![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Om een vakbond op te richten moet men volgens hetgeen ik op dit forum al hebben kunnen lezen met minstens 7 man en een paardenkop ![]() Voor nadere inlichtingen kunt U terecht bij The King, zelfverklaarde voorzitter van het Vijfde Wereld Syndicaat... www.vierdewereldsyndicaat.org[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juli 2005 om 14:53. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En idd, ze hebben zeer verregaande rechten, dus zijn bepaalde "garanties" niet slecht. Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 29 juli 2005 om 15:25. Reden: slecht gequoted |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ach moe,
en dan maar beweren dat de liberalen sociaal zijn. Wie gelooft daar nu nog één iota van? Wil ze misschien een stakingske van een jaar uitlokken over heel het land? Wie haar met een kip vergelijkt is natuurlijk onbeleefd en dient zijn verontschuldigingen aan te bieden: dat is er zwaar over ! Die kip heeft verdomd drie keer zoveel verstand! Je kan je dus beter ONMIDDELLIJK bij die kip verontschuldigen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [/size] Tja, dreigen met het land een jaar plat te leggen... en dat doen... tja, dat is inderdaad sociaal... En staken dat is zoal het enigste waar ze iets of wat verstand van hebben... de plastic zakken... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Rechtspersoonlijkheid geven zal betekenen dat iedere lid van een vakvereniging kan aansprakelijk gesteld worden.
Vakbondsleden betalen lidgeld om vertegenwoordigd te worden en vormen de basis van democratie ofwel het juist voor en tegen afwegen van over te gaan tot aktie. Schaf deze vertegenwoordiging in grote mate af door aansprakelijkheid door te drukken en collectieve arbeidsovereenkomsten zullen falen en/of een nadelige invloed hebben op de arbeider/bediende. De enigen die daar baat bij hebben zijn de werkgevers die ontegensprekelijk gebruik zullen maken van hun nieuw verworven rechten. Het spreekt voor zich dat het abvv en het acv die de grootste vertegenwoordiging hebben van aangeslotenen dit niet zullen nemen. Dat daar Spa en Cd&v een maar enigzins ander idee zouden over hebben zou hen niet in dank afgenomen worden en zou hen veel stemmen kosten. Niemand is verplicht om zich aan te sluiten bij een vakvereniging maar bij iedere afgedwongen cao profiteren ook diegenen die steeds tegen de vakbonden zijn,ik stel voor dat zij bij opslag,betere werkomstandigheden,minder druk,minder uren of overuren en andere verbeterde werkomstandigheden dan ook verzaken aan de verworven voordelen of rechten ten einde hun gelijk te halen.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat U zich hier zwaar vergist... Het is net het tegenovergestelde... denk ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat met mensen te gijselen? Is dat de basis van onze democratie?... Wat we nodig hebben dat zijn moderne vakbonden die het belang van de ondernemingen en dat van de werknemers juist kan inschatten... Allez, dat is mijn gedacht... Die verouderde stalinistische bonden van tegenwoordig, die hebben we echt niet meer nodig... Om bij het minste te dreigen met stakingen, dat kan mijn hond ook... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moest ik een vakbondsleider zijn ik zou koken. Is dat hier nu een kiekenkot? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom moet een vakbond per definitie tegen de bedrijven / bedrijfsleiders zijn? Is dat dan een constructieve situatie? Mooi voorstel vind ik persoonlijk. Een vakbond hoort inderdaad niet "boven" de wet te staan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of denkt U dat er aan de Staat, waar de 'tewerkstelling' ,nu al 30% boven het gemiddelde van de EU ligt, nog veel plaats is? Of stelt U uw hoop op staatsbedrijven... U kent ze wel... de koolmijnen, de Sabena's, de spoorwegen, de Post... noem maar op... Of denkt U dat de vakbonden U en onze kinderen eten gaan geven? En kom niet af met basisrechten... want iemand moet er toch voor werken... En wie? De vakbonden moeten trachten dat minstens de werkgelegenheid behouden blijft (en in de sectoren waar dat niet kan, zo weinig mogelijk afvloeiingen en bijstand voor de mensen die werkloos worden). Ze moeten zorgen dat elke arbeider menswaardig werk krijgt... Dat de patroons de wetten (liefst wetten die niet op de straat worden gemaakt... iva stakingen, U kent dat voorwaar wel) nakomen... We hebben inderdaad vakbonden nodig die meedenken... En dat denken laat dat nu het zwak punt van onze bonden zijn... Of heeft U een andere mening? [size=1](waarschijnlijk ken ik het antwoord al ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juli 2005 om 21:22. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat onze rechts-liberale vrienden vergeten is dat de rol van de vakbonden in onze samenleving ook niet toevallig tot stand is gekomen. De inmetseling van de vakbonden in de staat was voor de liberale elite de weg van het minste kwaad. Nu het geheugen van een liberaal is naar het schijnt vrij kort. Uitspraken van dinges tonen perfect aan waarom de PS, CD&V en SP-a factoren van belang zijn in dit land en VLD en MR enkel overleven bij de gratie van anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() Het zal hoog en hoog tijd worden
![]()
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() wel wel, chipie wil een vakbond voor arbeiders die de belangen van de patroons verdedigt.
jij bent me d'r eentje, chip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Laat de vakbonden zelf bedrijven opkopen en de arbeiders regelmatig opslag geven!
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik krijg het schijt van ongrijpbare organisaties.....en ik ben geen rechtse rakker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En winst draaien ! En de vakbonden maar laten stoefen met hun "macht". Waar is hun macht als er geen bedrijven meer zijn om te terroriseren ? Ik zie een bedrijf als een project waar ik in wil meewerken, waar ik moeite in wil steken om het beter te laten worden. Ik denk dat een baas zoiets apprecieert.....samenwerking leidt tot meer resultaten als de constante stakingsdruk die er nu is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() t'ja ziende blind en horend doof zijn is geen misdaad,maar een gebrek.
tot hoors Vakbondshaters.
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als de patronen zo heilig zijn is het nogal wiedes dat de uitbuiting van de vlaamse arbeiders de schuld van "Belgie" was, he ![]()
![]() |