Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2005, 01:33   #21
JAN MOEDWIL
Vreemdeling

JAN MOEDWIL's schermafbeelding

Standaard

Voor mij maakt het niets uit of nu iets vlaams- waals is , ik maak hier geen onderscheid in , dit is allemaal Belgisch voor mij.

Als dat zo zou zijn, is dat zijn overtuiging, maar ik geloof nooit dat Yann alles wat vlaams is slecht gaat vinden.
Volgens mij heeft hij het over wat eigenlijk TE vlaams is (nationalistisch) en ja dat TE vlaams van, mijn beste vrienden en tegelijkertijd vijanden, de flaminganten vind ik ook slecht.

Leve de Koning , Leve het eeuwig Vaderland Belgie van ons allen

[/size]
JAN MOEDWIL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2005, 01:35   #22
JAN MOEDWIL
Vreemdeling

Standaard

Die transfers zijn de schuld van het federalisme, terug naar een unitair Belgie is de oplossing. Geen verscheidenheid maar één volk, alle Belgen gelijk voor de wet

[/size]
Oud 31 juli 2005, 01:40   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JAN MOEDWIL
Voor mij maakt het niets uit of nu iets vlaams- waals is , ik maak hier geen onderscheid in , dit is allemaal Belgisch voor mij.

Als dat zo zou zijn, is dat zijn overtuiging, maar ik geloof nooit dat Yann alles wat vlaams is slecht gaat vinden.
Volgens mij heeft hij het over wat eigenlijk TE vlaams is (nationalistisch) en ja dat TE vlaams van, mijn beste vrienden en tegelijkertijd vijanden, de flaminganten vind ik ook slecht.

Leve de Koning , Leve het eeuwig Vaderland Belgie van ons allen

Aha, u gelooft Yann niet? Nochtans staat het hier klaar en duidelijk zonder ook maar enige nuancering.

Oorspronkelijk bericht door Yann
Wat Vlaams is, slecht is!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2005, 01:42   #24
JAN MOEDWIL
Vreemdeling

Standaard

Vlaams met een grote V is inderdaad slecht

ik ga slapen heb herexamens, gegroet

[/size]
Oud 31 juli 2005, 01:43   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die transfers zijn de schuld van het federalisme, terug naar een unitair Belgie is de oplossing. Geen verscheidenheid maar één volk, alle Belgen gelijk voor de wet
U weet goed genoeg dat terug naar een unitair Belgié een utopie is, of gaat u 25 jaar federalisme ineens terug draaien?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 31-07-2005 at 02:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:
U weet goed genoeg dat terug naar een unitair Belgié een utopie is, of gaat u 25 jaar federalisme ineens terug draaien?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
U weet goed genoeg dat terug naar een unitair Belgié een eutopie is, of gaat u 25 jaar federalisme ineens terug draaien?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 juli 2005 om 01:54.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2005, 02:07   #26
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
God god,hopen dat we elkaar niet treffen op een dag in Brussel Yann.Waar haal je het lef vandaan?Niet te begrijpen.
Hopelijk heeft Flahaut schouders voor die mannen voorzien in zijn defentiebudget, want ze vallen wat magertjes uit om enig weerwerk te bieden. Je gaat er anders niet veel plezier aan beleven.
Oud 31 juli 2005, 08:23   #27
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God god,hopen dat we elkaar niet treffen op een dag in Brussel Yann.Waar haal je het lef vandaan?Niet te begrijpen.
Gaat ge Yann lomp behandelen, en hem de kop inslaan zoals een boer zijn varken?
Oud 31 juli 2005, 08:32   #28
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Laat niemand één deel van dit Volk, dat door God uitgekozen werd om het dapperste Volk aller Galliërs te zijn, minachten.
Oud 31 juli 2005, 08:44   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Laat uw gevoel voor verheven poëzie u weer in de steek?
Oud 31 juli 2005, 09:27   #30
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Laat uw gevoel voor verheven poëzie u weer in de steek?
Hoewel voorstander van poëtische vrijheid, vind ik dat er toch enige zinnigheid aanwezig dient te zijn in rijmen en poëmen.
Soit , goed om te weten dat God de Vader vierkant achter Patriot!'s ideeën staat voor een unitair België.
Weer een vijand van de Vlaamse secessiegedachte erbij.
Oud 31 juli 2005, 11:38   #31
JAN MOEDWIL
Vreemdeling

Standaard

Uit één van de vorige berichten gestuurd door Grellig blijkt dat hij mijn vergelijking opnam als een persoonlijke aanval. Hierbij toch een rechtzetting:

Grellig vat dit niet op als een persoonlijke aanval, maar bezie dit als een compliment waarin uw profiel werd gebruikt ter vergelijking van de modale flamingant waar u immers zo trots op bent om het te zijn m.a.w. proficiat u bent een echte flamingant, Vlaenderen is trots op u!!
maar of de vlamingen ook fier zijn dat u dat bent.........

Leve onze Majesteit de Koning, leve Belgie

[/size]
Oud 31 juli 2005, 11:49   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

De flaminganten hebben duidelijk de zin van dit topic niet begrepen. Zoals ik uitdrukkelijk in mijn openingspost benadrukte, verklaar ik niet eens te zijn met de stelling dat de Vlamingen een lomp boerenvolkje zijn. In tegendeel, het zijn de flaminganten die die woorden in de mond van de Franstaligen leggen. Zo ook met de andere stellingen die in mijn openingspost verwoord werden (onderdrukking, uitbuiting en het minachten van de Vlamingen).

Daarom de vraag waarop ik tot op heden nog geen antwoord op gekregen heb:

Waarom zou de Vlaamse leeuw fier zijn? Op wat?
Oud 31 juli 2005, 11:50   #33
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De Vlamingen zijn geen lomp boerenvolkje.
De Vlamingen behoren immers, samen met de Walen, de Brusselaars, en de Duitstaligen in België, tot een groots Volk: de Belgen.
Laat niemand één deel van dit Volk, dat door God uitgekozen werd om het dapperste Volk aller Galliërs te zijn, minachten.

Slechts zij die dit Volk willen kapotmaken verdienen onze hoon en minachting.
"De Vlamingen behoren immers, samen met de Walen, de Brusselaars, en de Duitstaligen in België, tot een groots Volk: de Belgen."

Tiens, waarom klinkt dit mij zoals iets uit de jaren 1930...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2005, 11:52   #34
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Echte Belgicisten kan je eigenlijk op dezelfde lijn zetten als de Nazi's. Ze hebben ook hetzelfde gemeen, alleen hebben ze een volk met een ander kleurtje mishandeld en deels uitgemoord.
Oud 31 juli 2005, 11:53   #35
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hopelijk komen we nog eens een stand met die belachelijke BUB-vlagje's tegen met een paar VB'ers.
Bedreigt u ons nu?

1. Ik spreek altijd namens mezelf, nooit namens de B.U.B.
2. Ik heb soms andere standpunten dan de B.U.B., ik verwacht ook niet dat de B.U.B. die onderschrijft.
3. Als u mij wilt bedreigen is dat uw zaak, maar probeer dan wel uw dreigementen hard te maken.
Oud 31 juli 2005, 11:55   #36
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Echte Belgicisten kan je eigenlijk op dezelfde lijn zetten als de Nazi's. Ze hebben ook hetzelfde gemeen, alleen hebben ze een volk met een ander kleurtje mishandeld en deels uitgemoord.
Echte flaminganten kan je eigenlijk op dezelfde lijn zetten als de Nazi's. Ze hebben ook hetzelfde gemeen, alleen hebben ze ons eigen volk bedrogen en deels uitgemoord.

Oei, er zal nu wel een ban volgen zeker?
Oud 31 juli 2005, 11:55   #37
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De flaminganten hebben duidelijk de zin van dit topic niet begrepen. Zoals ik uitdrukkelijk in mijn openingspost benadrukte, verklaar ik niet eens te zijn met de stelling dat de Vlamingen een lomp boerenvolkje zijn. In tegendeel, het zijn de flaminganten die die woorden in de mond van de Franstaligen leggen. Zo ook met de andere stellingen die in mijn openingspost verwoord werden (onderdrukking, uitbuiting en het minachten van de Vlamingen).

Daarom de vraag waarop ik tot op heden nog geen antwoord op gekregen heb:

Waarom zou de Vlaamse leeuw fier zijn? Op wat?
Even de bal terugkaatsen: waarom zou een mens fier moeten zijn om Belg te zijn? Uitmoorden van Congolezen, de moord op Lumumba... jaja moet je als Belg vooral fier op zijn...
Oud 31 juli 2005, 11:59   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Proficiat aan tsjernobyl, de enigste die tot hiertoe niet tussen de regels heeft gelezen (of gelezen wat er niet staat)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tsjernobyl
De fiere vlaamse leeuw, de leeuw is fier omdat zijn volk heft gestreden voor zijn identiteit en die in de loop der jaren ook heeft kunnen behouden. De Vlaamse taal is niet verdwenen onder politieke druk. Vlaanderen is een rijke regio geworden met hoge welvaart.
Ligt dat dan aan de flaminganten?

Citaat:
Daar kan je toch enige fierheid uithalen als volk?
Ik ben niet fier op de flaminganten.

Citaat:
Wat ik opmerk is dat men wil uitscheinden dat Vlamingen niet fierzijn op zichzelf. Ik kan dat niet weerleggen met cijfers, maar een vlaming op het platte land lijkt me doorgaans een fier persoon. Vooral de jongere bevolking neemt hier een duidelijker standpunt in.
mijn ouders bijvoorbeeld zijn niet erg fier op vlaming zijn, en maken dat duidelijk door geen interesse te tonen in dit soort discuties. Ik ben het buitenbeendje in de famillie.
Vlamingen zijn uiteraard fier op zichzelf, en daar hebben ze reden toe. Maar dan wel in een Belgische, en dus niet-separatistische context.

Citaat:
IK ben er ook fier op dat ik fier ben ik vlaanderen, gewoon omdat niemand mer ertoe aangezet heeft, ik heb de trots gevonden...hoe meer wist over Vlaanderen, hoe trotser ik werd. Zeker toen ik in een klein boekje de geschiedenis had gelezen. Het raakte me wel.
Welk boekje?
Oud 31 juli 2005, 11:59   #39
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Echte flaminganten kan je eigenlijk op dezelfde lijn zetten als de Nazi's. Ze hebben ook hetzelfde gemeen, alleen hebben ze ons eigen volk bedrogen en deels uitgemoord.

Oei, er zal nu wel een ban volgen zeker?
Hahahahaha...
Bedoel je die idioten die daar zich hebben laten vangen aan het Oostfront?
Sorry ik ben ook een flamingant, maar er is wel een detail: ik ben veel te jong om mij te verdenken dat ik toen met de Nazi's zou geheuld hebben
Oud 31 juli 2005, 12:01   #40
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Nog een opmerkelijk citaat van Yann de Vlaminghater.

Oorspronkelijk bericht door Yann
- Het 'prototype' van een flamingant:
Flaminganten zijn doorgaans lelijke mensen. Ze lopen op sandalen en dragen meestal vieze baarden. De tuin versieren ze met tuinkabouters en op de vensterbank staan een reeks cactussen. De VL-sticker kleeft natuurlijk op de wagen. Het is het type dat zegt: 'Ik ben een Vlaming en daar ben ik fier op', al betwijfel ik het sterk of de rest van de Vlamingen er fier op is dat hij/zij dat is.
Zijn alle Vlamingen dan flamingant? Nee, het is slechts een minderheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be