Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2005, 15:31   #21
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Volgens uw interpretatie "bezetten" de VS ook België, Duitsland, Groot-Brittannië, enz.
Moslimterroristen exporteren hun geweld naar andere landen om het geweld in hun eigen land onder de schijnwerpers te brengen. Da's niet uitzonderlijk.
Noord Ierse terroristen pleegden ook aanslagen buiten hun eigen land, in Groot-Brittannië.

Aangezien er geen aanslagen in België voorgevallen zijn, maar duidelijk enkel in landen die Irak bezetten (Spanje, UK), is er dus wel degelijk een verschil.

Je opmerking is dus weinig diepgaand.

Citaat:
Als u konsekwent wil zijn, dan moet u toegeven dat de VS ook delen van Servisch BosnIë bezetten alsook Kosovo. Ze zijn daar trouwens tot groot jolijt van de moslim-bevolking en tot grote woede van de Christelijke bevolking.
En inderdaad, christelijke nationalistische Serviërs hebben meerdere malen VN troepen aangevallen en ze beschuldigd een bezettingsmacht te zijn.

Bedankt om mijn punt te staven.

Citaat:
U "vergeet" ook tal van bezettingen zoals die van Noord-Cyprus door Turkije.
Je bent verward. Ik zeg niet dat alle bezettingen altijd en overal terreur oproepen; ik zeg dat vele bezettingen dikwijls terreur oproepen. Ik zeg ook dat, in historisch perspectief, de moslimterreur absoluut niet uniek is.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by oliepiek on 29-07-2005 at 16:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Volgens uw interpretatie "bezetten" de VS ook België, Duitsland, Groot-Brittannië, enz.
Moslimterroristen exporteren hun geweld naar andere landen om het geweld in hun eigen land onder de schijnwerpers te brengen. Da's niet uitzonderlijk.
Noord Ierse terroristen pleegden ook aanslagen buiten hun eigen land, in Groot-Brittannië.

Aangezien er geen aanslagen in België voorgevallen zijn, maar duidelijk enkel in landen die Irak bezetten (Spanje, UK), is er dus wel degelijk een verschil.

Citaat:
Als u konsekwent wil zijn, dan moet u toegeven dat de VS ook delen van Servisch BosnIë bezetten alsook Kosovo. Ze zijn daar trouwens tot groot jolijt van de moslim-bevolking en tot grote woede van de Christelijke bevolking.
En inderdaad, christelijke nationalistische Serviërs hebben meerdere malen VN troepen aangevallen en ze beschuldigd een bezettingsmacht te zijn.

Citaat:
Je bent verward. Ik zeg niet dat alle bezettingen altijd en overal terreur oproepen; ik zeg dat vele bezettingen dikwijls terreur oproepen. Ik zeg ook dat, in historisch perspectief, de moslimterreur absoluut niet uniek is.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Noord Ierse terroristen pleegden ook aanslagen in buiten hun eigen land, in Groot-Brittannië.

Citaat:

Citaat:
Je bent verward. Ik zeg niet dat alle bezettingen altijd en overal terreur oproepen; ik zeg dat vele bezettingen dikwijls terreur oproepen. Ik zeg ook dat, in historisch perspectief, de moslimterreur absoluut niet uniek is.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door oliepiek : 29 juli 2005 om 15:32.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 15:47   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek

Je bent verward. Ik zeg niet dat alle bezettingen altijd en overal terreur oproepen; ik zeg dat vele bezettingen dikwijls terreur oproepen. Ik zeg ook dat, in historisch perspectief, de moslimterreur absoluut niet uniek is.
U bent het nochtans die beweert dat het in 99% van de gevallen moslims zijn die bezet worden. Ik heb voorbeelden aangehaald waar dit absoluut niet het geval is.

Overigens dateert 9/11 van voor de VS interventie in Afghanistan en Irak, beiden interventies die gesteund werden door belangrijke delen van de lokale moslim-bevolking.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 16:02   #23
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens dateert 9/11 van voor de VS interventie in Afghanistan en Irak, beiden interventies die gesteund werden door belangrijke delen van de lokale moslim-bevolking.
Het is je recht om Blair's woorden letterlijk te herhalen. Maar het interventionisme van de Britten en de Amerikanen in het Midden Oosten is veel ouder dan 9/11 hoor. Het dateert van rond 1915.[edit]
[size=1]After edit by oliepiek on 29-07-2005 at 17:09
Reason:

Citaat:
Het is je recht om Blair's woorden letterlijk te herhalen. Maar het interventionisme van de Britten en de Amerikanen in het Midden Oosten is veel ouder dan 9/11 hoor. Het dateert van rond 1915.[/size]

[size=1]After edit by oliepiek on 29-07-2005 at 17:03
Reason:

Citaat:
Het is je recht om Blair's woorden letterlijk te herhalen. Maar het interventionisme van de Britten en de Amerikanen in het Midden Oosten is veel ouder dan 9/11 hoor. Het dateert van rond 1915.

(Gewoon naar de balie gaan en je inschrijven voor Moderne Geschiedenis, Eerste Kandidatuur. Je weet wel, daar in de Naamsestraat, in dat schitteren neogotisch gebouw.)[/size]

[size=1]After edit by oliepiek on 29-07-2005 at 17:03
Reason:

Citaat:
Het is je recht om Blair's woorden letterlijk te herhalen. Maar het interventionisme van de Britten en de Amerikanen in het Midden Oosten is veel ouder dan 9/11 hoor.

(Gewoon naar de balie gaan en je inschrijven voor Moderne Geschiedenis, Eerste Kandidatuur. Je weet wel, daar in de Naamsestraat, in dat schitteren neogotisch gebouw.)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Het is je recht om Blair's woorden letterlijk te herhalen. Maar het interventionisme van de Britten en de Amerikanen in het Midden Oosten is veel ouder dan 9/11 hoor.

Zoals ik al zei: gewoon naar de balie gaan en je inschrijven voor Moderne Geschiedenis, Eerste Kandidatuur.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door oliepiek : 29 juli 2005 om 16:09.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 16:13   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is je recht om Blair's woorden letterlijk te herhalen. Maar het interventionisme van de Britten en de Amerikanen in het Midden Oosten is veel ouder dan 9/11 hoor. Het dateert van rond 1915.
U weet toch dat de Amerikanen voornamelijk van Europese afkomst zijn?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 16:36   #25
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Waar ligt dat ergens op de aardbol, dat land waar de inwoners "moslims" genoemd worden?

Het doodzwijgen van feiten zorgt er niet voor dat ze ophouden te bestaan.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 17:53   #26
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn 99% van alle bezettingstroepen en vuile oorlogen tegen moslimlanden gericht?

-Tsjetsjenië
-Palestina
-Irak
-Afghanistan
-Saoudi Arabië
-Bosnië
-Kazachstan
-Uzbekistan
-Turkmenistan

Geen enkel niet-Moslimland is tegenwoordig bezet door een vreemde troepenmacht. Toch vreemd.
wat een onzin zeg . Ben je lid van Al Qaida europa ??
Waarom vermeldt je Westelijke Sahara niet ? want dit is door de islam bezet .
Trouwens Tibet is bezet en er wonen geen moslims nu jij
Oud 29 juli 2005, 17:57   #27
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
wat een onzin zeg . Ben je lid van Al Qaida europa ??
Waarom vermeldt je Westelijke Sahara niet ? want dit is door de islam bezet .
Trouwens Tibet is bezet en er wonen geen moslims nu jij
Tja, als je het zo bekijkt. Er is ook terroisme van niet-moslims.
Door de Islam bezet? Wat betekent dat?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 22:55   #28
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste dateert het interventionisme van Westerse mogendheden in het Midden-oosten van veel vroeger. Het Moslim-interventionisme dateert natuurlijk van nog veel vroeger, met name de 7de eeuw toen ze het Christendom er gewapenderhand wegvaagden.
Wat de interventie van tijdens WOI betreft: vergeet niet dat de geallieerden toen gezamenlijk met de Arabische Moslims tegen de Turkse moslims vochten.
U moet dringend leren de zaken wat minder zwart-wit en simplistisch voor te stellen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be