, hij beschrijft enkel een bepaalde, relatief beperkte, periode vanuit het oogpunt van één bepaald volk. Dat kan mooi en interessant zijn maar je kan er onmogelijk een conflict mee verklaren dat vandaag de dag plaatsvind.
Oud 5 augustus 2005, 15:49   #37
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robindr
Komt de term zionisme reeds voor in de bijbel trouwens? of is dat achteraf uitgevonden?
Het religieuze zionisme is zeer oud maar het politieke zionisme, zoals we het vandaag de dag kennen, is pas ontstaan eind 19de eeuw.
Oud 5 augustus 2005, 15:51   #38
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Dat een orthodoxe jood zeer veel belang hecht aan dat boek zal ongetwijfeld zo zijn en dat respecteer ik maar zelfs dan is het nog geen geschiedkundig boek.

Hoe waardevol de bijbel ook is, hij beschrijft enkel een bepaalde, relatief beperkte, periode vanuit het oogpunt van één bepaald volk. Dat kan mooi en interessant zijn maar je kan er onmogelijk een conflict mee verklaren dat vandaag de dag plaatsvind.
Relatief beperkte periode?Dacht dat de bijbel een verhaal was dat gaat over honderden jaren.

Als we het fijne van de zaak willen weten,het grove wordt je duidelijk na het lezen van die bloemlezing die ik elders aanhaalde,zullen we eigenlijk contact moeten proberen krijgen met een Jood uit de Gazastrook.Misschien via ICQ?Lijkt me wel zeer interessant,maar niet gemakkelijk denk ik.

Novalis
Oud 5 augustus 2005, 15:54   #39
robindr
Vreemdeling

Standaard

Het religieuze zionisme ligt toch aan de basis van het politiek zionisme?
Citaat:

Hoe waardevol de bijbel ook is, hij beschrijft enkel een bepaalde, relatief beperkte, periode vanuit het oogpunt van één bepaald volk. Dat kan mooi en interessant zijn maar je kan er onmogelijk een conflict mee verklaren dat vandaag de dag plaatsvind
Als volgens de bijbel Palestina (of een deel ervan) het beloofde land is voor de Joden, dan is de bijbel toch mee oorzaak van het feit dat ze massaal naar dit beloofde land wouden immigreren?
Oud 5 augustus 2005, 16:13   #40
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robindr
Het religieuze zionisme ligt toch aan de basis van het politiek zionisme?

Als volgens de bijbel Palestina (of een deel ervan) het beloofde land is voor de Joden, dan is de bijbel toch mee oorzaak van het feit dat ze massaal naar dit beloofde land wouden immigreren?
Idd robin,dit had ik ook in mijn achterhoofd.Het gaat over het beloofde land.

Novalis
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be